Φίλοι στη χαρά…και η ζήλεια μακριά..

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στη θεματική ενότητα “Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη “και στο θέμα “Έχω δικαίωμα να έχω φίλους”,επιλέξαμε το παραμύθι “ο πιο Χαρούμενος”της Γ.Τσορώνη.Προτείναμε στα παιδιά να υποθέσουν γιατί είναι χαρούμενος ο ήρωας του παραμυθιού ,το ρακούν.Οι απαντήσεις αρκετές και διαφορετικές:

  • γιατί έκανε φίλους
  • γιατί τον αγαπάνε
  • γιατί παίζουν μαζί του
  • γιατί τον αγακαλιάζουν
  • γιατί θα κάνει πάρτυ
  • γιατί τον βοηθάει η οικογένειά του όταν έχει δυσκολίες
  • γιατί τον νοιάζονται
  • γιατί έχει πάει κάπου πρώτη φορά

Τα υπόλοπια ζώα ζήλεψαν όταν η καμηλοπάρδαλη καμάρωσε ότι ήταν η ψηλότερη από όλα τα άλλα ζώα. Και έτσι άρχισε το καθένα να καμαρώνει για κάποιο χάρισμα που έχει.
η καμηλοπάρδαλη για το ύψος της
ο σκαντζόχοιρος για τα αγκάθια του
το γουρουνάκι που ήταν όμορφο και στρογγυλό
το βατραχάκι για το χρώμα του
η ζέβρα που ήταν ριγέ
το παγώνι για την φανταχτερή ουρά του
 το καγκουρώ που πηδούσε πιο ψηλά
η λευκή αρκούδα για το χρώμα της
ο κροκόδειλος για τα πιο πολλά δοντάκια
η λεοπάρδαλη για το πιο πιτσιλωτό δέρμα
το προβατο για το πιο κατσαρομάλλικο τρίχωμα
ο ελέφαντας για την προβοσκίδα του
το φλαμίγκο για το ροζ χρώμα του

όλοι ωραίοι και ο καθένας ξεχωριστός.

Συζητήσαμε για τη χαρά που είναι ωραίο να νιώθει κάποιος με την χαρά των άλλων όπως το ρακούν αλλά και τη ζήλεια που μπορεί να νιώθουμε για κάποιον επειδή δεν έχουμε ένα χαρακτηριστικό που έχει εκείνος.

Αλήθεια μήπως να δηλώσουμε ο καθένας σε τί είμαστε καλοί;

eimai kalos

  • Είμαι καλός στο να ζωγραφίζω(Νικηφόρος)
  • Είμαι καλή στον χορό(Εύα)
  • Είμαι καλός στο κολύμπι(Λευτέρης)
  • Είμαι καλή στο να μοιράζομαι τα παιχνίδια με τις φίλες μου(Μαρία)
  • Είμαι καλή στο διάβασμα(Εύα)
  • Είμαι καλή στα Αγγλικά(Τάνια)
  • Είμαι καλή όταν παίζω με τον αδελφό μου(Χέϊντι)
  • Είμαι καλός στο να μοιράζομαι την πλαστελίνη με την ξαδέλφη μου(Λευτέρης)
  • Είμαι καλή στο να χαρίζω παιχνίδια(Εύα)
  • Είμαι καλός στο ποδόσφαιρο(Παναγιώτης)
  • Είμαι καλός στο να μοιράζομαι παιχνίδια με τους φίλους μου(Δημήτρης)
  • Είμαι καλός στο σχολείο(Κωνσταντίνος)
  • Είμαι καλός στο να παίζω παιχνίδια(Άλκης)
  • Είμαι καλός στο σχολείο(Κώστας)
  • Είμαι καλή στον χορό(Θηρεσία)
  • Είμαι καλή στον χορό(Ανδριάνα)
  • Είμαι καλός στα Αγγλικά(Μιχαήλ)

Όλοι ξεχωριστοί και μοναδικοί!

