ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από σήμερα, 24/3 έως και τις 7/4, οι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία

Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).

Προκηρυσσόμενες θέσεις για το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Πρέβεζας με Λ.Τ.:

  • για την Α΄ Γυμνασίου: 44
  • για την Α΄ Λυκείου: 10

Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://depps.eservices.minedu.gov.gr/
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.

Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.

Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):

α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Π.Σ., των ΔΗΜ.Ω.Σ., των Π.Ε.Σ. (2 μηνύματα),

β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).

Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Π.Σ. (Γυμνάσια-Λύκεια), ή/και 1 ΔΗΜ.Ω.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο), ή/και 1 Π.Ε.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο) και έως 1 ΠΕΙ.Σ. (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Αν έχουν επιλεγεί περισσότερες της μιας σχολικές μονάδες (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.) δηλώνεται η σειρά προτίμησης στο Π.Σ.Α.Ε. για τη φοίτηση σε αυτές. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) από τα Π.Σ. ή το ΔΗΜ.Ω.Σ. ή το Π.Ε.Σ., στο οποίο ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα, σε περίπτωση μη επιτυχίας σε καμία από τις επιλογές του. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι επιτυχών/ούσα σε ένα από τα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ταυτόχρονα σε ΠΕΙ.Σ. θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων επιτυχίας με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.

Υπενθυμίζεται ότι:

η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 3 Μαΐου 2025.

Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο/Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών εννοιών. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο/Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες βασίζονται στην αποστήθιση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Οι μαθητές  εξετάζονται στα παραπάνω πεδία στο πλαίσιο μιας (1) ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας, για μεν την Α΄ Γυμνασίου εκατόν πενήντα (150) λεπτών για δε την  Α΄ Λυκείου τριών (3) ωρών.

Τα θέματα των εξεταζόμενων γνωστικών πεδίων, τίθενται υπό τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου/πολλαπλής επιλογής, οι οποίες συνοδεύονται από σχετικό βοηθητικό υλικό, ιδίως κείμενα και ασκήσεις, προκειμένου να  χρησιμοποιηθούν από τους υποψηφίους για να απαντήσουν.

  • Το πλήθος των ερωτήσεων σε κάθε γνωστικό πεδίο είναι είκοσι (20). Oι δέκα (10) ερωτήσεις έχουν τέσσερεις (4) πιθανές απαντήσεις με μια ορθή απάντηση η οποία βαθμολογείται με δυο (2) και οι άλλες δέκα (10) ερωτήσειςέχουν πεντε (5) πιθανές απαντήσεις με μια ορθή απάντηση η οποία βαθμολογείται με τρία (3). Η επιλογή της απάντησης ανά ερώτηση σημειώνεται από τον υποψήφιο μαθητή σε ειδικό απαντητικό φύλλο.
  • Τα απαντητικά φύλλα βαθμολογούνται εντός κλίμακας βαθμολόγησης από μηδέν (0) έως εκατό (100) βαθμολογικές μονάδες. Ως άριστα λογίζονται οι εκατό (100) βαθμολογικες μονάδες. Σε κάθε ένα (1) από τα εξεταζόμενα γνωστικά πεδία αποδίδονται πενήντα (50) βαθμολογικές μονάδες. Δεν προβλέπεται διαδικασία αναβαθμολόγησης. Ενδεικτικά θέματα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Δ.Ε.Π.Π.Σ. εντός των επόμενων ημερών.
  • Στην περίπτωση διασυνδεδεμένων Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.), οι απόφοιτοι του Πρότυπου Γυμνασίου εγγράφονται απευθείας στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την φοίτησή τους στο Γυμνάσιο. Αν στην Α΄ τάξη των διασυνδεδεμένων Λυκείων προκύπτουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων.  Στα μη διασυνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια, το σύνολο των θέσεων της Α΄ τάξης του Λυκείου καλύπτεται με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων.

