Γιάννης Ρίτσος. “Ο Τρύγος”. Μελοποιημένα ποιήματα

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου, μέσα από τα μελοποιημένα ποιήματα, γνώρισαν τον “Τρύγο”

του ποιητή Γιάννη Ρίτσου.

Άσπρα σπίτια κάτασπρα,

τα βερικοκιά τα κεραμίδια,
τα γαλανά παραθυρόφυλλα,
τ’ άλογα τα κανελιά , μες τον αυλόγυρο
τ’ άσπρα, μες το πράσινο
τα μπαλκόνια, μάλαμα και θάλασσα

Τα μουλάρια στον ανήφορο της πέτρας

και τα γαϊδουράκια μες τ’ αγκάθια,
ψάθες και μαχαίρια και καλάθια,
μες τ’ αμπέλι γέλι

Δάχτυλα και γόνατα στήθια και σαγόνια

μες το μούστο ματωμένα,
κόκκινες φωτιές κι ιδρώτα,
στις κατηφοριές
το χρυσό κακάρισμα της κότας

Κι όπως γαλανίζει το βραδάκι,

το μαβί, το βιολετί
να κι η Παναγιά στη δημοσιά
πλάι στα κάρα, στα κουδούνια,
στα σταμνιά και στα κλαδωτά μαντήλια,
να κρατάει στην ασημένια της ποδιά
πέντε οκάδες κόκκινα σταφύλια.

Είδαν πώς οι λέξεις μαζί με τη μουσική μετατρέπουν ένα ποίημα σε ένα τραγούδι.

Λέξη, ρυθμός, εικόνα, μελωδία.

Στη συνέχεια, απέδωσαν με σχέδιο τις εικόνες που εμπεριέχονται στο μελοποιημένο ποιημα “Τρύγος”.

2 4

IMG 20241031 054631 347

IMG 20241031 054548 363

IMG 20241031 054615 619

Οι μαθητές/τριες σε ομάδες επέλεξαν την “σκηνή”-λέξεις  από το ποίημα που ήθελαν να απεικονίσουν, σχεδίασαν σε “καμβά” (ρώγα από σταφύλι) και δημιούργησαν ένα σταφύλι για την τάξη τους και προσπάθησαν να εκφράσουν συναισθήματα και εντυπώσεις μέσα από το ποίημα με κινήσεις του σώματός τους, ακολουθώντας τον ρυθμό του τραγουδιού (ένταση, παύση, κτλ ).

Οπτικοποίηση του τραγουδιού.

(με εικόνα: ρυθμός και συναισθήματα, μελωδία και χώρος, μουσική και κίνηση… πώς αποτυπώνονται στο χαρτί).

..σωματική έκφραση (αυθόρμητη κίνηση).

10-10-2024. Εκπαιδευτική επίσκεψη: Achaia Clauss

Σήμερα, ημέρα Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2024, επισκεφθήκαμε την ιστορική οινοποιία Αχάια Κλάους (Achaia Clauss).

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσομοίωσης, βιωματικών δραστηριοτήτων και δράσεων που αφορούσαν τον χειρωνακτικό τρόπο παραγωγής κρασιού και κατασκευής βαρελιών,

ok19

ταξιδεύοντας σε μία άλλη εποχή παλαιότερων χρόνων.

11

13

ok8 2

Προβολή διαδικασίας της παλαιότερης εποχής και της σύγχρονης εποχής με τη συμμετοχή επισκεπτών της οινοποιίας.

16

Αναγνωρίσαμε χώρους που επισκεφθήκαμε μέσω ψηφιακού και οπτικοακουστικού υλικού.

