Την Τρίτη, 26 Μαΐου 2026, οι μαθητές και μαθήτριες της περιβαλλοντικής ομάδας των τμημάτων Β1 και Γ2 του 2ου Γυμνασίου Θέρμης συμμετείχαν στη σχολική εκδήλωση παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων του 2ου Γυμνασίου Θέρμης, η οποία έλαβε χώρα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου.
Οι μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν τα Περιβαλλοντικά Προγράμματα «Κλείνουμε τον Κύκλο: Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση για ένα Βιώσιμο Σχολείο Ι και ΙΙ», τα οποία υλοποίησαν το σχολικό έτος 2025-2026 με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής και τοπικής κοινότητας σχετικά με τον αειφόρο τρόπο ζωής και διαχείρισης των φυσικών πόρων με έμφαση στην κυκλική οικονομία.
Βασικό παραγόμενο προϊόν των Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων είναι το περιβαλλοντικό ιστολόγιο με θέμα «Περιβαλλοντική εκπαίδευση στο 2ο Γυμνάσιο Θέρμης» το οποίο δημιουργήθηκε για να αναδείξει επίκαιρα περιβαλλοντικά ζητήματα και θεματικές όπως η επαναχρησιμοποίηση, η επισκευή και η ανακύκλωση υφιστάμενων υλικών κ.λπ. και να προβάλλει βιωματικές δράσεις των μαθητών/μαθητριών εντός και εκτός του σχολείου για την επίτευξη των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Ειδικότερα, στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται καλές πρακτικές Βιώσιμης Ανάπτυξης που εφαρμόστηκαν από τους/τις μαθητές/μαθήτριες για την Κοινωνία και το Περιβάλλον σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τοπικούς περιβαλλοντικούς φορείς, όπως τα ΚΕΠΕΑ Θέρμης, Κιλκίς και Ποροΐων, την ΜΚΟ Greek Eco Project, την TEXAN A.B.E.E. κ.λπ. συμβάλλοντας στη διάδραση της σχολικής κοινότητας με την κοινωνία και στην ευρύτερη αφύπνιση, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, για τα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ενδεικτικά, κατά τη διάρκεια υλοποίησης των Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων, οι μαθητές/ μαθήτριες καλλιέργησαν βιωματικά τη συλλογική περιβαλλοντική συνείδηση και την ενεργό πολιτειότητα, καθώς δημιούργησαν συννεφόλεξο με θέμα την κυκλική οικονομία στην αγγλική γλώσσα, σχεδίασαν αφίσες για τις διαφορές του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας από αυτό της γραμμικής οικονομίας αλλά και για τα είδη των κάδων ανακύκλωσης, επισκέφτηκαν τα ΚΕΠΕΑ Θέρμης, Κιλκίς και Ποροΐων όπου ενημερώθηκαν για την ανακύκλωση, την υπεύθυνη κατανάλωση και την αειφορία, δημιούργησαν χειροποίητες παραδοσιακές φορεσιές από όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, διοργάνωσαν bazaar με επίκεντρο την κυκλική οικονομία, βοήθησαν στην τοποθέτηση κομποστοποιητή στο σχολικό προαύλιο και εξοικειώθηκαν με τη χρήση του, συμμετείχαν σε εργαστήρια κυκλικής οικονομίας από την Greek Eco Project, σε δράση καθαρισμού της ακτής Αρετσούς και σε ανταποδοτική ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών. Επιπλέον, συμμετείχαν στη 2η Μαθητική Συνάντηση Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Θέρμης για την παρουσίαση περιβαλλοντικών προγραμμάτων της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης και στη μαθητική έκθεση φωτογραφίας σχολείων του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κλικ, προστάτευσέ το!» η οποία έλαβε χώρα στα εμπορικά καταστήματα της Θέρμης από τις 23 Απριλίου έως τις 8 Μαΐου 2026, δημιουργώντας αφίσα με εκτυπωμένες φωτογραφίες τους για το θέμα «Κυκλική Οικονομία», το οποίο επέλεξαν να προστατεύσουν.
Επιπροσθέτως, οι δράσεις των Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων αποτέλεσαν έμπνευση για τη συμμετοχή των μαθητών/ μαθητριών σε μαθητικούς διαγωνισμούς, όπως ο 9ος Μαθητικός Διαγωνισμός Φωτογραφίας της ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ Α.Ε. με τίτλο «Το Μέλλον που Θέλουμε – Βιώσιμη Διαχείριση Πόρων» όπου οι μαθητές/ μαθήτριες ανέδειξαν ποικίλους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και ο Μαθητικός Διαγωνισμός Φωτογραφίας 2025-2026 του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κλικ, προστάτευσέ το!» όπου οι μαθητές/μαθήτριες επέλεξαν ως θέμα την «Κυκλική Οικονομία». Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, ο μαθητής του τμήματος Β3 του 2ου Γυμνασίου Θέρμης Αγαμέμνονας Μπάρλας κατέκτησε έπαινο– διάκριση της κριτικής επιτροπής της Σχολής Καλών Τεχνών στην κατηγορία «Καλλιτεχνική Φωτογραφία».
Στη σχολική εκδήλωση παρουσίασης των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων οι μαθητές και μαθήτριες, από το σύνολο των δράσεών τους για τα Περιβαλλοντικά Προγράμματα «Κλείνουμε τον Κύκλο: Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση για ένα Βιώσιμο Σχολείο Ι και ΙΙ», επέλεξαν να προβάλλουν ένα animation για την έννοια της κυκλικής οικονομίας και ένα βίντεο με θέμα «Καλές πρακτικές κυκλικής οικονομίας στο σχολείο», γυρισμένο εξ ολοκλήρου στο σχολείο, με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής και τοπικής κοινότητας για την εξοικονόμηση πόρων, τη μείωση των αποβλήτων και τη βιωσιμότητα.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε έκθεση τεχνημάτων των Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων στο εργαστήριο της Τεχνολογίας του σχολείου όπου εκτέθηκαν κατασκευές που δημιουργήθηκαν από την περιβαλλοντική ομάδα στο μάθημα της Τεχνολογίας με τη χρήση αποκλειστικά ανακυκλώσιμων υλικών.
Οι συντονίστριες εκπαιδευτικοί:
Ζωφάκη Μαρία ΠΕ04.04, Κουτσιμανή Αικατερίνη ΠΕ06
Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί:
Γεωργούδας Ιωάννης ΠΕ83, Παπαλάμπρου Ειρήνη ΠΕ08, Τζηρίνη Ευαγγελία ΠΕ78, Ράπτου Αγνή ΠΕ04.01