για τις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία μπορείτε να αναζητήσετε στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών-Μίτος, για τα Πρότυπα ΕΔΩ

Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/

Η Υπουργική Απόφαση ΕΔΩ



Λήψη αρχείου

Με λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε και φέτος η Σχολική Εορτή του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Πρέβεζας για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου, στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Νικοπόλεως και Πρεβέζης.

Η συμμετοχή των μαθητών ήταν καθολική καθώς πλαισίωσαν τη γιορτή με την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμμματος της εκδήλωσης, με τραγούδια, παραδοσιακούς χορούς, αφήγηση χρονικού της επετείου και απαγγελία ποιημάτων. Στην εορταστική εκδήλωση έγιναν αναφορές τόσο στο διττό χαρακτήρα της επετείου θεολογικό και εθνικοαπελευθερωτικό, όσο και στην αξία της ελευθερίας ως στάση ζωής στη σύγχρονη εποχή.

Την εορτή επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί κ. Μπάρκα Χρυσάνθη-Θεολόγος, κ. Τζατζά Όλγα- Αγγλικής Φιλολογίας και η κ. Τζίμα Βαγιούλα-Φιλόλογος. Τη χορωδία συντόνισε η κ. Κουρεμένου Όλγα- Μουσικός.

Ευχαριστούμε θερμά τον πατέρα Ιωαννίκιο για την παρουσία του και τη συμβολή του για την υλοποίηση της εκδήλωσης, τους γονείς για την παρουσία τους, τη Διευθύντρια κ. Καινουργιώτη-Τσόλκα Κωνσταντούλα, το Σύλλογο Διδασκόντων και φυσικά όλους τους μαθητές μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το φυλλάδιο του προγράμματος της εκδήλωσης επιμελήθηκαν οι μαθήτριες Τζόκα Ευσταθία, Β΄ Γυμνασίου και Μιχαλοπούλου Φωτεινή, Α΄ Γυμνασίου, οι οποίες απέδωσαν τις εικόνες της Μαντώς Μαυρογένους και του Ευαγγελισμού αντίστοιχα.

25h

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2025, οι μαθητές της Α΄τάξης Λυκείου του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών Ιωαννίνων με σκοπό την εμπεριστατωμένη γνωριμία τους με τις σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα της μοριακής βιολογίας.

Η επίσκεψη αυτή, στο πλαίσιο της Καινοτόμου Δράσης «Μαθαίνω για τη Διαχείριση Οικοσυστημάτων», περιλάμβανε ξεναγήσεις στους χώρους του ινστιτούτου και παρουσίαση του ερευνητικού έργου του Ινστιτούτου από τον διευθυντή κ. Σάββα Χριστοφορίδη.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τον εξοπλισμό αιχμής που χρησιμοποιείται στην έρευνα, να παρακολουθήσουν ζωντανές επιδείξεις και να ενημερωθούν για τις τελευταίες ανακαλύψεις και εφαρμογές της μοριακής βιολογίας στην ιατρική και τη βιοτεχνολογία. Η εμπειρία αυτή υπήρξε καθοριστική για την κατανόηση των εφαρμογών της επιστήμης στην καθημερινή ζωή, ενισχύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών για τον τομέα της βιολογίας και της έρευνας.

Μια από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές της εκδρομής ήταν η επίδειξη λειτουργίας της κυτταροκαλλιέργειας σε πραγματικές συνθήκες, αλλά και του υπερ-διακριτικού μικροσκοπίου που λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια, κα Θεοφανή Κιοσσέ ΠΕ04.04, και οι μαθητές του σχολείου θα ήθελαν να ευχαριστήσουν θερμά τον διευθυντή του Ινστιτούτου κ. Σάββα Χριστοφορίδη για την θερμή υποδοχή και την εξαιρετική διδακτική εμπειρία που μας προσέφερε. Ακόμη θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις κυρίες Ελπίδα Στατουλλά και Μαρία Ζαφείρη, υποψήφιες διδάκτορες στο εργαστήριο του κ. Χρήστου Γκόγκα για τις επιδείξεις του εξοπλισμού του Ινστιτούτου. Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κα Χρυσούλα Παπαθανασίου ΠΕ02 και την κα Γεωργία Ζώη ΠΕ02.50, για την συμμετοχή τους.

giannena11

Την Πέμπτη, 27/3/2025, δώδεκα μαθητές και μαθήτριες της Β Τάξης του 1ου Προτύπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ. συμμετείχαν στο Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο «Πάρε τη λέξη μου δώσ’ μου το χέρι σου: Ορθώνοντας τον λόγο μας ενάντια στη βία», που διοργάνωσε ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου.

