1ος Θεματικός κύκλος «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ»
Το πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που πραγματοποιήσαμε με θεματικό κύκλο «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ» και θεματική ενότητα ΥΓΕΙΑ/ΔΙΑΤΡΟΦΗ/ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ έχει τίτλο «Δόντια γερά, για χαρούμενα παιδιά». Βασικός μας στόχος ήταν να μάθουν τα παιδιά τη σημασία της καλής υγιεινής των δοντιών καθώς και την άμεση διασύνδεση της με τις διατροφικές μας συνήθειες.
Τα παιδιά μέσα από ποικίλες δραστηριότητες
- γνώρισαν τη στοματική κοιλότητα, έμαθαν τα μέρη του δοντιού(αδαμαντίνη, οδοντίνη, πολφός, ρίζα) και τα είδη των δοντιών(κοπτήρες, κυνόδοντες, γομφίοι και προγόμφιοι ή τραπεζίτες)
- γνώρισαν τα προϊόντα που βοηθούν στην υγιεινή του στόματος(οδοντόκρεμα, οδοντόβουρτσα, οδοντικό νήμα, στοματικό διάλυμα)
- κατανόησαν τη σπουδαιότητα της υγιεινής των δοντιών και του σωστού βουρτσίσματος
- γνώρισαν τις ασθένειες των δοντιών(τερηδόνα, πέτρα, ουλίτιδα) και έμαθαν τις συνέπειες της κακής διατροφής στα δόντια μας
- έμαθαν να ξεχωρίζουν τις υγιεινές από τις μη υγιεινές τροφές και να αιτιολογούν την άποψη τους
- γνώρισαν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και τις ομάδες των τροφών
- συνειδητοποίησαν τη σημασία της προληπτικής φροντίδας των δοντιών τους από τον οδοντίατρο.
Αξιοποιήσαμε τα εκπαιδευτικά βίντεο για τη «στοματική υγιεινή picou-picou» και «Γιατί πλένουμε τα δόντια μας;», κ.α.
Ακούσαμε τραγουδάκια «Το δοντάκι» Ειρήνη Κακογιάννη ,« Πλένω τα δοντάκια μου»,κ.α..
Διαβάσαμε παραμύθια όπως : «Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη», «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας», «Δε φοβάμαι τον οδοντογιατρό» κ.α. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους σχετικά με την υγιεινή των δοντιών, αν φροντίζουν τα δοντάκια τους, την επίσκεψή τους σε οδοντίατρο, τις φοβίες που μπορεί να είχαν κατά την επίσκεψή του
Τα παιδιά ομαδοποίησαν τις τροφές σε υγιεινές και μη υγιεινές. Βρίσκουν ποιες τροφές κάνουν χαρούμενο και ποιες λυπημένο το δοντάκι και τις ταξινομούν ανάλογα.



Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Ιππόλυτος ιπποπόταμος» της Σοφίας Ζαραμπούκα με στόχο να αντιληφθούν τα νήπια την αξία της προληπτικής ιατρικής που παρέχει ο οδοντίατρος. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, φτιάξαμε το στόμα του ιπποπόταμου και τα παιδιά παίζοντας μαθαίνουν να βουρτσίζουν με σωστές κινήσεις τα δόντια.



Ακολουθώντας τις οδηγίες του πίνακα αναφοράς τα παιδιά κάνουν εξάσκηση για να πλένουν σωστά τα δόντια

Πείραμα για το πώς τα οξέα καταστρέφουν την αδαμαντίνη των δοντιών.
Τοποθετούμε το αυγό, αφού έχουμε καλύψει το μισό με οδοντόπαστα, σε ένα ποτήρι με ξύδι και παρατηρούμε τη διάβρωση του μισού αυγού. Το άλλο μισό το έχει προστατέψει η οδοντόπαστα, όπως προστατεύει και τα δοντάκια μας.

Ρομποτική με beebot
Τα παιδιά αναγνωρίζοντας ποιες είναι οι υγιεινές τροφές οδηγούν τη μέλισσα μόνο σ’ αυτές.

Τα παιδιά εκφράζονται εικαστικά με κατασκευές και φύλλα εργασίας
Τα παιδιά εκφράζονται εικαστικά με κατασκευές και φύλλα εργασίας

Τα δοντάκια κουβεντιάζουν για τη στοματική υγιεινή. Το χαρούμενο δοντάκι δίνει συμβουλές στο λυπημένο.

Τα παιδιά δίνουν συμβουλές για γερά και υγιή δόντια, δημιουργώντας τη δική τους αφίσα





