Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 

Το όραμά μας

 

 

Το βασικό όραμα της σχολικής μας μονάδας διαμορφώνεται σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο που διατρέχει το σύνολο του συγκεκριμένου προγράμματος. Στο επίκεντρο του βρίσκεται η επιδίωξη επιτυχούς καλλιέργειας των Δεξιοτήτων του 21ου  αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες.

Αυτές είναι:

  • Δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία)
  • Δεξιότητες αλφαβητισμού (ιδιαιτέρως ψηφιακού εγγραμματισμού)
  • Δεξιότητες ζωής (ευελιξία, ηγεσία, ανάληψη πρωτοβουλίας και παραγωγικότητα)

Θεωρούμε ότι η επίτευξη των παραπάνω δεξιοτήτων σε συνδυασμό με την ολόπλευρη κοινωνικό-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων, θα αποτελέσει το κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο για την μελλοντική εξέλιξη τους σε αυτόνομα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.

 

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες

 

·        Η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ των νηπίων όσο και των εκπαιδευτικών.

·        Στην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων του προγράμματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

·        Στην ευαισθητοποίηση των νηπίων για θέματα ζωτικής σημασίας, που αφορούν το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον.

·        Στην ανάπτυξη και εδραίωση αξιών, όπως η συνεργασία, ο σεβασμός στην γνώμη των άλλων, η αλληλεγγύη και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

·        Στην εξοικείωση των νηπίων με τις Νέες Τεχνολογίες και τα ψηφιακά       εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

 

 

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΗ

 

 

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

 

 

ΤΜΗΜΑ 1 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ  ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΓΕΙΑ

ΘΕΜΑ «Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα» Εκπαιδευτικός Αγιούμπ Μαρία

 

ΤΜΗΜΑ 2 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΓΕΙΑ

ΘΕΜΑ « Είτε με πόδια είτε με ρόδα την ασφάλεια βάζω πρώτα» Εκπαιδευτικοί Γαλιώτου Σοφία,Τζεβελέκου Αφροδίτη

 

ΤΜΗΜΑ 3 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΓΕΙΑ

ΘΕΜΑ «Δεν μαλώνω δε μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω» Εκπαιδευτικοί Πωλ Ιωάννα, Τσιρίγκα Αθανασία

 

 

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

 

 

ΤΜΗΜΑ 1 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

ΘΕΜΑ « Μη βιαστείς να με πεις σκουπίδι» Εκπαιδευτικός Καμπούρη Ιωάννα

 

 

 

 

ΤΜΗΜΑ 2 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

ΘΕΜΑ «Μη βιαστείς να με πεις σκουπίδι» Εκπαιδευτικοί Γαλιώτου Σοφία,Τζεβελέκου Αφροδίτη

 

ΤΜΗΜΑ 3 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΘΕΜΑ « Κι αν ήμουν εγώ» Εκπαιδευτικοί Πωλ Ιωάννα, Τσιρίγκα Αθανασία.

 

 

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ

 

 

ΤΜΗΜΑ 1 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΘΕΜΑ «Ανθρώπινα δικαιώματα-διεθνής αμνηστία» Εκπαιδευτικός Αγιούμπ Μαρία.

 

ΤΜΗΜΑ 2 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΘΕΜΑ « Σ ένα σπίτι κατοικώ,σ ένα σπίτι διαφωνώ, σ ένα σπίτι αγαπώ» Εκπαιδευτικοί Γαλιώτου Σοφία, Τζεβελέκου Αφροδίτη.

 

ΤΜΗΜΑ 3 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

ΘΕΜΑ «Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά» Εκπαιδευτικοί Πωλ Ιωάννα. Τσιρίγκα Αθανασία.

 

 

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ

 

 

ΤΜΗΜΑ 1 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΘΕΜΑ « Ένα διαφορετικό εισιτήριο» Εκπαιδευτικός Καμπούρη Ιωάννα.

 

ΤΜΗΜΑ 2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΘΕΜΑ « Ένα διαφορετικό εισιτήριο» Εκπαιδευτικοί Γαλιώτου Σοφία, Τζεβελέκου Αφροδίτη

 

ΤΜΗΜΑ 3 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΘΕΜΑ «Οι μικροί εξερευνητές» Εκπαιδευτικοί Πωλ Ιωάννα, Τσιρίγκα Αθανασία

 

 

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα και την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

 

.

Η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επικοινωνία που αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του προγράμματος και οι οποίοι θα αποτελέσουν σημαντικούς άξονες αναφοράς μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, οδηγώντας σε ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά αποτελέσματα- προϊόντα συλλογικής προσπάθειας.

 

 

 

 

Ειδικότερα οφέλη

 

 

Η καλλιέργεια των ευρύτερων  δεξιοτήτων (νου, μάθηση, ζωής, κοινωνικών, συναισθηματικών, τεχνολογίας) μέσα από την ολιστική προσέγγιση όλων των θεματικών κύκλων.

 

 

Αναμενόμενο αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

 

 

Από τη διάχυση των αποτελεσμάτων των επιμέρους δράσεων ανά θεματικό κύκλο, θα υπάρξει συνολική ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας για ζητήματα που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας.

 

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

 

 

Οι προσαρμογές αφορούν κυρίως στην διδακτική προσέγγιση, μέσω της οποίας θα αξιοποιηθούν στρατηγικές διδασκαλίας, εποπτικό και ψηφιακό υλικό, βιωματικές δράσεις, τέχνες, θεατρικό παιχνίδι, κ.α.

Σκοπός των παραπάνω διδακτικών προσεγγίσεων αποτελεί η συμπερίληψη όλων των μαθητών, συνεκτιμώντας τον ρυθμό και το προφίλ μάθησης του κάθε μαθητή.

 

 

 

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

 

 

Μουσεία – αρχαιολογικοί φορείς, Μουσείο Βορρέ, Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Χαλανδρίου, Τροχαία, σχολικός τροχονόμος, γονείς επαγγελματίες, Δήμος Χαλανδρίου (Τμήμα Ανακύκλωσης πρόγραμμα West 4 thihk), Ομάδα προφορικής ιστορίας, Ο Πυξιδούλης & η Πυξιδούλα.

 

Αναστοχασμός-αξιολόγηση πρώτου κύκλου.

 

Θα γίνει στο τέλος του πρώτου κύκλου.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση