Καθώς οι μαθητές πρόσφυγες απουσίαζαν και αυτήν την ημέρα 13/5 από το σχολείο, η επιμορφώτρια
κ.Παναγιωτίδου και η εκπ/κός κ.Μπουμπουρέκα, κατόπιν συνεννοήσεων με την εκπ/κό της δομής και τον
συντονιστή της δομής κ.Αντώνη Ρήγα, επισκέφτηκαν τη δομή.
Αρχικά έγινε περιήγησή μας στον χώρο και συνομιλίες με μαθητές δημιουργούς των τεχνουργημάτων που βλέπαμε
στους κοινόχρηστους χώρους:

441 442 443 444

 

Έγινε σύντομη συνάντηση με τον συντονιστή της δομής κ.Αντώνιο Ρήγα γενικότερα επί ζητημάτων προσφυγικού

IMG 4f8472e5ea3ee203051f8161d9f09a09 V IMG 54bf193c71605991003fff300c5e409f V IMG a7ad66da7d3cc2d435c03ad254dcc0f9 V

Στη συνέχεια συγκεντρωθήκαμε στην αυλή, όπου καθούμενοι κυκλικά γνωρίσαμε έναν έναν τους μαθητές και
μεταφέραμε τις προσωπικές μας ιστορίες.

 

 

Μία από αυτές, συνοδεύονταν από φωτογραφικό υλικό και αντικείμενα- μαρτυρίες που φανέρωσαν στους μαθητές πρόσφυγες ότι το άτομο που βρίσκονταν μπροστά τους με θέση ευθύνης
στην εκπαίδευση, ήταν κάποτε ένα σκουρόχρωμο παιδί, σε ξένο μέρος και με συμμαθητές ανοικτόχρωμους, που επέμενε να φοιτά στο σχολείο, να σπουδάσει και έτσι σήμερα να βρίσκεται μαζί τους να τους συμβουλεύει.

 

IMG 20220513 151036

 

 

IMG 20220513 150620Στη συζήτηση που ακολούθησε οι μαθητές είτε με λίγα
ελληνικά, αλλά κυρίως στην αγγλική ή στη γλώσσα τους
με τη βοήθεια μεταφραστή, φανέρωσαν τι επιθυμούν
να κάνουν στο μέλλον: οδηγοί αυτοκινήτων, οδηγοί
φορτηγών, καλλιτέχνες, μηχανικοί ηλεκτρονικών
υπολογιστών. Ένας μαθητής μας ζήτησε να τον
βοηθούσε να αποκτήσει μολύβια και κάρβουνο
σχεδίασης. Ένας άλλος νεαρός μαθητής επέμενε να ζητά
«ποδόσφαιρο» παραπονούμενος ότι η τοπική ομάδα
στην οποία έχει εγγραφεί, δεν τον βάζει να παίζει. Ένας
τρίτος νεαρός – που θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά
με το μπάσκετ – είχε αυτήν την έντονη επιθυμία: να
παίζει κάπου μπάσκετ.

IMG 20220513 150537IMG 20220513 150631 1IMG 20220513 150825IMG 20220513 150933 1IMG 20220513 151342IMG 20220513 151445

 

Ακολούθησε παιχνίδι παντομίμας με λέξειςIMG 20220513 150741IMG be733e375b1b1a0f8793ceb3f8939a95 V
σε ελληνικά ή σε φαρσί ή σε αγγλικά ή σε …
αναλόγως για το ποιος έπρεπε να δει την
κίνηση παντομίμας και να πει την λέξη. Οι
μαθητές αν και αρχικά ήταν δυστακτικοί
(αρκετοί από αυτούς), τελικώς με ελάχιστες
εξαιρέσεις συμμετείχαν με θέρμη στο
παιχνίδι. Μάλιστα κάποιοι από αυτούς
έκαναν χρήση της ελληνικής πολύ
δημιουργικά – κάτι που μέχρι εκείνη τη
στιγμή έκρυβαν ότι μπορούν. Ενώ το παιχνίδι
προβλέπονταν να ολολοκληρωθεί μετά από
έναν γύρο, τελικώς παίξαμε τρεις γύρους και
σταματήσαμε μετά από παρέμβαση της
συμμετέχουσας στο παιχνίδι
επιμορφώτριας, εξηγώντας ότι η ώρα είχε
περάσει και θα έπρεπε να οδηγήσει μακρυά.
Στο παιχνίδι συμμετείχε όλο το προσωπικό
της δομής, είτε από θέση παίκτη είτε από
θέση θεατή. Όλο το προσωπικό μας ευχαρίστησε με θέρμη για την ενεργοποίηση, δημιουργική ψυχαγωγία και
ενίσχυση που προσφέραμε τόσο στους ίδιους, όσο και στους μαθητές πρόσφυγες.

 

 

Αφήσαμε τους μαθητές πρόσφυγες με χαμόγελα – πέραν ενός που μόλις στην έξοδό μας εμφανίστηκε πολύ
διστακτικά και εξαιρετικά λιγομίλητος. Υποσχεθήκαμε να ξαναπάμε σε έναν μήνα. Οι μαθητές υποσχέθηκαν ότι τη
Δευτέρα θα πάνε στο σχολείο.