Η εργασία των μαθητών/τριών με τίτλο «Ο Πρίαμος μέσα από την Τέχνη της Ποίησης, της Ζωγραφικής και του Κινηματογράφου» είχε ως στόχο την παρουσίαση του Πρίαμου ως του παραδείγματος εκείνου που ενέπνευσε διαχρονικά ποιητές και καλλιτέχνες να μιλήσουν με λόγια ή με εικόνες ενάντια στη βία του πολέμου. Συγκεκριμένα με αφορμή τη ραψωδία Ω της Ιλιάδας, στην οποία παρουσιάζεται η ικεσία του Πρίαμου στον Αχιλλέα για τον νεκρό γιο του, Έκτορα, οι μαθητές/τριες ανέλυσαν τα ποιήματα α) «Πριάμου νυκτοπορία» του Κ.Π.Καβάφη, β) «Ανακωχή» του Michael Longley σε μετάφραση του Χ. Βλαβιανού, γ) «Πόλεμος της Τρωάδος» (απόσπασμα) του Benoît de SainteMaure σε μετάφραση του Λ. Πολίτη και δ) «Πρίαμος» του Π. Πρεβελάκη. Στη συνέχεια «ανέγνωσαν» τρεις πίνακες ζωγραφικής α) «Θρήνος Πριάμου» του West, Benjamin, β) «Έκτορος λύτρα» του Ivanov, Aleksandr Andreevich, δ) «Νεκρώσιμος νόστος Έκτορα» του Trumbull, John και μια «Μαρμάρινη σαρκοφάγο» από το Λαδοχώρι Θεσπρωτίας. Τέλος μέσω της τέχνης του κινηματογράφου και της ταινίας «Τροία» (2004) των Β. Πέτερσεν και Ντ. Μπένιοφ οι μαθητές/τριες επιχειρήσαν να διαβάσουν με ποιους κινηματογραφικούς κώδικες οι δημιουργοί κινητοποίησαν τα συναισθήματα των θεατών στην εν λόγω σκηνή της ικεσίας. Κοινό θέμα όλων των παραπάνω δημιουργών αποτελεί η παρουσίαση του Πρίαμου ως ενός αντιπολεμικού συμβόλου, που διαπερνά όλους τους αιώνες.

Συμπερασματικά μέσω της διεπιστημονικής προσέγγισης του «Πρίαμου έγινε δυνατή η συναισθηματική εμπλοκή των μαθητών/τριών στην προσπάθεια διαχείρισης της βίας, συσχετιστικά με την πραγματικότητα που μπορεί να επιφέρει η εκδήλωση βίαιων συμπεριφορών σε όσους και όσες την υφίστανται.

Η εισήγηση των μαθητών/τριών είχε τη μορφή της «οπτικοποιημένης αφήγησης μέσω βίντεο».

Οι Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Ζώη Γεωργία, ΠΕ02.50

Παπαθανασίου Χρυσούλα ΠΕ02

giannena

AFISA 1oy MATHHTIKOY SYNEDRIOY

Δελτίο τύπου

Εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λυκειακές Τάξεις στο Ευρωκοινοβούλιο

