Το διάστημα από 3/4/2025 έως 5/4/2025 μαθητές και μαθήτριες της Α, Β, Γ Γυμνασίου του 1ο Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ. επισκέφτηκαν, στο πλαίσιο αφενός του πολιτιστικού προγράμματος «Το Εργαστήρι φωτογραφίας του 1ου Προτύπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ.» αφετέρου του Αναλυτικού Προγράμματος στην Ιστορία Α Γυμνασίου, την πόλη του Ναυπλίου, τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών και την πόλη της Πάτρας.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες μας με την άφιξη μας στην πόλη του Ναυπλίου επισκέφτηκαν την Εθνική Πινακοθήκη Παράρτημα Ναυπλίου και ξεναγήθηκαν από τη Διευθύντρια της Πινακοθήκης στους χώρους της έκθεσης. Παρατήρησαν λεπτομέρειες από ζωγραφικούς πίνακες με πρωταγωνιστές τους αγωνιστές της επανάστασης του 1821, αναπαραστάσεις από μάχες και ναυμαχίες της συγκεκριμένης περιόδου, όπως και πίνακες σύγχρονων δημιουργών, οι οποίοι εμπνεύστηκαν από μυθικά σύμβολα.

Το απόγευμα περιηγήθηκαν στα σημαντικότερα τοπόσημα του Ναυπλίου, συμμετέχοντας σε ένα διαδραστικό ομαδικό παιχνίδι αναζήτησης κρυμμένου θησαυρού. Αρχικά απέκτησαν βασικές ιστορικές πληροφορίες για αρχιτεκτονικά μνημεία και ανδριάντες ιστορικών προσώπων που συνδέθηκαν με την ιστορία της πόλης, όπως:

  • την πλατεία Καποδίστρια, Συντάγματος,

  • την πρώτη σχολή Ευελπίδων και νυν Πολεμικό Μουσείο,

  • το παλαιότερο τζαμί της πόλης και μετέπειτα αλληλοδιδακτικό σχολείο, σήμερα γνωστό ως Τριανόν,

  • το Βουλευτικό, στο οποίο στεγάστηκε η Βουλή τη επαναστατημένης Ελλάδας και μετέπειτα το Ελληνικό Σχολείο,

  • τον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Γεωργίου με την παράσταση του Μυστικού δείπνου, αντίγραφο της σύνθεσης του Λεονάρντο ντα Βίντσι,

  • τον ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, όπου δολοφονήθηκε ο Καποδίστριας,

  • την οικία Αρμανσμπεργκ,

  • τα τείχη της Ακροναυπλίας και την Πύλη της Ξηράς,

  • τον ανδριάντα του Στάικου Σταϊκόπουλου και του Όθωνα,

  • το ταφικό μνημείο του Δημήτριου Υψηλάντη,

Έπειτα οι μαθητές/τριες μας κλήθηκαν να απαντήσουν σε γρίφους που τους τέθηκαν για τα παραπάνω τοπόσημα και να οδηγηθούν μέσω χάρτη στο τελικό σημείο συνάντησης όλων των ομάδων, που ήταν η Πλατεία Συντάγματος, διαγωνιζόμενες για το ποια θα φτάσει πρώτη. Παράλληλα φωτογράφιζαν τα σημεία αυτά, ώστε να δημιουργήσουν μια φωτο-ιστορία με πρωταγωνιστές τους ίδιους και τις ίδιες, στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος του «Εργαστήριου φωτογραφίας».

Την επόμενη μέρα πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη μας στο Παλαμήδι, όπου οι μαθητές/τριες εντυπωσιάστηκαν από τους προμαχώνες του φρουρίου, το εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα και τη φυλακή, όπως θρυλείται, του Κολοκοτρώνη. Η ιστορική και αισθητική εμπειρία των μαθητών μας, οι οποίοι θαύμασαν και φωτογράφισαν από το Παλαμήδι την πανοραμική θέα της πόλης, το Μπούρτζι και την ευρύτερη περιοχή, ολοκληρώθηκε με την κατάβαση τους στο ιστορικό κέντρο του Ναυπλίου από τα 857 σκαλοπάτια του φρουρίου.

Το μεσημέρι της ίδιας μέρας επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, στον οποίο περιηγηθήκαμε με τη βοήθεια της ξεναγού μας τον θολωτό τάφο του θησαυρού του Ατρέα και το μυκηναϊκό ανάκτορο με τα κυκλώπεια τείχη, την πύλη των Λεόντων και τους θαλαμοειδείς τάφους. Οι δραστηριότητες μας συνεχίστηκαν το απόγευμα με την παρακολούθηση μιας ταινίας περιπέτειας στον κινηματογράφο του Ναυπλίου.

Τελευταίος σταθμός μας την επόμενη μέρα ήταν η Πάτρα, όπου είδαμε στο αρχαιολογικό μουσείο της πόλης αγγεία, κοσμήματα, εργαλεία, έργα γλυπτικής, από τη μυκηναϊκή, την αρχαϊκή, την κλασική και τη ρωμαϊκή εποχή με τα υπέροχα ψηφιδωτά δάπεδα. Μεγάλο ενδιαφέρον είχε η πτέρυγα με τα ταφικά έθιμα κάθε ιστορικής περιόδου, όπως και η αφιερωματική αίθουσα με την ιστορία του γυαλιού στην αρχαία Πάτρα με τίτλο «Ιριδισμοί».

Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με την περιήγηση μας στο κέντρο της πόλη της Πάτρας.

Συμπερασματικά οι στόχοι της εκπαιδευτικής εκδρομής μας υλοποιήθηκαν με επιτυχία, όπως κρίνουμε και από τον ενθουσιασμό των μαθητών/τριών μας, καθώς συνδέσαμε την ιστορική γνώση με τη βιωματική μάθηση, την προσεκτική παρατήρηση με το παιχνίδι, την εμπειρία της φωτογράφισης με βάση ένα δομημένο πλαίσιο αφήγησης.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Ρωμαΐδου Μαρία, ΠΕ07

Παπαθανασίου Χρυσούλα, ΠΕ02

Τζίμα Βαγιούλα, ΠΕ02

Λάππα Λίδα, ΠΕ02

17443110057691744311023730

 

«Η Ηθική της Τεχνητής Νοημοσύνης»: «Διαδραστικό εργαστήριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη, τις προκλήσεις και τις σύγχρονες εφαρμογές της»:

Μια εισαγωγή στην μηχανική μάθηση, τα υπολογιστικά νευρωνικά δίκτυα και τα γλωσσικά μοντέλα μέσω παιχνιδοποίηση και συζήτησης. Το εργαστήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο λειτουργίας του Corfu Tech Lab (American Space) και σε συνεργασία με το «Ερευνητικό Εργαστήριο Μουσειολογίας», του τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου.

Οι εκπαιδευτικές δράσεις εκτείνονται και πέραν του δήμου έδρας του σχολείου. Στο πλαίσιο πρωτόκολλου συνεργασίας με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο συνεχίσαμε για δεύτερη χρονιά την επικοινωνία μας, τόσο με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, όσο και με την Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας.

Το θέμα είναι επίκαιρο και αφορά στα ηθικά ερωτήματα που εγείρονται από τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Σε μια εποχή συνεχών εξελίξεων η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί μέρος της υφιστάμενης πραγματικότητας. Τι όμως θα σημαίνει να είσαι άνθρωπος στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης; Τι θέση έχει η ηθική σε αυτό; Πόσο θα επηρεάσει η Τεχνητή Υπερνοημοσύνη τον ανθρώπινο παράγοντα και τη συνείδηση; Πώς πρέπει τελικά να πράττουμε, ώστε να μη ξε- χάσουμε το σημαντικότερο όλων, ότι πρωτίστως και κυρίως είμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ;

Η δράση εντάσσεται στο μάθημα των θρησκευτικών και στην Θεματική Ενότητα 4. «Διαστάσεις της Χριστιανικής Διδασκαλίας, Ηθικές προκλήσεις του καιρού μας, διάσταση θεωρίας και πράξης. Η χριστιανική διδασκαλία.», της Α’ Τάξης Λυκείου. Συντονίστρια της δράσης είναι η εκπαιδευτικός Χρυσάνθη Μπάρκα, θεολόγος.

Εισηγητές:

Μάριος Μαγιολαδίτης, Μαθηματικός και Πληροφορικής,

Δρ. Άρτεμη Παπανδρίτσα, φιλόλογος, Υπότροφος του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Harvard (Early Career Fellow in Hellenic Studies 2024-2025), Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

ethics

Το σχολείο μας με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την ολοκλήρωση ενός εξαιρετικά επιτυχημένου προγράμματος εκπαιδευτικών επισκέψεων που πραγματοποιήθηκαν στις 27 και 28 Μαρτίου 2025 στην Πάτρα και την Αρχαία Ολυμπία με αφορμή την δια ζώσης συμμετοχή των εργασιών των μαθητών στο 3ο Πανελλήνιο μαθητικό συνέδριο με τίτλο «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου!», στο Πειραματικό λύκειο Πάτρας. Οι μαθητές μας είχαν την μοναδική ευκαιρία να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς επιστημονικούς και επαγγελματικούς τομείς, καθώς και να γνωρίσουν την πλούσια ιστορική και πολιτιστική μας κληρονομιά.

Τους μαθητές συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί Πασσά Όλγα, Μαγαλιού Μαρία και Διαμαντοπούλου Μαρία όπου προγραμμάτισαν τρεις κύκλους δράσεων.

Οι τρεις πρώτες επισκέψεις εντάχθηκαν στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού του Ομίλου Τεχνολογίας “My Career-STEM” και στόχευαν στην γνωριμία των μαθητών με τον συναρπαστικό κόσμο της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM), καθώς και τις επαγγελματικές προοπτικές που ανοίγονται σε αυτούς τους τομείς.

