«Φίλε, φίλε είσαι εδώ;;;»

 

Η Συν-Τεχνία Σαλουπέτα με την Ευρυδίκη Σαμαρά παρουσίασε στο σχολείο μας στην αίθουσα εκδηλώσεων την παράσταση συμμετοχικού θεάτρου «Φίλε, φίλε είσαι εδώ;». Οι μαθητές της πρώτης τάξης συμμετείχαν, έπαιξαν ρόλους και τραγούδησαν, σε μια ιστορία εμπνευσμένη από το βιβλίο “Λιλίκος” του Γρηγορίου Σολοτάρεφ.

Ο Θύμιος ο Λαγός και ο Λύκος ο Λιλίκος είναι δύο παράδοξοι φίλοι στο χωριό των λαγών. Σε μια στιγμή παιγνιδιού γίνεται παρεξήγηση και η εμπιστοσύνη μεταξύ τους χάνεται. Άραγε, οι λαγοί του Λαγοστόκ μπορούν να τους βοηθήσουν ή θα κάνουν τα πράγματα χειρότερα;

Μια παράσταση για το τι σημαίνει να είσαι φίλος, τι μπορεί να συμβεί όταν χάνεται η εμπιστοσύνη και πώς μπορεί κανείς να τη βρει ξανά. Με ποιον τρόπο μια ουσιαστική φιλία μπορεί να μας κάνει δυνατότερους και πλουσιότερους;

Γνωριμία με το άθλημα της Ιστιοπλοΐας!!!

Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το άθλημα της Ιστιοπλοΐας, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης που πραγματοποιήθηκε στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χαλκίδας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, παρακολούθησαν με μεγάλο ενθουσιασμό επίδειξη από τέσσερις αθλητές Ιστιοπλοΐας, οι οποίοι είναι και μαθητές του 21ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας! Με χαρά και υπερηφάνεια παρουσίασαν το άθλημα στους συμμαθητές τους, εξηγώντας βασικές αρχές και δείχνοντας πώς «ταξιδεύει» ένα σκάφος με τη δύναμη του ανέμου.

Η Ιστιοπλοΐα δεν είναι μόνο άθλημα — είναι και τέχνη, καθώς απαιτεί δεξιότητες, συνεργασία και καλή γνώση του καιρού και της θάλασσας. Είναι η ικανότητα να εκμεταλλεύεσαι τον άνεμο για να κατευθύνεις το σκάφος σου με ασφάλεια και σκοπό.

Συγχαρητήρια στους μαθητές-ιστιοπλόους για την εξαιρετική παρουσίαση και ένα μεγάλο μπράβο στους μικρούς μας εξερευνητές για την ενεργή συμμετοχή τους!

Η εμπειρία αυτή άνοιξε νέους ορίζοντες στα παιδιά και αποτέλεσε έμπνευση για μελλοντικές γνωριμίες με τον αθλητισμό και τη θάλασσα!

Επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο Χαλκίδας

 

Οι μαθητές της πρώτης τάξης επισκέφθηκαν το πολεμικό μουσείο της Χαλκίδας το οποίο στεγάζεται σε ένα εμβληματικό κτήριο της ιστορικής Σχολής Πεζικού και προβάλλει τη στρατιωτική ιστορία των Ελλήνων…

Σκοπός της επίσκεψης ήταν οι μαθητές να δουν από κοντά μοναδικά και σπάνια κειμήλια, από την Eνετοκρατία και την Επανάσταση του 1821 έως τη σύγχρονη ιστορία, μέσα από συλλογές όπλων, στρατιωτικές στολές, αρχειακό και φωτογραφικό υλικό, πίνακες, έργα τέχνης, καθώς και διοράματα σημαντικών ιστορικών γεγονότων.

Το μουσείο αυτό αποτελεί έναν δυναμικό χώρο «ζωντανής ιστορίας», που αποδίδει φόρο τιμής στους πολεμιστές προγόνους μας και σεβασμό στις θυσίες τους.

Ημέρα της Μητέρας στην Πλατεία Γκέλη – Μια γιορτή που ενώνει και ενεργοποιεί την κοινότητα!

 

Το 21ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κανήθου, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ξυρόβρυσης, ένωσαν τις δυνάμεις τους και προσκάλεσαν την τοπική κοινωνία στην Πλατεία Γκέλη, για να γιορτάσουμε όλοι μαζί την Ημέρα της Μητέρας την Κυριακή 11 Μαΐου 2025!!!

Η πλατεία γέμισε φωνές, τραγούδια, χορούς, χαμόγελα και συγκίνηση. Μανούλες, παιδιά και κάτοικοι της περιοχής συμμετείχαν ενεργά, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα:
Όταν συνεργαζόμαστε, μπορούμε να δημιουργήσουμε ζωντανούς, αλληλέγγυους και ουσιαστικά ανθρώπινους δημόσιους χώρους.

Η εκδήλωση αυτή δεν ήταν μόνο μια όμορφη γιορτή, αλλά μια πράξη κοινωνικής συμμετοχής και ενεργής πολιτειότητας. Δίδαξε στα παιδιά, αλλά και σε εμάς τους μεγάλους, πως ο πολιτισμός, η συνεργασία και η αγάπη για τον τόπο μας είναι κινητήριες δυνάμεις για μια καλύτερη κοινωνία.

 Ένα μεγάλο ευχαριστώ:

  • Στον χοροδιδάσκαλο Δημήτρη Ελευθερίου, που μετέδωσε κέφι και ρυθμό,

  • Στην κα Βούλα Αγιοστρατίτη, πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Κανήθου,

  • Στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας,

  • Και στον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, για τη συνεχή στήριξη σε δράσεις που ενώνουν.

