Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήρια δεξιοτήτων

Βιβλίο: “Τα δικαιώματά μας σινιάλα στην πόλη”

Η γνωριμία μας με τον καλλιτέχνη Takis αποτέλεσε έμπνευση να δημιουργήσουν τα παιδιά στην τάξη τα δικά τους “Σινιάλα”.

Τα ”Σινιάλα” είναι αντικείμενα που στέλνουν μηνύματα ή μας προειδοποιούν για κάτι.

Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν ”Σινιάλα” που θα θέλανε να υπάρχουν στην πόλη και θα μας δίνουν μηνύματα για να ζούμε καλύτερα.

Καθώς στην τάξη ασχοληθήκαμε όλη τη χρονιά με τα δικαιώματα, το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή τα παιδιά πρότειναν να υπάρχουν Σινιάλα για: αγάπη, χαρά, αγκαλιά, ισότητα, σπίτι, οικογένεια, οξυγόνο, φαγητό, υγεία, ενσυναίσθηση, δικαιοσύνη, ευγένεια, συνεργασία, περιβάλλον.

Κάθε παιδί ζωγράφισε το σινιάλο του και έγραψε την αξία – μήνυμα που εκπέμπει.

087 088

Όλα τα σινιάλα το δέσαμε σε ένα βιβλίο ακορντεόν.

108 1 130

 

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Το “Δ” των Δικαιωμάτων

Με αφορμή τα 20 χρόνια δράσης του, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού κάλεσε καλλιτέχνες – εικονογράφους και μαθητές/τριες από τα σχολεία όλης της χώρας να δημιουργήσουν εικαστικά έργα με θέμα το “Δ” των δικαιωμάτων και με επίκεντρο άρθρα της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, εστιάζοντας στην ανάδειξη των δικαιωμάτων στην ταυτότητα, την ελευθερία γνώμης και τη συμμετοχή.

Τα δικαιώματα ήταν μια μεγάλη ενότητα που επεξεργαστήκαμε στην τάξη αυτή τη χρονιά και πλαισιώθηκε από ποικίλες δραστηριότητες.

Με αφορμή τον διαγωνισμό “Το Δ των δικαιωμάτων” συζητήσαμε με τα παιδιά το δικαίωμα στην ελευθερία της γνώμης.

Τα παιδιά είπανε:

  • Θέλω να σας πω κάτι, ακούστε με.
  • Μπαμπά μου θέλω κι εγώ να πω κάτι.
  • Θέλω να με ρωτάνε.
  • Να σέβονται την γνώμη μου αλλά να λένε και οι άλλοι αυτό που θέλουν.
  • Όταν μιλάει ο άλλος περιμένω η σειρά μου.
  • Θέλω να παίρνουμε όλοι μαζί απόφαση που θα πάμε διακοπές και τι θα παίξουμε.
  • Όταν θέλω να πω τη γνώμη μου, ρωτάω. Μπορώ να πω κάτι;
  • Μαμά θέλω να ακούς την γνώμη μου.
  • Όταν με ρωτάνε, λέω την γνώμη μου.
  • Θέλω να με ακούνε.
  • Είναι ωραία όταν συζητάει όλη η οικογένεια μαζί.
  • Θέλω να σας πω κάτι. Ακούστε με.

Για την εικαστική απόδοση, με την τεχνική του κολλάζ τα παιδιά δημιούργησαν το “Δ” σε δύο χρώματα κόκκινο και πράσινο.

Anonymo schedio 0001 Anonymo schedio 0002

Τις απόψεις τους τις έγραψαν σε λευκές χάρτινες λουρίδες.

Όλες τις λουρίδες τις υφάναμε και δημιουργήθηκε ένα πλέγμα – υφαντό που τοποθετήσαμε ένα επίπεδο πάνω από τα “Δ”.

Anonymo schedio 0003 Anonymo schedio 0004

020

Δημοσιεύθηκε στην Εκπαιδευτικά προγράμματα

Η μικρή βιβλιοθήκη – Το κορίτσι και η αρκούδα

Αυτή τη φορά η μικρή βιβλιοθήκη μας ταξίδεψε στην γειτονική μας χώρα τη Βόρεια Μακεδονία. Ο Βάνε Κοστουράνοφ έγραψε και εικονογράφησε το βιβλίο Το κορίτσι και η αρκούδα.