Η διήμερη εκπαιδευτική δράση ξεκίνησε την Πέμπτη 27 Μαρτίου με επίσκεψη στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών του Πανεπιστημίου Πατρών. Στο εργαστήριο ρομποτικής Open Robotics Group, οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις τρέχουσες ερευνητικές δραστηριότητες, όπως ρομποτικούς βραχίονες και τις αρχές λειτουργίας τους για βιομηχανικές εφαρμογές, μηχανισμούς ρομποτικής για την εξόρυξη πολύτιμων γαιών κ.α. Εντυπωσιακή ήταν η επίδειξη τηλεκατευθυνόμενου ρομπότ και drone, ενώ στο δεύτερο εργαστήριο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με προγραμματιζόμενα κιτ ρομποτικής- Lego, αποκτώντας πρακτική εμπειρία. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να γνωρίσουν το επάγγελμα του Μηχανολόγου Μηχανικού και να ενημερωθούν για τις επαγγελματικές τους προοπτικές.

Την ίδια ημέρα, ο όμιλος επισκέφτηκε το Ινστιτούτο Κυκλικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών, όπου έγινε παρουσίαση για το επάγγελμα του Χημικού Μηχανικού και τις σύγχρονες επαγγελματικές του προοπτικές, με ιδιαίτερη έμφαση στην κυκλική οικονομία. Στη συνέχεια, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στα εργαστήρια, όπου παρακολούθησαν ενδιαφέρουσες ερευνητικές δραστηριότητες, όπως τον προσδιορισμό του χρόνου αποσύνθεσης πλαστικού και ένα πρακτικό πείραμα που εστίαζε στην αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από την ηλιακή ενέργεια και την μετατροπή της σε κινητική ενέργεια το οποίο ανέδειξε τις σύγχρονες προκλήσεις και τις καινοτόμες λύσεις που αναζητά η επιστήμη στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Την Παρασκευή 28 Μαρτίου, η εκπαιδευτική επίσκεψη του Ομίλου Τεχνολογίας ολοκληρώθηκε με την περιήγηση στο εργοστάσιο παραγωγής χάρτινων συσκευασιών EL PACΚ Α.Ε.. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ολόκληρη τη γραμμή παραγωγής, από την αρχική μορφή του χαρτιού έως την τελική συσκευασία, μαθαίνοντας για τις διαδικασίες επεξεργασίας, κοπής, βαφής και εκτύπωσης. Επιπλέον, ενημερώθηκαν για τη σημασία και τον τρόπο ανακύκλωσης, κατανοώντας τη σύνδεση της βιομηχανίας με την αειφορία καθώς και για την σημασία συνύπαρξης και συνεργασίας πολλών ειδικοτήτων (Οικονομολόγων, Μηχανολόγων, Ηλεκτρονικών κ,α,) σε τέτοιου εύρους βιομηχανίες.

Οι εκπαιδευτικές μας δράσεις συνεχίστηκαν με μια επίσκεψη στην ιστορική Αρχαία Ολυμπία. Εκεί, οι μαθητές μας επισκέφτηκαν το μοναδικό Μουσείο του Αρχιμήδη, το όραμα του Κώστα Κοτσανά. Το μουσείο εντυπωσίασε με την διαδραστική του προσέγγιση, παρουσιάζοντας τις εφευρέσεις και τα επιτεύγματα του Αρχιμήδη και άλλων αρχαίων Ελλήνων μηχανικών με έναν ζωντανό και κατανοητό τρόπο. Οι μαθητές θαύμασαν τις ανακατασκευές των μηχανών του Αρχιμήδη, όπως ο κοχλίας και το υδραυλικό ωρολόγιο, καθώς και τον περίφημο μηχανισμό των Αντικυθήρων. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια πηγή έμπνευσης, αναδεικνύοντας την τεχνολογική υπεροχή και την εφευρετικότητα των αρχαίων Ελλήνων και τη διαχρονική αξία της ελληνικής σκέψης στην εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Την ίδια ημέρα, 28 Μαρτίου, στα πλαίσια του 3ου Πανελληνίου Μαθητικού Συνεδρίου στην Πάτρα, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μια ακόμη εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της αρχαίας Ολυμπίας. Με τη βοήθεια της ξεναγού, τα παιδιά περιηγήθηκαν και θαύμασαν τον αρχαιολογικό χώρο, συμπεριλαμβανομένων των ναών του Δία και της Ήρας, του Εργαστηρίου του Φειδία, του Γυμνασίου και της Παλαίστρας. Ξεχωριστή στιγμή ήταν η επίσκεψη στο Στάδιο της Ολυμπίας, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε έναν συμβολικό αγώνα δρόμου, με έπαθλο ένα στεφάνι ελιάς. Στη συνέχεια, στο αρχαιολογικό μουσείο, οι μαθητές θαύμασαν τα εκθέματα, με κορυφαίο τον αριστουργηματικό Ερμή του Πραξιτέλη.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για τη θερμή φιλοξενία και την ακατάπαυστη όρεξη να μεταδώσουν τις γνώσεις τους στους μαθητές μας στους:

  • κ. Κουστουμπάρδη Παναγιώτη (επίκουρο καθηγητή) από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών.

  • στους κ. Κουτσούκο Πέτρο (ομότιμο καθηγητή), κ. Μπρόσντα Σουζάνα (μέλος ΕΔΙΠ) και κ. Παπαβασιλείου Γιάννα (επίκουρη καθηγήτρια) από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών.

