ΑΞΟΝΑΣ 7 – ΔΡΑΣΕΙΣ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ

Το σχολείο μας συνεργάστηκε την τρέχουσα σχολική περίοδο (2022-2023) με τους εξής φορείς:

Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή σε τρεις δράσεις:

α) Συμμετοχή σε πρόγραμμα “Μαζί στον Αθλητισμό”. Η δράση έλαβε χώρα στο χώρο του σχολείου, με τη συμμετοχή όμορων σχολικών μονάδων και σε συνεργασία με τη Μ.Κ.Ο ΜΕΤΑδράση και το Ανώτατο Συμβούλιο Αθλητών Ενόπλων Δυνάμεων. Οι μαθητές γνώρισαν διακεκριμένους αθλητές και συμμετείχαν σε αγωνίσματα όπως ξιφασκία, ελληνορωμαϊκή πάλη και αγώνες δρόμου. Έτσι, ήρθαν σε επαφή με τις αρχές τις ευγενούς άμιλλας και του «ευ αγωνίζεσθαι». Κατασκευάστηκε αφίσα από τους μαθητές και δωρίστηκε στους αθλητές.

β) Επίσκεψη στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναικό Στάδιο. Η δράση περιλάμβανε ξενάγηση στο στάδιο, ιστορική αναδρομή, γνωριμία με αθλητές και συμμετοχή σε αγωνίσματα. Οι μαθητές έλαβαν μετάλλια και επαίνους συμμετοχής, ενώ στο τέλος προσφέρθηκε ένα υγιεινό γεύμα στους μαθητές. Στο σχολείο κατασκευάστηκε αφίσα με θέμα τις εντυπώσεις που τους άφησε η επίσκεψη, η οποία και απεστάλη σους υπεύθυνους του προγράμματος.

γ) Συμμετοχή στις δραστηριότητες της Τρίτης Ολυμπιακής Εβδομάδας (συνεργασία με Ολυμπιακή Ακαδημία και Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ). Τίτλος της εβδομάδας ήταν «Γνωρίζω τα ολυμπιακά αθλήματα-μαθαίνω για τη βιωσιμότητα και τον υγιεινό τρόπο ζωής». Σκοπός της δράσης η σύνδεση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την εκπαιδευτική πράξη και των αξιών των ολυμπιακών αγώνων με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Οι μαθητές γνώρισαν καινούρια ολυμπιακά αγωνίσματα.

Ιερά Μητρόπολη Θηβών, Λεβαδείας και Αυλίδος και τοπική Εκκλησία: Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του Μητροπολίτη στο σχολείο. Ακολούθησε διάλογος με τους μαθητές για το κοινωνικό έργο και την προσφορά της εκκλησίας στην κοινωνία. Ο Μητροπολίτης τους απηύθυνε πρόσκληση συμμετοχής στις κατασκηνώσεις της Ιεράς Μητρόπολης στον Παρνασσό.

Πυροσβεστική Υπηρεσία Οινοφύτων: Αντιπρόσωποι της υπηρεσίας επισκέφτηκαν με πυροσβεστικά οχήματα το σχολείο. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις φυσικές καταστροφές (παρουσίαση λογισμικού), ενώ στο πρακτικό μέρος συμμετείχαν σε παιχνίδι ρόλων, μπαίνοντας στη θέση του πυροσβέστη σε προσομοίωση αντιμετώπισης πυρκαγιάς. Πραγματοποιήθηκε και πρόβα αντιμετώπισης σεισμού. Οι  μαθητές πήραν συνέντευξη από τους πυροσβέστες, στους οποίους χάρισαν βιβλίο με σχετικές ζωγραφιές.

Τοπική Ομάδα Υγείας (ΤΟΜΥ) Θηβών: Πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για τις πρώτες βοήθειες και τις επιπτώσεις του καπνίσματος. Από τους υπεύθυνους του προγράμματος χαρίστηκαν αφίσες στους μαθητές, οι οποίες τοποθετήθηκαν σε εμφανή σημεία στις σχολικές αίθουσες. Μετά το πέρας της ενημέρωσης, οι μαθητές απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο.

Κέντρο Υγείας Σχηματαρίου: πραγματοποιήθηκε δράση σχετική με τη διατροφή. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες, καθώς και για τις ομάδες τροφίμων.  Η ενημέρωση αποσκοπούσε στο να γίνει η υγιεινή διατροφή κομμάτι της καθημερινότητάς τους, και στην αποφυγή βλαβερών για την υγεία διατροφικών συνηθειών. Οι μαθητές κατασκεύασαν τη διατροφική πυραμίδα.

Αστυνομικό Τμήμα Τανάγρας: αντιπρόσωπος της υπηρεσίας ενημέρωσε τους μαθητές για θέματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής. Η δράση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Υπήρξε διάλογος ανάμεσα στους μαθητές και τον  αστυνομικό  αναφορικά με την επίλυση προβλημάτων στην οδική ασφάλεια, όπου ακούστηκαν οι απόψεις των μαθητών και επιλύθηκαν οι απορίες τους. Οι μαθητές κατασκεύασαν σήματα (υποχρεωτικότητας-κινδύνου-απαγόρευσης) από χαρτόνι και ζήτησαν μέσω επιστολής την τοποθέτηση κάποιων πινακίδων.