και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) στο Βέλγιο

Από τις 14 έως τις 19 Μαρτίου 2025, 42 μαθητές και 5 εκπαιδευτικοί του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ. πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βέλγιο, που συνδύασε ιστορία, διαστημική τεχνολογία και έρευνα, κυβερνοασφάλεια αλλά και γνωριμία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Η επίσκεψη ξεκίνησε από τις Βρυξέλλες, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο Ημικύκλιο του Ευρωκοινοβουλίου, έναν χώρο που είναι συνυφασμένος με τις αποφάσεις που καθορίζουν το μέλλον της Ευρώπης. Στη συνέχεια, είχαν τη μοναδική ευκαιρία να συζητήσουν με τον Ευρωβουλευτή κ. Δημήτριο Τσιόδρα, σχετικά με την εκπαίδευση, την τεχνολογία, τις πολιτικές της Ε.Ε. και τον ρόλο των νέων στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού μέλλοντος. Επιπλέον, επισκέφθηκαν το Parlamentarium, όπου μέσω διαδραστικών εκθεμάτων γνώρισαν την ιστορία και τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας, όπου ήρθαν σε επαφή με σημαντικές στιγμές της ευρωπαϊκής πολιτικής και κοινωνικής εξέλιξης. Οι χώροι αυτοί, με την εξαιρετική αισθητική, ξεχωρίζουν ως μοναδικοί στο είδος τους, προσφέροντας στους επισκέπτες μια καθηλωτική εμπειρία που συνδυάζει μάθηση και τεχνολογία με έναν μοναδικό τρόπο.

Στη συνέχεια, στους μαθητές επιφυλασσόταν μία ακόμη ιδιαίτερη εμπειρία. Επισκέφθηκαν το Redu, όπου φιλοξενείται ένα από τα κέντρα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA). Το γεγονός ότι επετράπη η πρόσβαση σε αυτόν τον υψηλής ασφαλείας χώρο και έγινε προσωπική ενημέρωση από τον Γενικό Διευθυντή Επιχειρήσεων, αποτελεί μεγάλη τιμή για το σχολείο μας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις και να μάθουν από πρώτο χέρι για τη λειτουργία των δορυφόρων της ESA, το σύστημα Galileo (το ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης, το οποίο είναι αντίστοιχο του GPS), την κυβερνοασφάλεια και τον κρίσιμο ρόλο του οργανισμού. Επιπλέον, να συναναστραφούν με ειδικούς, να κάνουν διάλογο μαζί τους και να κατανοήσουν τις τεχνολογίες που επηρεάζουν την καθημερινότητά μας. Οι μαθητές έθεσαν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, όπως για την τεχνητή νοημοσύνη και τις εξελίξεις στο πεδίο αυτό, αλλά και τις σπουδές και τις δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης σε τέτοιους φορείς. Ως ένδειξη της φιλοξενίας τους, οι υπεύθυνοι της ESA πρόσφεραν αναμνηστικά, κάνοντας την εμπειρία αυτή ακόμη πιο ξεχωριστή.

Η επίσκεψη συνεχίστηκε στο Euro Space Center, όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε ασκήσεις προσομοίωσης αστροναυτών, απόλαυσαν 3D προβολή της αποστολής Apollo 11, ενώ η επαυξημένη πραγματικότητα τους επέτρεψε να ”περπατήσουν” στη Σελήνη και τον Άρη. Η έκθεση, εντός και εκτός του χώρου και τα σπάνια εκθέματα πρόσφεραν μοναδικές γνώσεις για το διάστημα.

Το ταξίδι συμπεριέλαβε επίσης επισκέψεις σε σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά σημεία του Βελγίου. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στην παραμυθένια Μπρυζ, τη “Βενετία του Βορρά” και στην όμορφη Γάνδη, γνωστές για τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική και τα γραφικά κανάλια τους, στην ιστορική πόλη Ναμούρ, την πρωτεύουσα της Βαλλονίας, καθώς και στο ιστορικό πεδίο μάχης του Βατερλώ, όπου έμαθαν για την αποφασιστική μάχη που διαμόρφωσε τη σύγχρονη ευρωπαϊκή ιστορία. Στο Πανόραμα, οι μαθητές θαύμασαν τη ροτόντα, έναν κυκλικό χώρο εντυπωσιακών διαστάσεων, που προσφέρει μοναδική θέα 360 μοιρών της ιστορικής αυτής μάχης.

