Εργαστήριο δεξιοτήτων: Η δύναμη της συνεργασίας

Συνεχίσαμε και αυτή την εβδομάδα το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων “Η δύναμη της συνεργασίας”

Θέλοντας τις επόμενες μέρες να προχωρήσουμε στο χωρισμό των ομάδων διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι του  Αντώνη Παπαθεοδούλου  “Του σκοινιού τα μανταλάκια” που πραγματεύεται με πολύ όμορφο και χιουμοριστικό τρόπο τη δύναμη της συνεργασίας και της φιλίας αλλά και τους “τσακωμούς” μεταξύ φίλων. Μήπως τα μανταλάκια αυτά μοιάζουν λίγο με τους φίλους μας;

08019 550x550 1

 

Αφού το διαβάσαμε, μιλήσαμε για τους δικούς μας φίλους και τι μπορούμε να κάνουμε μαζί τους και όλα αυτά τα αποτυπώσαμε στις ζωγραφιές μας..

Στη συνέχεια φυσικά δραματοποιήσαμε αρκετές φορές το παραμύθι , αφού όλοι ήθελαν να παίξουν.

Τα μανταλάκια το καλοκαίρι απλωμένα στο σκοινί τσακώνονται:

IMG 20211102 102438 1

Όταν όμως έρθει  ο μπαμπάς και η μαμά να κρεμάσουν τα ρούχα.. τότε ησυχάζουν για λίγο! Αλλά  μόλις φύγουν και πάλι τσακώνονται για μια κάλτσα,  ένα κασκόλ, ένα μαγιό!

IMG 20211102 101910 1Viber 2021 11 05 19 53 48 863

Μη βγάζετε όμως γρήγορα συμπεράσματα ότι δεν είναι καλοί φίλοι, γιατί  όπως λέει και ο συγγραφέας οι καλοί φίλοι στα δύσκολα φαίνονται και τα μικρά μας μανταλάκια το χειμώνα θα συνεργαστούν και θα βοηθήσουν ο ένας τον άλλον για να κρατήσουν το βαρύ πάπλωμα.

Viber 2021 11 05 19 53 49 668IMG 20211102 102730

Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδια με τα μανταλάκια και το διασκεδάσαμε πολύ!

Viber 2021 11 05 19 55 22 331 Viber 2021 11 05 19 55 14 607 IMG 20211101 124718 IMG 20211102 104322

Η δύναμη της ομάδας!

Στο τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων του  θεματικού  κύκλου Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

ασχοληθήκαμε με τη δύναμη της ομάδας και πως η ατομική δύναμη πολλαπλασιάζεται μέσα στην ομάδα..

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο animation, “the power of teamwork”  το οποίο παρουσιάζει πέντε διαφορετικές ιστορίες για τη δύναμη της ομαδικής εργασίας!

Συζητήσαμε για τις ιστορίες, τις δραματοποιήσαμε  και καταλήξαμε στο συμπέρασμα  ότι δουλεύοντας ως ομάδα έχουμε  πάντα καλύτερα αποτελέσματα.. Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε ομάδες..

Στο πέμπτο εργαστήριο χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες..

Τα νήπια έδωσαν ταυτότητα στην ομάδα τους. Τα μέλη της κάθε ομάδας συνεργάστηκαν για να βρούνε το όνομα της ομάδας , το σύμβολό της , το χρώμα της.  Φτιάξανε το  δικό τους συννεφόλεξο στο σχήμα που είχαν επιλέξει και μετά παρουσίασαν την ομάδα τους στα υπόλοιπα παιδιά.

Viber 2021 11 05 19 53 49 458Viber 2021 11 05 19 53 48 731Viber 2021 11 05 19 53 49 269

ΔΑΝΕΣΑ ΤΖΙΟΤΟ

 

 

Τα σχήματα μέσα από πίνακες του Wassily Kandinsky

Αφού ασχολούμαστε με τα σχήματα δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα έργα του διάσημου ζωγράφου Wassily Kandinsky.

Παρατηρήσαμε τα σχήματα και τα χρώματα που χρησιμοποιεί και δώσαμε το δικό μας τίτλο σε κάθε έργο του!

image209 2 KK

Kandinsky1927Weiches Hartmμε ομόκεντρους κύκλους 1913

Και φυσικά φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες..

με μαρκαδόρους
Viber 2021 11 05 19 55 35 470
Viber 2021 11 05 19 55 25 242

με ζυμάρι1 2 IMG 20211105 104123με κηρομπογιές
IMG 20211103 150655

28 Οκτωβρίου 1940

H 28η Οκτωβρίου 1940 είναι μία από τις 2 εθνικές μας επετείους τις οποίες επεξεργαζόμαστε αρκετά στην προσχολική αγωγή.

Βασικός στόχος είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου

Προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από παραμύθια, videos και φωτογραφίες εκείνης της εποχής.

Διαβάσαμε την ιστορία του γίγαντα και του νάνου για να βάλουμε τα παιδιά στο κλίμα της 28ης Οκτωβρίου..
Μια ιστορία που αρέσει πολύ στα παιδιά και φυσικά μετά την δραματοποιήσαμε αρκετές φορές … μιας και όλοι ήθελαν να παίξουν!

