Γιορτινές ετοιμασίες και το δρώμενο “Για τη Γέννηση του Χριστού..”

Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τα έθιμα των γιορτών,φτιάξαμε στολίδια δέντρου και ημερολόγια για τη νέα χρονιά.Κατασκευάσαμε κάρτες με χριστουγεννιάτικες ευχές,καταγράψαμε τις ευχές που δίνουμε και παίξαμε με τις λέξεις που περιέχουν βάζοντάς τες στη σειρά,διαβάσαμε χριστουγεννιάτικα παραμύθια και ετοιμαστήκαμε για την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.

christoygenna5 christoygenna 3

christoygenna2 christoygenna1

christoygenna4 christoygenna6

Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε ένα δρώμενο για τη Γέννηση του Χριστού,να τραγουδήσουμε τα κάλαντα και φυσικά να πούμε και το Αγγλικό τραγούδι “We wish you A Merry Christmas”.Φτιάξαμε όμως και μια πρόσκληση για να την στείλουμε ηλεκτρονικά  στους καλεσμένους μας.

christoygenna8

christoygenna9a christoygenna10a christoygenna11a

“Χριστός γεννάται σήμερον …”,Χρόνια Πολλά με Υγεία και Χαρά!

Ένα φανταστικό χριστουγεννιάτικο δεντράκι

Μιλώντας για τα έθιμα των Χριστουγέννων και κατ’επέκταση τον στολισμό του δέντρου με στολίδια,διαβάσαμε την ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά “Ένα ελατάκι για τον Τάκη”.

564840 511501972217848 1633607260 n

Παραμονές Χριστουγέννων και ο μικρός Τάκης έκανε φριχτά παράπονα στη μαμά του για το τεράστιο έλατο που είχε στολίσει. Έπρεπε να στραβολαιμιάζει για να το κοιτάξει. Και η μαμά, που δε χαλούσε χατίρια στο καμάρι της, αγοράζει ένα τόσο δα μικρό ελατάκι, στα μέτρα του Τάκη.  Μόλις ο Τάκης στολίζει το ελατάκι, ανάμεσα απ’ τα κλωνιά προβάλλει ένα ανθρωπάκι με κυπαρισσί σκουφάκι, η ψυχή του έλατου. Οι δυο τους θα χτίσουν μια σχέση αγάπης και εμπιστοσύνης.Και έτσι ο Τάκης αποφασίζει σε κάθε γιορτή να στολίζει διαφορετικά το Ελατάκι του,με χαρταετούς την Καθαρά Δευτέρα,με πασχαλινά το Πάσχα,με σημαίες στις εθνικές επετείους.

Αλήθεια ,εμείς με τί θα θέλαμε να στολίσουμε το δέντρο μας και να το έχουμε σε εμφανές σημείο και όχι κρυμμένο σε ντουλάπες και αποθήκες;

Και οι απαντήσεις των παιδιών:

-με καρδούλες

-με χιόνι

-με κοχύλια

-με αστέρια

-με ζαχαρωτά

-με παγωτά και κοχύλια

-με χρωματιστές μπάλες

-με αστέρια και χιόνι

-με τηγανιτά αυγά αλλά

-και με ωμά αυγά!

ELATAKI 1

Η φαντασία μας ταξίδεψε πολύ και έφτιαξε ζωγραφιές με τα μοναδικά χριστουγεννιάτικα ελατάκια μας!

Συμμετοχή στο Επισκεπτήριο Αγάπης 2025

  • poster01 christmas 2025 rexu8vc356wpgcwnsiag16mafozc27hlxkdj6y0a9s 1

Για 2η συνεχόμενη χρονιά συμμετέχουμε στο Επισκεπτήριο Αγάπης για τους ανθρώπους που θα περάσουν τις γιορτές σε αντικαρκινικά νοσοκομεία.

Έτσι κόψαμε,κολλήσαμε και φτιάξαμε Χριστουγεννιάτικες κάρτες,γράφοντας ευχές και μηνύματα Αγάπης,ώστε να δώσουμε δύναμη, κουράγιο και αισιοδοξία στους ανθρώπους που αγωνίζονται για την απόκτηση, και πάλι ,της υγείας τους.