  • στην κ. Σπανούδη Έφη (προϊσταμένη HR), τους κ. Κατζάνο Κώστα και Λοτσάρη Κώστα (προϊσταμένους παραγωγής) από τη βιομηχανία ELPAC, τόσο για την τόσο καλά οργανωμένη παρουσίαση όσο και την προσφορά πλούσιου μπουφέ στους μαθητές.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικών επισκέψεων :

– Τμήματος Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών/Χημικών Μηχανικών/EL PACK A.E.: Πασσά Όλγα (Μηχανολόγος)

– Μουσείου Αρχιμήδη/Χημικών Μηχανικών: Μαγαλιού Μαρία (Φυσικός)

– Αρχαίας Ολυμπίας: Διαμαντοπούλου Μαρία (Φιλόλογος)

patras2
patra3

patras3

 

Παγκόσμια Ημέρα παιδικού Βιβλίου 2 Απριλίου 2025

«Comic & Graphic Novel, μια καινοτόμος τεχνική μάθησης στην τάξη μας» «Γλώσσα των εικόνων»

Την Τετάρτη 02/04/2025, στο πλαίσιο Εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2025, υλοποιήθηκε εκπαιδευτική δράση με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας, με Λυκειακές Τάξεις, στην Παιδική και Εφηβική βιβλιοθήκη του Δήμου Πρέβεζας.

Ο εορτασμός καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IΒΒΥ), το Ελληνικό Τμήμα της οποίας αποτελεί o Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τονώνει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για το βιβλίo με διάφορες εκδηλώσεις.

Από το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Πρέβεζας με Λ. Τ. και με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Χρυσάνθη Μπάρκα, υλοποιείται κατά το σχολικό έτος 2024-2025, η καινοτόμος δράση με τίτλο: «Comic & Graphic Novel, μια καινοτόμος τεχνική μάθησης στην τάξη μας», παρέχοντας στους μαθητές πληροφορίες για τα κόμικς και την απόκτηση γνώσεων μέσω εναλλακτικών και ελκυστικών μεθόδων – τεχνικών.

Σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας και την Προϊσταμένη κα Ανθή Αγγέλη, προσφέρθηκε στους συμμετέχοντες στη δράση μαθητές από ένα αντίτυπο της ιστορίας κόμικς για την αρχαία Νικόπολη με τίτλο «στην Πόλη της Νίκης». Ο τρόπος δημιουργίας της πρωτότυπης αυτής ιστορίας παρουσιάστηκε από την κα Πολυξένη Μπάρκα (ιστορικό-αρχαιολόγο), μίας εκ των δημιουργών του κόμικς. «Η πόλη της νίκης», όπως τιτλοφορείται η ιστορία, παρουσιάζει στο κοινό την πόλη που ιδρύθηκε από τον Οκταβιανό σε ανάμνηση της μεγάλης του νίκης στη ναυμαχία του Ακτίου, με ένα διαφορετικό, εναλλακτικό, τρόπο, μέσα από τη γλώσσα των εικόνων, όπως τιτλοφορείται ο φετινός εορτασμός.

Η δράση υλοποιήθηκε στον χώρο της Παιδικής και Εφηβικής Βιβλιοθήκης του Δήμου Πρέβεζας στις 6:00 μ.μ. σε συνεργασία με την βιβλιοθηκονόμο κ. Χριστίνα Κατσινίκα.

Μέσα από τη δράση και την αγαστή συνεργασία των πολιτισμικών φορέων της πόλης μας Σχολείο – Μουσείο – Βιβλιοθήκη, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να μυηθούν στον καταπληκτικό κόσμο των κόμικς και της ιστορίας.

Ευχαριστούμε θερμά την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας για την προσφορά στους μαθητές των κόμικς για την αρχαία Νικόπολη με τίτλο «στην Πόλη της Νίκης», καθώς και τη Δημοτική βιβλιοθήκη Πρέβεζας για την υπέροχη φιλοξενία και την υπόσχεση και για μελλοντική συνεργασία.

Συντονίστρια της δράσης: Χρυσάνθη Μπάρκα, εκπαιδευτικός ΠΕ01.

library

 

Με λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε και φέτος η Σχολική Εορτή του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Πρέβεζας για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου, στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Νικοπόλεως και Πρεβέζης.

Η συμμετοχή των μαθητών ήταν καθολική καθώς πλαισίωσαν τη γιορτή με την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμμματος της εκδήλωσης, με τραγούδια, παραδοσιακούς χορούς, αφήγηση χρονικού της επετείου και απαγγελία ποιημάτων. Στην εορταστική εκδήλωση έγιναν αναφορές τόσο στο διττό χαρακτήρα της επετείου θεολογικό και εθνικοαπελευθερωτικό, όσο και στην αξία της ελευθερίας ως στάση ζωής στη σύγχρονη εποχή.

Την εορτή επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί κ. Μπάρκα Χρυσάνθη-Θεολόγος, κ. Τζατζά Όλγα- Αγγλικής Φιλολογίας και η κ. Τζίμα Βαγιούλα-Φιλόλογος. Τη χορωδία συντόνισε η κ. Κουρεμένου Όλγα- Μουσικός.

