9Από τη συνάντηση αυτή προκύπτουν ποικίλες επιπλέον αιτίες για τη μη φοίτηση των μαθητών προσφύγων, πέραν
των ήδη γνωστών: ένας μήνας αποκλεισμός στη δομή λόγω covid μαθητών και μετέπειτα του προσωπικού, τρεις
εβδομάδες χιόνια στην περιοχή με κλειστό σχολείο.
-Οι μαθητές βρίσκονται εκτός περιοχής (ιστός κωμόπολης) και συνεπώς ακόμη κι αν αναπτύσσουν σχέσεις
κοινωνικές με συμμαθητές στο σχολείο, αυτές δε μπορούν να καλλιεργηθούν τις απογευματινές ώρες.
-Οι μαθητές πρόσφυγες ως ασυνόδευτοι δεν έχουν την οικογένεια, με την οποία τυχόν συναντήσεις θα
μπορούσαν να επιφέρουν ουσιαστική παρέμβαση για τη συστηματική φοίτηση στο σχολείο.
-Και στο γειτονικό ΓΕΛ Σερβίων οι φοίτηση είναι περιορισμένη σε αριθμό μαθητών προσφύγων και γίνεται

άρυθμα: μπορεί να πάνε 2 ημέρες σχολείο και μετά ξανά την επόμενη εβδομάδα.
-Οι συνθήκες στη δομή φιλοξενίας δεν βοήθησαν στη συστηματική φοίτηση των μαθητών προσφύγων: η πρωϊνή
προετοιμασία γίνεται με ευθύνη των φροντιστών της δομής, οι οποίοι δεν έχουν ίσως τις κατάλληλες γνώσεις
και δεξιότητες για αυτήν την ευθύνη, ενώ υπήρξαν περίοδοι με μειωμένο τον αριθμό φροντιστών.
-Οι εκπαιδευτικοί της δομής από δύο σε αριθμό έγιναν ένας και η δομή τελεί παρατεταμένα σε αναμονή
αναπλήρωσης της θέσης με πρωτοβουλίες του ΥΠΕΠΘ.
-Υπάρχουν διαρκείς οχλήσεις της ρουτίνας εξαιτίας των πολύ συχνών μεταβάσεων των μαθητών προσφύγων
σε υπηρεσίες για την εξέταση νομικών υποθέσεών τους.
-Οι μαθητές ζουν σε περιβάλλον ιδρυματισμού. Πολλές φορές κυκλοφορούν με παντόφλες όλη την ημέρα και
εμφανίζουν στοιχεία εθισμού από ηλεκτρονικά παιχνίδια.
-Οι μαθητές αυτοί έχουν έρθει από περιοχές της χώρας μας στις οποίες δεν έγινε καμία προηγούμενη
προσπάθεια εγγραφής τους σε σχολεία.