|
||||||||||||
Α. Όλοι μας γνωρίζουμε πως η πειθαρχία είναι ένα απ’ τα κρισιμότερα προβλήματα των Σχολείων σε όλες τις σύγχρονες χώρες του κόσμου.
Κι αυτό γιατί όσο «σκληραίνει» η κοινωνική πραγματικότητα, τόσο αυξάνονται και τα κρούσματα παραβατικών συμπεριφορών των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, όπως πληροφορούμαστε απ’ τα διεθνή Μ.Μ.Ε., αυτά τα κρούσματα είναι άκρως ανησυχητικά για το μέλλον του πολιτισμού μας. Επειδή και η ελληνική κοινωνία, παρά τις προστατευτικές της ιδιαιτερότητες, κινείται όλο και περισσότερο στην ίδια τροχιά με τις άλλες του σύγχρονου κόσμου, τα Εκπαιδευτήριά μας δεν περιμένουν τα πιθανά ανησυχητικά κρούσματα και στον τόπο μας για να αντιδράσουν. Ως επιστέγασμα της υπεύθυνης προσέγγισης του προβλήματος, ήδη από το 2004 η Εκπαιδευτική μας Κοινότητα είχε διοργανώσει Εσωτερικό Συνέδριο με θέμα: «Το πρόβλημα της πειθαρχίας στο σύγχρονο παιδαγωγούν σχολείο», όπου και αποκρυσταλλώθηκαν: αφενός η κοινή παιδαγωγικο-φιλοσοφική βάση θεώρησης του όλου προβλήματος και αφετέρου η επίσης κοινή κανονιστική βάση αντιμετώπισής του, που ολοκληρώθηκε με τη βελτιωτική επικαιροποίηση του «Μαθητικού Κανονισμού» των Εκπαιδευτηρίων μας. Β. Με δεδομένη πάντοτε τη θέση μας πως το Σχολείο δεν μπορεί να υπηρετήσει με επιτυχία τους υψηλούς του στόχους χωρίς αρμονική συνεργασία με τους γονείς των μαθητών, θα ήθελα, ξεκινώντας από δύο κρίσιμες διαπιστώσεις, να σας γνωρίσω τη θεωρητική βάση προσέγγισης του προβλήματος απ’ την Εκπαιδευτική μας κοινότητα. • Πρώτη διαπίστωση: Επί τη βάσει γνωστών στοιχείων, η ανησυχητική μαθητική παραβατικότητα των σύγχρονων κοινωνιών άρχισε να χτυπάει τις πόρτες και των ελληνικών σχολείων. • Δεύτερη διαπίστωση: Επί τη βάσει των καταγεγραμμένων παραπτωμάτων της τελευταίας πενταετίας, στη δική μας σχολική κοινότητα, κυρίως χάρη στη συνολική της λειτουργία, κανένα απ’ αυτά δεν πλησιάζει καν την ανησυχητική παραβατικότητα. Ελάχιστες περιπτώσεις συμπεριφορών, που υπερέβησαν τα ανεκτά για τις αρχές μας όρια, αντιμετωπίστηκαν ταχύτατα και με τη δέουσα παιδαγωγική αυστηρότητα. • Η θεωρητική μας βάση: Γ. Με απόλυτη τη βεβαιότητα πως γονείς και εκπαιδευτικοί έχουμε τις ίδιες αγωνίες για τη σωστή παιδεία και το καλύτερο δυνατό μέλλον των παιδιών, με απόλυτη επίσης τη βεβαιότητα πως πιστεύουμε στο ανοιχτό σχολείο, αρνούμενοι ως ομοίως ανελεύθερες και την αυταρχική και τη χαλαρή λειτουργία, θα ήθελα να επισημάνω δύο ζητήματα που, αν και δεν ανήκουν στα μείζονα, προκαλούν τις παρενέργειές τους στη σχολική ζωή. Πρόκειται για την αμφίεση-εμφάνιση των παιδιών και τα κινητά τηλέφωνα, που πια δεν είναι μόνο μέσα τηλεφωνικής επικοινωνίας. Ως προς την αμφίεση-εμφάνιση, στην πρώτη παράγραφο του 5ου άρθρου του «Μαθητικού Κανονισμού» αποτυπώνουμε με λογική και μέτρο την κατεύθυνση του Σχολείου: «Αποφεύγω την ακραία έκφραση στην ενδυματολογική μου συμπεριφορά. Προσέχω οι επιλογές στο ντύσιμό μου να είναι λειτουργικές, απλές και να μην προκαλούν. Φροντίζω η συνολική μου εμφάνιση στο Σχολείο να είναι ευπρεπής». Ως προς το «επίμαχο» ζήτημα των κινητών τηλεφώνων, το «Εσωτερικό Συνέδριο» των Εκπαιδευτηρίων μας, μετά και από εμπεριστατωμένη έρευνα του «Τμήματος Μελετών» για το πώς αντιμετωπίζεται το πρόβλημα αυτό στα πιο γνωστά Εκπαιδευτήρια του σύγχρονου κόσμου, κατέληξε στην απόφαση που καταγράφεται στην τέταρτη παράγραφο του 5ου άρθρου: «Επικοινωνώ με τους γονείς μου, ή με άλλα εκτός Σχολείου πρόσωπα, με τα σταθερά τηλέφωνα όλων των Γραμματειών, καθώς γνωρίζω πως στο Σχολείο μου δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων». Ελευθέριος Γείτονας |
Η πειθαρχία στο σύγχρονο παιδαγωγούν σχολείο
1 Αυγ 2012 από 1gymargk
Αφήστε μια απάντηση