Ευχαριστούμε θερμά τον πατέρα Ιωαννίκιο για την παρουσία του και τη συμβολή του για την υλοποίηση της εκδήλωσης, τους γονείς για την παρουσία τους, τη Διευθύντρια κ. Καινουργιώτη-Τσόλκα Κωνσταντούλα, το Σύλλογο Διδασκόντων και φυσικά όλους τους μαθητές μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το φυλλάδιο του προγράμματος της εκδήλωσης επιμελήθηκαν οι μαθήτριες Τζόκα Ευσταθία, Β΄ Γυμνασίου και Μιχαλοπούλου Φωτεινή, Α΄ Γυμνασίου, οι οποίες απέδωσαν τις εικόνες της Μαντώς Μαυρογένους και του Ευαγγελισμού αντίστοιχα.

25h

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2025, οι μαθητές της Α΄τάξης Λυκείου του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών Ιωαννίνων με σκοπό την εμπεριστατωμένη γνωριμία τους με τις σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα της μοριακής βιολογίας.

Η επίσκεψη αυτή, στο πλαίσιο της Καινοτόμου Δράσης «Μαθαίνω για τη Διαχείριση Οικοσυστημάτων», περιλάμβανε ξεναγήσεις στους χώρους του ινστιτούτου και παρουσίαση του ερευνητικού έργου του Ινστιτούτου από τον διευθυντή κ. Σάββα Χριστοφορίδη.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τον εξοπλισμό αιχμής που χρησιμοποιείται στην έρευνα, να παρακολουθήσουν ζωντανές επιδείξεις και να ενημερωθούν για τις τελευταίες ανακαλύψεις και εφαρμογές της μοριακής βιολογίας στην ιατρική και τη βιοτεχνολογία. Η εμπειρία αυτή υπήρξε καθοριστική για την κατανόηση των εφαρμογών της επιστήμης στην καθημερινή ζωή, ενισχύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών για τον τομέα της βιολογίας και της έρευνας.

Μια από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές της εκδρομής ήταν η επίδειξη λειτουργίας της κυτταροκαλλιέργειας σε πραγματικές συνθήκες, αλλά και του υπερ-διακριτικού μικροσκοπίου που λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια, κα Θεοφανή Κιοσσέ ΠΕ04.04, και οι μαθητές του σχολείου θα ήθελαν να ευχαριστήσουν θερμά τον διευθυντή του Ινστιτούτου κ. Σάββα Χριστοφορίδη για την θερμή υποδοχή και την εξαιρετική διδακτική εμπειρία που μας προσέφερε. Ακόμη θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις κυρίες Ελπίδα Στατουλλά και Μαρία Ζαφείρη, υποψήφιες διδάκτορες στο εργαστήριο του κ. Χρήστου Γκόγκα για τις επιδείξεις του εξοπλισμού του Ινστιτούτου. Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κα Χρυσούλα Παπαθανασίου ΠΕ02 και την κα Γεωργία Ζώη ΠΕ02.50, για την συμμετοχή τους.

giannena11

Την Πέμπτη, 27/3/2025, δώδεκα μαθητές και μαθήτριες της Β Τάξης του 1ου Προτύπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ. συμμετείχαν στο Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο «Πάρε τη λέξη μου δώσ’ μου το χέρι σου: Ορθώνοντας τον λόγο μας ενάντια στη βία», που διοργάνωσε ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου.

Η εργασία των μαθητών/τριών με τίτλο «Ο Πρίαμος μέσα από την Τέχνη της Ποίησης, της Ζωγραφικής και του Κινηματογράφου» είχε ως στόχο την παρουσίαση του Πρίαμου ως του παραδείγματος εκείνου που ενέπνευσε διαχρονικά ποιητές και καλλιτέχνες να μιλήσουν με λόγια ή με εικόνες ενάντια στη βία του πολέμου. Συγκεκριμένα με αφορμή τη ραψωδία Ω της Ιλιάδας, στην οποία παρουσιάζεται η ικεσία του Πρίαμου στον Αχιλλέα για τον νεκρό γιο του, Έκτορα, οι μαθητές/τριες ανέλυσαν τα ποιήματα α) «Πριάμου νυκτοπορία» του Κ.Π.Καβάφη, β) «Ανακωχή» του Michael Longley σε μετάφραση του Χ. Βλαβιανού, γ) «Πόλεμος της Τρωάδος» (απόσπασμα) του Benoît de SainteMaure σε μετάφραση του Λ. Πολίτη και δ) «Πρίαμος» του Π. Πρεβελάκη. Στη συνέχεια «ανέγνωσαν» τρεις πίνακες ζωγραφικής α) «Θρήνος Πριάμου» του West, Benjamin, β) «Έκτορος λύτρα» του Ivanov, Aleksandr Andreevich, δ) «Νεκρώσιμος νόστος Έκτορα» του Trumbull, John και μια «Μαρμάρινη σαρκοφάγο» από το Λαδοχώρι Θεσπρωτίας. Τέλος μέσω της τέχνης του κινηματογράφου και της ταινίας «Τροία» (2004) των Β. Πέτερσεν και Ντ. Μπένιοφ οι μαθητές/τριες επιχειρήσαν να διαβάσουν με ποιους κινηματογραφικούς κώδικες οι δημιουργοί κινητοποίησαν τα συναισθήματα των θεατών στην εν λόγω σκηνή της ικεσίας. Κοινό θέμα όλων των παραπάνω δημιουργών αποτελεί η παρουσίαση του Πρίαμου ως ενός αντιπολεμικού συμβόλου, που διαπερνά όλους τους αιώνες.