Μια φιλία μέσα από “Το Τικ και το Τακ”

Σε συνεργασία με την ψυχολόγο του σχολείου και σε συνδυασμό με το θέμα της Φιλίας στα  πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων (θεματικός κύκλος “Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”με τίτλο “Έχω δικαίωμα να έχω φίλους”), διαβάσαμε το παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη “Το Τικ και το Τακ”

Ο Μένιος και ο Μέντιος, τα γαϊδουράκια, μάλωσαν και χώρισαν. Πολύ στενοχωρήθηκε ο Μένιος με τον τσακωμό. Πονούσε η καρδιά του. Δεν έκανε πια ΤΙΚ ΤΑΚ, μόνο ΤΙΚ χτυπούσε. Έτρεξε στον καρδιολόγο, έκανε κούρα ομορφιάς, καθάρισε τον στάβλο του, πήγε για ψώνια, τους φίλους επισκέφτηκε της άλλης γειτονιάς. Όμως το ΤΑΚ συνέχισε να μη χτυπά. Ώσπου συνάντησε τη γιαγιά του. Μα τι τον συμβούλεψε να κάνει κι άρχισε δειλά το ΤΑΚ και πάλι να χτυπά;

Συζητήσαμε για τους λόγους που μπορεί να μάλωσαν τα δύο γαϊδουράκια και ποιες λέξεις και πράξεις πλήγωσαν την καρδιά του:

Η καρδιά μας πονάει πολύ με τις  άσχημες λέξεις. Αναφέραμε μερικές όπως δεν σε έχω φίλη, δεν θέλω να παίζω μαζί σου, και φυσικά η καρδιά μας τσαλακώθηκε. Ο καθένας κάτι σκέφτηκε που η καρδιά του τσαλακωνόταν…

Τα παιδιά έπαιξαν κινητικό παιχνίδι με μισές καρδιές που στο σταμάτημα της μουσικής έπρεπε να ενωθούν ανά δύο οι όμοιες, δημιουργώντας ζευγάρια.

Έφτιαξαν ομαδικό κολλάζ με την τσαλακωμένη καρδιά και την υγιή και ανέφεραν τα όμορφα λόγια και τα λόγια που πληγώνουν.

filia2 filia1

Στη συνέχεια σε δίπτυχο αποτυπώσαμε στις ζωγραφιές καλές και λάθος συμπεριφορές μεταξύ φίλων.

filia4 filia7

filia3 filia6

filia8

Ένας διαφορετικός Έλμερ…

Στις πρόσφατες δραστηριότητες για τα χρώματα,διαλέξαμε από τη βιβλιοθήκη το παραμύθι ‘Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας”και εκτός από τα χρώματα προσεγγίσαμε την έννοια της διαφορετικότητας τόσο μεταξύ του Έλμερ και των φίλων του όσο και μέσα στην τάξη μας.Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο καθένας είναι διαφορετικός από τους υπόλοιπους αλλά και μοναδικός και πως οφείλουμε να αποδεχόμαστε τους άλλους έτσι όπως είναι .

Όμως δεν θα ήταν ενδιαφέρον να φτιάξουμε και εμείς μια ιστορία για τον Έλμερ τελείως διαφορετική, που να είναι δική μας δημιουργία;Να βάλουμε σε σειρά τα γεγονότα,να την αφηγηθούμε και να την εικονογραφήσουμε,φτιάχνοντας το δικό μας παραμύθι!

Elmer1

Ο ‘Ελμερ ήταν ένας πολύχρωμος και παιχνιδιάρης ελέφαντας ,πολύ στεναχωρημένος που ήταν διαφορετικός από τους άλλους ελέφαντες.Οι άλλοι ελέφαντες για να κάνουν τον Έλμερ να αισθανθεί καλύτερα ,πήραν μπογιές και βάφτηκαν με τα φανταχτερά του χρώματα ..έγιναν πολύχρωμοι!Άλλοι βάφτηκαν με σχήματα ,άλλοι με καρδιές και άλλοι με αστεράκια.Μέχρι που σκέφτηκαν να φτιάξουν και ένα μεγάλο πολύχρωμο χαλί .Ήταν όλοι τόσο χαρούμενοι.

