Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήρια δεξιοτήτων

“Τροφή για δράση” – Ενημερωτική συνάτηση γονιών – Βιωματικό εργαστήρι

Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε μια ενημερωτική συνάντηση στο σχολείο μας για το πρόγραμμα “Τροφή για δράση”

που υλοποιούμαι φέτος στο σχολείο μας και εντάσσεται  στην Εθνική Στρατηγική για την παιδική παχυσαρκία.

Την εισήγηση έκανε ο διατροφολόγος κ. Ιωσήφ Αλεξανδρίδης.

088

Ανέπτυξε τα χαρακτηριστικά της ηλικίας καθώς και τις διατροφικές τους ανάγκες.

Τόνισε ιδιαίτερα

  • Την συμμετοχή των παιδιών στα ψώνια
  • Την εμπλοκή τους στην διαδικασία παρασκευής γευμάτων
  • Την ενυδάτωση που είναι καλό να γίνεται με νερό
  • Την σωματική άσκηση
  • Την σπουδαιότητα να είναι οι γονείς παράδειγμα για τα παιδιά.

Ο κ. Αλεξανδρίδης απάντησε σε ερωτήσεις των γονιών και έδωσε χρήσιμες πρακτικές συμβουλές.

Οι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν τους γονείς για την πορεία του προγράμματος και την ανταπόκριση των παιδιών.

Τροφή για δράση

Πλοηγηθήκαμε στο υλικό της Εθνικής δράσης για την παιδική παχυσαρκία για τους γονείς/φροντιστές.  https://paxisarkiakaipaidi.gov.gr/

Μιλήσαμε για τις συμπεριφορές στόχους. Παροτρύναμε τους γονείς να κάνουν εγγραφή στην πλατφόρμα και να αξιοποιήσουν τη εργαλειοθήκη.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στο σχολείο μας όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες τρέφονται υγιεινά, με ποικιλία τροφών, δεν καταναλώνουν χυμούς και τα ενδιάμεσα γεύματα είναι θρεπτικά και κυρίως σπιτικά.

Όμως στις γιορτές και τα γενέθλια, σχεδόν μέρα παρά μέρα κάποια γιορτή έχουμε, η ζάχαρη συχνά κάνει δυνατές επισκέψεις!!!

Τον Νοέμβριο, στη γιορτή της μια μαθήτρια έφερε να κεράσει μπανάνες που τις είχε διακοσμήσει με την μητέρα της. Τα παιδιά κατανάλωσαν με ευχαρίστηση την μπανάνα και σκεφτήκαμε πως είναι μια καλή εναλλακτική πρόταση για κέρασμα.

20241108 082050

Αναζητήσαμε κι άλλες παρόμοιες ιδέες στο διαδίκτυο και ετοιμάσαμε σ΄ένα καλάθι προτάσεις με κεράσματα.

069 073 075 077

Ακολούθησε ένα βιωματικό εργαστήρι με προτάσεις – παρασκευές με νόστιμα & υγιεινά κεράσματα για τα παιδιά. οι μαμάδες κάνανε δύο παρασκευές.

Η μια ήταν μπαλάκια με χουρμάδες, κακάο, βρόμη, αμύγδαλα, κανέλα. Κάνανε την ζύμη, πλάσανε τα μπαλάκια και κεράστηκαν όλοι.

094 097

Η δεύτερη Παρασκευή ήταν μπάρες με βρόμη, καρύδια σταφίδες, μέλι και ταχίνι. Άπλωσαν την ζύμη σ΄ένα ταψί να σφίξει και την επόμενη μέρα κεράστηκαν τα παιδιά.

099 101

Τα κεράσματα άρεσαν σε μικρούς και μεγάλους!!!

Τροφή για δράση1

Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις

Σχολείο & τέχνη – Επίσκεψη στη Gallery Citronne

Επισκεφτήκαμε την Gallery CITRONNE και ξεναγηθήκαμε στην ατομική έκθεση- εγκατάσταση της γλύπτριας Αφροδίτης Λίτη, με τίτλο “Το Ονειρικό και το Όνειρο: οι Επικονιαστές της Ζωής”.

Η έκθεση αυτή πραγματεύεται το θέμα του Ονείρου, την επίδραση και τον αντίχτυπό του στην ζωή μας. Η Αφροδίτη Λίτη θεωρεί τα όνειρα “επικονιαστές της ζωής”. Μεταφέρουν μνήμες, επιθυμίες, ελπίδες, φόβους- αλλά και εικόνες νηνεμίας, γαλήνης και μακρινής ευωχίας. Στηρίζονται σε αναμνήσεις, παραδόσεις, μύθους, αφηγήσεις – βιώματα τα οποία η καλλιτέχνιδα πιστώνει στην οικογένεια και στα παιδικά της χρόνια. Έτσι τροφοδοτείται ο ανθρώπινος βίος, έτσι αμβλύνεται το βάρος και οι συχνά αδιέξοδες επιθυμίες που διέπουν τον αισθητό κόσμο.

Η πρώτη εγκατάσταση αναπαριστά ένα λιβάδι με μεγάλα αστραφτερά κρίνα, όπου “ενθρονίζονται” δύο παιδιά, απορροφημένα από το τοπίο.

011

Η δεύτερη εγκατάσταση, συνδέεται θεματικά με την πρώτη, ως προϊόν, ως απόρροια μιας μνήμης που παίρνει την μορφή του ονείρου. Μια πανύψηλη ροδακινιά προβάλλει στα κλαδιά της τους καρπούς της, αλλά και τα πτηνά του ουρανού που φωλιάζουν εκεί.

016

Και οι δύο εγκαταστάσεις είναι φτιαγμένες από αστραφτερό μέταλλο το οποίο αντανακλά και αντανακλάται, όπως ακριβώς λειτουργεί ένας καθρέφτης.

Σε έναν τοίχο υπήρχε μια πεταλούδα, ψηφιδωτό έργο της καλλιτέχνιδας.

Πεταλούδες, από ανοξείδωτο καθρέφτη.

014 018

Στο σχολείο είχαμε κάνει προετοιμασία για την επίσκεψη με τα παιδιά. Είχαμε δει φωτογραφίες και έργα της καλλιτέχνιδας. Τα παιδιά σχολίασαν τα υλικά που χρησιμοποιεί, τα θέματα που διαπραγματεύεται.

Είχαμε την τύχη και την χαρά να μας ξεναγήσει στην έκθεση η ίδια η κ. Λίτη.

Ανώνυμο σχέδιο1Ανώνυμο σχέδιο 1

Μετά την ξενάγηση τα παιδιά αποτύπωσαν σε χαρτί ότι τα εντυπωσίασε περισσότερο.

Ανώνυμο σχέδιο2 Ανώνυμο σχέδιο3 Ανώνυμο σχέδιο5 Ανώνυμο σχέδιο6

Στο τέλος πρόσφεραν στην κ. Λίτη μια ομαδική νερομπογιά που είχαν ετοιμάσει στο σχολείο.

Ανώνυμο σχέδιο10

Μια νερομπογιά πρόσφεραν και στην Gallery CITRONNE για την εγκάρδια φιλοξενία.

480032127 18390369691110517 2232389843192122286 n

Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήρια δεξιοτήτων

Στην κουζίνα για νόστιμα σνακ!!!

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Τροφή για δράση”, καλέσαμε δύο μανούλες να ετοιμάσουν μαζί με τα παιδιά, νόστιμα και υγιεινά σνακ.

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα στάδια παρασκευής των σνακ. Κάνανε δύο παρασκευές η πρώτη ήταν cupcakes με μπανάνα βρόμη, μέλι και η δεύτερη τρουφομπαλάκια με χουρμάδες, αμύγδαλα και σοκολάτα.

Cap κέικ μπανάνας2 Cap κέικ μπανάνας7

Στο τέλος οι μανούλες, τις φλούδες και τα υπολείμματα των υλικών τα πετάξανε στον καφέ κάδο για κομποστοποίηση. Τα νόστιμα σνακ συνόδευσαν τα παιδιά με χαμομήλι!!!

Ευχαριστούμε την μαμά της Μαρίας Αγγελικής, την μαμά του Μιχάλη και της Χριστίνας που με προθυμία ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και την μαμά της Ζωής για το χαμομήλι!!!

Ήταν μια ξεχωριστή και πολύ όμορφη εμπειρία να δουλεύουν τα παιδιά στο σχολείο μαζί με γονείς!!!

Τα παιδιά έγραψαν στα φύλλα εργασίας τα υλικά που χρησιμοποίησαν στις παρασκευές.

Cap κέικ μπανάνας8 Cap κέικ μπανάνας

Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν επιλέγουν συνειδητά τα τρόφιμα και ροφήματα που καταναλώνουν, δηλαδή δεν διαλέγουν με κριτήριο του αν “είναι υγιεινά” ή όχι. Αντίθετα, οι επιλογές τους διαμορφώνονται από το στενό κοινωνικό τους περιβάλλον (γονείς/φροντιστές, εκπαιδευτικοί) που δρουν ως πρότυπα.

