Το όραμά μας
|
Το βασικό όραμα της σχολικής μας μονάδας διαμορφώνεται σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο που διατρέχει το σύνολο του συγκεκριμένου προγράμματος. Στο επίκεντρο του βρίσκεται η επιδίωξη επιτυχούς καλλιέργειας των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες. Αυτές είναι:
Θεωρούμε ότι η επίτευξη των παραπάνω δεξιοτήτων σε συνδυασμό με την ολόπλευρη κοινωνικό-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων, θα αποτελέσει το κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο για την μελλοντική εξέλιξη τους σε αυτόνομα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.
|
|
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες |
· Η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ των νηπίων όσο και των εκπαιδευτικών. · Στην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων του προγράμματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων. · Στην ευαισθητοποίηση των νηπίων για θέματα ζωτικής σημασίας, που αφορούν το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον. · Στην ανάπτυξη και εδραίωση αξιών, όπως η συνεργασία, ο σεβασμός στην γνώμη των άλλων, η αλληλεγγύη και η αποδοχή της διαφορετικότητας. · Στην εξοικείωση των νηπίων με τις Νέες Τεχνολογίες και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
|
|
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΗ
|
||
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
|
ΤΜΗΜΑ 1 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΓΕΙΑ ΘΕΜΑ «Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα» Εκπαιδευτικός Αγιούμπ Μαρία
ΤΜΗΜΑ 2 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΓΕΙΑ ΘΕΜΑ « Είτε με πόδια είτε με ρόδα την ασφάλεια βάζω πρώτα» Εκπαιδευτικοί Γαλιώτου Σοφία,Τζεβελέκου Αφροδίτη
ΤΜΗΜΑ 3 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΓΕΙΑ ΘΕΜΑ «Δεν μαλώνω δε μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω» Εκπαιδευτικοί Πωλ Ιωάννα, Τσιρίγκα Αθανασία
|
|
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
|
ΤΜΗΜΑ 1 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΘΕΜΑ « Μη βιαστείς να με πεις σκουπίδι» Εκπαιδευτικός Καμπούρη Ιωάννα
ΤΜΗΜΑ 2 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΘΕΜΑ «Μη βιαστείς να με πεις σκουπίδι» Εκπαιδευτικοί Γαλιώτου Σοφία,Τζεβελέκου Αφροδίτη
ΤΜΗΜΑ 3 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΘΕΜΑ « Κι αν ήμουν εγώ» Εκπαιδευτικοί Πωλ Ιωάννα, Τσιρίγκα Αθανασία.
|
|
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ
|
ΤΜΗΜΑ 1 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΘΕΜΑ «Ανθρώπινα δικαιώματα-διεθνής αμνηστία» Εκπαιδευτικός Αγιούμπ Μαρία.
ΤΜΗΜΑ 2 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΘΕΜΑ « Σ ένα σπίτι κατοικώ,σ ένα σπίτι διαφωνώ, σ ένα σπίτι αγαπώ» Εκπαιδευτικοί Γαλιώτου Σοφία, Τζεβελέκου Αφροδίτη.
ΤΜΗΜΑ 3 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΘΕΜΑ «Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά» Εκπαιδευτικοί Πωλ Ιωάννα. Τσιρίγκα Αθανασία.
|
|
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ
|
ΤΜΗΜΑ 1 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΘΕΜΑ « Ένα διαφορετικό εισιτήριο» Εκπαιδευτικός Καμπούρη Ιωάννα.
ΤΜΗΜΑ 2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΘΕΜΑ « Ένα διαφορετικό εισιτήριο» Εκπαιδευτικοί Γαλιώτου Σοφία, Τζεβελέκου Αφροδίτη
ΤΜΗΜΑ 3 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΘΕΜΑ «Οι μικροί εξερευνητές» Εκπαιδευτικοί Πωλ Ιωάννα, Τσιρίγκα Αθανασία
|
|
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα και την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας
|
.
Η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επικοινωνία που αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του προγράμματος και οι οποίοι θα αποτελέσουν σημαντικούς άξονες αναφοράς μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, οδηγώντας σε ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά αποτελέσματα- προϊόντα συλλογικής προσπάθειας.
|
|
Ειδικότερα οφέλη
|
Η καλλιέργεια των ευρύτερων δεξιοτήτων (νου, μάθηση, ζωής, κοινωνικών, συναισθηματικών, τεχνολογίας) μέσα από την ολιστική προσέγγιση όλων των θεματικών κύκλων.
|
|
Αναμενόμενο αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα
|
Από τη διάχυση των αποτελεσμάτων των επιμέρους δράσεων ανά θεματικό κύκλο, θα υπάρξει συνολική ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας για ζητήματα που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας. |
|
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών
|
Οι προσαρμογές αφορούν κυρίως στην διδακτική προσέγγιση, μέσω της οποίας θα αξιοποιηθούν στρατηγικές διδασκαλίας, εποπτικό και ψηφιακό υλικό, βιωματικές δράσεις, τέχνες, θεατρικό παιχνίδι, κ.α. Σκοπός των παραπάνω διδακτικών προσεγγίσεων αποτελεί η συμπερίληψη όλων των μαθητών, συνεκτιμώντας τον ρυθμό και το προφίλ μάθησης του κάθε μαθητή.
|
|
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης
|
Μουσεία – αρχαιολογικοί φορείς, Μουσείο Βορρέ, Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Χαλανδρίου, Τροχαία, σχολικός τροχονόμος, γονείς επαγγελματίες, Δήμος Χαλανδρίου (Τμήμα Ανακύκλωσης πρόγραμμα West 4 thihk), Ομάδα προφορικής ιστορίας, Ο Πυξιδούλης & η Πυξιδούλα. |
|
Αναστοχασμός-αξιολόγηση πρώτου κύκλου. |
Θα γίνει στο τέλος του πρώτου κύκλου. |