Elmer2

Μια μέρα που βγήκανε στο δάσος και παίζανε με άλλα ζώα,ο Έλμερ βρήκε κάτι μαγικά βατόμουρα,τα έφαγε και έγινε γκρι.Οι υπόλοιποι ελέφαντες βρήκαν με τη σειρά τους μαγικές σοκολάτες,τις έφαγαν και έγιναν καφέ!Ο Έλμερ στεναχωρήθηκε πολύ που ήταν διαφορετικός .Έτσι οι φίλοι του οι ελέφαντες σκάφτηκαν να πάνε ένα ταξίδι στη Γαλλία μήπως βρούνε κάποια λύση.

Elmer3

Πήραν ,λοιπόν το τρένο και ξεκίνησαν το ταξίδι τους.Εκεί γνώρισαν και άλλους ελέφαντες όμως δεν ξέρανε τη γλώσσα και δεν μπορούσαν να συννενοηθούν για το πρόβλημά τους.Οι Γάλλοι ελέφαντες σκέφτηκαν να τους κάνουν μάθημα για να μάθουν Γαλλικά!Αφού μάθανε τη γλώσσα,ένας σοφός Γάλλος ελέφαντας τους είπε ότι τα μάγια θα λυθούν μόνο όταν ο Έλμερ καταλάβει πόσο πολύ τον αγαπούν οι φίλοι του όπως πραγματικά είναι και φυσικά όταν αγαπήσει και ο ίδιος τον εαυτό του.Ο Έλμερ και οι φίλοι του προβληματίστηκαν ,όμως συνέχισαν τον δρόμο τους.Προχώρησαν αρκετά και βρέθηκαν μπροστά από τον πύργο του Άιφελ.

Elmer4

Έκπληκτοι μς τον τεράστιο πύργο που έβλεπαν μπροστά τους,αποφάσισαν να ανέβουν ψηλά και να δουν τη θέα.Όταν ανέβηκαν πάνω, ο ζαβολιάρης Έλμερ είχε μια ιδέα.Να ρίχνουν νερό με την προβοσκίδα τους και να βρέχουν τους ανθρώπους.Σε όλους άρεσε αυτή η ιδέα και την  έβαλαν σε εφαρμογή.Πήραν λοιπόν με τις προβοσκίδες νερό από τα παγούρια τους και άρχισαν να πετάνε νερό στους ανθρώπους που περνούσαν από κάτω.Οι άνθρωποι σάστισαν..νόμιζαν ότι βρέχει αλλά σύννεφα δεν υπήρχαν πουθενά στον ουρανό.Οι ελέφαντες γέλασαν με την ψυχή τους.Έπειτα χρησιομοποποίησαν τα μεγάλα τους αυτιά και πέταξαν για να κατέβουν από τον πύργο του Άιφελ.

Elmer5

Στη συνέχεια της διαδρομής η κοιλιά τους γουργούριζε τόσο δυνατά που αποφάσισαν να πάνε για φαγητό.Την ώρα του φαγητού ο Έλμερ σκέφτηκε ένα παιχνίδι που θα το παίζανε όλοι μαζί.Οι υπόλοιποι ελέφαντες συμφώνησαν και έτσι χτύπησαν τα πόδια τους δυνατά κάτω και όλα τα φαγητά πετάχτηκαν στον αέρα και κατέληξαν στο στόμα τους.Ο Έλμερ όμως καταλάθος κατάπιε και ένα πιάτο με αποτέλεσμα να πονέσει πολύ η κοιλιά του.

Elmer6

Οι ελέφαντες τρομαγμένοι για να βοηθήσουν τον Έλμερ του χτύπησαν την πλάτη δυνατά και το πιάτο πετάχτηκε έξω με μιας.Ο Έλμερ ήταν πολύ ανακουφισμένος  και ευχαριστημένος που οι φίλοι του τον βοήθησαν και κατάλαβε πόσο πολύ τον αγαπάνε!Κατάλαβε πως δεν χρειάζεται να είναι ίδιος με τους άλλους για να τον κάνουν παρέα και έτσι τα μάγια λύθηκαν και ο Έλμερ έγινε πάλι πολύχρωμος και όλοι ήταν πολύ χαρούμενοι!

