Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχολικού έτους 2023-2024

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων καλλιέργειας δεξιοτήτων υλοποιήσαμε πρόγραμμα με τίτλο “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο” , το οποίο εντάσσεται στην θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και πιο συγκεκριμένα στην υποθεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας και υλοποιήθηκε τους μήνες από  Οκτώβριο έως και Νοέμβριο του 2023.

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτό και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Οι δράσεις αυτής της θεματικής ενότητας  των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων περιγράφονται συνοπτικά στην ακόλουθη παρουσίαση.

https://www.canva.com/design/DAGE6cnZBRg/EvbWZhVlG6MjVt7Pc8p2fA/view?utm_content=DAGE6cnZBRg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Αρχές Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” (Υποθεματική: «ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας») και το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε είχε τίτλο: «Εγώ είμαι εγώ! Εσύ είσαι εσύ! Μια ύπαρξη μοναδική».

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να συνειδητοποιήσουν τόσο οι μαθητές/ριες όσο και οι γονείς τους και γενικότερα η τοπική κοινότητα πως η αξία όλων μας δεν σχετίζεται με την κατάσταση της υγείας ή με οποιοδήποτε γενετικό ή άλλο προσωπικό χαρακτηριστικό μας (UNESCO, 2009). Το σχολείο προϋποθέτει την ενσωμάτωση όλων, χωρίς αποκλεισμούς, μέσω της αποδοχής της διαφορετικότητας, της κατανόησης των ιδιαιτεροτήτων κάθε μαθητή/ριας, που μπορεί να αφορούν την σωματική, γνωστική, πολιτισμική, κοινωνική και συναισθηματική του/της ανάπτυξη. Αποσκοπούμε μέσα από αυτό το πρόγραμμα να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη και την κατάκτηση των δεξιοτήτων της ενσυναίσθησης και της αποδοχής του διαφορετικού. Κάθε άτομο είναι μοναδικό και δεν μπορεί να αντικατασταθεί ή να αντιγραφεί με κανένα άλλο. Όλα τα άτομα έχουν το δικαίωμα σεβασμού και η διαφορετικότητα δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά δύναμη. Μέσα από την αλληλεπίδραση και τη συλλογική δράση της σχολικής τάξης πρέπει να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα, ότι όλοι έχουμε στοιχεία που μας διαφοροποιούν, αλλά και στοιχεία που μας κάνουν ίσους και όχι ίδιους. Στην παρουσίαση που ακολουθεί θα δείτε συγκεντρωμένες τις περισσότερες από τις δραστηριότητες που έγιναν στο νηπιαγωγείο μας, για τη διερεύνηση του θέματος.

https://www.canva.com/design/DAGE6cnZBRg/EvbWZhVlG6MjVt7Pc8p2fA/view?utm_content=DAGE6cnZBRg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Τα δυο προγράμματα  Εργαστήριων Δεξιοτήτων από τις θεματικές ενότητες «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» ”  αποτέλεσαν  και μέρος του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας  με τίτλο «Όλοι μαζί ενωμένοι, φίλοι αγαπημένοι!»

 

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την θεματική ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ» και εκπονήσαμε πρόγραμμα Εργαστήριων Δεξιοτήτων που αφορούσε την υποθεματική STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική και είχε τίτλο: «Μικροί Εξερευνητές»

Οι ” Μικροί Εξερευνητές” είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM- STE(A)M(Science, Technology, Engineering, Art & Mathematics) που αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό τους ρόλο ως πολίτες του κόσμου. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων. Παρακάτω παραθέτουμε την παρουσίαση που αφορά στις δραστηριότητες που κάλυψαν το πρόγραμμα ” Μικροί Εξερευνητές” .



Λήψη αρχείου

Από την θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον” των εργαστήριων δεξιοτήτων επιλέξαμε να ασχοληθούμε με την υποθετική “Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά” υλοποιώντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο :«Τα ψάρια απαιτούν σε θάλασσα καθαρή να ζουν».

Σκοπός του προγράμματος  είναι να αποκτήσουν οι μαθητές θετική στάση σχετικά με την μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, να αναγνωρίσουν τις επιπτώσεις της χρήσης τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, να συνειδητοποιήσουν ότι είναι ευθύνη όλων μας να διατηρήσουμε το θαλάσσιο περιβάλλον καθαρό και βέβαια να αποκτήσουν συμπεριφορές που θα συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινότητά μας. Μπορείτε να δείτε τις δράσεις μας  στην παρουσίαση που ακολουθεί.