Εργαστήριο δεξιοτήτων “Οι μικροί εξερευνητές”

Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία

1η Υποθεματική: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

Εργαστήριο 1: Εξερευνούμε τα μνημεία

Έρχεται γράμμα στην αλληλογραφία του σχολείου από την Αφροδίτη την ξεναγό.

Συζήτηση στη ομάδα :Τι είναι μνημεία, ξέρετε κανένα, ποια η σημασία τους;

Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τις αρχικές γνώσεις των μαθητών

ENNOIOLOGIKOS CHARTHS

20250428 141132

τον οποίο φτιάξαμε και σε ψηφιακή μορφή και τον διαβάσαμε στην τάξη

Screenshot 2025 05 11 210352

Τα παιδιά ζωγραφίζουν με θέμα “Μνημείο είναι…” και αποτυπώνουν τις σκέψεις τους με ζωγραφιά

MNHMEIO EINAI

Εργαστήριο 2: Αναγνωρίζουμε τα μνημεία και το επάγγελμα του ξεναγού

Δραστηριότητα 1 :Γνωριμία με την Αφροδίτη την ξεναγό (avatar)

VOKI XENAGOS

Κάνουμε συζήτηση για τα μνημεία στην τάξη, για το επάγγελμα του ξεναγού, για τους τουρίστες

Βλέπουμε και ένα βίντεο στην τάξη μας για το επάγγελμα του ξεναγού.

Δραστηριότητα 2: Καταγράφουμε τα μνημεία που γνωρίζουμε , κατόπιν χωριζόμαστε σε ομάδες  και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να φέρει πληροφορίες στην τάξη για το μνημείο της. (Ενδεικτικές φωτογραφίες )

OMADES MNHMEION PLHROFORIES GIA TA MNHMEIA

20250429 134253

Δραστηριότητα 3: Έρχεται ηλεκτρονικό μήνυμα στην τάξη με αποστολές, από την Αφροδίτη την ξεναγό.

Να βρουν σε κάθε σειρά γραμμάτων το διαφορετικό και βάζοντάς τα στη σειρά να διαβάσουν το όνομα της Ακρόπολης

AKROSTICHIDA

Φτιάχνουμε ψηφιακό παζλ: συναρμολογήστε το μνημείο σας και βρείτε ποιο είναι

PAZL

IMG 091fc9ef7b78a11b98b59f670a386899 V

Εργαστήριο 3: Ταξιδεύουμε στον χώρο και στον χρόνο

Δραστηριότητα 1:Παρατηρούμε τα μνημεία και κάνουμε υποθέσεις για την ηλικία τους. Ποιο είναι το αρχαιότερο και ποιο το νεότερο; Από πού το καταλάβατε; Μπορούμε να τα βάλουμε στη σειρά από το πιο παλιό στο πιο σύγχρονο;

Δημιουργούμε την δική μας ιστοριογραμμή στον πίνακα και ζωγραφίσουμε μόνοι μας τα μνημεία

IMG 20250521 112239

Δραστηριότητα 2: Μετράμε τις αποστάσεις στον χάρτη με το μέτρο, με χάρακα και βρίσκουμε την πιο κοντινή και την πιο μακρινή

CHARTHS MNHMEION

Εργαστήριο 4: Λύνουμε γρίφους

Δραστηριότητα 1: το bee-bot ταξιδεύει

Οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι προγραμματισμού του bee bot. Σε ένα mat για μετακίνηση
του προγραμματιζόμενου ρομπότ υπάρχουν οι εικόνες των μνημείων σε διαφορετικά σημεία. Η Αφροδίτη, η ξεναγός με φωνητικό μήνυμα (voki) δίνει γρίφους για την ανακάλυψη του κάθε μνημείου π.χ.

GRIFOS

Όταν λύνεται ο γρίφος το bee-bot προγραμματίζεται για να φτάσει στον Πύργο της Πίζας .Ακολουθεί με τον ίδιο τρόπο η επίλυση όλων των γρίφων.

BEEBOT MNHMEIA 3 BEEBOT MNHMEIA 1

20250502 133858

Εργαστήριο 5 :Κατασκευές

Παρατηρούμε τις εικόνες των μνημείων και επιχειρούμε να τα κατασκευάσουμε σε ομάδες, με φελιζόλ, καλαμάκια, πλαστελίνη, χαρτόνια, γλωσσοπίεστρα, πηλό  και τουβλάκια κατασκευών. Η προσπάθεια των παιδιών είναι εντυπωσιακή όπως και το αποτέλεσμα.