Με τα χέρια μου θέλω..

Τις πρώτες μέρες του σχολείου όπως κάθε χρόνο μιλήσαμε για τους κανόνες που θα ορίσει η ομάδα ώστε να τους ακολουθούμε όλοι,να τους τηρούμε και να περνάμε αρμονικά στην τάξη.

Μιλήσαμε όμως και για τα χέρια μας,πώς τα χρησιμοποιούμε καθημερινά στο σχολείο αλλά και στο σπίτι,σε τί μας βοηθούν,τί μπορούμε να πετύχουμε αλλά και όλες τις περιπτώσεις θετικής τους χρήσης.Διαβάσαμε το παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη από τις εκδόσεις Σαββάλας “Δώσ΄ μου το χέρι σου”στο οποίο το μήνυμα είναι σαφές:Το χέρι μας πολλά μπορεί να κάνει. Όταν με άλλου χέρι όμως ενωθεί, τα δυο κάνουν τον κόσμο να γυρίζει στο «εγώ κι εσύ ΜΑΖΙ».Έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι με τα χέρια μπορούμε να κάνουμε άπειρα όμορφα πράγματα και μάλιστα να δείξουμε αγάπη και αλληλεγγύη!

3710 2861

Τυπώσαμε λοιπόν πάνω σε φόντο τις παλάμες μας και ένας ένας διατύπωσε την δική του άποψη για το τί θέλει να κάνει με τα χέρια του!

-Τα χέρια θέλω να πιάνουν παιχνίδια!

-Με τα χέρια μου θέλω να πιανόμαστε

-Τα χέρια μου θέλω να αγκαλιάζουν ένα γατάκι

-Τα χέρια μου θέλω να παίζουν με κούκλες

-Τα χέρια μου θέλω να κρατάνε ένα μικρό σκυλί

-Τα χέρια μου θέλω να πιάνουν βιβλία

-Τα χέρια μου θέλω να πιάνουν Lego

-Τα χέρια μου θέλω να είναι χαρούμενα!

-Τα χέρια μου θέλω να αγκαλιάζουν!

cheria 1 cheria2

cheria 3 cheria4

cheria5

 

Εκδήλωση λήξης σχολικού έτους 2024-2025

giorth1

 

Η εκδήλωση λήξης πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου μας με το δρώμενο “το παράπονο των ψαριών”που αφορά την ρύπανση των θαλασσών και τα απειλούμενα είδη όπως η μεσογειακή φώκια Μονάχους Μονάχους και η χελώνα Καρέτα Καρέτα.Η αυλή γέμισε παιδικές φωνές,ήχους ,τραγούδια για τη θάλασσα και φυσικά μηνύματα για καθαρό περιβάλλον και προστασία της χλωρίδας και πανίδας στο υγρό στοιχείο.

giorth1a giorth3a

giorth4a giorth7a

giorth6a giorth5a

Ευχόμαστε ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ σε όλους με υγεία και χαρά!

Συμμετοχή στο μάθημα της Α΄τάξης του Δημοτικού σχολείου

Και έφθασε η μέρα να επισκεφθούμε την τάξη της Α΄Δημοτικού.Η δασκάλα και οι μαθητές της τάξης μας υποδέχθηκαν με χαρά.Τα νήπια κάθησαν μαζί στα θρανία,παρατήρησαν την αίθουσα,τον πίνακα,τα βιβλία.Τα Πρωτάκια διάβασαν μια ιστορία  και στη συνέχεια τραγουδήσαμε όλοι μαζί.