 Με πρωτοβουλίες σαν αυτή, διαμορφώνουμε πολίτες που συμμετέχουν, σέβονται, συνεργάζονται και προσφέρουν. Πολίτες που δεν παρακολουθούν απλώς, αλλά δημιουργούν. Πολίτες που εμπνέουν και εμπνέονται.

Και του χρόνου με υγεία, ενότητα και ακόμα περισσότερη διάθεση για συλλογική δράση!

Τα “εκτάκια” μας μεγάλωσαν και… πάνε γυμνάσιο!!!

 

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι ένα σημαντικό βήμα στη ζωή των παιδιών και συνοδεύεται συχνά από συναισθήματα ενθουσιασμού αλλά και άγχους. Μια οργανωμένη επίσκεψη στο Γυμνάσιο πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ομαλή προσαρμογή των μαθητών.

Συνοδεύσαμε λοιπόν σήμερα τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας στο γειτονικό γυμνάσιο Κανήθου, όπου μας υποδέχτηκε η Διευθύντρια Αθηνά Μοσχάκη. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τον χώρο.

Γνώρισαν το κτίριο, τις αίθουσες, τα εργαστήρια, τη βιβλιοθήκη, από τις καλύτερες στα σχολεία της Χαλκίδας, τα γήπεδα κ.ά. Γνώρισαν ορισμένους από τους καθηγητές που θα τους διδάξουν.

Εντυπωσιάστηκαν από την αίθουσα πληροφορικής και από την καταπληκτική παρουσίαση που έκανε ο καθηγητής Πληροφορικής! Πήραν και τα δωράκια τους όσοι απάντησαν σωστά στις ερωτήσεις του!!!

Πληροφορήθηκαν για τη σχολική ζωή, έμαθαν για το πρόγραμμα, τα μαθήματα, τους κανόνες λειτουργίας και τις διαφορές από το Δημοτικό.

Ρώτησαν για ό,τι τους απασχολεί για την αλλαγή που έρχεται.

Καλλιεργήθηκε θετική στάση και μέσα από την ενημέρωση και τη συμμετοχή ένιωσαν πιο σίγουροι και έτοιμοι για το νέο ξεκίνημα.

Μάλιστα οι μαθητές της Α΄ τάξης τους έγραψαν και ποίημα και το απήγγειλαν.

Στην αίθουσα της βιβλιοθήκης οι καθηγητές έφεραν κεράσματα για όλους, τους δώσαμε κι εμείς τα δικά μας!

Στη συνέχεια ο γυμναστής τους ξενάγησε στους αθλητικούς χώρους, όπου παρακολούθησαν αγώνα του ενδοσχολικού πρωταθλήματος βόλεϊ!!!

Ελπίζουμε η επίσκεψη στο Γυμνάσιο Κανήθου να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση των μαθητών και να μειώσει τους φόβους που συχνά συνοδεύουν τη μετάβαση. Ευχόμαστε στα παιδιά μας το επόμενο βήμα να τα βρει υγιή και χαρούμενα, για νέες περιπέτειες και ευκαιρίες μάθησης!!!

Ευχαριστούμε πολύ τη Διευθύντρια και τους καθηγητές του Γυμνασίου Κανήθου για τη φιλοξενία!!!

Θα μεγαλώνουμε μαζί…

 

Για τη γιορτή της μητέρας…

Με ένα κομμάτι ξύλο, λίγες πρόκες, χρωματιστές κλωστές και δημιουργικά παιδικά χεράκια, υφάνθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β τάξης, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους Ευαγγελίας Τιπούρτη, η πιο τρυφερή ευχή:

«Σ’ αγαπώ, μαμά!».

Κάθε καρδιά μοναδική – όπως και κάθε μητέρα. Τα παιδιά έπλεξαν το πιο βαθύ τους συναίσθημα και έδωσαν μια δυνατή υπόσχεση. Να μεγαλώνουν μαζί σας.  Σε κάθε μαμά, που δίνει καθημερινά τον δικό της αγώνα με ανιδιοτέλεια και στοργή, αφιερώνουμε αυτές τις καρδιές.

Γιατί εσείς, είστε οι πρώτες μας πατρίδες και οι πιο δυνατές μας ρίζες.

Χρόνια πολλά!

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον ξυλουργό κύριο Νίκο Ελευθερίου ο οποίος μας προσέφερε με χαρά τα ξύλα από την επιχείρηση του αφιλοκερδώς!!!

Τάξη Ε2 εργαστήρια δεξιοτήτων

Στα πλαίσια μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές του Ε2 δημιούργησαν τα δικά τους κόμικ με θέμα: “Γίνομαι ηπερήρωας για μια μέρα! Πώς θα βοηθήσω τον πλανήτη;”

Εργάστηκαν σε ομάδες και επέλεξαν τον ήρωα και τις υπερδυνάμεις που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να βοηθήσουν τον πλανήτη! Είχαν έτσι την ευκαιρία να αναπτύξουν την κρίση, τη δημιουργικότητά τους και παράλληλα να ενισχύσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση καθώς και τον ρόλο του ενεργού πολίτη.

Στόχος της εργασίας ήταν να συνειδητοποιήσουν το πρόβλημα της ρύπανσης, της κλιματικής αλλαγής, της εξάντλησης φυσικών πόρων, να προσπαθήσουν να βρουν λύσεις και να καταλάβουν ότι όλοι μαζί μπορούν να κάνουν τη διαφορά για τον πλανήτη με μικρές ή μεγάλες δράσεις!