Απόκριες!
Οι Απόκριες είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές των μικρών αλλά και των μεγάλων. Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τη χρήση της μάσκας (όχι μόνο της αποκριάτικης), διαβάσαμε βιβλία, γνωρίσαμε τα έθιμα περιοχών της Ελλάδας, δημιουργήσαμε, ακούσαμε τραγούδια, χορέψαμε και κλείσαμε τη θεματική μας με αποκριάτικο πάρτι.
Τσικνοπέμπτη!
Άνοιξη!
Μαγνητισμός!
Ενδοσχολική βία!
Αφού μιλήσαμε για τη σημασία της φιλίας, αποφασίσαμε να συνδυάσουμε την ενδοσχολική βία με τα συναισθήματα. Παρατηρήσαμε πραγματικές εικόνες βίας (σωματικής και λεκτικής), τις περιγράψαμε και δηλώσαμε τα συναισθήματα των εμπλεκομένων. Στη συνέχεια, διαλέγοντας μία κάρτα , στην οποία ήταν αποτυπωμένο ένα περιστατικό βίας (εικονογραφημένο), την τοποθετήσαμε σε έναν πίνακα, ο οποίος απαρτιζόταν από δύο στήλες (διαχωρισμός θετικών και αρνητικών συμπεριφορών).
Έπειτα, παρουσιάστηκε ο τροχός επίλυσης προβλήματος και αφού τον επεξεργαστήκαμε, προτείναμε και καταγράψαμε πιθανές λύσεις σε αντίστοιχα περιστατικά. Ακολούθως, χωρισμένοι σε ομάδες λάβαμε μέρος σε ομαδοσυνεργατικές δράσεις και προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε σε φύλλο Α3 τι νιώθουν τα παιδιά θύματα, τι οι θύτες και τι οι παρατηρητές. Παρουσιάσαμε το έργο μας στην ολομέλεια.
Επιπρόσθετα, φτιάξαμε μια αφίσα με τίτλο <<ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ>>. Επιπλέον, ακολουθήσαμε διαδρομές με το ρομπότ Δαπέδου (BeeBot) όπου αντιστοιχίσαμε την παθογόνο συμπεριφορά με τον τρόπο επίλυσής της. Τέλος, φουσκώσαμε μπαλόνια και αφού γράψαμε ένα σύνθημα σχετικό με τη θεματική μας προσέγγιση, χορέψαμε σε σχήμα κύκλου και με το σταμάτημα της μουσικής σχηματίσαμε με το σώμα μας μια καρδιά που χτυπάει δυνατά και πετάξαμε ψηλά τα μπαλόνια, τα μπαλόνια της φιλίας, φωνάζοντας <<Φίλοι για πάντα>>.
Φιλία!
Στην προσπάθειά μας να κατανοήσουμε την έννοια της φιλίας και να περάσουμε από το <<εγώ>> στο <<εμείς>>, συζητήσαμε τι κάνουμε με τους φίλους μας, πώς είναι ο φίλος μας, τι νιώθουμε για αυτόν. Ζωγραφίσαμε χωρισμένοι σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων την καρδιά της φιλίας και χορέψαμε δίνοντας τη μισή μας χάρτινη καρδιά σε έναν συμμαθητή/τρια με το σταμάτημα της μουσικής.
Ο κόσμος των συναισθημάτων!
Γνωρίσαμε τα βασικά συναισθήματα και καταρτίσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη. Παραλληλίσαμε τα καιρικά φαινόμενα και τις εναλλαγές τους με τα βασικά συναισθήματα. Είδαμε πίνακες ζωγραφικής και τοποθετήσαμε φατσούλες που αποτυπώνουν το πλήθος των διαφορετικών συναισθημάτων που προκαλεί ένα ερέθισμα. Διαχωρίσαμε σε έναν πίνακα τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα και ζωγραφίσαμε, χωρισμένοι σε ομάδες, την καρδιά της αγάπης, το λιβάδι της χαράς και τη σούπα των φόβων. Παρουσιάσαμε τα έργα μας στην ολομέλεια. Είπαμε το όνομά μας προσαρμόζοντας τη φωνή και την κίνηση του σώματος μας ανάλογα με το συναίσθημα που θέλαμε να εκφράσουμε. Τέλος, παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι σχετικό με τη θεματική μας προσέγγιση.
Βύθιση- πλεύση/ Διαλύματα
Ασχοληθήκαμε με τη βύθιση- πλεύση υλικών και με τα διαλύματα. Ακολουθήσαμε τη διερευνητική μέθοδο για την επίλυση προβλήματος. Πειραματιστήκαμε και καταγράψαμε τα ευρήματά μας σε πίνακα που απαρτιζόταν από τρεις στήλες. Στην πρώτη απεικονίζονταν οι εικόνες των υπό διερεύνηση υλικών, στη δεύτερη διατυπώσαμε τις υποθέσεις μας και στη τρίτη αποτυπώσαμε τα συμπεράσματά μας. Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι και κλείσαμε χορεύοντας, ρυθμίζοντας το σώμα μας ανάλογα με τις οδηγίες που μας δίνονταν.
Βύθιση- πλεύση
ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΕΙΣΜΟΣ- ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΩ?
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Ολοκληρώσαμε το 2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο <<Σεισμός- και τώρα τι κάνω?>>, που εντάσσεται στη θεματική ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές/ τριες γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο, ακούσαμε μύθους, ενημερωθήκαμε για τις ενέργειες που θα πρέπει να προβούμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και συμμετείχαμε σε καταστάσεις προσομοίωσης σεισμού εντός του σχολικού χώρου.













































































































































