Συμμετοχή στα «9α ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ YOUSMILE»
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει με το σχέδιο δράσης για τον εθελοντισμό στα «9α ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ YOUSMILE» που διοργανώνει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Εθελοντικό Δίκτυο «YouSmile» .
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει με το σχέδιο δράσης για τον εθελοντισμό στα «9α ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ YOUSMILE» που διοργανώνει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Εθελοντικό Δίκτυο «YouSmile» .
ΣΤΟΧΟΙ: Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τις συνέπειες που έχει η καταστροφή ενός δάσους, λόγω πυρκαγιάς για τη ζωή του αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου καθώς και τους τρόπους προστασίας του.
1η Δραστηριότητα: Ο/Η εκπαιδευτικός προβάλλει ένα βίντεο για να παρακολουθήσουν οι μαθητές/τριες τα οφέλη του δάσους αλλά και για τους κινδύνους καταστροφής του. Μετά την παρακολούθηση του βίντεο, τίθενται ερωτήσεις από τον/την εκπαιδευτικό: ποιά νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους; πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος; εκτός από τις ανθρώπινες δραστηριότητες που αλλού οφείλονται; τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά; η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του ίδιου του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου; με ποιούς τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;
2η Δραστηριότητα: ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει καρτέλες και ζητά από τα παιδιά να τις ταξινομήσουν σε τρείς κατηγορίες: α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε. β) Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση γ) Φυσικές αιτίες.
3η Δραστηριότητα: Το δάσος με υλικά του σχολείου.
Πραγματοποιήθηκε Ενδοσχολική επιμόρφωση διάρκειας 15 ωρών σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Σελιανιτίκων με θέμα: “Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ” με εισηγητή/ επιμορφωτή τον Κ. Βασίλειο Ευσταθίου καθηγητή Φυσικής Αγωγής.
Την 1η Απριλίου 2025: ” Τα οφέλη της φυσικής άσκησης στην Προσχολική Ηλικία”
Την 2η Απριλίου 2025: “Οι κινητικές ικανότητες και δεξιότητες των παιδιών αυτής της ηλικίας”
Την 4η Απριλίου 2025: ” Παιχνίδια βελτίωσης των κινητικών ικανοτήτων των παιδιών Προσχολικής Ηλικίας”
Την 9η Απριλίου 2025: “Τροποποιημένα παιχνίδια- Θεωρία και Πράξη”
Την 10η Απριλίου 2025: ” Παρακολούθηση ταινίας για την κίνηση στην Προσχολική Ηλικία”
Έπαινος για τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Bravo schools 2025 με το πρόγραμμα ” Όλοι για όλους! Εθελοντισμός- Αλληλεγγύη” στην κατηγορία: “Δράσεις συνεργασίας με την τοπική και ευρύτερη κοινωνία 2025”.
Μας στάλθηκε το λογότυπο του Πρεσβευτή των 17 Παγκόσμιων Στόχων
καθώς και η σηματοδότηση του σχολείου μας για την ένταξη μας στο ΔΙΚΤΥΟ των ” in action SDG SCHOOLS CLUB”.
ΣΤΟΧΟΙ:
1η Δραστηριότητα: Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη για το τι υπάρχει σε ένα δάσος, με το ψηφιακό εργαλείο coggle it.
2η Δραστηριότητα: Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη για το τι μπορεί να καταστρέψει το δάσος, με το ψηφιακό εργαλείο cmap tools.
3η Δραστηριότητα: Παρακολουθήσαμε παραμύθι για το δάσος.
4η Δραστηριότητα: Παζλ με το δάσος
και παζλ με την εφαρμογή jigsaw puzzles.
ΣΤΟΧΟΙ:
1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά αναλαμβάνουν με τη βοήθεια των γονιών μετά από επίσκεψη στο δάσος να φωτογραφίσουν κάδους και καλαθάκια στο δάσος, να μαζέψουν αγριολούλουδα και να φωτογραφίσουν σκουπίδια στο δάσος.
2η Δραστηριότητα: Παρουσίαση του υλικού που έφεραν στην ολομέλεια.
3η Δραστηριότητα: Ζωγραφική με θέμα το δάσος και τι βλέπουμε εκεί!