Χρησιμοποιώντας φωτογραφίες εκείνης της εποχής εξιστορήσαμε με πολύ απλά λόγια τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Παρακολουθήσαμε και ένα σχετικό βίντεο

Διαβάσαμε τα παραμύθια “το κανόνι της Ειρήνης” και το “Πατάτες πατάτες” της Lobel Anita , μελετήσαμε τον πίνακα του Πικάσο “Το περιστέρι της Ειρήνης” και συζητήσαμε για την ειρήνη και τον πόλεμο.. Τι κάνουν οι άνθρωποι σε καιρό πολέμου και τι κάνουν σε καιρό ειρήνης.. Πως νιώθουν?  Ζωγραφίσαμε τον πόλεμο και ζωγραφίσαμε και το δικό μας περιστέρι της ειρήνης σε μορφή παζλ!

Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία και τον συμβολισμό της . Γιατί τα χρώματα της είναι  το μπλε και το  άσπρο, γιατί έχει σταυρό; Είδαμε σημαίες και άλλων χωρών και παίξαμε παιχνίδια μνήμης.

Φτιάξαμε τις δικές μας σημαίες με κολλάζ

και με  Pixel art.

Συνέχεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων

Συνεχίσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων από τον θεματικό κύκλο Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος του προγράμματος «Από το Εγώ στο Εμείς, Δημιουργία Ομάδας».

Δεύτερο εργαστήριο: Εγώ και η αυτοεκτίμηση

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο σε μία σκοτεινή αίθουσα . Τοποθετούμε στο κέντρο του κύκλου έναν φακό και τον στριφογυρίζουμε. Το παιδί που θα βρεθεί στο φως του φακού , θα πρέπει να πει τρία θετικά πράγματα για τον εαυτό του.. Στο τέλος συζητάμε εάν έχουμε όλοι ίδια   θετικά στοιχεία .


Σε ένα πουγκί βάζουμε φωτογραφίες των παιδιών.. Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και με το ξεκίνημα της μουσικής το πουγκί πηγαίνει από ένα παιδί στο άλλο.  Μόλις σταματήσει η μουσική το παιδί που έχει το πουγκί βγάζει μια φωτογραφία στην τύχη.. Η φωτογραφία κρεμιέται στο ταμπλό , και το παιδί καλείται να πει τι αγαπά πιο πολύ στον συγκεκριμένο μαθητή του.. Όσα λέγονται γράφονται δίπλα στη φωτογραφία.. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να αδειάσει το πουγκί..

 

 

Τρίτο εργαστήριο: Η δύναμη της συνεργασίας.

Μιλήσαμε και καταγράψαμε πράγματα που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας και πράγματα για τα οποία χρειαζόμαστε βοήθεια για να τα καταφέρουμε…

Προσπαθήσαμε να μετακινήσουμε ένα παγκάκι , ένα τραπέζι μόνοι μας …… δύσκολο πολύ!

Με τη βοήθεια των φίλων όμως μια χαρά τα καταφέρνουμε!!

 

Μιλήσαμε για παιχνίδια που παίζουμε μόνοι μας , αλλά και για παιχνίδια που παίζουμε με τους φίλους μας..

Συμπέρασμα: Τα ομαδικά μας αρέσουν πιο πολύ!!

Στη συνέχεια παίξαμε διάφορα παιχνίδια  συνεργασίας:

Συνεργαστήκαμε για να κρατήσουμε το αερόστατο στο ίδιο ύψος όλοι…

Το αερόστατο στα πόδια μας

Το αερόστατο στο ύψος της κοιλιάς μας

Ας συνεργαστούμε να κρατήσουμε τη μπάλα μέσα στο αερόστατο!!  Μπράβο μας τα καταφέραμε πολύ καλά και διασκεδάσαμε πολύ!!

Συνεργάζομαι με το ζευγάρι μου για να μεταφέρουμε μια μπαλίτσα μέσα σε ποτήρια!

 

Πω πω χρώματα!!

Συνεχίσαμε δραστηριότητες γύρω από τα χρώματα με πολλά πειράματα!

Ανακατέψαμε βασικά χρώματα και βγάλαμε καινούργια!

Ένα σύννεφο από αφρό ξυρίσματος έβρεξε χρωματιστές σταγόνες! Τι χρώμα θα βγει;

Ζωγραφίσαμε όχι με πινέλα ή μαρκαδόρους αλλά με μία μπάλα και φτιάξαμε ωραίους ζωγραφιές!

 

Βάλαμε χρώματα ζαχαροπλαστικής στο γάλα και λίγες σταγόνες από υγρό πιάτων και  κάτι μαγικό συνέβη!

 

Τα χρώματα του ουράνιου τόξου ταξιδεύουν πάνω στο χαρτί κουζίνας!

Αφού μιλήσαμε για το φθινόπωρο και τα χρώματα του και είδαμε σχετικά έργα ζωγράφων φτιάξαμε τις δικές μας κατασκευές για το φθινόπωρο