Code Week 2025- Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – «Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματός μου»

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – «Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματός μου»

 

Στο νηπιαγωγείο μας  τα 2 τμήματα του ολοημέρου συμμετείχαμε με ενθουσιασμό στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2025  (Code Week), μέσα από τη δραστηριότητα «Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματός μου» σε δίκτυο συνεργασίας με άλλα 99 σχολεία της Ελλάδος.    (https://padlet.com/apntz2018/padlet-xojno0k2y0t70x9y  )

Στόχος μας ήταν να γνωρίσουμε με απλό και ευχάριστο τρόπο τον κόσμο του προγραμματισμού, μέσα από το παιχνίδι και τη ρομποτική.

Μέσα από τη δραστηριότητα τα παιδιά:

·         εξασκήθηκαν στον προσανατολισμό (δεξιά–αριστερά–μπροστά–πίσω),

·         έμαθαν για τη σειρά και τη λογική των εντολών,

·         αναγνώρισαν τα γράμματα των ονομάτων τους,

·         συνεργάστηκαν και διασκέδασαν ανακαλύπτοντας ότι ο προγραμματισμός μπορεί να είναι ένα παιχνίδι γεμάτο φαντασία!

—————————————————————————————————————————————-

Εκτός όμως από τις δραστηριότητες προγραμματισμού προηγήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες για την εισαγωγή των παιδιών στον προγραμματισμό και την αναγνώριση των γραμμάτων τους. Ταυτοποιήσαμε εικόνες γραμμάτων με το αρχικό γράμμα της καρτέλας του κάθε παιδιού, το κάθε παιδί διάλεξε την εικόνα του γράμματος του την έβαψε- στόλισε και την πλαστικοποιήσαμε. Στην συνέχεια, φτιάξαμε αλατοζύμη με την οποία πειραματίστηκαν τα παιδιά με την υφή της και την χρησιμοποίησαν για να δημιουργήσουν το γράμμα τους με βοηθό την καρτέλα του γράμματός τους. Το ζυμαρένιο γραμματάκι το ψήσαμε και το ενσωματώσαμε στο “σπιτάκι του αρχικού μου γράμματος” (κατασκευή) το οποίο πήραν τα παιδιά στο σπίτι για να στολίσουν το δωμάτιό τους. Επίσης φτιάξαμε βελάκια τα οποία θα χρησιμοποιούσαμε στις επόμενες δραστηριότητες κατεύθυνσης…

 

Στην συνέχεια μπήκαμε στο κυρίως κομμάτι του προγραμματισμού…

Πρώτο στάδιο – «Εμείς τα ρομποτάκια»:

Τα παιδιά έγιναν τα ίδια ρομπότ! Ακολούθησαν εντολές όπως «ένα βήμα μπροστά», «στρίψε δεξιά», «σταμάτα» και έμαθαν πώς λειτουργεί η ακολουθία εντολών μέσα από κίνηση, συνεργασία και γέλιο. Σκέφτηκαν και βρήκαν πολλαπλούς δρόμους για να φτάσουν στο επιθυμητό σημείο όπου βρισκόταν το γραμματάκι τους και σημείωσαν αυτούς τους δρόμους με τα βελάκια που είχαν φτιάξει.

 

Δεύτερο στάδιο – «Η μέλισσα Bee-Bot ανακαλύπτει το αρχικό μου γράμμα»:

Η αγαπημένη μας μέλισσα Bee-Bot μπήκε στο χαλάκι και άρχισε να κινείται με τις εντολές των παιδιών.

Κάθε παιδί προγραμμάτισε τη μέλισσα σε συνεργασία με τους συμμαθητές του ώστε να φτάσει στο αρχικό γράμμα του ονόματός του, ανακαλύπτοντας έτσι πώς μπορούμε να δίνουμε βήμα–βήμα οδηγίες σε ένα ρομπότ.

 

 

Παρακάτω παραθέτουμε χρήσιμους ηλεκτρονικούς συνδέσμους …

https://codeweek.eu/view/1303979/anakalypto-to-arkhiko-toy-onomatos-moy

 

CHoris titlo

 

Ο έπαινος του σχολείου μας :



Λήψη αρχείου