metabash1a metabash2a

Τα νήπια ανέφεραν ομοιότητες και διαφορές με την δική μας τάξη.Στο τέλος βγήκαμε διάλειμμα μόλις ακούστηκε ο ήχος του κουδουνιού!Ευχηθήκαμε καλό καλοκαίρι και αναχωρήσαμε με την υπόσχεση ότι τον Σεπτέμβριο θα ξανασμίξουν οι δύο ομάδες παιδιών σε αυτό το σχολείο…

Η προστασία της θάλασσας …και το αντιρρυπαντικό του λιμενικού σώματος

Η ενασχόλησή μας με τη θάλασσα και κατ’ επέκταση την ρύπανσή της στα πλαίσια της ενότητας “Φροντίζω το περιβάλλον”μας έδωσε το έναυσμα να ερευνήσουμε τί συμβαίνει όταν υπάρχουν σκουπίδια στο θαλάσσιο περιβάλλον και πώς και ποιός τα συλλέγει.Κάποια παιδιά ανέφεραν ότι η συλλογή γίνεται  με σκάφος.Μήπως όμως υπάρχει και ειδικό σκάφος για αυτόν τον σκοπό;

Έτσι διαμέσου του Λιμεναρχείου Σύρου στάλθηκε το αίτημά μας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο ενέκρινε την επίσκεψή μας στο αντιρρυπαντικό σκάφος του λιμενικού σώματος!

Ένα αντιρρυπαντικό σκάφος είναι ένα πλοίο ή σκάφος που έχει σχεδιαστεί και εξοπλιστεί για να αντιμετωπίζει θαλάσσια ρύπανση, συνήθως πετρελαίου, μέσω της πρόληψης, της περισυλλογής και του καθαρισμού. Αυτά τα σκάφη είναι ειδικά εξοπλισμένα για να περιέρχονται, να συγκεντρώνουν και να καθαρίζουν ρύπο που έχει χυθεί στη θάλασσα. 

Ο ενθουσιασμός μεγάλος και η προσμονή μέχρι την ημέρα της επίσκεψης απερίγραπτη.Έτσι με λεωφορείο φθάσαμε στην περιοχή Καρνάγιο που εκτός από βάρκες μικρές και μεγάλες ,βρίσκεται κοντά και το Ναυπηγείο που επισκευάζει πλοία.

skafos12 skafos13

Στο σημείο μας περίμεναν ο κυβερνήτης του αντιρρυπαντικού σκάφους και ο μηχανικός ,οι οποίοι μας εξήγησαν ότι το σκάφος συγκεντρώνει και απομακρύνει πετρελαιοκηλίδες αλλά και σκουπίδια που επιπλέουν και όλα αυτά γίνονται με μηχανήματα που διαθέτει.

Η ξενάγηση στο σκάφος ξεκίνησε σε όλα τα μέρη του, και στην πρύμνη που διαθέτει τον κυρίως εξοπλισμό και στην πλώρη αλλά και στη γέφυρα.

skafos5 skafos7

skafos6a

skafos2 skafos4

skafos10 skafos8

skafos3 skafos1

Καθίσαμε στη θέση του κυβερνήτη,παρατηρήσαμε τα όργανα του πλοίου,τους μοχλούς,το τιμόνι,είδαμε μακριά με τα κυάλια…

Είδαμε χοντρά σχοινιά,ένα μικρότερο εφεδρικό φουσκωτό που διαθέτει το σκάφος για να προσεγγίζει σημεία κοντά στην ακτή ,σωσίβια.Λύσαμε πολλές απορίες ενώ οι λιμενικοί που μας ξενάγησαν με πολλή υπομονή ,μας έδωσαν και συμβουλές για ασφάλεια στη θάλασσα.