Στα παιδιά άρεσε η ιστορία του κοριτσιού, μίλησαν για τις δικές τους φιλίες. Οι φιλίες από το νηπιαγωγείο πολλές φορές εξελίσσονται σε φιλίες ζωής.

Όλοι μίλησαν για τους συμμαθητές τους και εκφράσανε ένα καλό λόγο για έναν συμμαθητή, μια συμμαθήτρια τους.

Το βιβλίο στάθηκε αφορμή να εξερευνήσουμε την ζωή των αρκούδων και να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις. Θυμήθηκαν και μια άλλη ιστορία αυτή του Ούσκο …

Ζωγράφισαν το κορίτσι και την αρκούδα.

125 126 129 1 137

Σε ένα χαρτόκουτο εγκυβώτισαν την ιστορία!

H MIKRH MAS BIBLIOTHHKH 2 1

152 1

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικά προγράμματα

Η μικρή μας βιβλιοθήκη – “Η Χρυσαλλίδα”

Η Μικρή Βιβλιοθήκη μας ταξίδεψε στην Σλοβενία και μας σύστησε το υπέροχο βιβλίο “Η Χρυσαλλίδα” του Αντρέγια Πεκλάρ.

Το ταξίδι της Χρυσαλλίδας άρεσε στα παιδιά και έγινε αφορμή να μάθουμε πολύτιμες πληροφορίες για τις πεταλούδες.

Τα παιδιά ζωγράφισαν πεταλούδες και τις στόλισαν με χρυσόσκονη.

218 220

213

Χρωμάτισαν τον κύκλο ζωής της πεταλούδας και έγραψαν τα στάδια ανάπτυξης της.

249 250

Με πινέλο ένα κλαδί πεύκου, δημιούργησαν ένα λιβάδι το οποίο γέμισαν με λουλούδια και πεταλούδες!!!

209 212 238 1 242 2

Συνεχίζουμε το ταξίδι σε άλλες χώρες…

Δημοσιεύθηκε στην Εκδηλώσεις

Συμμετοχή στη μαθητική έκθεση “Υφαίνοντας Ιστορίες”

Το 21ο Νηπιαγωγείο Αθηνών συμμετείχε με το έργο “Μια κουβέρτα για όλους” στη μαθητική έκθεση “Υφαίνοντας Ιστορίες” που πραγματοποιήθηκε στην Πινακοθήκη του Δήμου Πειραιά, στο πλαίσιο διεξαγωγής του διεθνούς συνεδρίου με τίτλο

“Nurturing active global citizens for a world on the move”

που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πολιτισμού του Δήμου Πειραιά και το δίκτυο “INTERSECTIONS: Global Educational Research & Action Network for a World on the Move” στις 17-18 Μαΐου 2025.

21o Nhpiagogeio Athhnon 21o Nhpiagogeio Athhnon 160 1 446

Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή για το κοινό μέχρι την Παρασκευή 23 Μαΐου, από τις 9:00 έως τις 14:00.

Mia koyberta gia oloys

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Φεστιβάλ Τέχνης “Τέχνη και Περιβάλλον: η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής”

Το Σάββατο 17 Μαΐου πραγματοποιήθηκε το 1ο Φεστιβάλ Τέχνης “Τέχνη και Περιβάλλον: η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής” με αφορμή και τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του καλλιτέχνη Takis, στο Ίδρυμα Takis – Κέντρο Ερευνών για την Τέχνη & τις Επιστήμες.

Συμμετείχαν μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί από 22 σχολεία!!!

Τα σχολεία γίνανε εργαστήρια τέχνης. Οι μαθητές/τριες εμπνεύστηκαν από το έργο του Takis και με δημιούργησαν υπέροχα έργα (μακέτες, κινητικά γλυπτά, σινιάλα, βιβλία, εικαστικά έργα).

