Ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning GREEN PLANET
Το 20ο Νηπιαγωγείο Λάρισας και το 1ο τμήμα με την υπεύθυνη νηπιαγωγό Κόντου Μαρία συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning GREEN PLANET με την συνεργασία 50 σχολείων απο 15 χώρες(Ελλάδα, Ρουμανία, Αλβανία, Τουρκία, Πολωνία, Ισπανία, Κροατία, Λιθουανία, Αρμενία, Πορτογαλία, Ιταλία, Βόρεια Μακεδονία, Γεωργία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Δημοκρατία της Μολδαβίας).
Η προστασία του πλανήτη «Γη», το σπίτι όλων μας, είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να μας απασχολεί όλους, ενήλικες και παιδιά, γιατί τα φαινόμενα της ρύπανσης δεν γνωρίζουν αποστάσεις και δεν λαμβάνουν υπόψιν τους σύνορα. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης και συμπεριφοράς μέσα από κάθε εκπαιδευτική προσέγγιση. Στόχος του έργου μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, να τα ευαισθητοποιήσουμε όλο και περισσότερο για τις συνέπειες των ανθρώπινων πράξεων στο περιβάλλον και να τα διδάξουμε να υιοθετούν βιώσιμους τρόπους ζωής. Το πρόγραμμα θα πραγματοποιείται καθόλη την διάρκεια του σχολικού έτους. Η ηλικία των παιδιών κυμαίνεται από 4 – 10 ετών. Τα γνωστικά αντικείμενα διδασκαλίας περιλαμβάνουν ενότητες της Βιολογίας, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Πληροφορικής / ΤΠΕ, των Φυσικών Επιστημών, και της Τέχνης.
Οι δραστηριότητες μας….
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Παρουσίαση του έργου μας με τη δημιουργία λογότυπων, αφισών, word cloud, συνάντηση και γνωριμία με τους εταίρους του έργου, Παρουσίαση του έργου στους μαθητές μαςhttps://padlet.com/magiaprimaverii2021/green-planet-project-2023-2024-our-activities-september-tyveefjiu5zohl8
Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών 26 Σεπτεμβρίου. Οι δραστηριότητες των σχολείων σε ένα συνεργατικό βιβλίο https://www.storyjumper.com/book/read/160332071/European-Day-of-Languages-26-September
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
We protect animals – October 4 World Animal Day- Models of animal habitats in different climatic zoneshttps://padlet.com/irmagelashvili777/models-of-animal-habitats-in-different-climatic-zones-ke7h8kacoxjy3suj
Code week – Coding activity.ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα και λήψη πιστοποιητικών για μαθητές.https://playground.robogarden.ca/hourofcode/steam/all
Δραστηριότητες Νοεμβρίου.
Το ακροστιχικό ποίημα του έργου μας https://read.bookcreator.com/OMoy5yuhMuYRUhUT8bxNqJVSvVh1/iSVeunJJR9SwzGedENWKUg/mt80wBbkQIOkegsFzZ8Aqg
Δραστηριότητες ανακύκλωσης και κατασκευή οικολογικής τσάντας Συνεργατικό βιβλίο.
https://www.calameo.com/books/0070949705089e8515b66
Kόμικς για την οικολογική συμπεριφορά των παιδιών.
Τα παιχνίδια μας.
https://wakelet.com/wake/p_PRqNT7y7EWTx7djOFE4
Ημερολόγιο του έργου
https://padlet.com/alexaneli1980/eco-project-calendar-qf3cbox265fzctte
Χειμερινές διακοπές Χριστούγεννα Νέο Έτος (Νέο Έτος)- Ανταλλαγή ευχετήριων καρτών από ανακυκλώσιμα υλικά με σχολείο της Ρουμανιας.
https://digipad.app/p/573326/1f08b48731b5d
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
Ημέρα Εξοικονόμησης Ηλεκτρικής Ενέργειας – 10 Ιανουαρίου
Η 10η Ιανουαρίου είναι η Εθνική Ημέρα Μείωσης του Ενεργειακού Κόστους, με δράσεις ευαισθητοποίησης των σχολείων για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας οδηγούν στην εξέλιξη των μαθητών σε υπεύθυνους μελλοντικούς πολίτες.
Διεθνής Ημέρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – 26 Ιανουαρίου
Η Διεθνής Ημέρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι μια σημαντική στιγμή στο παγκόσμιο ημερολόγιο αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση και την προώθηση της σημασίας της εκπαίδευσης για την προστασία και τη διατήρηση του περιβάλλοντος. Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Ιανουαρίου και ενθαρρύνει τις προσπάθειες για τη βελτίωση της κατανόησης από τους νέους των περιβαλλοντικών προκλήσεων και απειλών και του κρίσιμου ρόλου που διαδραματίζει η εκπαίδευση στην επίλυση αυτών των προβλημάτων.
