Εσωτερικός Κανονισμός

Δείτε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του 1ου Νηπιαγωγείου Σίνδου 2024-2025 ΕΔΩ

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 1ου Νηπιαγωγείου Σίνδου 2023-2024

 

 Εισαγωγή 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, εκπροσώπου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και εκπροσώπου του Δήμου Δέλτα και επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του και την επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων.

 

 

  Λειτουργία  του Σχολείου     

 

  1. Διδακτικό ωράριο

Για το σχολικό έτος 2023-2024 το πρόγραμμα του Νηπ/γείου, διαμορφώνεται ως εξής:

Πρόωρη Υποδοχή (Δεν λειτουργεί το τμ. της πρόωρης υποδοχής γιατί δεν συμπληρώθηκε ο απαιτούμενος αριθμός νηπίων)

  • Προσέλευση των μαθητών/τριών: 7:45-8:00

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 15- 8:30.
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00

Ολοήμερο πρόγραμμα

  • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00.
  • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.

 

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου – Πρόγραμμα Σπουδών

 

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Πρόγραμμα Σπουδών

Στο πρόγραμμα Σπουδών του νηπιαγωγείου εντάσσεται :

α) η διδακτική ενότητα «εργαστήρια δεξιοτήτων» που στοχεύει στην ενίσχυση και καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων στα νήπια έτσι ώστε να γίνουν υπεύθυνοι και ελεύθεροι πολίτες. Σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιά θα πραγματοποιηθούν τέσσερα προγράμματα εργαστηρίων δεξιοτήτων που θα αναφέρονται σε τέσσερις θεματικές ενότητες διάρκειας εώς δύο μηνών το κάθε ένα . Τα προγράμματα θα εκπονηθούν ως εξής :

 

Θεματική Ενότητα                     Τίτλος Προγράμματος
Ζω καλύτερα –Ευ Ζην

 

΄΄Το Σώμα μου και Εγώ΄΄
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη ΄΄Εγώ και Εσύ Μαζί΄΄
Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία ΄΄Δεν φοβάμαι τον Σεισμό.Ξέρω να προστατευτώ΄΄
Δημιουργώ καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία ΄Και η Γη γυρίζει΄΄

 

 

β) Η Ενσωμάτωση της Αγγλικής Γλώσσαςστο Νηπ/γείο . Η διδασκαλία του μαθήματος θα ανταποκρίνεται στη φιλοσοφία και στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου έτσι ώστε τα νήπια με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο να οδηγούνται στη μάθηση. Η νηπιαγωγός παραμένει στη τάξη καθ’ όλη τη διάρκεια διεξαγωγής του προγράμματος  λαμβάνοντας ενεργό μέρος στη μαθησιακή διαδικασία.

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Νηπιαγωγείο και αποχώρηση από αυτό.

Η έγκαιρη προσέλευση των νηπίων/προνηπίων στο νηπιαγωγείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα νήπια/προνήπια  προσέρχονται στο νηπιαγωγείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Νηπιαγωγείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, επειδή είναι ανήλικο. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει  ο γονέας να υποβάλλει  υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους θα αναχωρήσει το νήπιο.

Η κεντρική είσοδος του νηπιαγωγείου κλείνει στις 8:30 π.μ. και ανοίγει με τη λήξη του προγράμματος.

 

 

  1. .Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος.

 

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του νηπιαγωγείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Νηπιαγωγείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το νηπιαγωγείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Νηπιαγωγείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας της εκπαιδευτικού της τάξης με την Προϊσταμένη του Νηπ/γείου , τον Σύλλογο Διδασκόντων τη Σύμβουλο εκπ/σης και αν απαιτείται ,τη σύμβουλο ειδικής αγωγής ,τα ΚΕΔΑΣΥ ,την κοινωνική υπηρεσία του Δήμου και με ειδικούς επιστήμονες (ψυχολόγους –κοινωνικούς λειτουργούς) Δημόσιου φορέα (Νοσοκομεία-κέντρα ψυχικής υγείας κ.λ.π.) προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Νηπιαγωγείου με την οικογένεια, κ.ά.