ΣΤΟΧΟΙ:
1η Δραστηριότητα: Παρακολούθηση βίντεο για το δάσος και ερωτήσεις όπως “τι μας δίνει το δάσος;”, ” Γιατί δεν πρέπει να πετάμε σκουπίδια στο δάσος;” ,” Γιατί δεν πρέπει να καίμε τα δάση;”.
2η Δραστηριότητα: Οι μαθητές εισάγονται στο θέμα μέσα από ένα παιχνίδι κίνησης όπου ψάχνουν να βρουν εικόνες με δέντρα και ανάλογα με ποια εικόνα κρατάει ο καθένας μπαίνει σε ένα στεφάνι όπου υπάρχει η ονομασία του δέντρου που κρατάει. Έτσι γίνεται ο χωρισμός σε 4 ομάδες: ΈΛΑΤΑ- ΠΕΥΚΑ- ΒΕΛΑΝΙΔΙΕΣ- ΠΛΑΤΑΝΙΑ.
3η Δραστηριότητα: Η κάθε ομάδα αποφασίζει τους κανόνες και τους ζωγραφίζει. Όλα τα έργα κολλούνται σε μεγάλο χαρτόνι δημιουργώντας την αφίσα με τους κανόνες της ομάδας.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε μεσα από την καρδιά μας όλους τους γονείς, που με τον τρόπο τους ο καθένας, βοήθησαν ώστε το νηπιαγωγείο μας να έχει δυναμική παρουσία στο 3ο ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ BAZAAR του Δήμου Αιγιαλείας και ιδιαίτερα τις μαμάδες των παιδιών μας που στήριξαν την προσπάθειά μας στο στήσιμο και στις πωλήσεις καθ όλη την διάρκεια της μέρας!!!! ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
Το Ιερό Μυστήριο του Ευχελαίου τελέστηκε για τους/τις μαθητές/τριες του 1ου Νηπιαγωγείου Αιγίου και του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, εν όψει της εορτής του Πάσχα, την Πέμπτη, 10-4-2025, από τους ιερείς π. Βασίλειο Πετρόπουλο και π. Δημήτριο Ρωμάνο. Μετά το τέλος της ακολουθίας, αφού ειπώθηκαν λόγοι συμβουλευτικοί, μυρώθηκαν όλα τα παιδιά και τους δόθηκε από μια εικόνα της Αναστάσεως.
“Που ‘ σουν Λάζαρε που η φωνή σου,
όπου σ’ έκλαιγαν οι αδερφοί σου;
Ήμουνα στη γη παραχωμένος
και με τους νεκρούς ανταμωμένος.
Τα χεράκια μου σταυρωδεμένα,
τα ποδάρια μου αγναντισμένα,
τα ματάκια μου γιομάτα δάκρυ
και το στόμα μου πικρό φαρμάκι.
Κι ήρθεν ο Χριστός και ξύπνησέ με
κι απ’ το μνήμα μου εσήκωσέ με.
Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια
ήρθε η Κυριακή που τρών’ τα ψάρια.”
Παρακολουθήσαμε την παράσταση “Το μαύρο ψαράκι” από τη θεατρική ομάδα “Αστροναύτες”μαζί με την Ά τάξη του Δημοτικού σχολείου.
Με μικτές σκηνικές τεχνικές όπως πρόζα, σκιές και κούκλες και με όχημά τους το χιούμορ και την ευρηματικότητα οι “Αστροναύτες” μεταφέρουν τη λογοτεχνία στη σκηνή παρουσιάζοντας το αριστουργηματικό παραμύθι του Σαμάντ Μπεχράγκι.
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα ” Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ, με ασφάλεια κυκλοφορώ” την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025 μας επισκέφθηκε στο νηπιαγωγείο μας, μετά από πρόσκλησή μας, ο κ. Λουκόπουλος Μάριος Υπαστυνόμος Β΄ του Α.Τ Αιγιαλείας, για να μας μιλήσει για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για την συμπεριφορά οδηγών και πεζών, για τους φωτεινούς σηματοδότες, για τα μέτρα ασφαλείας όταν κυκλοφορούμε ως πεζοί ή ποδηλάτες, για τα σήματα κυκλοφορίας και την σημασία τους. Παρουσίασε στους μαθητές οπτικοακουστικό υλικό, συζήτησε μαζί τους, απάντησε στις ερωτήσεις τους και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι σημερινοί συνεπείς πεζοί είναι οι αυριανοί προσεκτικοί οδηγοί!!!