Μέσω των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του προγράμματος σχηματίσαμε διεθνείς ομάδες, που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των μαθητών στην προώθηση βιώσιμων πρακτικών και θετικών αλλαγών στην περιβαλλοντική συμπεριφορά.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Collaborative book The ECO mascot of our project – Green Planet eTwinning project
Συνεργατικό βιβλίο Η οικολογική μασκότ του έργου μας – GreenPlanet eTwinning project
International Internet Safety Day
Διεθνής Ημέρα Ασφάλειας στο Διαδίκτυο
https://learningapps.org/view33333246
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
Διερεύνηση των αιτιών της ρύπανσης του ΕΔΑΦΟΥΣ, του ΝΕΡΟΥ και του ΑΕΡΑ
https://docs.google.com/presentation/d/1zrc4zcKXDGWhbn2axbS0EU2Y6kko6y9Jy3JAecWXtjE/edit?usp=sharing
22 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Νερού
Χτίζοντας διεθνείς ομάδες και διεθνείς συνεργασίας χωριζόμαστε σε ζευγάρια. Το πρώτο ζευγάρι βρίσκει ένα σύνθημα και η δεύτερη ομάδα το ζωγραφίζει.
https://www.storyjumper.com/sjeditor/edit/164025601/World-Water-Day
Fun – the game “Nature trackers “Hello Spring!”Διασκέδαση – το παιχνίδι “Ιχνηλάτες της φύσης “Γεια σας Άνοιξη!””https://view.genial.ly/65da3c0e47d6a6001458783c/interactive-image-hello-spring
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Εγώ και η ΦΥΣΗ – Κολάζ φωτογραφιών με τους μαθητές μας στη φύση
https://youtu.be/rnlLqxOub8Q?si=1bO0XWkr6JnhrAOj
Ημέρα της Γης – 22 Απριλίου – Έκκληση προς τους κατοίκους της Γης»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΙΟΥ
E twinning day 9 May
Διεθνής Ημέρα Φυτών – 12 Μαΐου
Φύτευση φυτών στην αυλή του σχολείουΔιεθνής Ημέρα Φυτών – 12 Μαΐου Συνεργατικό βιβλίο eTwinning Green Planet Project Το βιβλίο των φαρμακευτικών φυτών.Ο Μάραθοσ ήταν το δικό μας φυτό.
https://www.ourboox.com/book-preview/1553513/
Πιστοποιητικά για εκπαιδευτικούς και μαθητές
Συμμετοχή σε πρόγραμμα e-twinning SAY HELLO
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΣΕ e-twinning ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ SAY HELLO
Το έργο SAY HELLO είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που συμμετείχαν 23 εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Τουρκία, Πολωνία και Ρουμανία. Εκπονήθηκαν κοινές δραστηριότητες αναπτύσσοντας συνεργατικές ικανότητες. Μαθητές και εκπαιδευτικοί είπαμε “Γεια” στη μέρα, στο παιχνίδι, στη φύση, στην επιστήμη, στη ζωγραφική, στις ιστορίες και στα παραμύθια.
Διάρκεια προγράμματος Ιανουάριος – Ιούνιος 2024
SAY HELLO TO THE DAY Eνδεικτικές δραστηριότητες
SAY HELLO TO THE GAMES
SAY HELLO TO NATURE
SAY HELLO TO THE SCIENCE
SAY HELLO TO MY DRAWINGS
SAY HELLO TO BOOKS AND FAIRY TALES
Συγχαρητήρια σε όλους και όλες για τις υπέροχες δράσεις !!!
Εκδρομή λήξης του σχολικού έτους “Ημέρα Γονέων”
Οικογενειακές ιστορίες αλληλεγγύης. Ενας παππούς αγρότης αφηγείται “Από μικρός αγάπησα τη γή”
To φετινό σχέδιο δράσης του σχολείου μας με θέμα χτίζοντας γέφυρες σχολείου και οικογένειας, δεν θα μπορούσε να κλείσει τον κύκλο του παρά μόνο με την παρουσία ενός παππού στο σχολείο μας ,του παπππού Κωνσταντίνου και τις διηγήσεις του στις Οικογενειακές ιστορίες αλληλεγγύης.
Στα βιώματά του ως παιδί περιγράφει τις όψεις τις καθημερινής ζωή στο χωριό του θεσσαλικού κάμπου των δεκαετιών ’50-’60. Ειδικότερα, ο παππούς Κωνσταντίνος Δήμου μας μίλησε για τις αγροτικές εργασίες της εποχής και ταξιδέψαμε μαζί του στον κύκλο του ψωμιού.