 

  1. Σχολικές Εκδηλώσεις –Δραστηριότητες.

 

Το Νηπιαγωγείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των νηπίων/προνηπίων, διότι έτσι αισθάνονται υπεύθυνα και αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

To σχ. Έτος 2023-24 ο σχολικός εορτασμός πραγματοποιείται με τη συμμετοχή και των δύο τμημάτων  του Νηπ/γείου. Οι γονείς των νηπίων επιτρέπεται να παρευρίσκονται στις σχολικές εκδηλώσεις ,μόνο και εφόσον το επιτρέπουν οι νομοθετικές διατάξεις του ΥΠΑΙΘΑ και οι εκάστοτε επιδημιολογικές συνθήκες.

 

 

  1. Συνεργασία Νηπιαγωγείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων .

 

Το Νηπιαγωγείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων απαρτίζεται από τους Γονείς/Κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών του 1ου και 4ου Νηπιαγωγείου Σίνδου καθώς τα δύο Νηπιαγωγεία είναι όμορα

και ονομάζεται Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου & 4ου  Νηπιαγωγείου Σίνδου.

Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με την προϊσταμένη και  το Σύλλογο διδασκόντων του Νηπιαγωγείου αλλά και με τον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής του δήμου μας.

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Νηπιαγωγείο.

 

Οι γονείς οφείλουν  :

Να φροντίζουν ώστε το νήπιο, να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν           σε περίπτωση απουσίας του.

Να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

Να ενημερώνουν έγκαιρα και να προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

Να συνεργάζονται με τους/τις νηπιαγωγούς και να σέβονται τον κανονισμό.

 

Κοινός  στόχος των εκπαιδευτικών και των γονέων  είναι η πρόοδος των παιδιών. Σχόλια που δυσφημούν το έργο των εκπαιδευτικών σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι αποδεκτά και παρακωλύουν τη συνεργασία νηπιαγωγείου-οικογένειας.

 

Αναφορικά με το γεύμα-πρόγευμα των μαθητών-μαθητριών , παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους .Για την ασφάλεια των παιδιών, σε περίπτωση που κάποιος γονιός επιθυμεί να προσφέρει κάποιο κέρασμα στους υπόλοιπους μαθητές, αυτό θα πρέπει να είναι είτε τυποποιημένο-συσκευασμένο (ώστε να μπορεί να το καταναλώσει στο σπίτι του) είτε να είναι κάποιο μη φαγώσιμο αντικείμενο.

Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων  προγραμματίζονται οι συναντήσεις  για ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς:

  • Με την έναρξη του διδακτικού έτους για το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και για ζητήματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Με το τέλος του κάθε τριμήνου όπου οι γονείς ενημερώνονται για την πρόοδο και αγωγή των παιδιών τους
  • Κάθε τελευταία Παρασκευή του μήνα πραγματοποιείται συνάντηση του κάθε γονέα(αν το επιθυμεί ) με την εκπαιδευτικό του τμήματος για την ενημέρωση και την πρόοδο του παιδιού του.
  • Κάθε φορά που ο εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει απαραίτητη μια έκτακτη συνάντηση.

 

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου.

 

Ένας από τους στόχους του Νηπιαγωγείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Το νηπιαγωγείο προσβλέπει σε καλή  συνεργασία με τον εκάστοτε τον/την αντιδήμαρχο Παιδείας ώστε να υλοποιούνται όλα τα παραπάνω. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Νηπιαγωγείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του παιδιού.

 

  1. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

 

Με την έναρξη του σχολικού έτους ο σύλλογος διδασκόντων του νηπιαγωγείου με επικεφαλή την προϊσταμένη συντάσσει σχέδιο προστασίας από του σεισμούς και σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών (πλημμύρα, πυρκαγιά κλπ) επικαιροποιείται τακτικά στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Δημιουργούνται ομάδες αρμοδιοτήτων που απαρτίζονται από τους νηπιαγωγούς και την προϊσταμένη για την αντιμετώπιση κρίσεων .

Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, η Προϊστάμενη οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας. Χώρος συγκέντρωσης των μαθητών – μαθητριών καθορίζεται η αυλή του νηπιαγωγείου.

 

10.Αποτίμηση – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

 

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου.

Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Νηπιαγωγείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τη Σύμβουλο εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

 

 

 

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 1ου Νηπιαγωγείου Σίνδου Σχ Έτους 2022-2023

 

 Εισαγωγή 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, εκπροσώπου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και εκπροσώπου του Δήμου Δέλτα και επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του και την επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων.

 

 

  Λειτουργία  του Σχολείου     

 

  1. Διδακτικό ωράριο

Για το σχολικό έτος 2022-2023το πρόγραμμα του Νηπ/γείου, διαμορφώνεται ως εξής:

Πρόωρη Υποδοχή (Δεν λειτουργεί το τμ. της πρόωρης υποδοχής γιατί δεν συμπληρώθηκε ο απαιτούμενος αριθμός νηπίων)

  • Προσέλευση των μαθητών/τριών: 7:45-8:00

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 15- 8:30.
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00

Ολοήμερο πρόγραμμα

  • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00.
  • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.

 

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου – Πρόγραμμα Σπουδών

 

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Πρόγραμμα Σπουδών

Στο πρόγραμμα Σπουδών του νηπιαγωγείου εντάσσεται :

α) η διδακτική ενότητα «εργαστήρια δεξιοτήτων» που στοχεύει στην ενίσχυση και καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων στα νήπια έτσι ώστε να γίνουν υπεύθυνοι και ελεύθεροι πολίτες. Σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιά θα πραγματοποιηθούν τέσσερα προγράμματα εργαστηρίων δραστηριοτήτων που θα αναφέρονται σε τέσσερις θεματικές ενότητες διάρκειας εώς δύο μηνών το κάθε ένα . Τα προγράμματα θα εκπονηθούν ως εξής :

 

Θεματική Ενότητα                     Τίτλος Προγράμματος
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη Εγώ και οι συμμαθητές μου.
Ζω καλύτερα -ΕυΖην Το δικαίωμά μου να είμαι παιδί.
Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία Οι φίλοι μου τα Ζώα.
Δημιουργώ καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία Το Νερό πάνω στη Γη .

 

 

β) Η Ενσωμάτωση της Αγγλικής Γλώσσαςστο Νηπ/γείο . Η διδασκαλία του μαθήματος θα ανταποκρίνεται στη φιλοσοφία και στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου έτσι ώστε τα νήπια με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο να οδηγούνται στη μάθηση. Η νηπιαγωγός παραμένει στη τάξη καθ’ όλη τη διάρκεια διεξαγωγής του προγράμματος  λαμβάνοντας ενεργό μέρος στη μαθησιακή διαδικασία.

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Νηπιαγωγείο και αποχώρηση από αυτό.

Η έγκαιρη προσέλευση των νηπίων/προνηπίων στο νηπιαγωγείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα νήπια/προνήπια  προσέρχονται στο νηπιαγωγείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Νηπιαγωγείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, επειδή είναι ανήλικο. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αναφέρει την υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους θα αναχωρήσει.

Η κεντρική είσοδος του νηπιαγωγείου κλείνει στις 8:30 π.μ. και ανοίγει με τη λήξη του προγράμματος.

 

 

  1. .Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος.

 

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του νηπιαγωγείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Νηπιαγωγείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το νηπιαγωγείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Νηπιαγωγείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας της εκπαιδευτικού της τάξης με την Προϊσταμένη του Νηπ/γείου , τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Νηπιαγωγείου με την οικογένεια, κ.ά.

 

  1. Σχολικές Εκδηλώσεις –Δραστηριότητες.

 

Το Νηπιαγωγείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των νηπίων/προνηπίων, διότι έτσι αισθάνονται υπεύθυνα και αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

To σχ. Έτος 2022-223 ο σχολικός εορτασμός πραγματοποιείται με τη συμμετοχή και των δύο τμημάτων  του Νηπ/γείου. Οι γονείς των νηπίων επιτρέπεται να παρευρίσκονται στις σχολικές εκδηλώσεις ,μόνο και εφόσον το επιτρέπουν οι νομοθετικές διατάξεις του ΥΠΑΙΘ και οι εκάστοτε επιδημιολογικές συνθήκες,λαμβάνοντας υπόψη όλα τα απαραίτητα μέτρα αποφυγής της διασποράς του COVID19.