Στις Βρυξέλλες, μια πόλη με πλούσια ιστορία, συνδυάζοντας το ιστορικό παρελθόν με τον σύγχρονο πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της, μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν τα αξιοθέατά της. Περιηγήθηκαν στην Grand Place, μία από τις μεγαλύτερες και ομορφότερες πλατείες του κόσμου, τα βασιλικά κτίρια, τον Καθεδρικό Ναό των Αγίων Μιχαήλ και Γουδούλης, αλλά και τα γραφικά σοκάκια με το διάσημο Manneken Pis. Στο Atomium, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν το εμβληματικό αυτό κτήριο, μοναδικό δείγμα φουτουριστικού σχεδιασμού, ορόσημο της πόλης και να απολαύσουν την πανοραμική θέα από την κορυφή του. Επισκέφθηκαν επίσης το Mini Europe, όπου εξερεύνησαν εκπληκτικές αναπαραστάσεις των πιο γνωστών ευρωπαϊκών μνημείων, ζωντανεύοντας την ιστορία της Ευρώπης με μοναδικό τρόπο.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ. στο Βέλγιο, ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπνευστούν, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να έρθουν σε επαφή με σύγχρονα διαδραστικά μέσα και βιωματικές δράσεις. Απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για τον ρόλο και τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών, της ESA, την κυβερνοασφάλεια και τις επαγγελματικές προοπτικές στους αντίστοιχους τομείς. Εξερεύνησαν την ευρωπαϊκή ιστορία και τις τεχνολογικές εξελίξεις του μέλλοντος, βιώνοντας μοναδικές εμπειρίες. Η άρτια οργάνωση, αλλά κυρίως η ενθουσιώδης συμμετοχή των μαθητών, οδήγησαν στην απόλυτη επιτυχία αυτής της μοναδικής εκπαιδευτικής εμπειρίας. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίησή της.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί σχεδιασμού, επιστημονικής επιμέλειας και οργάνωσης: Κωνσταντούλα Καινουργιώτη-Τσόλκα, Διευθύντρια και Ζωίτσα Βλάχου (Πληροφορικής)

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Όλγα Τζατζά (Αγγλικών), Δημήτριος Αποστολίδης (Εικαστικών) και Αθανάσιος Γεωργατσέλης (Φυσικής Αγωγής)

parliament1

space1

belgium

Με ιδιαίτερη χαρά, ο Όμιλος Πληροφορικής του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κλικ στο μάθημα», το οποίο προσφέρει το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής, σε συνεργασία με την καινοτόμο πλατφόρμα Museotek®. Πρόκειται για μία μοναδική εμπειρία εξ αποστάσεως ξενάγησης, που επέτρεψε στους μαθητές μας να εξερευνήσουν τα εκθέματα του Μουσείου, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν από τη σχολική αίθουσα.

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Museotek, η οποία επιτρέπει στα σχολεία να συμμετέχουν σε ζωντανές, διαδραστικές περιηγήσεις σε Μουσεία και χώρους Πολιτισμού σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από την πλατφόρμα αυτή, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την ιστορία της Πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, ανακαλύπτοντας εκθέματα που καλύπτουν την εξέλιξη της τεχνολογίας από τα πρώτα υπολογιστικά μέσα μέχρι τα σύγχρονα έξυπνα κινητά και τα κοινωνικά δίκτυα.

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με μια πληθώρα ιστορικών εκθεμάτων, όπως παλιούς υπολογιστές, βιντεοκονσόλες και κινητά τηλέφωνα, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν τα παλιά βιντεοπαιχνίδια, ο χαρακτηριστικός ήχος του modem, ένα αντίγραφο του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, καθώς και η αναπαράσταση του εσωτερικού του ENIAC σε μία κουρτίνα εκθέματος. Στη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν ερωτήσεις και να συμμετέχουν σε αμφίδρομη επικοινωνία με τον υπεύθυνο του Μουσείου, κ. Γεώργιο Τσεκούρα, ο οποίος καθοδήγησε την ξενάγηση με εντυπωσιακή ζωντάνια, φιλικότητα και επαγγελματισμό.