Να σας πω πώς γίνεται
και στον κόσμο δίνεται
απ’ το σπόρο το σταράκι,
το γλυκό, γλυκό ψωμάκι , μας διηγήθηκε ο παππούς Κωνσταντίνος.
Δρεπάνια, στάχυα ,εργαλεία , αλεύρι, ψωμί ,παλιές αναμνηστικές φωτογραφίες αποτέλεσαν το εποπτικό υλικό της δράσης.
Δεν ενθουσιάστηκαν μόνο τα παιδιά που άκουγαν με περίσσεια προσοχή αλλά κι εμείς οι εκπαιδευτικοί!
Σας ευχαριστούμε πολύ.!!
Διεθνής ημέρα φυτών 12 Μαϊου International Plant Day
Γνωριμία με τους μεγάλους ζωγράφους
Τα παιδιά του ολοήμερου προγράμματος του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στο πολιτιστικό πρόγραμμα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας “Γνωριμία με τους μεγάλους ζωγράφους”. Στόχος του προγράμματος, που διήρκησε περίπου πέντε μήνες, ήταν να αποκτήσουν γνώσεις και πληροφορίες για τη ζωγραφική, να γνωρίσουν σπουδαίους ζωγράφους, τη ζωή και το έργο τους. Να εξασκηθούν στη χρήση υλικών και των διαφόρων τεχνικών ώστε να πειραματίζονται, και να χρησιμοποιούν τις εμπειρίες τους ως στοιχείο καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης. Και το σπουδαιότερο να χρησιμοποιούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους!!
Στην αρχή πειραματίστηκαν με τεχνικές ζωγραφικής και τα κατάφεραν περίφημα …
Γνωρίσαμε τον πίνακα “Λιομάζωμα” του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου Θεόφιλου ,που γεννήθηκε στη Μυτιλήνη, με το μοναδικό προσωπικό του ύφος.
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε τον πίνακα “Τα κάλαντα” του Ν. Λύτρα που αποτελεί έναν από τους ωραιότερους πίνακες της ελληνικής ζωγραφικής. “Η αγάπη προς το ωραίο είναι η γέφυρα μεταξύ θεού και ανθρώπων” είχε δηλώσει κάποτε ο σπουδαίος Έλληνας ζωγράφος από την Τήνο.Ζωγραφίσαμε κι εμείς την “Έναστρη νύχτα” του διάσημου για τις πινελιές του Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ ΒανΓκογκ, οι οποίες πολλές φορές παρουσιάζουν κίνηση.
Επόμενος σταθμός μας η γνωριμία με τον Καταλανό ζωγράφο Ζουάν Μιρό, βαθιά συμβολικός με ένα εντελώς δικό του ύφος. Το στυλ της τέχνης του χαρακτηρίζεται από έντονα χρώματα σε συνδυaσμό με απλοποιημένες φόρμες που θυμίζουν σχέδια μικρών παιδιών.
Ζωγραφίσαμε όπως ο Πιετ Μοντριάν, Ολλανδός ζωγράφος γνωστός για τους πίνακές του με μαύρες γραμμές και παραλληλόγραμμα βασικών χρωμάτων.
Γνωρίσαμε τη Μεξικανή ζωγράφο Φρίντα Κάλο και τις προσωπογραφίες της.
Ζωγραφίσαμε όπως ο Ισπανός ζωγράφος Πάμπλο Πικάσο. Η καλλιτεχνική του πορεία είναι ο κυβισμός. Χρησιμοποιούσε έντονα τα στοιχεία της γεωμετρίας για να “φορμάρει” τα πρόσωπα και τα πράγματα που παρίστανε σαν να μπορούσε να τα βλέπει από πολλές πλευρές. Σύμφωνα με τη θεωρία του κυβισμού αυτή είναι και η πραγματική όψη των πραγμάτων.
Ως Λαρισαίοι γνωρίσαμε την τοιχογραφία που βρίσκεται στη Δημοτική Πινακοθήκη της πόλης μας με το όνομα “Η Λάρισα” του σπουδαίου ζωγράφου, με καταγωγή από τη Λάρισα, Αγήνορα Αστεριάδη.
Σε όλη τη διάρκεια των δράσεων τα παιδιά συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και χαρά και δημιούργησαν με τη φαντασία τους πανέμορφα έργα που θα ζήλευαν και οι “Μεγάλοι ζωγράφοι”. Ένα μεγάλο μπράβο!!!!