Όλα τα έργα δημιουργήθηκαν από άχρηστα υλικά: κουτιά, μεταλλικά στοιχεία, τροχούς ποδηλάτου, φυσικά υλικά, ρολά από υφάσματα…

Οι επιμελητές/τριες του ιδρύματος εκθέσανε τις μαθητικές δημιουργίες δίπλα στα επιβλητικά γλυπτά του Takis ώστε να συνυπάρχουν αρμονικά.

FESTIBAL TECHNHS 1 FESTIBAL TECHNHS2

Το σχολείο μας συμμετείχε στην έκθεση με τρία σινιάλα που δημιουργήθηκαν από ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά.

496707312 10229541727311211 562324282823805077 n

Μια μακέτα με θέμα το Πολυτεχνείο εμπνεόμενη από τα σιδερένια γλυπτά του Takis.

4

Ένα βιβλίο ακορντεόν: “Τα δικαιώματά μας σινιάλα στην πόλη”

496707312 10229541727311211 562324282823805077 n 1

Τα παιδιά του σχολείου μας παρουσίασαν στο ανοιχτό θεατράκι του Ιδρύματος ένα δρώμενο εμπνευσμένο από τα Σινιάλα του γλύπτη Takis.

Τα παιδιά γέμισαν την πόλη με Σινιάλα για να ζούμε καλύτερα. Σινιάλα που θα μας θυμίζουν αξίες όπως η συνεργασία, ο σεβασμός, η ευγένεια, η ελευθερία, η ισότητα, η δικαιοσύνη, η αγάπη, η φιλία, η προστασία του περιβάλλοντος…

Diafaneia2 3 Diafaneia3 2

Περιηγηθήκαμε σε όλους τους χώρους του μουσείου. Εντυπωσιαστήκαμε από το έργο του καλλιτέχνη, μέγεθος των γλυπτών, τους χώρους του ιδρύματος.

Τα παιδιά πήραν μέρος στο εργαστήριο “Χάρτινοι διάλογοι με τον άνεμο: κάνοντας το αόρατο ορατό”, από την ομάδα Art For Earth 22. Στόχος του εργαστηρίου ήταν η επαφή των παιδιών με βασικές αρχές της κινητικής τέχνης, παρατηρώντας τα αιολικά του Takis, η καλλιέργεια δημιουργικής έκφρασης και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσω της χρήσης ανακυκλώσιμων υλικών.

FESTIBAL TECHNHS4 FESTIBAL TECHNHS3

Ευχαριστούμε την κ. Μαρία Δημοπούλου και κ. Ελένη Νιάρχου υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης καθώς και την κ. Ειρήνη Περσίδου υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος Takis για την εξαιρετική οργάνωση του φεστιβάλ.

FESTIBAL TECHNHS5

Δημοσιεύθηκε στην Ανακοινώσεις

Φεστιβάλ Τέχνης στο Ίδρυμα Takis

Οι Διευθύνσεις Π.Ε Α΄ και Γ΄Αθήνας σε συνεργασία με το Ίδρυμα Takis – Κέντρο Ερευνών για την Τέχνη & τις Επιστήμες, σας προσκαλούν στην Έκθεση Έργων των Σχολείων στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Τέχνης 

“Τέχνη και Περιβάλλον: η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής”

με αφορμή και τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του καλλιτέχνη Takis.

Στο Ίδρυμα Takis – Κέντρο Ερευνών για την Τέχνη & τις Επιστήμες
Δερβενακίων τέρμα, Γεροβουνό, Καματερό

Ημέρες και ώρες λειτουργίας της έκθεσης:

  • Σάββατο 17 Μαΐου 2025, 11:00 – 15:00
  • Κυριακή 18 Μαΐου 2025, 17:00 – 22:00

Festibal Technhs

Η έκθεση περιλαμβάνει εικαστικά έργα, γλυπτά, θεατρικά και μουσικά δρώμενα από μαθητές/τριες σχολείων που συμμετέχουν στο Δίκτυο “Σχολεία για το Κλίμα, νησίδες ανθεκτικότητας και αλλαγής” και έχουν εμπνευστεί από το έργο του Takis.