Τα παιδιά καταναλώνουν σνακ, στα ενδιάμεσα κυρίως γεύματα, δεκατιανό και απογευματινό. Είναι πολύ σημαντικό αυτά τα γεύματα να περιέχουν θρεπτικά συστατικά γιατί παρέχουν, στα παιδιά μια μικρή “ώθηση” ενέργειας μέχρι την ώρα του μεσημεριανού και του βραδινού.

Οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες εξασφαλίζουν ότι τα παιδιά αφενός, προσλαμβάνουν την απαραίτητη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για τη βέλτιστη ανάπτυξη και διατήρηση της υγείας τους και αφετέρου διαμορφώνουν τις διατροφικές συμπεριφορές που θα ακολουθήσουν σε όλη τους τη ζωή.

Δεδομένου ότι οι συμπεριφορές είναι ακόμα εύπλαστες κατά τα πρώτα χρόνια ζωής, αυτή η ηλικία αποτελεί την ιδανική περίοδο παρέμβασης για την επίτευξη και διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής!

Ενημερωθείτε για το πρόγραμμα “Τροφή για δράση” κάνοντας εγγραφή στην πλατφόρμα:

https://paxisarkiakaipaidi.gov.gr/

Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήρια δεξιοτήτων

Μια κουβέρτα για όλους

Με αφορμή το πρόγραμμα “Τροφή για δράση” μιλήσαμε για την αξία του ποιοτικού ύπνου. Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος είναι απαραίτητος για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών. Η έλλειψη επαρκούς ύπνου μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και τη συμπεριφορά των παιδιών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που δεν κοιμούνται αρκετά είναι πιο επιρρεπή σε προβλήματα συγκέντρωσης, υπερκινητικότητα και μειωμένη σχολική απόδοση.

Επίσης, η έλλειψη ύπνου επηρεάζει την ψυχική υγεία, με αυξημένο κίνδυνο άγχους και κατάθλιψης.

Σωματικά, η μειωμένη διάρκεια ύπνου μπορεί να επηρεάσει το ανοσοποιητικό σύστημα, κάνοντάς τα πιο ευάλωτα σε λοιμώξεις και ασθένειες.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Όταν ο ήλιος πάει για ύπνο”.

Το βιβλίο μας προσκάλεσε σε ένα ονειρικό ταξίδι με οδηγό τη φαντασία και την ποίηση. Στο τέλος της αφήγησης, γλεντζέδες γάτοι, άγρια ζώα και ήρωες αγαπημένων παραμυθιών, μας σκέπασαν σαν μια ζεστή κουβέρτα.

Νέο Παρουσίαση του Microsoft PowerPoint 3

Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας μιλήσουν για τον ύπνο τους, την διαδικασία που ακολουθούν κάθε βράδυ, τα όνειρα που βλέπουν, πως αισθάνονται …

Τα παιδιά είπαν:

  • Μου λέει η μαμά παραμύθια.
  • Ο ύπνος μου είναι λουλούδι.
  • Με κυνηγάνε ζόμπι και φοβάμαι.
  • Ζωντανεύει το πλυντήριο και πετάει σαπουνάδες.
  • Βλέπω τις φίλες μου που παίζουμε.
  • Όταν κοιμάμαι παίρνω αγκαλιά τη μαμά μου.
  • Όταν κοιμάμαι βλέπω στον ύπνο μου πολλές φορές έναν κλόουν.
  • Βλέπω ωραία όνειρα.
  • Ζωντανεύουν τα μάστερ τρακ.
  • Όταν κοιμάμαι λίγο το πρωί είμαι κουρασμένος.
  • Όταν κοιμάμαι νοιώθω καλά. Φοβάμαι το σκοτάδι.
  • Μου διαβάζουν ένα βιβλίο με ζώα.
  • Βλέπω ωραία τρομακτικά όνειρα.
  • Βλέπω την κούκλα μου που ζωντάνεψε και με αγκάλιασε.
  • Τα όνειρα είναι ένα ωραίο προαίσθημα, κάτι που σε προκαλεί να σου αρέσει.
  • Νοιώθω πολύ ωραία.
  • Δεν θέλω να φεύγω από το κρεβάτι μου.
  • Νοιώθω ξεκούραστη και πηγαίνω χαρούμενη στο σχολείο.
  • Ο ύπνος είναι όνειρα και ξεκούραση.
  • Τα όνειρα είναι κάτι που σκέφτεσαι όταν κοιμάσαι.
  • Όταν κοιμάμαι ζωντανεύουν ιστορίες.
  • Στον ύπνο παίρνω αγκαλιά την κούκλα μου, βιβλία, παιχνίδια, τη μαμά μου.
  • Βλέπω πολλές φορές ένα πάρτι με καρδιές, τις φίλες μου, μπαλόνια, αγάπη.