Σήμερα, 21 Μαρτίου μάθαμε τον εθνικό μας ύμνο του ποιητή Διονυσίου Σολωμού.
ΣΤΟΧΟΙ:
1η Δραστηριότητα: Φύλλο αξιολόγησης του προγράμματος από τους μαθητές.
2η Δραστηριότητα: Αξιολόγηση του προγράμματος από τους γονείς.
Την Τρίτη 18-03-2025 επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας – κατόπιν προσκλήσεώς μας- η κ. Καζάνη Μαρία υπεύθυνη του Τμήματος Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Αιγίου, για να μας μιλήσει για την ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ.
Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης του νηπιαγωγείου μας, την εφαρμογή του προγράμματος Ενεργός Πολίτης και το Πολιτιστικό Πρόγραμμα, που υλοποιεί το ολοήμερο Τμήμα για τον εθελοντισμό!!!
Κατά την διάρκεια της δράσης η κ. Καζάνη μίλησε για την αναγκαιότητα της αιμοδοσίας, πόσο πολύτιμο αγαθό είναι το αίμα, πόσους ανθρώπους μπορεί να σώσει και πως οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να γίνουν αιμοδότες, αν δεν έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας. ‘Εδειξε στα παιδιά το σακουλάκι που μαζεύει το αίμα κατά την διάρκεια της αιμοδοσίας και τους εξήγησε την διαδικασία. Κατόπιν τους διάβασε το παραμύθι “Η ιστορία της καρδούλας”, μια ιστορία για την αιμοδοσία.
Στο τέλος συζήτησαν τις εντυπώσεις τους από το παραμύθι, απάντησε στις ερωτήσεις τους κι έριξε τον τροφή για σκέψη στους μελλοντικούς εθελοντές αιμοδότες!!!
1η Δραστηριότητα: Φύλλο εργασίας όπου ενώνουν τα μνημεία με τις χώρες που βρίσκονται.
2η Δραστηριότητα: Ψηφιακός εννοιολογικός χάρτης με το ψηφιακό εργαλείο coggle it για τα μνημεία για να συγκρίνουμε τις νέες γνώσεις με τις αρχικές.
3η Δραστηριότητα: Δημιουργία αφίσας με το ψηφιακό εργαλείο poster mywall.
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες θα ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων.
Στόχοι:
1η Δραστηριότητα: Διαβάσαμε το βιβλίο ” Τα αδεσποτάκια” και ζωγραφίσαμε τι νομίζουμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε σε ένα αδέσποτο.
2η Δραστηριότητα: Ζωγραφίσαμε ένα ζωάκι συντροφιάς σε ένα περιβάλλον ως αδέσποτο και σε ένα περιβάλλον ως δεσποζόμενο .
3η Δραστηριότητα: Το κάθε παιδί ζωγράφισε ένα ζωάκι συντροφιάς που θα ήθελε να έχει και μετά είπε τι θα του πρόσφερε, τι δεν θα του έκανε και τι θα έκανε για να είναι υγιές.
4η Δραστηριότητα: Φύλλα εργασίας όπου τα παιδιά παρατηρούν εικόνες με ζώα και ζωγραφίζουν πως νιώθουν τα ζώα.
5η Δραστηριότητα: Δώσαμε σε αδέσποτες γατούλες που υπάρχουν έξω από το σχολείο μας, ότι περίσσεψε από το πρωινό μας φαγητό.
1η Δραστηριότητα: Κουίζ με το ψηφιακό εργαλείο quizizz.
2η Δραστηριότητα: Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας μνημείο με το ψηφιακό εργαλείο dotstorming.
3η Δραστηριότητα: Προγραμματισμός της bee bot για να φτάσει στο μνημείο του Παρθενώνα.
Οι-αιτήσεις-εγγραφών-στα-δημόσια-Νηπιαγωγεία-γενικής-εκπαίδευσης-1
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 2025 -2026
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο- προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και το 2021.
Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου – προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) την διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Προϊσταμένη του 1ου Νηπιαγωγείου: Θεοδοσίου Ναυσικά
΄Ωρες επικοινωνίας: 13.15΄ μ.μ – 14.00΄μ.μ.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 26910-27019
Ιστοσελίδα Νηπιαγωγείου: https://blogs.sch.gr/1nipaigi/
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: 1nipaigi@sch.gr
Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία .