ΑΓΓΛΙΚΑ – ENGLISH

Welcome!

Το Κανάλι μου στο YouTube ως εκπαιδευτικό εργαλείο

Η ιδέα για τη δημιουργία Βιντεομαθημάτων (Video Lessons) προέκυψε από την αυξανόμενη ανάγκη του σημερινού σχολείου να ανταποκριθεί σε μια πιο ευέλικτη και διαδραστική μορφή διδασκαλίας – να στραφεί από μια ενιαία μέθοδο για όλους (one-fits-all model) στην προσαρμογή και εφαρμογή της συνδυαστικής Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, έτσι ώστε να καλύπτεται το σύνολο των μαθησιακών αναγκών.

Στο πλαίσιο της Μικτής ή Ανεστραμμένης Τάξης (Mixed or Flipped Classroom), αλλά και στην τάξη καθαυτή (Real Classroom), τα Βιντεομαθήματα δρουν υποστηρικτικά, προσφέροντας άμεση και εύκολη πρόσβαση στο υλικό που χρειάζονται οι μαθητές για μελέτη στο σπίτι.

Το υλικό αποτελείται από σύντομες παρουσιάσεις, τις οποίες παρακολουθεί ο μαθητής με τον δικό του ρυθμό, χωρίς την πίεση χρόνου της διδακτικής σχολικής ώρας, έχοντας τη δυνατότητα να σταματήσει την ταινία στα σημεία που επιθυμεί για να κρατήσει σημειώσεις ή να επαναλάβει τμήμα της για περαιτέρω κατανόηση.

Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρόνου στην τάξη και επιτρέπεται η επικέντρωση στην εφαρμογή και πρακτική εξάσκηση της γλώσσας, γεγονός που καθιστά το μάθημα πιο ουσιαστικό και ανταποδοτικό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, η  οικεία φωνή του εκπαιδευτικού στα βιντεομαθήματα επιτυγχάνει την επιθυμητή επικοινωνία, ειδικά με τους μικρούς μαθητές του Δημοτικού, οι οποίοι πολλές φορές πιστεύουν ότι ο εκπαιδευτικός τους βλέπει στο σπίτι να μελετούν.

ΒΙΝΤΕΟΜΑΘΗΜΑΤΑ – VIDEO LESSONS

Προέκυψαν με την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για να βοηθήσουν τα παιδιά που δεν θα είχαν πρόσβαση στην Πλατφόρμα Σύγχρονης Εκπαίδευσης Webex.

Αργότερα, με την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση, θεώρησα ότι θα συνέχιζαν να αποτελούν βοήθημα ως υποστηρικτικό υλικό, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν μαθαίνουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο και με τον ίδιο ρυθμό.

Η έννοια του βιντεομαθήματος δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή να ακούει ξανά το μάθημα στο σπίτι, να επιστρέφει στα σημεία που χρειάζονται περισσότερη προσοχή, να κρατά σημειώσεις και να μαθαίνει με τον δικό του τρόπο.

‘Ένα βιντεομάθημα χρειάζεται καλή προετοιμασία, χρήση ελκυστικών εργαλείων παρουσίασης και συνδυασμό σαφήνειας και συντομίας, για να πετύχει τον σκοπό του: να κρατήσει το ενδιαφέρον του μαθητή και να τον βοηθήσει να μάθει.

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί ο ρυθμός της παρουσίασης και ο τόνος της φωνής του δασκάλου που οι μαθητές αναγνωρίζουν.

Τα 3 βήματα που απαιτούνται είναι:

  1. Σχεδιασμός – Περιεχόμενο
  2. Οργάνωση παρουσίασης
  3. Voice-over (Ομιλία)

Πρόκειται, εν τέλει, για μια προσομοίωση του μαθήματος.

Σ’αυτό το πλαίσιο, δημιούργησα μια σειρά βιντεομαθημάτων, τα οποία οργάνωσα σε λίστες αναπαραγωγής στο YouTube ανάλογα με το είδος τους – ένα εκπαιδευτικό κανάλι όπου αναρτώνται δημόσια όλα τα έργα μου.

Είναι ένας ανοιχτός εκπαιδευτικός πόρος για τους μαθητές μου και για όσους ενδιαφέρονται για δωρεάν μαθήματα αγγλικών. Είναι ειδικό για παιδιά, έτσι ώστε να μην αναδύονται ακατάλληλες διαφημίσεις.

Το link –  η ταυτότητα του μαθήματος – αναρτάται επίσης στην ηλεκτρονική τάξη e-class.

Βασιλική Παναγιωτέλη

Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας (Πρωτοβάθμια)

1ο Δημοτικό Σχολείο Σκιάθου

https://www.youtube.com/c/VassilikiPanagioteli