Προτείναμε στα παιδιά να δημιουργήσουμε μια δική μας κουβέρτα. Τα παιδιά τύπωσαν σε λευκό πανί αστέρια, πουλιά, πρόσωπα, σπείρες, τοπία, καράβια, φύλλα, διακοσμητικά στοιχεία.

340 359

Στη συνέχεια με μαρκαδόρους σε λουρίδες υφάσματος, έγραψε κάθε παιδί ότι είπε σχετικά με τον ύπνο.

Κουβέρτα3

Συναρμολογήσαμε με κόλλα τα κείμενα με τα εικαστικά έργα των παιδιών και δημιουργήθηκε μια υπέροχη κουβέρτα.

κουβέρτα

Η κουβέρτα ήταν έμπνευση για ατέλειωτα παιχνίδια.

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Χειμώνας

Τις ελάχιστες μέρες με κρύο εκμεταλλευτήκαμε και μιλήσαμε για τον Χειμώνα που φέτος αν και ημερολογιακά βρισκόμαστε στην καρδιά του δεν τον νοιώσαμε ακόμη.

Ντύσαμε μουσικά τις μέρες μας παίζοντας στο πιάνο “Το τραγούδι του Χειμώνα”!!!

030001

Με τις λίγες νιφάδες χιονιού που πέσανε κάνανε τα παιδιά χιονανθρωπάκια, όμως οι υψηλές θερμοκρασίες τα λιώσανε αμέσως και ότι έμεινε από τα χιονανθρωπάκια αποτυπώθηκε στα κολλάζ!!!

058 062

067 ΧΕΙΜΩΝΑΣ2

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Μικρά Βιβλία – “Ο κοκκινολαίμης – το πουλί του Χειμώνα”

Όταν κάναμε το “Το δέντρο του Χειμώνα”, με τους κοκκινολαίμηδες, είχαμε ακούσει το κελάηδημα του κοκκινολαίμη που το παρομοιάζουν με του αηδονιού. Οι ειδικοί αποκαλούν τον κοκκινολαίμη, το αηδόνι του Χειμώνα.

Κάναμε μια κατασκευή, έναν κοκκινολαίμη μαράκα την οποία χρησιμοποιήσαμε σαν κρουστό οργανάκι για να συνοδεύσουμε το τραγούδι του Χειμώνα.

Για την κατασκευή χρησιμοποιήσαμε χάρτινα ρολά που κάναμε από συσκευασίες της ανακύκλωσης, χρώματα και λίγο ρυζάκι.

2 3 2 12

Κάποια στιγμή οι κοκκινολαίμηδες άρχισαν να κουβεντιάζουν μεταξύ τους. Αναρωτηθήκαμε τι να λένε, που βρίσκονται, πως περνάνε…

Έτσι κάναμε μια μικρή ιστορία. Οι ιδέες για το που βρίσκονται οι κοκκινολαίμηδες ήταν πολλές. Τα παιδιά κατέγραψαν στον πίνακα τις ιδέες, ψήφισαν, καταμέτρησαν και αποφάσισαν πως είναι στο  Πεδίο του Άρεως.

1 1 1 4

Συλλογικά δημιούργησαν την ιστορία και στο τέλος οι ιδέες για τον τίτλο ήταν πολλές. Ψήφισαν για τον τίτλο “Ο κοκκινολαίμης – το πουλί του Χειμώνα”.

Ζωγράφισαν όλοι ένα μέρος της ιστορίας και δημιουργήθηκε ένα Μικρό Βιβλίο με συλλογική εικονογράφηση.

ΚΟΚΚΙΝΟΛΑΙΜΗΣ ΤΟ ΠΟΥΛΙ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ 2

Πολλά παιδιά εικονογράφησαν εξ ολοκλήρου το Μικρό Βιβλιαράκι τους.

3 4 4 2

Τα Μικρά Βιβλία μας στην Μικρή Βιβλιοθήκη!!!

4 1

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Χιονονιφάδες Pixel Art!