Συμπερασματικά μέσω της διεπιστημονικής προσέγγισης του «Πρίαμου έγινε δυνατή η συναισθηματική εμπλοκή των μαθητών/τριών στην προσπάθεια διαχείρισης της βίας, συσχετιστικά με την πραγματικότητα που μπορεί να επιφέρει η εκδήλωση βίαιων συμπεριφορών σε όσους και όσες την υφίστανται.

Η εισήγηση των μαθητών/τριών είχε τη μορφή της «οπτικοποιημένης αφήγησης μέσω βίντεο».

Οι Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Ζώη Γεωργία, ΠΕ02.50

Παπαθανασίου Χρυσούλα ΠΕ02

giannena

AFISA 1oy MATHHTIKOY SYNEDRIOY

Δελτίο τύπου

Εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λυκειακές Τάξεις στο Ευρωκοινοβούλιο

και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) στο Βέλγιο

Από τις 14 έως τις 19 Μαρτίου 2025, 42 μαθητές και 5 εκπαιδευτικοί του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ. πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βέλγιο, που συνδύασε ιστορία, διαστημική τεχνολογία και έρευνα, κυβερνοασφάλεια αλλά και γνωριμία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Η επίσκεψη ξεκίνησε από τις Βρυξέλλες, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο Ημικύκλιο του Ευρωκοινοβουλίου, έναν χώρο που είναι συνυφασμένος με τις αποφάσεις που καθορίζουν το μέλλον της Ευρώπης. Στη συνέχεια, είχαν τη μοναδική ευκαιρία να συζητήσουν με τον Ευρωβουλευτή κ. Δημήτριο Τσιόδρα, σχετικά με την εκπαίδευση, την τεχνολογία, τις πολιτικές της Ε.Ε. και τον ρόλο των νέων στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού μέλλοντος. Επιπλέον, επισκέφθηκαν το Parlamentarium, όπου μέσω διαδραστικών εκθεμάτων γνώρισαν την ιστορία και τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας, όπου ήρθαν σε επαφή με σημαντικές στιγμές της ευρωπαϊκής πολιτικής και κοινωνικής εξέλιξης. Οι χώροι αυτοί, με την εξαιρετική αισθητική, ξεχωρίζουν ως μοναδικοί στο είδος τους, προσφέροντας στους επισκέπτες μια καθηλωτική εμπειρία που συνδυάζει μάθηση και τεχνολογία με έναν μοναδικό τρόπο.

Στη συνέχεια, στους μαθητές επιφυλασσόταν μία ακόμη ιδιαίτερη εμπειρία. Επισκέφθηκαν το Redu, όπου φιλοξενείται ένα από τα κέντρα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA). Το γεγονός ότι επετράπη η πρόσβαση σε αυτόν τον υψηλής ασφαλείας χώρο και έγινε προσωπική ενημέρωση από τον Γενικό Διευθυντή Επιχειρήσεων, αποτελεί μεγάλη τιμή για το σχολείο μας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις και να μάθουν από πρώτο χέρι για τη λειτουργία των δορυφόρων της ESA, το σύστημα Galileo (το ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης, το οποίο είναι αντίστοιχο του GPS), την κυβερνοασφάλεια και τον κρίσιμο ρόλο του οργανισμού. Επιπλέον, να συναναστραφούν με ειδικούς, να κάνουν διάλογο μαζί τους και να κατανοήσουν τις τεχνολογίες που επηρεάζουν την καθημερινότητά μας. Οι μαθητές έθεσαν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, όπως για την τεχνητή νοημοσύνη και τις εξελίξεις στο πεδίο αυτό, αλλά και τις σπουδές και τις δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης σε τέτοιους φορείς. Ως ένδειξη της φιλοξενίας τους, οι υπεύθυνοι της ESA πρόσφεραν αναμνηστικά, κάνοντας την εμπειρία αυτή ακόμη πιο ξεχωριστή.

Η επίσκεψη συνεχίστηκε στο Euro Space Center, όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε ασκήσεις προσομοίωσης αστροναυτών, απόλαυσαν 3D προβολή της αποστολής Apollo 11, ενώ η επαυξημένη πραγματικότητα τους επέτρεψε να ”περπατήσουν” στη Σελήνη και τον Άρη. Η έκθεση, εντός και εκτός του χώρου και τα σπάνια εκθέματα πρόσφεραν μοναδικές γνώσεις για το διάστημα.