 

IMG 20251213 092159

 

Συμμετοχή στο Πρόγραμμα “Tα πάντα..tree”του ΚΕΠΕΑ Σύρου-Ερμούπολης

Την Πέμπτη 27/11 επισκεφθήκαμε τον χώρο δράσεων του Κέντρου Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στον πρώην Δημοτικό σχολείο Μάννα.Εκεί μας υποδέχθηκαν εγκάρδια οι υπέυθυνοι του Κέντρου για να μας ευαισθητοποιήσουν σε θέματα αειφορίας,αγροτοκαλλιέργειας,ανάπτυξης πρασίνου ,γνωριμίας με την ενδημική χλωρίδα.

Αρχικά παρατηρήσαμε στον αύλειο χώρο του κτιρίου έναν κομποστοποιητή και μάθαμε για τον τρόπο που λειτουργεί και πώς τον χρησιμοποιούμε.

kepea2a kepea1a

Στη συνέχεια ακούσαμε για δέντρα φυλλοβόλλα και αειθαλή ,για αλλαγές τους ανάλογα με τις εποχές ,για φύλλα και καρπούς.Μάλιστα μας ανατέθηκε η συλλογή πολλών  φύλλων από διάφορα φυτά.Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες και τα συγκεντρώσαμε ,τα παρουσιάσαμε με περιγραφή και μάθαμε σε ποιό φυτό ανήκουν.Έτσι μάθαμε την τσουκνίδα,το πεύκο-πευκοβελόνα,τη δάφνη,το δεντρολίβανο,τη ρίγανη,την υπομονή,το γεράνι ,την αλόη και τη αρμπαρόριζα!Τα παρατηρήσαμε,τα μυρίσαμε ,τα αγγίξαμε,Προσέξαμε ότι κάποια είχαν μια ευωδιαστή μυρωδιά!

kepea6 kepea3a

Περιηγηθήκαμε στις αίθουσες του ΚΕΠΕΑ,είδαμε φωτογραφικό υλικό,ακούσαμε για την επικονίαση των φυτών και πώς βοηθούν έντομα όπως η μέλισσα,η πεταλούδα,η σφήκα,ζωγραφίσαμε δέντρα και λουλούδια ,παίξαμε σε δύο ομάδες παιχνίδι μνήμης-εμπέδωσης των όσων μάθαμε.

kepea4 kepea5a

kepeaaa

Στο διάλειμμα παίξαμε,τρέξαμε,φάγαμε βιολογικά μήλα που μας πρόσφεραν και στο τέλος ήρθε η ώρα για να φυτέψουμε!Και ξεκίνησε η διαδικασία με συγκέντρωση των υλικών:χώμα,γλαστράκια,φτυαράκια,φυτά και αλόη που βοηθάει στη ριζοβολία των φυτών-να κάποια πληροφορία που ακούσαμε για πρώτη φορά!

kepea7 kepea8

kepea13 kepea15

kepea10a1 kepeaA

kepea20.ajpg kepea17

kepea16 kepea18 1

Kepea11a

Λίγο πριν ξεκινήσουμε την επιστροφή στο σχολείο  και αφού ευχαριστήσαμε τους υπεύθυνους για την όλη παρουσίαση του προγράμματος,πήραμε μαζί μας τα φυτά για να τα μεταφυτεύσουμε στις γλάστρες της αυλής του σχολείου.

Όταν επιστρέψαμε , ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

zografies kepea kepea zografies

“Τα πάντα..tree”και στο σχολείο μας !

Φρούτα ζουμερά και φθινοπωρινά

Με τον ερχομό του φθινοπώρου εμφανίζονται στην αγορά και μερικά φρούτα ,κάποια υπάρχουν στο νησί μας όπως το ρόδι και το μανταρίνι και κάποια άλλα όχι όπως το μήλο.