Η πλατφόρμα Museotek και το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής, το μοναδικό στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, έδωσαν στους μαθητές μας την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο παρελθόν της Πληροφορικής, απολαμβάνοντας μία διαδραστική και διασκεδαστική εμπειρία μάθησης. Η δράση ενσωματώνει την τεχνολογία ως εργαλείο για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προάγει την κριτική σκέψη σε θέματα τεχνολογίας, όπως η συμβολή των γυναικών στην Πληροφορική και η ορθή χρήση των κοινωνικών δικτύων.

Στο τέλος της διαδικτυακής ξενάγησης, ο κ. Τσεκούρας μοιράστηκε με τους μαθητές πολύτιμες συμβουλές για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου.

Ευχαριστούμε θερμά τη Museotek για την εξαιρετική οργάνωση και υποστήριξη αυτής της δράσης, καθώς και τον κ. Τσεκούρα για την καθοδήγηση και τη συμμετοχή του στη διαδικτυακή ξενάγηση. Η εν λόγω δράση προσέφερε στους μαθητές μας μία μοναδική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την ιστορία της Πληροφορικής και να αναπτύξουν τις γνώσεις τους με έναν σύγχρονο, διαδραστικό και ευχάριστο τρόπο.

Ανυπομονούμε να βρεθούμε στο Μουσείο και να ζήσουμε την εμπειρία αυτή δια ζώσης, στο κοντινό μέλλον!

Υπεύθυνη Ομίλου Πληροφορικής: Ζωίτσα Βλάχου, ΠΕ86 Πληροφορικής

museotek1

museotek2

Δελτίο Τύπου

Ψηφιδωτές Δημιουργίες από τον Όμιλο Τεχνολογίας και το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Πρέβεζας με Λ.Τ.

Έκθεση εμπνευσμένη από την Αρχαία Νικόπολη στο Μουσείο!

Με ιδιαίτερη χαρά σας ανακοινώνουμε την επιτυχημένη επίσκεψη των μαθητών του ομίλου Τεχνολογίας στο μουσείο, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2025. Στο επίκεντρο της επίσκεψης βρέθηκε η έκθεση ψηφιδωτών που πραγματοποίησε η Ε.Φ.Α. Πρέβεζας με κύριο παρουσιαστή τα ψηφιδωτά που δημιούργησαν μαθητές του 1ου πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ. κατά το σχολικό έτος 2023-2024, μέσα από διάφορες δράσεις. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να παρουσιάσουν στο κοινό τα έργα τους και να έρθουν σε επαφή με την πλούσια τοπική ιστορία.

Μεγάλο μέρος της έκθεσης αποτέλεσαν τα ψηφιδωτά του ομίλου Τεχνολογίας με τίτλο “Ψηφοθέτες εν δράσει..!”. Τα ψηφιδωτά αυτά, φιλοτεχνημένα με έμπνευση από τα εντυπωσιακά ψηφιδωτά του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας Νικόπολης, καθώς και με άλλες θεματολογίες αποτελούν καρπό της δημιουργικότητας και της σκληρής δουλειάς των μαθητών του ομίλου Τεχνολογίας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024.

Όλα τα έργα δημιουργήθηκαν κατά την διάρκεια εκπαιδευτικών επισκέψεων στο Μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Ε.Φ.Α. Πρέβεζας “ταξίδι στη Παλαιοχριστιανική Νικόπολη” και “Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές” κατά το σχολικό έτος 2023-2024, αποδεικνύοντας τη διαρκή σύνδεση του σχολείου με το μουσείο και την τοπική ιστορία.

