Εργαστήριο δεξιοτήτων “Οι μικροί εξερευνητές”
Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
1η Υποθεματική: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
Εργαστήριο 1: Εξερευνούμε τα μνημεία
Έρχεται γράμμα στην αλληλογραφία του σχολείου από την Αφροδίτη την ξεναγό.
Συζήτηση στη ομάδα :Τι είναι μνημεία, ξέρετε κανένα, ποια η σημασία τους;
Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τις αρχικές γνώσεις των μαθητών
τον οποίο φτιάξαμε και σε ψηφιακή μορφή και τον διαβάσαμε στην τάξη
Τα παιδιά ζωγραφίζουν με θέμα “Μνημείο είναι…” και αποτυπώνουν τις σκέψεις τους με ζωγραφιά
Εργαστήριο 2: Αναγνωρίζουμε τα μνημεία και το επάγγελμα του ξεναγού
Δραστηριότητα 1 :Γνωριμία με την Αφροδίτη την ξεναγό (avatar)
Κάνουμε συζήτηση για τα μνημεία στην τάξη, για το επάγγελμα του ξεναγού, για τους τουρίστες
Βλέπουμε και ένα βίντεο στην τάξη μας για το επάγγελμα του ξεναγού.
Δραστηριότητα 2: Καταγράφουμε τα μνημεία που γνωρίζουμε , κατόπιν χωριζόμαστε σε ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να φέρει πληροφορίες στην τάξη για το μνημείο της. (Ενδεικτικές φωτογραφίες )
Δραστηριότητα 3: Έρχεται ηλεκτρονικό μήνυμα στην τάξη με αποστολές, από την Αφροδίτη την ξεναγό.
Να βρουν σε κάθε σειρά γραμμάτων το διαφορετικό και βάζοντάς τα στη σειρά να διαβάσουν το όνομα της Ακρόπολης
Φτιάχνουμε ψηφιακό παζλ: συναρμολογήστε το μνημείο σας και βρείτε ποιο είναι
Εργαστήριο 3: Ταξιδεύουμε στον χώρο και στον χρόνο
Δραστηριότητα 1:Παρατηρούμε τα μνημεία και κάνουμε υποθέσεις για την ηλικία τους. Ποιο είναι το αρχαιότερο και ποιο το νεότερο; Από πού το καταλάβατε; Μπορούμε να τα βάλουμε στη σειρά από το πιο παλιό στο πιο σύγχρονο;
Δημιουργούμε την δική μας ιστοριογραμμή στον πίνακα και ζωγραφίσουμε μόνοι μας τα μνημεία
Δραστηριότητα 2: Μετράμε τις αποστάσεις στον χάρτη με το μέτρο, με χάρακα και βρίσκουμε την πιο κοντινή και την πιο μακρινή
Εργαστήριο 4: Λύνουμε γρίφους
Δραστηριότητα 1: το bee-bot ταξιδεύει
Οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι προγραμματισμού του bee bot. Σε ένα mat για μετακίνηση
του προγραμματιζόμενου ρομπότ υπάρχουν οι εικόνες των μνημείων σε διαφορετικά σημεία. Η Αφροδίτη, η ξεναγός με φωνητικό μήνυμα (voki) δίνει γρίφους για την ανακάλυψη του κάθε μνημείου π.χ.
Όταν λύνεται ο γρίφος το bee-bot προγραμματίζεται για να φτάσει στον Πύργο της Πίζας .Ακολουθεί με τον ίδιο τρόπο η επίλυση όλων των γρίφων.
Εργαστήριο 5 :Κατασκευές
Παρατηρούμε τις εικόνες των μνημείων και επιχειρούμε να τα κατασκευάσουμε σε ομάδες, με φελιζόλ, καλαμάκια, πλαστελίνη, χαρτόνια, γλωσσοπίεστρα, πηλό και τουβλάκια κατασκευών. Η προσπάθεια των παιδιών είναι εντυπωσιακή όπως και το αποτέλεσμα.
Εργαστήριο 6: Διαφημίζουμε τα μνημεία
Δραστηριότητα 1 :Η Αφίσα
Πλησιάζοντας προς το τέλος θυμόμαστε το αρχικό μήνυμα της Αφροδίτης της ξεναγού και τις δοκιμασίες που είχε αναφέρει. Με οδηγό την καλή μας διάθεση και το ενδιαφέρον μας για τα μνημεία ,με τα οποία ασχοληθήκαμε και κατασκευάσαμε με διάφορα υλικά ,φτιάχνουμε και την δική μας αφίσα.
Ακολουθεί η αξιολόγηση του προγράμματος από τα παιδιά με φύλλα εργασίας (ενδεικτικά παραθέτουμε τα παρακάτω)
Το Εργαστήρι ενθουσίασε τους μικρούς/ές μαθητές/τριες και όλοι εξέφρασαν την επιθυμία να επισκεφθούν τα μνημεία με τα οποία ασχοληθήκαμε. Κάποιοι μπήκαν και στη διαδικασία να ανακαλύψουν και άλλα μνημεία (στο διαδίκτυο) ανά τον κόσμο με τη βοήθεια των γονέων τους.



































































