Αρχείο κατηγορίας: Δράσεις
Πρόγραμμα “Μαθαίνω να νιώθω μαζί σου”
“Στο σχολείο μας μαθαίνουμε όχι μόνο να σκεφτόμαστε, αλλά και να κατανοούμε, να σεβόμαστε και να νοιαζόμαστε για τους άλλους.”
Κέντρο Πρόληψης «Δίαυλος»- Θεματική Συζήτησης “Επικοινωνία Γονέων- Παιδιών”
-
- στη σημασία της ενεργητικής ακρόασης των νηπίων.
- στη διαχείριση των έντονων συναισθημάτων των παιδιών.
- στη θέσπιση ορίων με σταθερότητα και αγάπη.
- στη ενίσχυση του οικογενειακού δεσμού μέσα από το παιχνίδι και τον διάλογο.
ΠΑΣΧΑ
“Οι Πασχαλινές μας Περιπέτειες: Μια αγκαλιά γεμάτη άνοιξη και δημιουργία!”
-
- Πλάθοντας τα «Λαζαράκια»: Μάθαμε για το έθιμο του Λαζάρου και γίναμε μικροί αρτοποιοί. Ζυμώσαμε με τα χεράκια μας τα παραδοσιακά ανθρωπάκια από ζύμη, τα στολίσαμε με γαρίφαλα και το σχολείο μας μοσχομύρισε κανέλα! Μάλιστα τραγουδίσαμε και τα κάλαντα του Λαζάρου.
- Πασχαλινές Κάρτες γεμάτες Ευχές: Επιστρατεύσαμε τη φαντασία μας και φτιάξαμε πανέμορφες χειροποίητες κάρτες. Κόψαμε, κολλήσαμε, ζωγραφίσαμε και γράψαμε τις δικές μας μοναδικές ευχές για τις οικογένειές μας.
- Πειράματα με Χρώματα: Βάψαμε αυγά με παραδοσιακές αλλά και εναλλακτικές, οικολογικές τεχνικές.
- Πασχαλινές Κατασκευές: Στολίσαμε καλαθάκια με κοτοπουλάκια από ανακυκλώσιμα υλικά.
“ΤΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ”
“Μέσα από τις παραδόσεις μας κρατάμε ζωντανές τις αξίες, τις μνήμες και τα έθιμα του τόπου μας, δημιουργώντας μοναδικές εμπειρίες για τα παιδιά μας.” Με αφορμή τις ημέρες του Πάσχα και στο πλαίσιο της γνωριμίας των παιδιών με τα ήθη και τα έθιμα της ελληνικής παράδοσης, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια ξεχωριστή δράση με το Συνεχίστε την ανάγνωση →
Αυτή η συλλογή περιέχει 32 φωτογραφίες.
“ΤΑ ΦΥΤΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ”
Μαθαίνουμε να φροντίζουμε το περιβάλλον σήμερα, για έναν καλύτερο κόσμο αύριο! 🌱🌿🌳🌼💚
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της θεματικής ενότητας «Φροντίζω το Περιβάλλον», τα νήπια συμμετείχαν σε ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα με τίτλο «Τα Φυτά του Τόπου μας», με στόχο να γνωρίσουν τον φυσικό πλούτο της περιοχής μας και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού και προστασίας προς το περιβάλλον.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με φυτά που συναντάμε στον τόπο μας, όπως η ελιά, η πορτοκαλιά, το πεύκο, η ρίγανη και πολλά ακόμη αρωματικά και καλλωπιστικά φυτά. Μέσα από παρατήρηση, συζήτηση, εκπαιδευτικό υλικό και βιωματικές δραστηριότητες, ανακάλυψαν τα χαρακτηριστικά τους, τη χρησιμότητά τους και τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στη ζωή μας.
Τα νήπια εξερεύνησαν τον σχολικό κήπο και το φυσικό περιβάλλον γύρω από το σχολείο, παρατηρώντας φυτά, λουλούδια και δέντρα. Χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους, άγγιξαν φύλλα, μύρισαν αρωματικά βότανα και εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα φυτά που γνώρισαν. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες, όπως ζωγραφική, κατασκευές, ομαδικές εργασίες και παιχνίδια ταξινόμησης. Παράλληλα, φύτεψαν σπόρους και μικρά φυτά, αναλαμβάνοντας με υπευθυνότητα τη φροντίδα τους και παρακολουθώντας την ανάπτυξή τους μέρα με τη μέρα. Τέλος, επισκέφτηκαν το κοντινό Πάρκο Ευαγγελίστριας, περιβάλλον στο οποίο είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν και να φωτογραφήσουν τα φυτά και τα δέντρα που περιέβαλαν την εκκλησία, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη και ολοκλήρωση της θεματικής μας.
Μέσα από το πρόγραμμα, τα παιδιά καλλιέργησαν δεξιότητες παρατήρησης, συνεργασίας και υπευθυνότητας, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν την περιβαλλοντική τους συνείδηση. Συνειδητοποίησαν ότι τα φυτά αποτελούν πολύτιμο κομμάτι της ζωής στον πλανήτη και ότι η προστασία τους είναι ευθύνη όλων μας.
Το ταξίδι μας στον κόσμο των φυτών ήταν γεμάτο χρώματα, αρώματα, γνώσεις και όμορφες εμπειρίες, που βοήθησαν τα παιδιά να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο τη φύση και τον τόπο τους.
ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ
Συζητώντας για το Μάρτη, η κουβέντα μας έφτασε στα χελιδονάκια που άρχισαν σιγά- σιγά να κάνουν την εμφάνισή τους!
Αναζητήσαμε πληροφορίες σε βιβλία, στο διαδίκτυο, είδαμε πολλές εικόνες και οι απορίες των παιδιών μας οδήγησαν στο να παρακολουθήσουμε βίντεο, που δείχνουν πως τα χελιδόνια κατασκευάζουν τις φωλιές τους και πως είναι όταν βγαίνει από το αυγό το μικρό χελιδονάκι. Εν συνεχεία, κατασκευάσαμε τα δικά μας χελιδονάκια και παριστάναμε πως γινόμαστε και εμείς ένα από αυτά και πετούμε μαζί με τα υπόλοιπα.
Αφίσα “Η ανάπτυξη των φυτών”
“Τα φυτά του τόπου μου”
Στα πλαίσια του τρίτου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον», σας γνωστοποιούμε πως αυτή την περίοδο ασχολούμαστε με τα παιδιά με την Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά, και συγκεκριμένα με «Τα φυτά του τόπου μου».
Στόχος μας είναι τα νήπια να ευαισθητοποιηθούν ως προς την αειφόρο ανάπτυξη, να κατανοήσουν την ολόπλευρη συνεισφορά των φυτών του τόπου μας, αλλά και την πολιτιστική αξία τους και να αρχίσουν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη διάσωση και τη διατήρηση της.
Σας παρουσιάζουμε μία αφίσα αναφορικά με τις 3 βασικότερες απαντήσεις των παιδιών ως προς τις ανάγκες των φυτών για τη σταδιακή ανάπτυξή τους.

Συνάμα, παρατίθεται ένα τραγούδι, οι στίχοι του οποίου δημιουργήθηκαν αυτόματα με τεχνητή νοημοσύνη. Σε ειδικό πρόγραμμα δημιουργίας στίχων και μουσικής, πληκτρολογήσαμε μερικές λέξεις, που καταγράψαμε από ιδέες των παιδιών.
Οι λέξεις για τη δημιουργία αυτοματοποιημένων στίχων ήταν:
| Φυτά, | λουλούδια, | δέντρα, | άγρια χόρτα, | πλάτανος, | φύλλα, | κισσός, | τριαντάφυλλα, | ήλιος, | κήπος, | αγάπη και φως |
Κοπή Βασιλόπιτας στο Νηπιαγωγείο μας
Κοπή Βασιλόπιτας στο Νηπιαγωγείο μας
Με χαμόγελα, ενθουσιασμό και πολλές ευχές για τη νέα χρονιά πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη κοπή της βασιλόπιτας στο Νηπιαγωγείο μας. Η όμορφη αυτή εκδήλωση έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα αγαπημένο ελληνικό έθιμο και να συμμετάσχουν σε μια ξεχωριστή γιορτινή εμπειρία.
Τα νήπια συγκεντρώθηκαν στην τάξη, όπου συζητήσαμε για την ιστορία και τη σημασία της βασιλόπιτας, καθώς και για τα έθιμα που συνοδεύουν τον εορτασμό του νέου έτους. Με μεγάλη ανυπομονησία παρακολούθησαν την κοπή της πίτας και περίμεναν να δουν ποιος θα είναι ο τυχερός που θα βρει το φλουρί.
Η χαρά κορυφώθηκε όταν αποκαλύφθηκε ο τυχερός μαθητής/η τυχερή μαθήτρια, ο οποίος/η οποία παρέλαβε ένα συμβολικό δωράκι, μέσα σε θερμά χειροκροτήματα από τους συμμαθητές του/της. Φυσικά, όλοι οι μαθητές απόλαυσαν το νόστιμο κομμάτι της βασιλόπιτας.
Η δράση αυτή συνέβαλε στην καλλιέργεια της συμμετοχής και του σεβασμού στις παραδόσεις μας, προσφέροντας στα παιδιά όμορφες αναμνήσεις και στιγμές χαράς.
Ευχόμαστε σε όλους μια δημιουργική, χαρούμενη και γεμάτη επιτυχίες χρονιά!
Καλή Χρονιά με υγεία, αγάπη και πολλά παιδικά χαμόγελα! ✨🎉👑🍰






