 

 

  1. Συνεργασία Νηπιαγωγείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων.

 

Το Νηπιαγωγείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων απαρτίζεται από τους Γονείς/Κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών του 1ου και 4ου Νηπιαγωγείου Σίνδου καθώς τα δύο Νηπιαγωγεία είναι όμορα

και ονομάζεται Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου & 4ου  Νηπιαγωγείου Σίνδου.

Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με την προϊσταμένη και  το Σύλλογο διδασκόντων του Νηπιαγωγείου αλλά και με τον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής του δήμου μας.

Στόχος των νηπ/γών το τρέχον σχ.έτος είναι η ενδυνάμωση των σχέσεων των μελών του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων ,με τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ σχολείου –οικογένειας, έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί το παιδαγωγικό ,κοινωνικό  και λειτουργικό έργο του νηπιαγωγείου.

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Νηπιαγωγείο.

 

Οι γονείς οφείλουν  :

Να φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν           σε περίπτωση απουσίας του.

Να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

Να ενημερώνουν έγκαιρα και να προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

Να συνεργάζονται με τους/τις νηπιαγωγούς και να σέβονται τον κανονισμό.

 

Κοινός  στόχος των εκπαιδευτικών και των γονέων  είναι η πρόοδος των παιδιών. Σχόλια που δυσφημούν το έργο των εκπαιδευτικών σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι αποδεκτά και παρακωλύουν τη συνεργασία νηπιαγωγείου-οικογένειας.

 

Αναφορικά με το γεύμα-πρόγευμα των μαθητών-μαθητριών , παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους .Για την ασφάλεια των παιδιών, σε περίπτωση που κάποιος γονιός επιθυμεί να προσφέρει κάποιο κέρασμα στους υπόλοιπους μαθητές, αυτό θα πρέπει να είναι είτε τυποποιημένο-συσκευασμένο (ώστε να μπορεί να το καταναλώσει στο σπίτι του) είτε να είναι κάποιο μη φαγώσιμο αντικείμενο.

Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων  προγραμματίζονται οι συναντήσεις  για ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς:

  • Με την έναρξη του διδακτικού έτους για το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και για ζητήματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Με το τέλος του κάθε τριμήνου όπου οι γονείς ενημερώνονται για την πρόοδο και αγωγή των παιδιών τους
  • Κάθε τελευταία Παρασκευή του μήνα πραγματοποιείται συνάντηση του κάθε γονέα(αν το επιθυμεί ) με την εκπαιδευτικό του τμήματος για την ενημέρωση και την πρόοδο του παιδιού του.
  • Κάθε φορά που ο εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει απαραίτητη μια έκτακτη συνάντηση.

 

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου.

 

Ένας από τους στόχους του Νηπιαγωγείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Το νηπιαγωγείο προσβλέπει σε καλή  συνεργασία με τον εκάστοτε τον/την αντιδήμαρχο Παιδείας ώστε να υλοποιούνται όλα τα παραπάνω. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Νηπιαγωγείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του παιδιού.

 

  1. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

 

Με την έναρξη του σχολικού έτους ο σύλλογος διδασκόντων του νηπιαγωγείου με επικεφαλή την προϊσταμένη συντάσσει σχέδιο προστασίας από του σεισμούς και σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών (πλημμύρα, πυρκαγιά κλπ) επικαιροποιείται τακτικά στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Δημιουργούνται ομάδες αρμοδιοτήτων που απαρτίζονται από τους νηπιαγωγούς και την προϊσταμένη για την αντιμετώπιση κρίσεων .

Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, η Προϊστάμενη οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας. Χώρος συγκέντρωσης των μαθητών – μαθητριών καθορίζεται η αυλή του νηπιαγωγείου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κάτοψη Σχολείου

 

 

 

 

 

 

 

  • Αποτίμηση – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

 

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου.

Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Νηπιαγωγείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

 

Εσωτερικός Κανονισμός 2021-2022

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 1ου Νηπιαγωγείου Σίνδου

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, εκπροσώπου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και εκπροσώπου του Δήμου Δέλτα και επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του και την επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων.

Λειτουργία  του Σχολείου

  1. Διδακτικό ωράριο

Για το σχολικό έτος 2021-2022 το πρόγραμμα του Νηπ/γείου, διαμορφώνεται ως εξής:

Πρόωρη Υποδοχή (ισχύει μόνο για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα και είναι προαιρετικό)

  • Προσέλευση των μαθητών/τριών: 7:45-8:00

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 15- 8:30.
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00

Ολοήμερο πρόγραμμα

  • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00.
  • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου – Πρόγραμμα Σπουδών

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πρόγραμμα Σπουδών

Το σχολικό έτος 2021-2022 στο πρόγραμμα Σπουδών του νηπιαγωγείου εντάσσεται :

α) η διδακτική ενότητα «εργαστήρια δεξιοτήτων» που στοχεύει στην ενίσχυση και καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων στα νήπια έτσι ώστε να γίνουν υπεύθυνοι και ελεύθεροι πολίτες. Σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιά θα πραγματοποιηθούν τέσσερα προγράμματα εργαστηρίων δραστηριοτήτων που θα αναφέρονται σε τέσσερις θεματικές ενότητες διάρκειας εως δύο μηνών το κάθε ένα . Τα προγράμματα θα εκπονηθούν ως εξής :

Θεματική Ενότητα                        Τίτλος Προγράμματος
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική
Ζω καλύτερα – Ευ ζην Δόντια γερά τρώγοντας υγιεινά
Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία Φύλαξε το μη πετάς, ανακύκλωσε με μας
Δημιουργώ καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία Οι μικροί εξερευνητές

Στόχος των νηπιαγωγών για τη φετινή χρονιά είναι μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος του νηπιαγωγείου να ενισχύσουν και να ενδυναμώσουν την σχέση οικογένειας-σχολείου,δίνοντας τη δυνατότητα στους γονείς να αντιληφθούν το παιδαγωγικό ρόλο του νηπιαγωγείου και τη συμβολή του στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών τους.

β) Η Ενσωμάτωση της Αγγλικής Γλώσσαςστο Νηπ/γείο . Η διδασκαλία του μαθήματος θα ανταποκρίνεται στη φιλοσοφία και στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου έτσι ώστε τα νήπια με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο να οδηγούνται στη μάθηση. Η νηπιαγωγός παραμένει στη τάξη καθ’ όλη τη διάρκεια διεξαγωγής του προγράμματος  λαμβάνοντας ενεργό μέρος στη μαθησιακή διαδικασία.

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Νηπιαγωγείο και αποχώρηση από αυτό.

Η έγκαιρη προσέλευση των νηπίων/προνηπίων στο νηπιαγωγείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα νήπια/προνήπια  προσέρχονται στο νηπιαγωγείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Νηπιαγωγείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, επειδή είναι ανήλικο. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αναφέρει την υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους θα αναχωρήσει. Το σχ. Έτος 2021-22 λόγω έξαρσης του COVID-19 ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε η προσέλευση και η αποχώρηση των νηπίων/προνηπίων, των δύο τμημάτων να γίνεται από διαφορετικές εισόδους – εξόδους του νηπιαγωγείου ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

Η κεντρική είσοδος του νηπιαγωγείου κλείνει στις 8:30 π.μ. και ανοίγει με τη λήξη του προγράμματος.

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος.

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του νηπιαγωγείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Νηπιαγωγείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το νηπιαγωγείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Νηπιαγωγείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας της εκπαιδευτικού της τάξης με την Προϊσταμένη του Νηπ/γείου , τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Νηπιαγωγείου με την οικογένεια, κ.ά.

  1. Σχολικές Εκδηλώσεις –Δραστηριότητες.