Το Pixel art είναι μια μορφή ψηφιακής τέχνης όπου σχηματίζουμε εικόνες γεμίζοντας τα pixel (τετράγωνα). Σε αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά χρωματίζουν τα κουτάκια-τετράγωνα (pixel) ανάλογα με το χρώμα και τη θέση που δίνεται από τον κώδικα. Μετρούν και χρωματίζουν τετράγωνα για να γίνει το σχέδιο που βλέπουν.

Τα παιδιά χρωμάτισαν με υπομονή τα τετραγωνάκια και αποκάλυψαν όμορφες χιονονιφάδες. Ευχόμαστε να χαρούμε το χιόνι αυτόν τον Χειμώνα!!!

008 138

Χιονονιφάδες Pixel Art1 Χιονονιφάδες Pixel Art2

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Το δέντρο του Χειμώνα!

Στην αυλή του σχολείου μας αυτή την εποχή πέφτουν τα φύλλα, στα διαλείμματα τα παιδιά παίζουν τους και είναι ωραία. Μια μουριά είναι τελείως γυμνή. Τα παιδιά είπαν πως θα νοιώθει μοναξιά έτσι γυμνό και άδειο που είναι. Μόνο κάποια πουλάκια στέκονται που και που στα κλαδιά του.

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα πουλιά που πετάνε στις πόλεις τον Χειμώνα. Γνωρίσαμε  στους κοκκινολαίμηδες, τα αηδόνια του χειμώνα, που έρχονται στην Ελλάδα από τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη, για να ξεχειμωνιάσουν. Στις αρχές της Άνοιξης φτερουγίζουν και πάλι για βορειότερες περιοχές.

Προτείναμε στα παιδιά να κάνουμε αυτό το δέντρο. Σε χαρτί του μέτρου, με μια εφημερίδα, λίγα χρώματα, λίγη κόλα, το κάναμε! Του βάλαμε για συντροφιά κοκκινολαίμηδες τα πουλιά του Χειμώνα.

Μια εφημερίδα την κάναμε λουρίδες. Τα παιδιά ξεκίνησαν να σχηματίζουν το δέντρο από τον κορμό και σιγά σιγά διαμορφώθηκαν και τα κλαδιά και τα χρωμάτισαν. Χρωμάτισαν τα πουλάκια και τα βάλανε στα κλαδιά του δέντρου.

102105

014 022

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες

Καλώς όρισες 2025!!!

Με λάμψη και βεγγαλικά υποδεχτήκαμε το 2025!!!

Τα παιδιά γράψανε το νέο έτος σε μαύρο κανσόν και στη συνέχεια με σταγόνες τέμπερας δημιούργησαν με πινέλα τα πυροτεχνήματα.

421 422

428 432

436 437

Δημοσιεύθηκε στην Ανακοίνωση

Τα αστέρια του Sol Le Witt !!!

Τον Δεκέμβριο γνωρίσαμε τον Αμερικάνο ζωγράφο Sol Le Witt. Οι πίνακες του Sol Le Witt, μας δίνουν μια πολύ ενδιαφέρουσα αφορμή όχι μόνο να μιλήσουμε στα παιδιά για το ζωγράφο και το έργο του αλλά και να συζητήσουμε για τις γραμμές (καμπύλες, ευθείες, ανοικτές, κλειστές…) καθώς και τη διαδοχή των χρωμάτων (το μοτίβο).

ar sol lewitt 8 solewitt11s

Η έννοια του Μοτίβου είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα έννοια και πάρα πολύ οικεία στα παιδιά. Το Μοτίβο είναι ένα επαναλαμβανόμενο πρότυπο που οδηγεί σε μια σύνθεση. Τα μοτίβα βρίσκονται σε καθημερινά διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα, σε χαρτιά περιτυλίγματος δώρων, σε κεντήματα, σε διακοσμήσεις, στα ρούχα μας κ.τ.λ.

soll lewitt stars 13

Στους πίνακες με τα αστέρια τέθηκε στα παιδιά η ερώτηση για το ποιος είναι ο κανόνα διαδοχής στον πίνακα. Εύκολα τα παιδιά εντόπισαν τη διαδοχή των χρωμάτων.

Στη συνέχεια  ζωγράφισε το κάθε παιδί το δικό του αστέρι με το συνδυασμό των χρωμάτων που επέλεξε και στο τέλος συνθέσαμε ένα ομαδικό έργο.
Τα αστέρια τα ζωγράφισαν σε χαρτιά Α3 με χρυσή τέμπερα και σκόνες αγιογραφίας σε κόκκινο, πράσινο, μπλε και κίτρινο χρώμα.

123127

270