SCHOLEIA POY SYMMETECHOYN

Ελάτε να γνωρίσετε τις δημιουργίες των παιδιών και να γιορτάσουμε μαζί τη σύνδεση της τέχνης με το περιβάλλον και την επιστήμη!

 

Δημοσιεύθηκε στην Ανακοινώσεις

Χρόνια πολλά μαμά μου!!!

Μάνα, μητέρα, μαμά. Τρεις λέξεις μαγικές!

Η πιο σημαντική παρουσία στη ζωή του ανθρώπου. Η πιο γλυκιά ύπαρξη σε όλο το πλανήτη.

Είναι εκεί όταν τη χρειαζόμαστε, πρόθυμη να μας ακούσει και να μας δώσει τις συμβουλές της που είναι πάντα σωστές.

Η μητέρα ήταν είναι και θα είναι ξεχωριστή για το παιδί, τον έφηβο, τον ενήλικα.

Η γιορτή της μητέρας δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια ευκαιρία για να της δείξουμε πόσο πολύ την αγαπάμε!

Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε επίσημα, η δεύτερη Κυριακή του Μάη σαν Ημέρα της Μητέρας.

Η Γιορτή της μητέρας, γιορτάζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου και όλοι θέλουν να τιμήσουν τη δική τους μητέρα εκφράζοντας την αγάπη τους με ένα λουλούδι.

Τα παιδιά τις τελευταίες μέρες κάνανε κάρτες, αυτοσχέδιες ανθοδέσμες και λουλούδια για τις μανούλες. Ετοιμάσαμε και παρέα δωράκια, καρδούλες, για τις μανούλες τους.

Τα παιδιά σκιτσάρανε σε απλό χαρτί μια καρδιά την οποία μεταφέραμε σε αλουμινόφυλλο και την κόψαμε. στη συνέχεια τις χρωμάτισαν με ανεξίτηλους μαρκαδόρους και έγραψαν ευχές. Τέλος κολλήσαμε τις καρδιές σε λεπτά ξυλάκια και τα τοποθετήσαμε σε μια βάση από πηλό.

Diafaneia2 2

Σε μια μεγάλη καρδιά έγραψαν τη λέξη μητέρα σε διάφορες γλώσσες και παρατήρησαν πως στο άκουσμα μοιάζει η λέξη μητέρα σε πολλές γλώσσες και την διακόσμησαν με λουλούδια και καρδιές.

Diafaneia3 1 Diafaneia4 1

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Επίσκεψη στον Εθνικό Κήπο

Η επίσκεψή μας έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος “Εθνικός κήπος, ο Κήπος της καρδιάς μας” που συμμετέχει το σχολείο μας.

Ο Εθνικός Κήπος είναι ένας μεγάλος χώρος πρασίνου, ψυχαγωγίας, αθλητισμού και παιχνιδιού, συνδεδεμένος άμεσα με την σύγχρονη ιστορία της χώρας και την ανάπτυξη της Αθήνας ως πρωτεύουσας του ελληνικού κράτους.

Είναι ένα σπουδαίο δείγμα αρχιτεκτονικής τοπίου του 19ου αιώνα (αγγλικού ρυθμού), που έχει καταφέρει να διατηρήσει αναλλοίωτα τα βασικά χαρακτηριστικά του.

Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1839 και θεωρείται το πιο πετυχημένο έργο της Βασίλισσας Αμαλίας.   Είναι ο μοναδικός ιστορικός κήπος της χώρας και ο πρώτος διαμορφωμένος χώρος πρασίνου της Νεότερης Ελλάδας και στα πρώτα χρόνια της ύπαρξης του, αποτελούσε τον κήπο του Παλατιού (σημερινό κτήριο της Βουλής των Ελλήνων). Το 1923 χαρακτηρίστηκε κρατικός. Το 2011 ο Κήπος χαρακτηρίστηκε επισήμως Ιστορικός Τόπος.

