Σχήματα!

Διαβάσαμε το παραμύθι  του ΡΕΙΝΟΛΝΤΣ Χ. ΠΙΤΕΡ  “Η Τελεία” . Σε αυτό το παραμύθι η μικρή Λία λέει πως δεν μπορεί να ζωγραφίσει, όμως η δασκάλα της έχει άλλη γνώμη… “Έλα, φτιάξε κάτι! Μια γραμμή, έστω μια τελεία. . . κι ό,τι βγει”.  της λέει.. και τότε η  Λία αρχίζει και ζωγραφίζει τελείες, μικρές μεγάλες , χρωματιστές!

και ορίστε οι δικές μας χρωματιστές τελείες:

ΣΧΗΜΑΤΑ

Χρησιμοποιώντας  διάφορα υλικά αλλά και παρατηρώντας έργα διάσημων ζωγράφων και μέσα από το παιχνίδι μαθαίνουμε τα σχήματα!!

Κύκλος:

Κυλάμε τη μπάλα μέσα στον κύκλο

 


Παρατηρούμε τους κύκλους σε πίνακες των Kandinsky

και φτιάχνουμε τα δικά μας έργα με  ομόκεντρους κύκλους !

Τρίγωνο:

Περνάμε εμπόδια και στο τέλος με τα ξυλάκια σχηματίζουμε το τρίγωνο

 

Φτιάξαμε τρίγωνα με γλωσσοπίεστρα

και με το σώμα μας


Τετράγωνο:

Περνάμε τα εμπόδια και στο τέλος πρέπει να φτιάξουμε ένα τετράγωνο με τα ξυλάκια!

Φτιάξαμε το τετράγωνο  με το σώμα μας , με τουβλάκια και με λωρίδες από χαρτόνι!

και να τα έργα μας με τετράγωνα!

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ!

Ξεκίνησε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τα παιδιά να παρουσιάζουν τον εαυτό τους!

Οι εργασίες τους αναρτήθηκαν όλες στο ταμπλό της τάξης για να τις βλέπουμε !

Στη συνέχεια μας έδειξαν φωτογραφίες της οικογένειας τους και μετά ζωγράφισαν την οικογένεια τους:

 

Τα εργαστήρια συνεχίζονται………

Γραμμές , γραμμές ευθείες και κυματιστές!

Μια φορά κι έναν καιρό μια οριζόντια ευθεία γραμμούλα ήταν συνεχώς ξαπλωμένη στο γρασίδι.. Μια μέρα όμως αποφάσισε να σηκωθεί … και οοοπ! έγινε μια κάθετη ευθεία γραμμούλα και άρχισε να περπατά και να εξερευνά τον κόσμο…. Με τη βοήθεια της μουσικής η γραμμούλας μας μεταμορφώθηκε σε ζικ- ζικ, σε κυματιστή,  σε κύκλο , σε γράμματα , σε σαλιγκάρι.. Η γραμμούλα κατάλαβε ότι μπορούσε να γίνει ότι ήθελε..

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι , γίναμε οι ίδιοι γραμμούλες:

 

Κάναμε γραμμούλες τις κορδέλες μας:

Σχεδιάσαμε γραμμές στο χαρτί

Χρησιμοποιήσαμε φύλλα του φθινοπώρου για να φτιάξουμε γραμμές :

4 Οκτωβρίου, παγκόσμια ημέρα των ζώων!

Σήμερα η μέρα ήταν αφιερωμένη στα ζωάκια.

Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας ζώα και συζητήσαμε για το ποια είναι η σωστή συμπεριφορά  απέναντι στα ζώα.. Παίξαμε παντομίμα, τραγουδήσαμε και στο τέλος  ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας ζωάκια και φτιάξαμε τη δική μας αφίσα για την προστασία των ζώων!

Το ουράνιο τόξο και τα χρώματα!

Αρχές Οκτωβρίου και το νηπιαγωγείο μας κατακλύστηκε από χρώματα… Αφορμή στάθηκε το παραμύθι του Αλέξη Κυριτσόπουλου “Το παραμύθι με τα χρώματα”

Το ουράνιο τόξο έφυγε, γιατί δεν του έδιναν σημασία. Και πήρε κι όλα τα χρώματα μαζί του.. Κι όλα έγιναν άσπρα, γκρίζα και μαύρα. Τρία παιδιά ξεκίνησαν να το βρουν και να το φέρουν πίσω.. Τα κατάφεραν;

Ζωγραφίσαμε το ουράνιο τόξο με μαρκαδόρους σε καφέ του φίλτρου και το βρέξαμε με νερό.

Οι ζωγραφιές  μας έγιναν ασπρόμαυρες , αφού το ουράνιο τόξο πήρε όλα τα χρώματα..

                                                       

Όταν όμως το ουράνιο τόξο επέστρεψε , ήρθαν και τα χρώματα στις ζωγραφιές μας!

Μαθαίνω το όνομα μου!

Από τις πρώτες μέρες ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματος μας.

Τα καρτελάκια με τα ονόματα των παιδιών είναι παντού στην τάξη.

Στο παρουσιολόγιο, στα συρταράκια τους και σε κινούμενα καρτελάκια που θα τα βοηθούν να γράφουν το όνομα τους, όπως μπορούν στις εργασίες τους!

Ακολουθούν δραστηριότητες  που έγιναν με το όνομα των παιδιών,

Σχηματίσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματος μας με τύπωμα από  πλαστικά μπουκάλια του νερού

και ιδού το αποτέλεσμα

Στη συνέχεια συνθέσαμε με διάφορους τρόπους το όνομά μας:

Τα παιδιά του πρώτου τμήματος γράψανε τα γράμματα του ονόματος τους και φτιάξανε  πανέμορφες χρωματιστές κάμπιες!

Τα παιδιά του δεύτερου τμήματος βάλανε τα γράμματα του ονόματος τους στη σειρά και φτιάξανε όμορφες  γιρλάντες!

και τα παιδιά του τρίτου τμήματος συνθέσανε τα γράμματα του ονόματος τους και φτιάξανε μολύβια!

Ταξινόμησαν τα “μολύβια-ονόματα”  με βάση το αρχικό τους γράμμα

και στη συνέχεια μετρήσαν τα γράμματα του ονόματος τους και τα έβαλαν στη σειρά !

 

Φυσικά οι δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματος μας δε σταματάνε εδώ αλλά συνεχίζονται όλη τη χρονιά!