Τον Μάιο οι δραστηριότητες άρχισαν με την υλοποίηση της πρότασης που έκαναν τα σχολεία στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών της ΕΕΛΛΑΚ. Αρχικά, ο λύκος περιπλανώμενος στο δάσος, βρήκε τον “Κήπο των Ανατροπών” και τα λουλούδια του ζήτησαν βοήθεια. Κατά συνέπεια, τα σχολεία δημιούργησαν με την αξιοποίηση της ΤΝ (Τεχνητής Νοημοσύνης) το ψηφιακό αντίγραφο του 3D λουλουδιού που είχαν κατασκευάσει στην αρχή της χρονιάς. Χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, κάθε μια από τις οποίες έκανε έρευνα και κατέγραψε στοιχεία που χρειάζεται ένα φυτό. Για παράδειγμα, η μια ομάδα αναζήτησε πληροφορίες σε βιβλία, η δεύτερη ομάδα με την χρήση εφαρμογών σε κινητές συσκευές και η τρίτη μέσα από συνεντεύξεις ειδικών. Ακολούθως, οι ομάδες χρησιμοποίησαν το Tricider για να εισάγουν ένα συστατικό και μετά μέσα από ψηφοφορία κάθε ένα σχολείο ψήφισε αυτό που θεώρησε πιο σημαντικό. Έπειτα, οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών εισήγαγαν τα λόγια στο εργαλείο TN Fliki το οποίο έδωσε φωνή στο λουλούδι. Στο δεύτερο στάδιο, οι ομάδες ξεκίνησαν να σχεδιάζουν μια συνεργατική διαδρομή για να την ακολουθήσει το ρομπότ Ozobot και να βοηθήσει το λύκο να δώσει σε κάθε λουλούδι αυτό που χρειαζόταν. Έτσι, κάθε ομάδα ανέλαβε να αναπαραστήσει με τους μαρκαδόρους του Entry Kit τη διαδρομή και να αξιοποιήσει το ρομπότ για να συλλέξει τα υλικά. Τα συστατικά που επέλεξαν οι τρεις ομάδες ήταν: νερό, ήλιο και θρεπτικά συστατικά, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τρεις παραλλαγές της πίστας ανάλογα με το υλικό. Να σημειωθεί ότι ο ρομποτικός εξοπλισμός χορηγήθηκε δωρεάν στα σχολεία για να υλοποιήσουν τις δράσεις από την ΕΕΛΛΑΚ. Τέλος, οι ομάδες φύτεψαν ένα λουλούδι, σε συνεργασία με τους γονείς, στον κήπο του σχολείου για κάθε έναν από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης, με υπόσχεση να αλλάξουν την στάση τους.Προς το τέλος του Μαϊου και στις αρχές Ιουνίου, οι μαθητές ασχολήθηκαν πιο εντατικά με το περιβάλλον. Η τρίτη ομάδα που απαρτίζονταν από το Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου, το 33ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας, το Δημοτικό Σχολείο Ξυλοφάγου Α και το Ευρωπαϊκό Σχολείο Μονάχου σχεδίασαν δραστηριότητες που επικεντρώνονταν στο υδάτινο οικοσύστημα. Ο λύκος και το κουμπί συνέχισαν να αποτελούν τον συνδετικό κρίκο των δράσεων και για αυτό το λόγο δημιουργήθηκε ένα escape room, στο οποίο οι μαθητές καλούνταν να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να αναγνωρίσουν θαλάσσια ζώαπου κινδυνεύουν ή είναι εισβολείς στη Μεσόγειο. Μετά από την εισαγωγική δράση, τα σχολεία χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε μια ανέλαβε να παρουσιάσει και να κατασκευάσει με άχρηστο υλικό, ένα θαλάσσιο ζώο. Η παραουσίαση των αποτελέσμάτων έγινε με το εργαλείο Linoit, ενώ για τις κατασκευές χρησιμοποιήθηκαν ψηφιακές εκθέσεις. Στη συνέχεια, οι ομάδες δημιούργησαν τα δικά τους συννεφόλεξα με λέξεις που σχετίζονταν με το συγκεκριμένο ζώο και έπειτα αξιοποίησαν εργαλεία ΑΙ για να δημιουργήσουν ποιήματα (Chat GPT) ή τραγούδια (Suno) προκειμένου να αποδώσουν τις νέες πληροφορίες. Στην πορεία ασχολήθηκαν και με τους εισβολείς και αναζήτησαν περισσότερες πληροφορίες. Οι νέες ομάδες που συστάθηκαν κατέγραψαν τις λεπτομέρειες της έρευνάς τους με εστίαση στους λόγους που οι μέδουσες και οι λαγοκέφαλοι εισβάλουν στην Μεσόγειο, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα και προβλήματα σε συνεργατικά ιστογράμματα. Η τρίτη ομάδα με θέμα τα φανταστικά ψάρια εστίασε στην πρόταση λύσεων. Όλες οι νέες γνώσεις που αποκτήθηκαν αποτυπώθηκαν σε ένα κόμικ με τίτλο “Εισβολείς στη Μεσόγειο“. Οι δράσεις έκλεισαν με την ιστοριογραμμή στην οποία τα σχολεία σε τρεις μεγάλες ομάδες έγραψαν λέξεις ή φράσεις για τις λαϊκές αφηγήσεις, τα κλασικά παραμύθια και τις σύγχρονες ιστορίες με στόχο να τα προσδιορίσουν χρονικά. Η συγκεκριμένη ιστοριογραμμή έγινε και ψηφιακό παιχνίδι. Τέλος, οι ομάδες-στόχοι αξιολόγησαν το έργο με ψηφιακά ερωτηματολόγια.
Έρευνα για λουλούδια – Παρουσιάσεις Google
ΖΩΝΤΑΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 3ΝΤΙ ΛΟΥΛΟΥΔΙΟΥ:
AI λουλούδια & φωνές – Παρουσιάσεις Google
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΟΖΟΜΠΟΤ:
Τα θαλάσσια ζώα της Μεσογείου (genially.com)
Εισβολή στη Μεσόγειο! – Presentation (canva.com)
Ιστοριογραμμή – Presentation (canva.com)