Δημιουργία ψηφιακού παιχνιδιού ταξινόμησης των σταδίων ανάπτυξης ενός φυτού

Καθότι ασχολούμαστε αυτό τον καιρό με την σπορά και το φύτεμα των λουλουδιών, πρώτα δημιουργήσαμε σε χαρτί τα τέσσερα βασικά στάδια ανάπτυξη ενός λουλουδιού από το φύτεμα του σπόρου μέχρι το άνθισμά του. Στη συνέχεια μετατρέψαμε το έργο μας σε ψηφιακό παιχνίδι.

Δοκιμάστε το εδώ: https://learningapps.org/watch?v=psqr4zzk325

 

jpUTjBD ImgurIMG 20251103 114915 IMG 20251103 113417 IMG 20251103 113847 IMG 20251103 114130 IMG 20251103 114316 IMG 20251103 114500 IMG 20251103 114754

2ο Σχέδιο Δράσης: Ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών/μαθητριών – Δημιουργία Ψηφιακών Παζλ (Δημιουργώ συνεργάζομαι και μαθαίνω)

Τα παιδιά μετέτρεψαν σε ψηφιακά παζλ τις αφίσες που δημιουργήσαμε αναφορικά με την παγκόσμια ημέρα Ψυχικής Υγείας και Φιλοζωίας! Μέσα από αυτή την δραστηριότητα ήρθαν σε επαφή με εργαλεία του υπολογιστή, γνώρισαν τον ορθό τρόπο χρήσης του ποντικιού ενώ παράλληλα περιηγήθηκαν ψηφιακά σε ιστότοπους δημιουργίας διαδικτυακών παιχνιδιών.

Ακολουθήστε τους ακόλουθους συνδέσμους για να τα δοκιμάσετε!

Ψηφιακό Παζλ Αφίσας Φιλοζωίας

Ψηφιακό Παζλ Αφίσας Ψυχικής Υγείας

IMG 20251016 113729 1 IMG 20251002 111542 1Q8Rzi3g Imgur LnXF97f Imgur

Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου 2025

Για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα γεγονότα που οδήγησαν στον πόλεμο του 1940 τοποθετώντας σε σειρά αντίστοιχες εικόνες. Ακόμη χρωμάτισαν χάρτινα στεφάνια στα οποία εντόπισαν και κόλλησαν τα κατάλληλα γράμματα για να σχηματίσουν την ημερομηνία “28 Οκτωβρίου 1940”, δημιούργησαν ελληνικές σημαίες, στρατιώτες ειρήνης καθώς και το ρολόι που σήμανε το “ΟΧΙ”.

IMG 20251023 102032 IMG 20251023 121359 IMG 20251021 091254 IMG 20251017 114050 IMG 20251017 114038 IMG 20251017 111805IMG 20251017 111028 IMG 20251017 110240.

1ο Σχέδιο Δράσης: Μαζί μαθαίνουμε – Μαζί δημιουργούμε (Σχέσεις σχολείου – οικογένειας)

💛 Διαδικτυακό Σεμινάριο για Γονείς

«Ενδοσχολική Βία κι Εκφοβισμός»

σε συνεργασία με Το Χαμόγελο του Παιδιού

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι, σε συνεργασία με Το Χαμόγελο του Παιδιού, θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα:

🧩 Ενδοσχολική Βία κι Εκφοβισμός


Ημερομηνία και ώρα:
📅 Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025, 18:00 – 20:00

Εισηγήτρια:
👩‍🏫 Αλεξάνδρα Ψωμαθιανού, Ψυχολόγος (MSc), “Το Χαμόγελο του Παιδιού”

Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης (Webex):
🔗 Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε

Meeting number: 2792 770 1647
Password: 75wJ2ws6iBk
(ή 75952976 όταν γίνεται κλήση από σύστημα βίντεο)


📍 Η συμμετοχή είναι ελεύθερη για όλους τους γονείς και κηδεμόνες.
Στόχος της δράσης είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας για το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, καθώς και η ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας.