Στις επισκέψεις αυτές συμμετείχαν ενεργά οι μαθητές από τους Ομίλους και τις καινοτόμες δράσεις 2023-2024:

  • Ομίλου Τεχνολογίας, υπεύθυνη Πασσά Όλγα

  • Ομίλου Πολιτισμού, υπεύθυνη Γιαννούλη Σοφία

  • Ομίλου Πρώτων Βοηθειών, υπεύθυνη Μαγαλιού Μαρία

  • Καινοτόμου δράσης: “Η γνώση της τοπικής ιστορίας και ο ρόλος της εκπαίδευσης σε αυτό. Το παράδειγμα της αρχαίας Νικόπολης”, υπεύθυνη Πασσά Όλγα

  • Καινοτόμες τεχνικές μάθησης, με τίτλο: «Comic – Graphic Novel, μία βιωματική και καινοτόμος προσέγγιση της μάθησης», υπεύθυνη Μπάρκα Χρυσάνθη

  • Καινοτόμου δράσης: “Το μέλλον χρειάζεται το παρελθόν”, υπεύθυνη Ρωμαϊδου Μαρία

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση στους χώρους του μουσείου από την αρχαιολόγο κ. Πεταρούδα. Επιπλέον, στο πνεύμα των ημερών, συμμετείχαν σε ένα δημιουργικό εργαστήρι κατασκευής χαρταετών, όπου έμαθαν για την ιστορία των χαρταετών και κατασκεύασαν τους δικούς τους, υπό την εποπτεία της κ. Σαλταγιάννη, προϊσταμένης της Τ.Β.Α.Μ. Εφορείας Αρχαιοτήτων Πρέβεζας.

Οι μαθητές ήταν υπό την συνεχή παρουσία των εκπαιδευτικών Πασσά Όλγας και Μπάρκα Χρυσάνθης.

Η διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 1ου Πρότυπου γυμνασίου Πρέβεζας με λυκειακές τάξεις εκφράζουμε θερμές ευχαριστίες στην προϊσταμένη Ε.Φ.Α. Πρέβεζας κ. Αγγέλη Ανθή, την προϊσταμένη Τ.Β.Α.Μ. Ε.Φ.Α. Πρέβεζας κ. Σαλταγιάννη Ελπίδα, καθώς και σε όλους όσους (αρχαιολόγους, συντηρητές αρχαιοτήτων και λοιπό προσωπικό) συνέβαλαν τόσο στην πραγματοποίηση της σημερινής αξέχαστης εκδήλωσης όσο και όλων των λοιπών εκπαιδευτικών επισκέψεων των μαθητών στον αρχαιολογικό χώρο, το Μουσείο, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας την μονή Αβάσσου καθώς και επισκέψεων της κ. Σαλταγιάννη Ελπίδα στον όμιλο Τεχνολογίας στη σχολική μονάδα κατά το σχολικό έτος 2023-2024.

Ενημερώνουμε το κοινό ότι η έκθεση ψηφιδωτών παραμένει ανοιχτή για το κοινό, προσφέροντας μια μοναδική ευκαιρία να θαυμάσει κανείς την καλλιτεχνική δημιουργία των μαθητών και να γνωρίσει πτυχές της τοπικής ιστορίας.

Η επαφή της παιδείας με την τοπική ιστορία είναι υψίστης σημασίας. Μέσα από τέτοιες δράσεις, οι μαθητές δεν αποκτούν μόνο γνώσεις, αλλά αναπτύσσουν συναισθηματικούς δεσμούς με τον τόπο τους, κατανοούν την αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς και γίνονται ενεργοί πολίτες με ισχυρή ταυτότητα και σεβασμό για το παρελθόν τους. Η γνώση της τοπικής ιστορίας αποτελεί θεμέλιο για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος, όπου η παράδοση και η καινοτομία συνυπάρχουν αρμονικά.