Ψάξαμε σε έντυπο υλικό και βρήκαμε υλικά, σκεύη, και αντικείμενα που χρησιμοποιήσαμε και χώρους που  ξεναγηθήκαμε.

ok12 1

ok15 1

Εκφράσαμε τις ευχαριστίες μας στην εμψυχώτρια του εκπαιδευτικού προγράμματος κα Λιάνα με ένα αναμνηστικό βιβλίο με θέμα την “Αρπαγή του Θεού Διόνυσου από τους πειρατές” (που επεξεργαστήκαμε στο Νηπιαγωγείο: μύθος, αγγεία, θεματική, προεκτάσεις, κ.τ.λ.),

6

καταχωρίσαμε τις εντυπώσεις μας και τις ευχαριστίες μας προς όλους τους υπεύθυνους των προγραμμάτων στο βιβλίο εντυπώσεων, όπου

εκφράσαμε και την επιθυμία μας να ξανάρθουμε για το δικό μας αντάμωμα με τον Τσίλια

το άλογο που θα είναι εκεί στη συμμετοχή μας στον τρύγο μαζί με την οικογένειά μας.

και

ευχηθήκαμε να μπορούμε όλοι μας να παρέχουμε τέτοια περιβάλλοντα παραδεισένια (φυσικά τοπία) κατά την αυθόρμητη έκφραση μαθητή του Νηπιαγωγείου μας :

“Πωωωωω! , είναι αληθινός ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ!

04-10-2024. Ενδοσχολική Δράση: Επίσκεψη κτηνίατρου στο Νηπιαγωγείο

4η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Σήμερα, 04-10-2024, υποδεχτήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας την Κτηνίατρο κα Εύη Κάκκου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου είχαν την ευκαιρία να συγκεντρώσουν πληροφορίες που κέντρισαν το ενδιαφέρον τους για την προστασία των ζώων.

ok4 1

Να ευασθητοποιηθούν και να προβληματιστούν για τις ανάγκες των ζώων, να αλληλεπιδράσουν και να ενεργοποιηθούν για ζητήματα προστασίας, σεβασμού και δράσεων φιλικά προς τα κατοικίδια ζώα που τυχόν έχουν υπό την φροντίδα τους οι οικογένειές τους κι όχι μόνο.

Τέλος, ευχαρίστησαν την κα Κάκκου για την πολύτιμη βοήθειά της στη συμβολή της για ένα πολιτισμένο πλαίσιο συμπεριφοράς και αναστοχασμού με ένα βιβλίο με το αγαπημένο τους ζώο

ok6

και εισέπραξαν

την πιο εγκάρδια ανταπόδοση.

Επίσκεψη της ΄Β τάξης του Δημοτικού Σχολείου Δεμενίκων με την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2024, οι μαθητές/τριες του 1ου Νηπιαγωγείου Δεμενίκων είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με τους μαθητές/τριες της ‘Β τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δεμενίκων σε αθλητικές δραστηριότητες, με αφορμή την 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, ξεκινώντας την πρώτη δράση του Προγράμματος Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.

Στη συνέχεια,

ok2 1

υποδεχτήκαμε τους μαθητές/τριες της ΄Β τάξης του Δημοτικού Σχολείου Δεμενίκων μαζί με την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κα Αλεξάνδρα Β. στο χώρο του Νηπιαγωγείου για να τους εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας με ένα αναμνηστικό δώρο.

Προς την κα Αλεξάνδρα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ετοίμασαν ένα βιβλίο με τις καλύτερες εντυπώσεις τους από αυτή την ημέρα

και

προς τα παιδιά της ΄Β τάξης σχεδίασαν τις έννοιες: φιλία, συνεργασία, αγάπη και ομάδα , επιλέγοντας μία το καθένα, απεικονίζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά που τους δημιουργούσαν.

ok6 1

…συνέχεια δράσης του Προγράμματος Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο (προφορικός λόγος: έκφραση, γραπτός λόγος:απεικόνιση, κτλ).

ok10

Το τσάι στην Ελλάδα. Το τσάι στην Αγγλία.

Σε συνέχεια του πλαισίου της δράσης για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, φτιάξαμε στο Νηπιαγωγείο τσάι όπως γίνεται στην Ελλάδα και την Αγγλία.

Είδαμε τον τρόπο παρασκευής τους,

 ok3 1

τα υλικά,

τον χρόνο προετοιμασίας τους

και δοκιμάσαμε και τα δύο είδη ροφημάτων.

Στο τέλος, καταγράψαμε την αγαπημένη μας γεύση σε πίνακα διπλής εισόδου.

