Στα μικρά παιδιά αρέσει να ασχολούνται με το όνομά τους, τη λέξη αυτή που αποτελεί την ταυτότητά τους, από την ώρα που γεννιούνται. Η συναισθηματική σχέση που έχει το παιδί με το όνομά του, αποτελεί σημαντικό κίνητρο για δραστηριότητες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην προώθηση της κατάκτησης του κώδικα γραφής. Στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου τα παιδιά μπορούν να έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους και με τα ονόματα των φίλων τους, μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφή επικοινωνιακό στόχο, όπως π.χ. για να πάρουν παρουσίες, να υπογράψουν τις εργασίες τους, να δανειστούν βιβλία κ.λπ. Από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματός μας.
Ανάμεσα στις πολλές δραστηριότητες σχετικά με τ΄όνομα των παιδιών ήταν και η εξής:
Παρατήρησαν το πρώτο γράμμα του ονόματός τους (αρχικό) και ομαδοποιήσαν τα ονόματα που έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα.Στη συνέχεια τους δόθηκε σε έντυπη μορφή το αντίστοιχο γράμμα σε ομαδούλες έπρεπε να το διακοσμήσουν με όποιο τρόπο θα συμφωνούσαν μεταξύ τους.Τέλος, έβαλαν την υπογραφή τους στο έργο τους γράφοντας το όνομά τους όπως μπορούσαν.

ΤΟ ΤΡΑΓΟΎΔΙ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ…https://youtu.be/jMF9oB0TyGQ