Βγήκαμε μια αναμνηστική φωτογραφία και όταν επιστρέψαμε στο σχολείο,ζωγραφίσαμε ό,τι  μας εντυπωσίασε και  κατασκευάσαμε μια αφίσα για να την κάνουμε δώρο ,ευχαριστώντας τους  για την ευγενική φιλοξενία!

skafos9 skafos11

Η μεσογειακή φώκια ,η θάλασσα και το πρόγραμμα “¨Προσέχω,μαθαίνω,νοιάζομαι”

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στην ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον”,προσκαλέσαμε στο σχολείο μας μητέρα μαθήτριας μας που είναι λιμενικός για να μοιραστεί μαζί μας την προσωπική της εμπειρία από την διάσωση μια φώκιας προηγούμενη χρονιά στην παραλία του Φοίνικα ,την συνεργασία με την Mom(Εταιρεία για την μελέτη και την προστασία της μεσογειακής φώκιας) και το αίσιο τέλος με την φιλοξενία του μικρού Φωκίωνα στο θαλάσσιο πάρκο της Αλλονήσου.

noiazomai3a

Όμως με την ευκαιρία της επίσκεψης αυτής,και καθώς τις τελευταίες μέρες οι συζητήσεις μέσα στην τάξη είναι πολλές για τη θάλασσα και το κολύμπι ,η εκπρόσωπος του λιμενικού σώματος μας παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΠΡΟΣΕΧΩ-ΜΑΘΑΙΝΩ-ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ”.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών με σκοπό την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τη μείωση των ατυχημάτων και των πνιγμών στη θάλασσα, ανέλαβε την πρωτοβουλία να εκπονήσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ειδικά διαμορφωμένο για παιδιά, το οποίο φέρει τον τίτλο «ΠΡΟΣΕΧΩ-ΜΑΘΑΙΝΩ-ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ».

Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελείται από διαδραστική οπτικοακουστική παρουσίαση (power-point) , η οποία, παρέχει στους συμμετέχοντες μαθητές τη δυνατότητα να μάθουν παίζοντας, διασκεδάζοντας και συζητώντας τους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς στη θάλασσα και στην παραλία, προκειμένου να προληφθούν ατυχήματα τα οποία λαμβάνουν χώρα κάθε καλοκαιρινή περίοδο. Επίσης, τους δίνεται η ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν και να εμπεδώσουν την επιτακτική ανάγκη για ένα καθαρό περιβάλλον, επισημαίνοντάς τους παράλληλα το σεβασμό που πρέπει να έχουν στην περιβαλλοντική αλυσίδα, μέρος της οποίας είναι και οι ίδιοι οι άνθρωποι.

noiazomai1a noiazomai5

noiazomai3 noiazomai6

noiazomai4

Αφού γνωρίσαμε τους κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα αλλά και όσους ξέρουμε για την προστασία από τον ήλιο τους σχεδιάσαμε στο χαρτί

 

noiazomai7 noiazomai8

noiazomai9 noiazomai10

-Δεν πετάμε σκουπίδια στη θάλασσα

-Δεν ρυπαίνουμε με πετρέλαιο το νερό

-Δεν κολυμπάμε σε άγνωστα νερά

-Προσέχουμε όταν κάνουμε βουτιές

-Δεν τρώμε όταν πρόκειται να κολυμπήσουμε

-Δεν κάνουμε μπάνιο με άσκημο καιρό

-Προστατεύουμε τα ζώα της θάλασσας

-Φοράμε καπέλο και αντιηλιακό

-Προστατεύουμε τις φώκιες και τις χελώνες

-Ειδοποιούμε το λιμενικό σώμα για οτιδήποτε συμβαίνει στη θάλασσα ως προς τη ρύπανση ή ένα τραυματισμένο ζώο στον αριθμό ανάγκης 108

Συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την ομαλή μετάβαση και σε συνεργασία και επικοινωνία με τη Διευθύντρια του Δημοτικού σχολείου και την εκπαιδευτικό ειδικότητας,οργανώσαμε επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο για να συμμετάσχουμε στο μάθημα της γυμναστικής μαζί με τους μαθητές της Α΄Τάξης.

Η εμπειρία ήταν θετική και ιδιαίτερη και όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.

Στο τέλος βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία με την υπόσχεση των νηπίων ότι σε λίγο καιρό θα την ξαναζήσουν με την εισοδό τους στην επόμενη βαθμίδα.

gymnastikh1