01-10-2024. Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

<<στέλνω ένα γλυκό φιλάκι στο χεράκι>>

<<στον παππού και τη γιαγιά που αγαπώ>>

…ολοκληρώνοντας την από 13-09-2024 δράση στο πλαίσιο “συνεργασίας σχολείου και οικογένειας”, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου, είναι αυτοί/τές που στέλνουν το δικό τους φιλάκι στον παππου και τη γιαγιά με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας (1η Οκτωβρίου).

7

27-09-2024. Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Σήμερα, 27-09-2024, οι μαθητές/τριες του 1ου Νηπιαγωγείου Δεμενίκων είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με τους μαθητές/τριες της ‘Β τάξης του Δημοτικού Σχολείου Δεμενίκων σε αθλητικές δραστηριότητες, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθηλητισμού, ξεκινώντας την πρώτη δράση του Προγράμματος Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.

Η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κα Αλεξάνδρα Β. μαζί με τους μαθητές/τριες της ‘Β τάξης υποδέχτηκαν τους μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου στον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου και ειδικά διαμορφωμένο για αθλητικές δραστηριότητες.

Κάθε μαθητής/τρια του Δημοτικού Σχολείιου ανέλαβε να συνοδεύσει από έναν/μία μαθητή/τρια του Νηπιαγωγείου σε ομαδικά παιχνίδα και αθλητικές δραστηριότητες και να συνεργαστούν υπό τις οδηγίες της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής κας Αλεξάνδρας Β.

OK3

Δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στις έννοιες της συνεργασίας, ομαδικότητας, ευγενούς άμιλλας και σεβασμού τόσο στον χώρο του αθλητισμού όσο και την καθημερινότητα σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ετοίμασαν ένα βιβλίο με τις καλύτερες εντυπώσεις και το έδωσαν δώρο στην καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και μία ομαδική εργασία με ευχές για τους μαθητές/τριες της ‘Β τάξης.

OK6

Ευχαριστούμε θερμά για την αγαστή συνεργασία την κυρία Αλεξάνδρα Β. Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του Δημοτικού Σχολείου Δεμενίκων και με χαρά αποδεχόμαστε την πρόσκληση για μελλοντική συνύπαρξη των μαθητών μεταξύ των εν λόγω σχολικών μονάδων.

26-09-2024. Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Αξιοποιώντας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών (26-09-2024), οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου προσέγγισαν τη σημασία του “πρωινού”, του πρώτου γεύματος της ημέρας.

Ασχολήθηκαν με το πρωινό σε τέσσερις (4) χώρες: Ελλάδα, Αγγλία, Γαλλία και Ιταλία. Μέσα από δραστηριότητες για τη σύνθεσή του, την προφορά του, και τις τοπικές παραδοσιακές παρασκευές με τα συστατικά στις εν λόγω χώρες αλλά και τα προιόντα τους, οι μαθητές/τριες εστίασαν στη σημασία του πρωινού στη διατροφή του ανθρώπου (και μάλιστα στην έναρξη του διδακτικού έτους στο πλαίσιο της λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και την αξία του πρωινού κατά τη φοίτησή τους).

Ξεκινώντας την ενασχόληση του θέματος με τον καθηγητή της Αγγλικής Γλώσσας για το πρωινό στην Αγγλία, συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες χώρες.

ok2 1

 

[ονομασία χώρας στην εθνική γλώσσα τους και η σημαία τους, ονομασία πρωινού στην εθνική γλώσσα τους και η σημαία της εκάστοτε χώρας, ομοιότητες διαφορές στα συστατικά και τη σύνθεση των πρωινών γευμάτων ανάμεσα στις χώρες, αντιστοίχιση, επιλογή σωστού-λάθους, προφορά, κοινά φωνήματα-γραφήματα, κατασκευή πρωινού γεύματος της αρεσκείας τους με τρισδιάστατα υλικά και φυσικά με τη βοήθεια των γονέων και κηδεμόνων την ετοιμασία πρωινού στο Νηπιαγωγείο μας από την Αγγλία τη χώρα που τη Γλώσσα της μαθαίνουμε στο Νηπιαγωγείο μας με τον Καθηγητή της Αγγλικής Γλώσσας].