Το Νηπιαγωγείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των νηπίων/προνηπίων, διότι έτσι αισθάνονται υπεύθυνα και αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

To σχ. Έτος 2021-22 λόγω της πανδημίας ο σχολικός εορτασμός πραγματοποιείται ξεχωριστά για κάθε τμήμα του Νηπ/γείου. Οι γονείς των νηπίων επιτρέπεται να παρευρίσκονται στις σχολικές εκδηλώσεις(ένας γονέας για κάθε νήπιο)μόνο και εφόσον το επιτρέπουν οι νομοθετικές διατάξεις του ΥΠΑΙΘ και οι εκάστοτε επιδημιολογικές συνθήκες,λαμβάνοντας υπόψη όλα τα απαραίτητα μέτρα αποφυγής της διασποράς του COVID19.

  1. Συνεργασία Νηπιαγωγείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων.

Το Νηπιαγωγείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων απαρτίζεται από τους Γονείς/Κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών του 1ου και 4ου Νηπιαγωγείου Σίνδου καθώς τα δύο Νηπιαγωγεία είναι όμορα

και ονομάζεται Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου & 4ου  Νηπιαγωγείου Σίνδου.

Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με την προϊσταμένη και  το Σύλλογο διδασκόντων του Νηπιαγωγείου αλλά και με τον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής του δήμου μας.

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Νηπιαγωγείο.

 

Οι γονείς οφείλουν να :

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  • Να συνεργάζονται με τους/τις νηπιαγωγούς και να σέβονται τον κανονισμό.

Κοινός  στόχος των εκπαιδευτικών και των γονέων  είναι η πρόοδος των παιδιών. Σχόλια που δυσφημούν το έργο των εκπαιδευτικών σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι αποδεκτά και παρακωλύουν τη συνεργασία νηπιαγωγείου-οικογένειας.

Αναφορικά με το γεύμα-πρόγευμα των μαθητών-μαθητριών , παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους .Για την ασφάλεια των παιδιών, σε περίπτωση που κάποιος γονιός επιθυμεί να προσφέρει κάποιο κέρασμα στους υπόλοιπους μαθητές, αυτό θα πρέπει να είναι είτε τυποποιημένο-συσκευασμένο (ώστε να μπορεί να το καταναλώσει στο σπίτι του) είτε να είναι κάποιο μη φαγώσιμο αντικείμενο.

Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων  προγραμματίζονται οι συναντήσεις  για ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς:

  • Με την έναρξη του διδακτικού έτους για το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και για ζητήματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Με το τέλος του κάθε τριμήνου όπου οι γονείς ενημερώνονται για την πρόοδο και αγωγή των παιδιών τους
  • Κάθε τελευταία Παρασκευή του μήνα πραγματοποιείται συνάντηση του κάθε γονέα(αν το επιθυμεί ) με την εκπαιδευτικό του τμήματος για την ενημέρωση και την πρόοδο του παιδιού του.
  • Κάθε φορά που ο εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει απαραίτητη μια έκτακτη συνάντηση.
  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου.

Ένας από τους στόχους του Νηπιαγωγείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Το νηπιαγωγείο προσβλέπει σε καλή  συνεργασία με τον εκάστοτε τον/την αντιδήμαρχο Παιδείας ώστε να υλοποιούνται όλα τα παραπάνω. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Νηπιαγωγείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του παιδιού.

 

  1. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Με την έναρξη του σχολικού έτους ο σύλλογος διδασκόντων του νηπιαγωγείου με επικεφαλή της προϊσταμένη συντάσσει σχέδιο προστασίας από του σεισμούς και σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών (πλημμύρα, πυρκαγιά κλπ) επικαιροποιείται τακτικά στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Δημιουργούνται ομάδες αρμοδιοτήτων που απαρτίζονται από τους νηπιαγωγούς και την προϊσταμένη για την αντιμετώπιση κρίσεων .

Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, η Προϊστάμενη οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας. Χώρος συγκέντρωσης των μαθητών – μαθητριών καθορίζεται η αυλή του νηπιαγωγείου.

  1. Αποτίμηση – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

 

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου.

Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Νηπιαγωγείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.