Δήμο Τανάγρας:

α) Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Δημαρχείο για γνωριμία με τις υπηρεσίες του Δήμου και τη λειτουργία τους. Οι μαθητές πήραν συνέντευξη από τον Δήμαρχο, ενώ συμμετείχαν σε άτυπο δημοτικό συμβούλιο στην αίθουσα συνεδριάσεων, με θέμα “Προβλήματα του σχολείου, της γειτονιάς και της πόλης”.  Στόχος η προετοιμασία των παιδιών για την ενεργό εμπλοκή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

β) Οι μαθητές κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα στολίδια και ευχετήριες κάρτες στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στον στολισμό του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου.

Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών-Αρχαιολογικό Μουσείο Σχηματαρίου: Σε συνέχεια περσινής δράσης κάποιες τάξεις επισκέφτηκαν το Μουσείο Σχηματαρίου, όπου έγιναν κι εκείνοι αρχαιολόγοι παίρνοντας μέρος στην ομότιτλη δράση. Οι τάξεις που επισκέφτηκαν πέρυσι το εν λόγω μουσείο, επισκέφτηκαν το Μουσείο Θηβών, όπου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για γνωριμία με τον τοπικό πολιτισμό. UNICEF και ΜΚΟ Solidarity now: Οι μαθητές  συμμετείχαν σε πρόγραμμα για την αποδοχή της διαφορετικότητας. Δημιούργησαν κολάζ σε χαρτόνια και πραγματοποίησαν θεατρικά δρώμενα. Η κοινωνία του σήμερα είναι πολυπολιτισμική, επομένως κρίνεται απαραίτητη η καλλιέργεια αρετών όπως ο αλληλοσεβασμός . Η οικοδόμηση συμπεριληπτικής κουλτούρας στο σχολείο θα βοηθήσει στην ομαλή ενσωμάτωση μαθητών διαφορετικών εθνικοτήτων ή θρησκευτικών πεποιθήσεων.

Μη κερδοσκοπικός Φορέας Nowaste 21: Πραγματοποιήθηκε  συμμετοχή σε δράση με στόχο την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, πρόληψης και επαναχρησιμοποίησης στερεών αποβλήτων και της κυκλικής οικονομίας. Οι μαθητές πραγματοποίησαν χειροτεχνίες για το βίντεο-δημιουργία του οργανισμού που θα είναι αφιερωμένο στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.

Δήμο Διρφύων-Μεσσαπίων: Συμμετοχή στο πρόγραμμα “Όταν ο πολιτισμός συναντά την Τεχνολογία”. Το σχολείο μας συνεργάστηκε μέσω e-twinning με το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ψαχνών. Οι μαθητές επισκέφτηκαν το Αρχοντικό του Νικολάου Κριεζώτη στην Τριάδα Ευβοίας. Κατασκεύασαν ψηφιακά βιβλία και ψηφιακό χάρτη με πολιτιστικά μνημεία του τόπου.  Η δράση ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη και την ξενάγηση των μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ψαχνών στο Μουσείο Σχηματαρίου και στο χώρο του σχολείου μας.

Δημοτική Βιβλιοθήκη Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων: Πραγματοποιήθηκαν δράσεις φιλαναγνωσίας, αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας μιας βιβλιοθήκης και τον τρόπο ανάγνωσης βιβλίων αναλογικά με την ηλικία των μαθητών.

Γυμνάσιο Σχηματαρίου: Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης ξεναγήθηκαν στους χώρους του Γυμνασίου, στο πλαίσιο της ομαλής τους μετάβασης σε αυτό. Αφού καλωσορίστηκαν από το Διευθυντή του Γυμνασίου και ενημερώθηκαν από καθηγητές (φιλόλογος, μαθηματικός) για τα μαθήματα που θα συναντήσουν την επόμενη χρονιά, περιηγήθηκαν στα εργαστήρια του Γυμνασίου (Τεχνολογίας, Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής, Εικαστικών) καθώς και στον προαύλιο χώρο. Τέλος, αποτύπωσαν ζωγραφίζοντας σε χαρτί του μέτρου τα συναισθήματά τους στο εργαστήριο εικαστικών του Γυμνασίου.

Ομάδα Έρευνας και Διάσωσης Ευβοίας: Πραγματοποιήθηκε ενημερωτική ημερίδα για τις πρώτες βοήθειες με βάση τα διεθνή πρωτόκολλα επείγουσας παροχής φροντίδας. Η συγκεντρωμένη δράση ήταν η μοναδική συνεργασία με φορέα που αφορούσε αποκλειστικά εκπαιδευτικούς και όχι μαθητές.