Στη σημερινή εποχή οι απαιτήσεις της ζωής πιέζουν συχνά τον άνθρωπο, δημιουργώντας του άγχος που, όταν είναι εκτός ελέγχου, μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα ψυχοσωματικά προβλήματα. Σε μία προσπάθεια ενημέρωσης και πρόληψης, την Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήσαμε επίσκεψη με τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου και τμήματος της Α’ Γυμνασίου και τη συνοδεία των εκπαιδευτικών, κας Γκότση, κας Αντωνοπούλου, κας Κοντοχριστοπούλου, κας Τριανταφύλλου και κας Τρεντίδου στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη. Εκεί οι μαθητές παρακολούθησαν το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας “” με εισηγήτρια την κα Γιώτα Ανδριανού, Ψυχολόγο Συστημικής Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας. Η εισηγήτρια έθεσε ερωτήσεις προς τα παιδιά ως προς την έννοια του άγχους, τους παράγοντες που το προκαλούν, πώς το αντιλαμβάνονται στο σώμα τους. Επίσης, εξήγησε ποιοι πρωτόγονοι μηχανισμοί μπαίνουν σε λειτουργία όταν είμαστε σε κατάσταση στρες, ποιες ορμόνες εκλύονται, τη χρησιμότητα του ήπιου άγχους, αλλά και τις συνέπειες του έντονου – χρόνιου άγχους. Στη συνέχεια η εισηγήτρια πρότεινε και τα παιδιά δοκίμασαν απλές ασκήσεις χαλάρωσης σώματος και νου, ώστε να μπορούν να πάρουν τον έλεγχο της στρεσογόνου κατάστασης.
Την επόμενη ημέρα πραγματοποιήθηκε σχετική δράση στους μαθητές από την κα Αντωνοπούλου, κατά την οποία αναλύθηκαν η λειτουργία και χρησιμότητα της διαφραγματικής αναπνοής, όπως και οι υπόλοιπες ασκήσεις, μέσα από φυλλάδιο όπου συμπυκνώνονται όσα έμαθαν στο πρόγραμμα του ιδρύματος. Τα παιδιά μοιράστηκαν δικές τους στρεσογόνες εμπειρίες και τρόπους αντιμετώπισης, ενώ περιέγραψαν ή/και ζωγράφισαν το δικό τους αληθινό ή φανταστικό καταφύγιο, έναν χώρο όπου νιώθουν ασφάλεια και ηρεμία στα δύσκολα. Πρότειναν το υπνοδωμάτιό τους, το γήπεδο ποδοσφαίρου, ένα αγαπημένο παιχνίδι, αλλά και κάποιο αγαπημένο πρόσωπο.
Τέλος, τονίστηκε η έννοια της αυτοφροντίδας για την εσωτερική μας ισορροπία και την ενίσχυση της αυτοεκτιμήσής μας, αλλά και της ψυχικής μας ανθεκτικότητας.