Υπεύθυνη ομίλου Τεχνολογίας: Πασσά Όλγα (Μηχανολόγος & Οικονομολόγος)

collage111 1

collage112

Εκπαιδευτική Επίσκεψη

μέσω Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων

του Σχολείου μας

Στις 21 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες των περιβαλλοντικών προγραμμάτων “Η Λίμνη Ζηρού και ο Κοκκινοπηλός: Ανάδειξη και Προστασία του Περιβάλλοντος” και “Μια μπουκιά Πρέβεζα” καθώς και οι μαθητές και μαθήτριες που προετοιμάζονται για 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο τοπικής ιστορίας με τίτλο: “Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου!” πραγματοποίησαν μια μοναδική εκπαιδευτική επίσκεψη στον Κοκκινοπηλό, τη Λίμνη Ζηρού και το Θεσπρωτικό, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συνοδεία των υπεύθυνων καθηγητριών των προγραμμάτων: Μαρία Μαγαλιού, Όλγα Πασσά και Μαρία Διαμαντοπούλου,

Η πρώτη στάση της ομάδας ήταν ο Κοκκινοπηλός, ένα εντυπωσιακό τοπίο που κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες απόλαυσαν την περιήγηση στους χαρακτηριστικούς λόφους της περιοχής, θαυμάζοντας το ιδιαίτερο κόκκινο χρώμα του εδάφους και μαθαίνοντας για τη γεωλογική του σημασία. Η εμπειρία αυτή άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις και έκανε την έναρξη της δράσης ιδιαίτερα συναρπαστική.

Στη συνέχεια, μετά από περιήγηση στη Λίμνη Ζηρού, επισκέφθηκαν το ΚΕΠΕΑ Φιλιππιάδας, όπου είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τον κ. Χρήστο Παπανικολάου. Ο κ. Παπανικολάου μίλησε στα παιδιά για την ιστορία των εγκαταστάσεων της πρώην παιδόπολης “Άγιος Αλέξανδρος”, όπου σήμερα στεγάζεται το ΚΕΠΕΑ, καθώς και για την εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου. Επιπλέον, παρείχε πολύτιμες πληροφορίες για τη Λίμνη Ζηρού, αναδεικνύοντας τη σημασία της τόσο από περιβαλλοντική όσο και από ιστορική σκοπιά.

Αργότερα, η ομάδα επισκέφθηκε τον Σύλλογο Γυναικών στο Θεσπρωτικό, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για την παρασκευή παραδοσιακών σκευασμάτων. Οι γυναίκες του συλλόγου μοιράστηκαν γνώσεις και μυστικά της τοπικής γαστρονομίας, προσφέροντας στα παιδιά μια μοναδική εμπειρία που συνέδεσε την παράδοση με τη σύγχρονη εκπαίδευση.

Η εκπαιδευτική αυτή δράση αποτέλεσε μια αξέχαστη εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες επέστρεψαν γεμάτοι νέες γνώσεις, βιώματα και ενθουσιασμό, εκφράζοντας τη χαρά και την ικανοποίησή τους για τη συμμετοχή τους.

thesprotiko2

thesprotiko1

Τη Τετάρτη 19-02-2025 μαθητές του Ομίλου Τεχνολογίας με τίτλο “My Career – STEM” και της Α΄ Λυκείου του σχολείου μας, παρακολούθησαν στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, τη δράση «Επιλέγω Χαροκόπειο», μια διαδικτυακή παρουσίαση των τμημάτων του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.

Η θεματολογία της παρουσίασης ήταν:

Σπουδές στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Παρουσίαση του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Παρουσίαση του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής

Παρουσίαση του Τμήματος Γεωγραφίας

Παρουσίαση του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής

Οι μαθητές ανεξαρτήτου μελλοντικής επαγγελματικής επιλογής τους, γνώρισαν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας ενός Πανεπιστημίου, τις δυνατότητες χρήσης άλλων προγραμμάτων μέσα από αυτά όπως τα Erasmus, τη συνέχιση των σπουδών τους σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο. Επίσης δόθηκε έμφαση στη σπουδαιότητα ενημέρωσής τους σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των τμημάτων πριν την επιλογής τους.

Υπεύθυνη δράσης & ομίλου Τεχνολογίας: Πασσά Όλγα, ειδικότητα ΠΕ82 & ΠΕ80

xarok