Tα βιβλία ταξιδεύουν στην τάξη μας …
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στην Εκπαιδευτική Δράση Φιλαναγνωσίας, που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, με τίτλο: «Τα βιβλία ταξιδεύουν στην τάξη μας». Η δράση συνίσταται σε μικρές, κινητές βιβλιοθήκες που φτάνουν στην σχολική τάξη μέσα σε όμορφες παιδικές βαλίτσες. Στη δική μας βαλίτσα (Μονόκερος), υπήρχαν 12 βιβλία που παρέμειναν στην τάξη μας για 2 εβδομάδες και έδωσαν τη δυνατότητα στα παιδιά, να διαβάσουν ή να ακούσουν τα βιβλία στο σχολείο, αλλά και να τα δανειστούν στο σπίτι φτιάχνοντας όμορφες ζωγραφιές -δημιουργίες.
Διάκριση του σχολείου σε δράση της Α/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας.
Αγαπητοί γονείς και μαθητές με μεγάλη χαρά θέλουμε να σας ανακοινώσουμε πως η κατασκευή -κάρτα με την οποία συμμετείχαμε στη δράση
“Ζωγραφίζω την επίσημη Πασχαλινή κάρτα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας”2024
διακρίθηκε ανάμεσα σε άλλες συμμετοχές με κριτήρια όπως η 1) Η αυθόρμητη έκφραση του παιδιού, 2) Η ολοκληρωμένη σκέψη όσον αφορά στην προσέγγιση του θέματος, 3) Η τεχνική ικανότητα, 4) Η χρήση διαφορετικών τεχνικών, 5) Η δημιουργικότητα και η φαντασία και 5) Το μήνυμα που εκπέμπει κάθε εικαστική δημιουργία, όπως ανακοίνωσε η Α/θμια Εκπαίδευση Λάρισας και εκπροσωπεί το γραφείο Εκπαιδευτικών θεμάτων για φέτος.
Ομως η δική μας χαρά παίρνει ιδιαίτερο νόημα μιας και το αποτέλεσμα της κατασκευής που στείλαμε πραγματοποιήθηκε με την συμβολή και των γονέων όταν ήρθαν στο σχολείο να μας βοηθήσουν στην ημέρα ¨ανοιχτού σχολείου¨ που διοργανώσαμε .Αυτά τα ωραία γίνονται όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας!!
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, εκφράζει τις ευχαριστίες της σε όλες τις σχολικές μονάδες που έστειλαν χριστουγεννιάτικες κάρτες και συγχαίρει τους εκατοντάδες μαθητές και τις εκατοντάδες μαθήτριες των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων για τις εξαιρετικές εικαστικές δημιουργίες τους, μέσω των οποίων αποτύπωσαν το Πασχαλινό μήνυμα.
Σας ενημερώνουμε ότι, ως ευχετήρια κάρτα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας επιλέχθηκε η κάρτα των μαθητών και των μαθητριών του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Γιάννουλης, ως ευχετήρια κάρτα των Εκπαιδευτικών Θεμάτων επιλέχθηκε η κάρτα των μαθητών και των μαθητριών του 20ου Νηπιαγωγείου Λάρισας και ως ευχετήρια κάρτα των Σχολικών Δραστηριοτήτων επιλέχθηκε η κάρτα των μαθητών και των μαθητριών του Νηπιαγωγείου Ζαππείου.
Πασχαλινές δημιουργίες στο νηπιαγωγείο μας
Καθώς το Πάσχα πλησιάζει, η ατμόσφαιρα είναι γιορτινή στο σχολείο μας! Η όρεξή μας μεγάλη, ευκαιρία λοιπόν να εξασκηθούμε σε διάφορες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
Πάσχα χωρίς κάρτα και καλαθάκι δεν γίνεται!
Ήρθε η ώρα της λαμπάδας μας… Απλώσαμε σε ένα τραπέζι, όλα τα σχήματα που διαθέταμε για να κάνουμε σχέδια από πηλό για τη διακόσμηση των λαμπάδων μας. Κορδέλες, λουλούδια, πασχαλίτσες και πολλές επιλογές για να διαλέξει ο καθένας όπως επιθυμεί να στολίσει τη δική του λαμπάδα. Το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό! Και του χρόνου!
Στο“Πασχαλινό Εργαστήρι” μας με ποικίλα υλικά φτιάξαμε ακόμη πολυ όμορφες πασχαλινές κατασκευές.
Τα παιδιά είχαν την ιδέα να φτιάξουμε πασχαλινά παζλ και για το σπίτι. Διάλεξαν την εικόνα που ήθελαν και τα πήραν στο σπίτι για να παίζουν κι εκεί με την οικογένειά τους.
Ζωγραφισμένα αυγά με μαρκαδόρο
Ευχαριστούμε πολύ και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που όχι μόνο γέμισαν τα πασχαλινά μας καλαθάκια με γλυκίσματα και αυγουλάκια σοκολατένια μα και δώρισαν σε όλα τα παιδιά φαναράκια και δωράκια για τις ημέρςες του Πάσχα. Σας ευχαριστούμε πολύ.