Το ταξίδι συμπεριέλαβε επίσης επισκέψεις σε σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά σημεία του Βελγίου. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στην παραμυθένια Μπρυζ, τη “Βενετία του Βορρά” και στην όμορφη Γάνδη, γνωστές για τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική και τα γραφικά κανάλια τους, στην ιστορική πόλη Ναμούρ, την πρωτεύουσα της Βαλλονίας, καθώς και στο ιστορικό πεδίο μάχης του Βατερλώ, όπου έμαθαν για την αποφασιστική μάχη που διαμόρφωσε τη σύγχρονη ευρωπαϊκή ιστορία. Στο Πανόραμα, οι μαθητές θαύμασαν τη ροτόντα, έναν κυκλικό χώρο εντυπωσιακών διαστάσεων, που προσφέρει μοναδική θέα 360 μοιρών της ιστορικής αυτής μάχης.

Στις Βρυξέλλες, μια πόλη με πλούσια ιστορία, συνδυάζοντας το ιστορικό παρελθόν με τον σύγχρονο πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της, μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν τα αξιοθέατά της. Περιηγήθηκαν στην Grand Place, μία από τις μεγαλύτερες και ομορφότερες πλατείες του κόσμου, τα βασιλικά κτίρια, τον Καθεδρικό Ναό των Αγίων Μιχαήλ και Γουδούλης, αλλά και τα γραφικά σοκάκια με το διάσημο Manneken Pis. Στο Atomium, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν το εμβληματικό αυτό κτήριο, μοναδικό δείγμα φουτουριστικού σχεδιασμού, ορόσημο της πόλης και να απολαύσουν την πανοραμική θέα από την κορυφή του. Επισκέφθηκαν επίσης το Mini Europe, όπου εξερεύνησαν εκπληκτικές αναπαραστάσεις των πιο γνωστών ευρωπαϊκών μνημείων, ζωντανεύοντας την ιστορία της Ευρώπης με μοναδικό τρόπο.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ. στο Βέλγιο, ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπνευστούν, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να έρθουν σε επαφή με σύγχρονα διαδραστικά μέσα και βιωματικές δράσεις. Απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για τον ρόλο και τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών, της ESA, την κυβερνοασφάλεια και τις επαγγελματικές προοπτικές στους αντίστοιχους τομείς. Εξερεύνησαν την ευρωπαϊκή ιστορία και τις τεχνολογικές εξελίξεις του μέλλοντος, βιώνοντας μοναδικές εμπειρίες. Η άρτια οργάνωση, αλλά κυρίως η ενθουσιώδης συμμετοχή των μαθητών, οδήγησαν στην απόλυτη επιτυχία αυτής της μοναδικής εκπαιδευτικής εμπειρίας. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίησή της.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί σχεδιασμού, επιστημονικής επιμέλειας και οργάνωσης: Κωνσταντούλα Καινουργιώτη-Τσόλκα, Διευθύντρια και Ζωίτσα Βλάχου (Πληροφορικής)

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Όλγα Τζατζά (Αγγλικών), Δημήτριος Αποστολίδης (Εικαστικών) και Αθανάσιος Γεωργατσέλης (Φυσικής Αγωγής)

parliament1

space1

belgium

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από σήμερα, 24/3 έως και τις 7/4, οι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία

Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).

Προκηρυσσόμενες θέσεις για το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Πρέβεζας με Λ.Τ.:

  • για την Α΄ Γυμνασίου: 44
  • για την Α΄ Λυκείου: 10

Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://depps.eservices.minedu.gov.gr/
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.

Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.

Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):

α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Π.Σ., των ΔΗΜ.Ω.Σ., των Π.Ε.Σ. (2 μηνύματα),

β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).

Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Π.Σ. (Γυμνάσια-Λύκεια), ή/και 1 ΔΗΜ.Ω.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο), ή/και 1 Π.Ε.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο) και έως 1 ΠΕΙ.Σ. (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Αν έχουν επιλεγεί περισσότερες της μιας σχολικές μονάδες (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.) δηλώνεται η σειρά προτίμησης στο Π.Σ.Α.Ε. για τη φοίτηση σε αυτές. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) από τα Π.Σ. ή το ΔΗΜ.Ω.Σ. ή το Π.Ε.Σ., στο οποίο ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα, σε περίπτωση μη επιτυχίας σε καμία από τις επιλογές του. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι επιτυχών/ούσα σε ένα από τα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ταυτόχρονα σε ΠΕΙ.Σ. θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων επιτυχίας με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.

Υπενθυμίζεται ότι:

η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 3 Μαΐου 2025.

Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο/Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών εννοιών. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο/Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες βασίζονται στην αποστήθιση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Οι μαθητές  εξετάζονται στα παραπάνω πεδία στο πλαίσιο μιας (1) ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας, για μεν την Α΄ Γυμνασίου εκατόν πενήντα (150) λεπτών για δε την  Α΄ Λυκείου τριών (3) ωρών.

Τα θέματα των εξεταζόμενων γνωστικών πεδίων, τίθενται υπό τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου/πολλαπλής επιλογής, οι οποίες συνοδεύονται από σχετικό βοηθητικό υλικό, ιδίως κείμενα και ασκήσεις, προκειμένου να  χρησιμοποιηθούν από τους υποψηφίους για να απαντήσουν.