ATOMIUM AKROPOLH 2. jpg IMG 20250608 210526OMADA PIZAS OMADA PARTHENONA OMADA ATOMIOYM OMADA AiFEL

20250506 091833 20250506 091500 20250506 090818

20250502 140448

IMG 662ffcfc6d1895a309278e6698c47820 V IMG 2ac2dfc38bb99053e04c9617d848e74b V

Εργαστήριο 6: Διαφημίζουμε τα μνημεία

Δραστηριότητα 1 :Η Αφίσα

Πλησιάζοντας προς το τέλος θυμόμαστε το αρχικό μήνυμα της Αφροδίτης της ξεναγού και τις δοκιμασίες που είχε αναφέρει. Με οδηγό την καλή  μας διάθεση και το ενδιαφέρον μας για τα μνημεία ,με τα οποία ασχοληθήκαμε και κατασκευάσαμε με διάφορα υλικά ,φτιάχνουμε και την δική μας αφίσα.

DHMIOYRGIA AFISAS

 

 

 

 

AFISA

AFISA TELIKO

Ακολουθεί η αξιολόγηση του προγράμματος από τα παιδιά με φύλλα εργασίας (ενδεικτικά παραθέτουμε τα παρακάτω)

20250615 192340 20250615 192411 1 20250615 192411

Το Εργαστήρι  ενθουσίασε τους μικρούς/ές μαθητές/τριες και όλοι εξέφρασαν την επιθυμία να επισκεφθούν  τα μνημεία με τα οποία ασχοληθήκαμε. Κάποιοι μπήκαν και στη διαδικασία να ανακαλύψουν και άλλα μνημεία (στο διαδίκτυο) ανά τον κόσμο με τη βοήθεια των γονέων τους.

Καλοκαιρινή γιορτή

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου  σε συνεργασία με το Εργαστήρι τέχνης, πολιτισμού & διαδραστικής μάθησης “Ένεκα Παιδείας”.

Η γιορτή με τίτλο  “Το τραγούδι των χρωμάτων “αφορά μια ιστορία γεμάτη χρώματα και μουσικές, ένα ταξίδι στις γειτονιές ενός παραμυθένιου κόσμου που αγκαλιάζει  όλα τα παιδιά και την ομορφιά του «διαφορετικού».

Συγχαρητήρια σε όλους  τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες!

SKHNIKO GIORTHS   MPLE OMADA PORTOKALI OMADA KLEISIMO GIORTHS

Σχέδιο δράσης: Σχέσεις σχολείου-οικογένειας: Ανοιχτό σχολείο (open day)

Το 1ο Νηπιαγωγείο Πεύκης ανοίγει την αγκαλιά και τις πόρτες του στους / στις νέους μαθητές / νέες μαθήτριες και τους  γονείς τους , ώστε να το  γνωρίσουν από κοντά!

Την Τετάρτη 28 Μαΐου 2025 και ώρα 18:00-19:00 στο Μητρικό Κτήριο (Δαγκλή & Κουντουριώτου) οι μαθητές / μαθήτριες της σχολικής χρονιάς 2025-2026 θα έχουν την ευκαιρία  να ξεναγηθούν στο χώρο του σχολείου, να συνομιλήσουν και να γνωρίσουν τις εκπαιδευτικούς  και να εισαχθούν στην εκπαιδευτική προσέγγιση καθώς και στην οργάνωση του σχολείου μας.

Σας περιμένουμε!

Pink And Red Playful Back To School Poster

Παρακάτω ακολουθούν μερικά στιγμιότυπα από την πραγματοποίηση της δράσης.

OPEN DAY 1 OPEN DAY 2 OPEN DAY 3

Σχέδιο δράσης: Σχέσεις σχολείου -οικογένειας: Απολογισμός δράσης

Η Διευθύντρια και το διδακτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τους γονείς και κηδεμόνες για την συμπλήρωση του τελικού ερωτηματολογίου, αλλά και γενικότερα για τη συμμετοχή τους στις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης

“Σχέσεις σχολείου-οικογένειας: Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης”.

Στόχος μας είναι η καλή συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, η δημιουργία ενός ανοιχτού υποστηρικτικού κλίματος και η ενεργός συμμετοχή στα δρώμενα της  σχολικής κοινότητας.



Λήψη αρχείου

Πικ-νικ στην αυλή του σχολείου μας!

Η Άνοιξη μας χαρίζει όμορφες και ζεστές μέρες και εμείς δε χάνουμε την ευκαιρία να κάνουμε πικ-νικ στην αυλή του σχολείου μας και να περάσουμε όμορφα, περιμένοντας με ανυπομονησία το γλυκό καλοκαιράκι που έρχεται!!

1748012939697

1748012977545

IMG 950bb6b3a94187c384729f3e80212706 V IMG d7548edf8b43726e6862b1a91b03f645 V

Το σχολείο μας συμμετέχει στο Φεστιβάλ Παιδιού του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης!

Το 45ο Φεστιβάλ Παιδιού Λυκόβρυσης-Πεύκης, έρχεται να γεμίσει το Άλσος Βαρβαρέσου με παιδικά χαμόγελα, χρώμα, μουσική, δημιουργία και ελπίδα!  Το σχολείο μας συμμετέχει και φέτος στο Φεστιβάλ με ζωγραφιές των παιδιών με θέμα την ΕΙΡΗΝΗ! Με αφορμή το σύνθημα του Φεστιβάλ ” Ελάτε να γίνουμε φίλοι” , τα παιδιά στέλνουν ειρηνικό μήνυμα μέσα από τις δημιουργίες τους για έναν κόσμο καλύτερο, γεμάτο αγάπη και αγκαλιές!

PHESTIBAL PAIDIKOU BIBLIOU APHISA A3

1748006488762 1748006488747

 

Σχέδιο δράσης: Σχέσεις σχολείου-οικογένειας: Παρουσίαση βιωματικής δράσης για την ανακύκλωση

Την Τετάρτη 21 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας βιωματική δράση σχετική με την ανακύκλωση από εκπαιδευτικό, μητέρα μαθήτριας.

ANAKYKLOSH 5

Τα παιδιά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον προσέγγισαν το ζήτημα της υπερκατανάλωσης και διαχείρισης των απορριμμάτων. Διερεύνησαν τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους και αναζήτησαν τρόπους επίλυσης του προβλήματος, μέσα από βιωματικές δράσεις. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ανακυκλώσιμα υλικά και να αναδείξουν την αξία της ανακύκλωσης.

ANAKYKLOSH 3   ANAKYKLOSH 2   ANAKYKLOSH 1

Ευχαριστούμε θερμά την κα Δήμητρα για την αποδοχή της πρόσκλησης και την άρτια παρουσίαση.

Σχέδιο δράσης: Σχέσεις μεταξύ μαθητών: Τελικό ερωτηματολόγιο

Σύνοψη απαντήσεων του τελικού ερωτηματολογίου του Σχεδίου Δράσης  Σχέσεις μεταξύ των μαθητών: Ένας εγώ, ένας εσύ, γινόμαστε ομάδα δυνατή!



Λήψη αρχείου

 

 

 

Επίσκεψη στο Άλσος Συγγρού

Την Τρίτη 6 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (Άλσος Συγγρού). Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Το ταξίδι της Βασούλας μελισσούλας”.

KTHRIO ALSOS SYGGROY PROSOPSH Anonymo schedio 8

Οι μαθητές / τριες , μέσα από ειδικά σχεδιασμένες διαδραστικές δραστηριότητες και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, ανακάλυψαν στοιχεία και πληροφορίες για τη δομημένη κοινωνία των μελισσών, τη ζωή και τις συνήθειές τους  και τον σημαντικό ρόλο των μελισσών στη φύση.
Επίσης, έμαθαν για τα προϊόντα που προσφέρουν οι μέλισσες στον άνθρωπο.

PAROYSIASH    PAROYSIASH 2 3

Στο εργαστήρι του μουσείου, τα παιδιά επεξεργάστηκαν ένα λεπτό φύλλο κηρήθρας και το μετέτρεψαν σε ένα πρωτότυπο κεράκι.

6 FYLLO KHRHTHRAS  KERI 2

Στη συνέχεια, στον κήπο του κτηρίου είχαν την ευκαιρία να   γίνουν μικροί /ες μελισσοκόμοι. Φόρεσαν τις μελισσοκομικές μάσκες, κράτησαν και χρησιμοποίησαν εργαλεία που χρησιμοποιούν οι μελισσοκόμοι για να συλλέξουν το μέλι από τις κυψέλες.

KYPSELH  MIKROI MELISSOKOMOI 3

20250506 112710

4

Τέλος, οι μαθητές / τριες περιηγήθηκαν στα εκθέματα του μουσείου και γνώρισαν την παραδοσιακή και σύγχρονη μελισσοκομία.
Η αίθουσα περιλάμβανε μια συλλογή από σπάνιες ξύλινες και πήλινες κυψέλες από όλα τα μέρη της Ελλάδας, εργαλεία που χρησιμοποιούσαν οι μελισσοκόμοι και μικρά και μεγάλα πιθάρια που αποθήκευαν το μέλι.

5 TA ERGALEIA TOY MELISSOKOMOY STO MOYSEIO STO MOYSEIO 4

Η επιστροφή στο σχολείο συνοδεύτηκε και από ένα “γλυκό” δώρο που πρόσφεραν οι υπεύθυνοι του προγράμματος.

DORAKI 2 1 Anonymo schedio 9

 

Και μια μικρή ομαδική κατασκευή για να θυμόμαστε την σημερινή μας επίσκεψη…

20250516 133625

 

 

Σχέσεις μεταξύ των μαθητών: Ένας εγώ, ένας εσύ, γινόμαστε ομάδα δυνατή!

Διαβάσαμε παραμύθια όπως: Φίλοι; Φως φανάρι, Η αγκαλιά που ψήλωνε και Φίλοι στον λόφο, με στόχο τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με αξίες όπως η φιλία, η συνεργασία και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

20250526 141645 2