Στον Εθνικό Κήπο βρίσκουν καταφύγιο, φωλιάζουν και αναπαράγονται ελεύθερα αρκετά είδη πανίδας. Οι συνθήκες της πυκνής βλάστησης, η έντονη παρουσία νερού, το γεγονός ότι ο Κήπος κλείνει κατά τις βραδινές ώρες, διατηρώντας συνθήκες ηρεμίας και ελάχιστης όχλησης, τον έχουν μετατρέψει σε ένα πολύ σημαντικό αστικό βιότοπο. Έτσι λοιπόν οι επισκέπτες του Κήπου δε θα πρέπει να χάσουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη μεγάλη ποικιλία ζώων που ζουν είτε ελεύθερα, είτε στην μικρή ζωοπτηνολογική συλλογή στο κέντρο του Κήπου.

Στον κήπο μπορούμε να δούμε: παπαγάλους, πάπιες, κοτούλες, χήνες, γάτες, χελώνες, σκιουράκια, αίγαγροι, κουνέλια, αλεπούδες!!!

Στις λιμνούλες του υπάρχουν: νεροχελώνες, ψάρια, φρύνοι.

Στην κεντρική είσοδο του Κήπου στο ηλιακό ρολόι μας περίμενε ο κ. Θοδωρής, γεωπόνος στον κήπο. Μαζί του περπατήσαμε όλο τον κήπο και μάθαμε πολλά μυστικά για τον κήπο, τα δέντρα και τα ζωάκια του.

079 107 142  204 211 214

Ήταν μια πολύ όμορφη μέρα, μάθαμε πολλά για τον Εθνικό Κήπο, τον Κήπο που είναι στις καρδιές όλων των Αθηναίων.

Κάθε κάτοικος και επισκέπτης της πόλης έχει να διηγηθεί μια όμορφη στιγμή της ζωής στον Κήπο.

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Επίσκεψη στον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου

Το πρόγραμμα “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία” τα τελευταία χρόνια μας βγάζει βόλτες στην πόλη. Επισκεπτόμαστε μουσεία, πλατείες, πάρκα γνωρίζουμε την ιστορία της πόλης μας, τα έργα τέχνης που την κοσμούν, ευαισθητοποιούμαστε στην προστασία του δημόσιου χώρου.

Αγαπάμε την πόλη μας!

Την Κυριακή επισκεφτήκαμε έναν εμβληματικό κήπο καλά κρυμμένο στο κέντρο της Αθήνας. Τον κήπο του προεδρικού Μεγάρου.

Το Προεδρικό Μέγαρο είναι ένα νεοκλασικό τριώροφο κτήριο, με λιτή και αυστηρή πρόσοψη. Καταλαμβάνει συνολική έκταση 27 περίπου στρεμμάτων, μεγάλο τμήμα της οποίας κατέχει ο κήπος.

Χτίστηκε το 1891-1897, μετά τους γάμους του Κωνσταντίνου με την πριγκίπισσα Σοφία της Πρωσίας. Οι εργασίες κράτησαν 6 χρόνια.

Ξεναγηθήκαμε στα γλυπτά του κήπου.

Diafaneia2 1314

Σε ένα από τα τραπεζάκια μας περίμενε η συγγραφέας Αργυρώ Πιπίνη. Είχε μαζί της το βιβλίο “Όθων και Αμαλία”. Μας διάβασε ιστορίες από το βιβλίο και γνωρίσαμε καλύτερα την Βασίλισσα Αμαλία, μια δυναμική γυναίκα που αγάπησε πολύ την χώρα και χάρισε έναν υπέροχο κήπο, τον Εθνικό Κήπο, που μπορούν να τον χαίρονται όλοι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αθήνας.

207

Τα παιδιά χάρισαν στην κ. Πιπίνη έναν πίνακα με γάτες που είχαν φιλοτεχνήσει στο ολοήμερο.

221 225

Στη συνέχεια ζωγράφισαν τα γλυπτά του Κήπου και σ΄έναν χάρτη του Κήπου που είχαμε ετοιμάσει, κόλλησαν τα γλυπτά.

238 242 1

006 019