Αφού εντοπίσαμε ποιά υπάρχουν στον τόπο μας και από ποιό δέντρο προκύπτουν,φέραμε στο σχολείο φρούτα για να τα παρατηρήσουμε,χρώματα,μεγέθη,σχήματα ξεπήδησαν μέσα από τις δραστηριότητές μας!

Είδαμε σε βίντεο το μύθο της Περσεφόνης

Η Δήμητρα, η οποία ήταν η θεά της καρποφορίας και της γονιμότητας και υπεύθυνη για την καλή σοδειά και την άνθιση της φύσης, είχε κάνει την όμορφη Περσεφόνη με το θεό Δία.

Όμως μία μέρα που η νεαρή μάζευε λουλούδια παρέα με τις Ωκεανίδες νύμφες, ξαφνικά άνοιξε η Γη, ξεπήδησε από μέσα ο Πλούτωνας με το σκοτεινό του άρμα και την άρπαξε. Όμως  τις κραυγές της δεν τις άκουσε κανείς και ούτε κανείς δεν πρόλαβε να τη σώσει.

Θλιμμένη η Δήμητρα που έχασε την κόρη της, μάρανε την πλάση, οι σοδειές δεν καρποφορούσαν πια και τα λουλούδια δεν άνθιζαν. Τότε ο ήλιος την λυπήθηκε και της είπε ότι την έκλεψε ο Πλούτωνας κι έτσι η Δήμητρα πήγε να τη

Όμως ούτε και ο Πλούτωνας ήθελε να χάσει την αγαπημένη του, κι έτσι  με τη βοήθεια του Δία κατέληξαν σε μια συμφωνία.

Η Περσεφόνη να είναι στη Γη 6 μήνες με την μητέρα της και 6 στον Κάτω Κόσμο μαζί με τον Πλούτωνα και μάλιστα για να το εξασφαλίσει αυτό, της έδωσε να φάει καρπό ροδιού για να ξαναγυρίσει.

Έτσι τους 6 μήνες που η Περσεφόνη, σύμφωνα με τον μύθο, βρισκόταν στον Κάτω Κόσμο, στη Γη η Δήμητρα ήταν δυστυχισμένη και πάγωνε την πλάση κι έτσι κυριαρχούσε το φθινόπωρο και ο χειμώνας, ενώ οι υπόλοιποι 6, ήταν μήνες ανθοφορίας γονιμότητας και καλοκαιρίας, αφού η Δήμητρα είχε την κόρη της ξανά.

Persefonh2 Persefonh3

Persefonh 1 1

 

 

 

 

 

 

Ασχοληθήκαμε με το ρόδι με αφορμή τον μύθο και προχωρήσαμε σε ταξινομήσεις .Φτιάξαμε ρόδια,γράψαμε τη λέξη  και μάθαμε το αίνιγμα ¨χίλιοι μύροι καλογέροι σ’ ένα ράσο τλκιγμένοι”

rodia4mhla

rodia2

Αρχικά μιλήσαμε για το μήλο και τις βιταμίνες του και διαβάσαμε την ιστορία “Το αστέρι τη μηλιάς”

Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα περιβόλι φύτρωσε μια μηλιά. Κάθε που νύχτωνε κοιτούσε ψηλά στον ουρανό τα  αστέρια που λαμπύριζαν. Πόσο πολύ θα ήθελε να είχε κι αυτή ένα τέτοιο λαμπερό αστέρι δικό της!!!
     Ένα βράδυ η καλή νεράιδα του περιβολιού ήρθε για να πραγματοποιήσει μια ευχή της μικρής μηλιάς. Χωρίς δισταγμό  η μικρή μηλιά είπε στη νεράιδα την επιθυμία της για ένα δικό της αστέρι. Η νεράιδα υποσχέθηκε πως αν η μηλιά ήταν ένα καλό δέντρο και μεγάλωνε και δυνάμωνε και γέμιζε κόκκινα ώριμα μήλα, η ευχή της θα  γινόταν πραγματικότητα.
     Η μικρή μηλιά έβαλε τα δυνατά της. Κάθε ηλιόλουστη μέρα σήκωνε τα κλαδιά της προς το ζεστό ήλιο και κάθε βροχερή μέρα οι ρίζες της  ρουφούσαν το νερό που χρειαζόταν για να μεγαλώσει. Έτσι πέρασαν πολλές εποχές και η σκληρή δουλειά που έκανε τελικά απέδωσε και έγινε ένα από τα μεγαλύτερα δέντρα στον κήπο με κλαδιά μεγάλα και γερά γεμάτα με ζουμερά ώριμα μήλα. Περίμενε και περίμενε υπομονετικά την νεράιδα  να έρθει και να  της δείξει όλα όσα είχε κάνει και αυτή να  πραγματοποιήσει τη ευχή της.
    Ο καιρός  όμως περνούσε και η μηλιά έχανε τις ελπίδες της ώσπου μια μέρα η νεράιδα ήρθε επιτέλους.Το δέντρο κούνησε τα κλαδιά του με ενθουσιασμό δείχνοντας τα μήλα που ήταν φορτωμένη. “Κοίτα” είπε ” έχω δουλέψει τόσο σκληρά και έχω κάνει πολλή υπομονή περιμένοντας . Πότε επιτέλους θα πάρω το αστέρι που μου υποσχέθηκες;” “Ω!! αγαπητό μου δέντρο ” απάντησε η νεράιδα, “η ευχή σου έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Τώρα έχεις στα κλαδιά σου όχι μόνο ένα αλλά τόσα πολλά αστέρια όσα θαύμαζες στο ουρανό τα βράδια”.

   “Μα πού είναι;”, αναρωτήθηκε η μηλιά. “Το μόνο που βλέπω στα κλαδιά μου είναι φύλλα και ώριμα μήλα”.

Η καλή νεράιδα  απαλά τη χάιδεψε και της είπε “απλά κοίτα μέσα σε καθένα απ΄αυτά τα μήλα. Εκεί θα βρεις ένα  κρυμμένο ξεχωριστό  αστέρι. Είναι έτοιμο να το ανακαλύψει ο τυχερός που θα διαλέξει ένα από τα μήλα σου που με τόση προσπάθεια έχεις μεγαλώσει”.
Στο τέλος αναρωτηθήκαμε που είναι τα αστέρια των μήλων και όλο περιέργεια κόψαμε ένα μήλο για να δούμε και εικονογραφήσαμε την ιστορία.
mhlia1 mhlia 2
mhlia5 mhlia6

Η Επέτειος του Πολυτεχνείου …52 χρόνια μετά

Όπως κάθε χρόνο προσεγγίσαμε την επέτειο βλέποντας εικόνες και στιγμιότυπα από εκείνη την εποχή αλλά και ηχητικά ντοκουμέντα.Μιλήσαμε για την δικτατορία και την δημοκρατία και τις διαφορές τους.

Τραγουδήσαμε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Λοϊζου και κατασκευάσαμε το χελιδόνι της ειρήνης!

1763413751710 chelidoni2a

Ολοι μαζί ενωμένοι!

Με αφορμή τη θεματική που επεξεργαζόμαστε στα Εργαστήρια δεξιοτήτων για τη φιλία ,διαβάσαμε το παραμύθι ‘Ενας για όλους και όλοι για έναν”.Μια ιστορία που μιλάει για τη φιλία,τη συνεργασία,τη δοτικότητα και την ομαδικότητα με την οποία μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.’Αραγε τί μπορεί να κάνει ένας φίλος για εμάς;

-Να παίζουμε μαζί

-Να μου δώσει βιβλία να διαβάζω

-Να μας δείχνει αγάπη

-Να  μου δείχνει τα παιχνίδια του

-Να με σηκώνει όταν χτυπάω και….. πολλά πολλλά ακόμη.

Έτσι ο καθένας ζωγράφισε ένα κομμάτι από το παζλ της φιλίας ώστε να ενωθούν στο τέλος όλα δημιουργώντας μια σύνθεση που αποτελεί την ομάδα και το ομαδικό πνεύμα!Γράψαμε και τα ονόματα μας ως μέλη της ομάδας και συμφωνήσαμε ότι θα πορευόμαστε με το ” Ένας για όλους και όλοι για έναν”!!