  • Το πλήθος των ερωτήσεων σε κάθε γνωστικό πεδίο είναι είκοσι (20). Oι δέκα (10) ερωτήσεις έχουν τέσσερεις (4) πιθανές απαντήσεις με μια ορθή απάντηση η οποία βαθμολογείται με δυο (2) και οι άλλες δέκα (10) ερωτήσειςέχουν πεντε (5) πιθανές απαντήσεις με μια ορθή απάντηση η οποία βαθμολογείται με τρία (3). Η επιλογή της απάντησης ανά ερώτηση σημειώνεται από τον υποψήφιο μαθητή σε ειδικό απαντητικό φύλλο.
  • Τα απαντητικά φύλλα βαθμολογούνται εντός κλίμακας βαθμολόγησης από μηδέν (0) έως εκατό (100) βαθμολογικές μονάδες. Ως άριστα λογίζονται οι εκατό (100) βαθμολογικες μονάδες. Σε κάθε ένα (1) από τα εξεταζόμενα γνωστικά πεδία αποδίδονται πενήντα (50) βαθμολογικές μονάδες. Δεν προβλέπεται διαδικασία αναβαθμολόγησης. Ενδεικτικά θέματα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Δ.Ε.Π.Π.Σ. εντός των επόμενων ημερών.
  • Στην περίπτωση διασυνδεδεμένων Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.), οι απόφοιτοι του Πρότυπου Γυμνασίου εγγράφονται απευθείας στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την φοίτησή τους στο Γυμνάσιο. Αν στην Α΄ τάξη των διασυνδεδεμένων Λυκείων προκύπτουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων.  Στα μη διασυνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια, το σύνολο των θέσεων της Α΄ τάξης του Λυκείου καλύπτεται με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων.

για τις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία μπορείτε να αναζητήσετε στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών-Μίτος, για τα Πρότυπα ΕΔΩ

Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/

Η Υπουργική Απόφαση ΕΔΩ



Λήψη αρχείου

Με ιδιαίτερη χαρά, ο Όμιλος Πληροφορικής του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κλικ στο μάθημα», το οποίο προσφέρει το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής, σε συνεργασία με την καινοτόμο πλατφόρμα Museotek®. Πρόκειται για μία μοναδική εμπειρία εξ αποστάσεως ξενάγησης, που επέτρεψε στους μαθητές μας να εξερευνήσουν τα εκθέματα του Μουσείου, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν από τη σχολική αίθουσα.

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Museotek, η οποία επιτρέπει στα σχολεία να συμμετέχουν σε ζωντανές, διαδραστικές περιηγήσεις σε Μουσεία και χώρους Πολιτισμού σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από την πλατφόρμα αυτή, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την ιστορία της Πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, ανακαλύπτοντας εκθέματα που καλύπτουν την εξέλιξη της τεχνολογίας από τα πρώτα υπολογιστικά μέσα μέχρι τα σύγχρονα έξυπνα κινητά και τα κοινωνικά δίκτυα.

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με μια πληθώρα ιστορικών εκθεμάτων, όπως παλιούς υπολογιστές, βιντεοκονσόλες και κινητά τηλέφωνα, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν τα παλιά βιντεοπαιχνίδια, ο χαρακτηριστικός ήχος του modem, ένα αντίγραφο του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, καθώς και η αναπαράσταση του εσωτερικού του ENIAC σε μία κουρτίνα εκθέματος. Στη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν ερωτήσεις και να συμμετέχουν σε αμφίδρομη επικοινωνία με τον υπεύθυνο του Μουσείου, κ. Γεώργιο Τσεκούρα, ο οποίος καθοδήγησε την ξενάγηση με εντυπωσιακή ζωντάνια, φιλικότητα και επαγγελματισμό.

Η πλατφόρμα Museotek και το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής, το μοναδικό στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, έδωσαν στους μαθητές μας την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο παρελθόν της Πληροφορικής, απολαμβάνοντας μία διαδραστική και διασκεδαστική εμπειρία μάθησης. Η δράση ενσωματώνει την τεχνολογία ως εργαλείο για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προάγει την κριτική σκέψη σε θέματα τεχνολογίας, όπως η συμβολή των γυναικών στην Πληροφορική και η ορθή χρήση των κοινωνικών δικτύων.

Στο τέλος της διαδικτυακής ξενάγησης, ο κ. Τσεκούρας μοιράστηκε με τους μαθητές πολύτιμες συμβουλές για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου.

Ευχαριστούμε θερμά τη Museotek για την εξαιρετική οργάνωση και υποστήριξη αυτής της δράσης, καθώς και τον κ. Τσεκούρα για την καθοδήγηση και τη συμμετοχή του στη διαδικτυακή ξενάγηση. Η εν λόγω δράση προσέφερε στους μαθητές μας μία μοναδική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την ιστορία της Πληροφορικής και να αναπτύξουν τις γνώσεις τους με έναν σύγχρονο, διαδραστικό και ευχάριστο τρόπο.

Ανυπομονούμε να βρεθούμε στο Μουσείο και να ζήσουμε την εμπειρία αυτή δια ζώσης, στο κοντινό μέλλον!

Υπεύθυνη Ομίλου Πληροφορικής: Ζωίτσα Βλάχου, ΠΕ86 Πληροφορικής

museotek1

museotek2