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στις 10 Οκτωβρίου, ενασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα, πώς μπορούμε να τα αναγνωρίσουμε, πώς μας επηρεάζουν καθώς και τον τρόπο με τα οποία μπορούμε να τα διαχειριστούμε. Έπειτα, με στόχο την ενημέρωση της τοπικής κοινότητας γύρω από την εν λόγω μέρα, τα παιδιά δημιούργησαν σχετικές αφίσες.

IMG 20251017 135809 IMG 20251016 113729 IMG 20251016 113648 IMG 20251016 113156 IMG 20251016 112827 IMG 20251016 112820 IMG 20251016 111829 IMG 20251016 111819 IMG 20251016 111411

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2025-2026

Παρακάτω θα βρείτε τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία θα πραγματοποιηθούν το σχολικό έτος 2025-2026



Λήψη αρχείου

Παγκόσμια ημέρα ζώων 2025

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των ζώων αλλά και το Φεστιβάλ φιλοζωίας του Δήμου Φιλαδέλφειας, τα παιδιά δημιούργησαν μια αφίσα γεμάτη μηνύματα αγάπης και φροντίδας για τα αδέσποτα ζώα. Ακόμη, το σχολείο μας επισκέφθηκε η συντονίστρια της τοπικής φιλοζωικής κοινότητας, η οποία μας ενημέρωσε για τα προβλήματα που βιώνουν τα ζώα χωρίς σπίτι.

IMG 20251002 111542 IMG 20251002 102016 IMG 20251002 101210 IMG 20251002 0924471 IMG 20251002 092440 IMG 20251002 0924331 IMG 20251003 114144 IMG 20251003 114113

Τα σχήματα 2025

Η πρώτη θεματική ενότητα με την οποία αποφασίσαμε να ασχοληθούμε για το σχολικό έτος 2025-2026 είναι τα σχήματα. Τα παιδιά ανά ομάδες ταξινόμησαν καρτέλες με διάφορα αντικείμενα βάσει το σχήμα τους και στην συνέχεια τα παρουσίασαν. Έπειτα δημιούργησαν τα δικά τους σχήματα τόσο ατομικά όσο και ομαδοσυνεργατικά με την χρήση γλωσσοπίεστρων. Τέλος συμμετείχαν σε παιχνίδια τύπου “Σωστό-Λάθος” καθώς και σε παιχνίδια μνήμης βασισμένα στα σχήματα.

IMG 20251001 1049281 IMG 20251001 1048221 IMG 20251001 105347 IMG 20251009 114732 IMG 20251009 113754 IMG 20251009 113741 IMG 20251009 114308 IMG 20251006 120541 IMG 20251001 112035 IMG 20251006 1205411IMG 20251006 111844IMG 20251001 112001

Πρώτο μάθημα Αγγλικών για το σχολικό έτος 2025-2026

Στο πρώτο μάθημα Αγγλικών για φέτος τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις αγγλικές έννοιες για τα χρώματα. Ανά ομάδες αναζήτησαν και κατηγοριοποίησαν αντικείμενα της τάξης βάσει του χρώματός τους. Ύστερα τα παρουσίασαν εκφέροντας στα αγγλικά τα χρώματά τους.

IMG 20251009 1124453 IMG 20251009 112137 IMG 20251009 1120041 IMG 20251009 1120161 IMG 20251009 112120 IMG 20251009 112028

Γιορτή παιχνιδιού

image42 image43 image44 image45 image47 image40 image39 image36 1 image35 image32 3 image31 3 image29 2 image26 2 image25 2 image17 6 image14 4 image11 10 image6 12 image4 15 image0 23 image1 22

Ολοκληρώνοντας το σχέδιο δράσης ” αλληλοεπιδρώ, κατασκευάζω και απασχολούμαι δημιουργικά στον αύλειο χώρο” διοργανώθηκε γιορτή παιχνιδιού, προσκαλώντας και πάλι τους γονείς στο χώρο του σχολείου. Στην αυλή εκτέθηκαν όλα τα παιχνίδια αυλής που κατασκευάσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Γονείς και παιδιά είχαν ξανά την ευκαιρία να περάσουν από όλα τα παιχνίδια , να διασκεδάσουν μαζί και να βοηθήσουν να ολοκληρωθεί ευχάριστα η φετινή δράση.

Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

20250509 111647 20250515 121455 20250515 121441 20250515 121429 20250512 124911

Παρατηρώντας παντού γύρω μας τη φύση να ανθίζει και περισσότερα έντομα να πετούν, διαλέξαμε την αγαπημένη των παιδιών πεταλούδα και γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής της.

Το φιδάκι της διατροφής

image6 10 image0 20 image1 20 image2 17 image3 13 image8 11

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την βελτίωση και την αναβάθμιση του αύλειου χώρου και μαθαίνοντας για την υγιεινή διατροφή, με ελάχιστη καθοδήγηση από τους εκπαιδευτικούς τα παιδιά κατασκεύασαν το φιδάκι της διατροφής. Αρχικά, με καταιγισμό ιδεών από τα παιδιά καταγράψαμε κάποια υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα. Έπειτα, τα ζωγραφίσαμε τα κόψαμε και κατασκευάσαμε αυτό το επιδαπέδιο παιχνίδι, με πιόνια τα ίδια τα παιδιά. Οι κανόνες μας λένε πως, όποτε κάποιος παίκτης πετύχει πάνω σε υγιεινό φαγητό, τότε θα προχωρήσει δύο βήματα μπροστά. Αντίστοιχα όταν πετύχει το ανθυγιεινό θα γυρίσει δύο βήματα πίσω. Νικητής όποιος φτάσει πρώτος στον τερματισμό.

ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΑΖΕΥΩ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ

image29 1 image28 3 image27 1 image8 10 image32 2 image31 2 image23 4 image5 16 image6 9 image15 6 image22 2 image14 3 image24 1 image16 3 image17 5 image10 9 image11 8 image3 12 image12 6

Σήμερα μεταβήκαμε στο πιο κοντινό πάρκο με σκοπό να μάθουμε, πώς να προστατεύουμε το περιβάλλον και να φροντίσουμε και να καθαρίσουμε τη γειτονιά μας. Μαζέψαμε σκουπίδια, μιλήσαμε και μάθαμε να ξεχωρίζουμε τους κάδους και τα απορρίμματα και τέλος διασκεδάσαμε στο καθαρό πλέον πάρκο μας.  Καταλάβαμε λοιπόν πως είναι ευθύνη όλων μας να κρατάμε τους δημόσιους χώρους καθαρούς.

Έκθεση με θέμα “ανακυκλώσιμα υλικά”

image10 10image9 7image8 13image7 14image6 11image5 17image4 14image3 14image2 18image1 21image0 22image0 19 image1 19

Ολοκληρώνοντας τη θεματική της ανακύκλωσης, δημιουργήσαμε στο σχολείο μας έκθεση χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά από το σπίτι μας, τα οποία αξιοποιήσαμε για να δημιουργήσουμε ένα νέο αντικείμενο, δίνοντάς τους πάλι ζωή. Η έκθεση τοποθετήθηκε στα κάγκελα του σχολείου, ώστε να είναι ανοιχτή προς τη γειτονιά και την κοινότητα.

θεματική πλανήτες και ανακύκλωση

image5 15 image4 13 image1 18 image7 12

Χρησιμοποιώντας ένα παλιό κουτί παπουτσιών φτιάξαμε το δικό μας θέατρο του κουτιού. Οι ήρωες της παράστασής μας είναι οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, εφόσον είναι η θεματική που δουλεύουμε αυτό το διάστημα. Πρώτα όμως συζητήσαμε για το θέατρο και για τα χαρακτηριστικά και τη δομή μιας ιστορίας ή ενός παραμυθιού. Έπειτα σύμφωνα με όσα είπαμε και ακολουθώντας , οδηγίες και ερωτήσεις προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας ιστορίες και να τις “παίξουμε” στο θέατρο του κουτιού.