ENAS ENAS2

Η Επέτειος του ηρωικού “ΟΧΙ”

Μέσα από εικόνες,φωτογραφίες,πίνακες ζωγράφων,επίκαιρα αλλά και παραμύθια όπως το Κανόνι της Ειρήνης μιλήσαμε για τα γεγονότα του έπους του ΄40 αλλά και για τα θετικά της Ειρήνης έναντι του πολέμου .

eirhnh 1 eirhnh2

eirhnh4 eirhnh5

eirhnh6 eirhnh8

eirhnh3

Εικονογραφήσαμε τη γνωστή ιστορία “το κανόνι της Ειρήνης”

kanoni1 kanoni2

kanoni3

Φτιάξαμε σημαίες και το ηρωικό ΟΧΙ!

OCHI

Και κατηφορίσαμε από το σχολείο στην πλατεία Μιαούλη για την κατάθεση στεφάνου!

parelash2

Χρόνια Πολλά με Ειρήνη!

Μαθαίνουμε τα σχήματα

Η ενασχόλησή μας με τα σχήματα ξεκίνησε με ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις με βάση το χρώμα,το σχήμα και το μέγεθος.

schhmata11 schhmata12

Στη συνέχεια φτιάξαμε σχήματα χρησιμοποιώντας το σώμα μας:Τετράγωνο,τρίγωνο,ορθογώνιο,κύκλος αλλά και..καρδιά!

schhmata 4a schhmata5a

schhmata6a schhmata7a

Αφού τα φτιάξαμε βιωματικά πήραμε χαρτί,κόλλα και σχήματα για να δημιουργήσουμε σε ατομικό επίπεδο το δικό μας κολλάζ!

schhmata1 schhmata2

schhmata8schhmata9

schhmata 10 schhmata10

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα Προγραμματισμού Code week 2025

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

loghi per sito web 1

To Nηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην εβδομάδα κώδικα – Code Week 2025  με δύο δραστηριότητες σε δύο συμμαχίες σχολείων.

Συμμετέχουμε στην εκπαιδευτική συμμαχία με τίτλο  : “Learning  through Coding’’(Μάθηση μέσω του προγραμματισμού) που διοργανώνεται από το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων, ,με το θέμα: “Περπατώ,περπατώ,τη φωλιά μου για να βρω” 

Με αφόρμηση από το παραμύθι «Ο πιο χαρούμενος»,το ρακούν δημιουργεί τις διαδρομές για να φθάσουν τα ζώα -ήρωες του παραμυθιού στη φάρμα και στη ζούγκλα αντίστοιχα,μετά την γιορτή που έστησαν για να μοιραστούν τη χαρά τους.Ο παίκτης ρακούν σχεδιάζει τη διαδρομή με τα βέλη και ο δεύτερος παίκτης οδηγεί τη bee-bot στον τελικό προορισμό για το κάθε ζώο.Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά παίζουν συνεργατικά,πειραματίζονται,εξοικειώνονται με την υπολογιστική σκέψη και απολαμβάνουν τη χαρά της επιτυχίας!

rakoyn

Και σε μια δεύτερη συμμαχία με θέμα: “Ζωγραφίζω όπως ο ζωγράφος Πιτ Μοντριάν”,

Γνωρίζοντας τις προηγούμενες μέρες τα σχήματα,παρατηρήσαμε πίνακες του ζωγράφου Π.Μοντριάν στους οποίους κυριαρχούν σχήματα όπως το τετράγωνο και το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο αλλά και βασικά χρώματα και γραμμές ευθείες,οριζόντιες και κάθετες.Ζωγραφίσαμε κι εμείς ακολουθώντας αρχές κωδικοποίησης και υπολογιστικής σκέψης.Χαρήκαμε πολύ με το αποτέλεσμα!

 

1760819245257  pixel Mondrian2

Καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες!