1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΛΑΤΥΚΑΜΠΟΥ

Πλατύκαμπος-ΤΚ 40009-Τηλέφωνο και Fax: 2410971237 – Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: mail@1dim-platyk.lar.sch.gr

Είπαν

“Ένα πράγμα πρέπει να έχει κανείς: Είτε μια ψυχή που είναι εκ φύσεως χαρούμενη είτε μια ψυχή που την κάνει χαρούμενη η δουλειά, η αγάπη, η τέχνη και η γνώση”.

Φρήντριχ Νίτσε, 1844-1900, Γερμανός φιλόσοφος

******

“Οι εφτά φροντίδες ενός δάσκαλου: 1)Υποστήριξη, 2) Ενθάρρυνση, 3) Προσεκτική ακρόαση, 4) Αποδοχή, 5) Εμπιστοσύνη. 6) Σεβασμός, 7) Επίλυση διαφορών”.

William Glasser, 1925-2013, Αμερικανός ψυχοθεραπευτής

******

“Η εκπαίδευση είναι ένας τρόπος ζωής και όχι προετοιμασία για ένα μελλοντικό τρόπο ζωής”.

John Dewey, 1859-1952, Αμερικανός φιλόσοφος

******

“Τα παιδιά χρειάζονται περισσότερα πρότυπα παρά κριτικές”.

Joseph Joubert, 1754-1824, Γάλλος γνωμικογράφος

******

“Η εκπαίδευση δεν είναι το γέμισμα ενός κουβά, αλλά το άναμμα μιας φλόγας”.

William Butler Yeats, 1865-1939, Ιρλανδός ποιητής, Νόμπελ 1923

******

“Αυτό είναι το μέγιστο ανθρωπιστικό και ιστορικό καθήκον των καταπιεζόμενων: να ελευθερώσουν τους εαυτούς τους αλλά και τους δυνάστες τους”. 

― Paulo Freire, η αγωγή του καταπιεζόμενου

“This is the major humanistic and historical task of the oppressed: to emancipate themselves but also their oppressors”.

― Paulo Freire, Pedagogy of the oppressed

******

“Το είναι του δασκάλου να είναι αλύγιστο στο χρέος, μα κι ανάλαφρο σαν την παιδιάστικη ζωή. Απάνω όμως απ’  όλα το βύθισμα στους άλλους, η εκμηδένιση, η διάχυση του εγώ του, μια πλατιά διάχυτη αγάπη. Όχι κάτι που πνίγει την ατμόσφαιρα και τη χαρά της ζωής παρά κάτι που υψώνει.” (Αλέξανδρος Δελμούζος)

“The being of a teacher must be unbowed in the duty, but also light like the childish life. Above all, however, the immersing into the others, the annihilation, the diffusion of their egos, a widely diffuse love. Not something that strangles the atmosphere and the joy of life, but something that elevates.” (Alexandros Delmouzos)

******

“Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει, ο καλός εξηγεί, ο εξαιρετικός δείχνει κι ο άριστος εμπνέει” (Χρήστος Γιανναράς)

“The moderate teacher talks, the good one explains, the excellent one shows and the best one inspires” (Christos Giannaras)

******

Διαβάστε κι αυτό: Μέτρησα… , [Mario de Andrade] (Ποιητής, συγγραφέας, δοκιμιογράφος και μουσικολόγος από τη Βραζιλία)

*****

“Από τότε που κουράστηκα να ψάχνω, έμαθα να βρίσκω. Κι από τότε που ένας άνεμος μού εναντιώθηκε, σαλπάρω με όλους τους ανέμους.” (Φρίντριχ Νίτσε)

“Once I got tired to be looking for, I learnt to find out. And once a wind resisted me, I sail with all the winds.” (Friedrich Nietzsche)

**********

“Για τον ποιητή και για τον σοφό, όλα τα πράγματα είναι φιλικά και ιερά, όλες οι εμπειρίες χρήσιμες, όλες οι μέρες άγιες, όλοι οι άνθρωποι θεϊκοί.” (Ραλφ Γουάλντο Έμερσον)

“For the poet and the wise man, all the things are friendly and sacred, all the experiences useful, all the days holy, all the people divine.” (Ralph Waldo Emerson)

**********

Απελπισία
Στης ξενητιάς τα τρίστρατα σα με τρυπούσε απελπισιά,
τα μάτια πάντα κατά σε, πατρίδα, θα γυρνούσα.
Μα τώρα εδώ, πολίτης σου, προς ποια του ορίζοντα εμπασιά
μεσ΄ στο δαρμό της νύχτας μου θα ΄βρω σελήνη ελεούσα;

“Ήχος Πλάγιος”, Αγαμέμνων Μουρτζόπουλος

**************

Την Άνοιξη μια μυγδαλιά μας είπε:

“Όταν ζεστοί οι χυμοί με ξύπνησαν

από το λήθαργο του χειμώνα

Τα μάτια μου φίλησαν το χρυσό φως

της Άνοιξης

Και το φιλί έγινε άνθος!”

 

“Ήχος Πλάγιος”, Αγαμέμνων Μουρτζόπουλος
 
**************

“Ένας δημοκρατικός πολιτισμός θα σωθεί μόνο αν μετατρέψει τη γλώσσα της εικόνας σε κίνητρο για κριτική σκέψη κι όχι σε πρόσκληση για ύπνωση.” (Ουμπέρτο Έκο)

“A democratic civilization will save itself  only if it turns the language of the image into a stimulus for critical reflection, instead of an invitation to hypnosis.” (Umberto Eco)
 
***

“…Αυτό που το παιδί κάνει σήμερα από κοινού, αύριο θα είναι ικανό να το κάνει από μόνο του…” (Λεβ Βιγκότσκι)

“…What a child can do today collaboratively, tomorrow they will be able to do it by themselves…” (Lev Vygotsky)

***

“…Θα πρέπει να είναι ωραίο να πεθαίνεις με τη γνώση ότι έχεις πραγματοποιήσει κάποιο ειλικρινές έργο και να ξέρεις ότι σαν αποτέλεσμα αυτού θα εξακολουθείς να ζεις στη μνήμη, έστω, και ολίγων, αφήνοντας ένα σωστό παράδειγμα για όσους θα ακολουθήσουν…” (Βίνσεντ Βαν Γκογκ)

“It must be nice to die with the knowledge that you have accomplished some sincere work and to be aware that as a result of this work you will continue to live in the memory of, at least, a few people, leaving a right paradigm to the others who will follow…” (Vincent Van Gogh)

***

«Ένας δάσκαλος, μία κοινωνία ή ένας πολιτισμός δεν δημιουργούν έναν άνθρωπο. Δεν εμφυτεύουν μέσα του την ικανότητα να αγαπά, να αυτοβελτιώνεται ή να είναι δημιουργικός. Αντί αυτού, επιτρέπουν ή προωθούν ή ενθαρρύνουν ή βοηθούν αυτό που υπάρχει σε εμβρυακή μορφή να γίνει αληθινό και πραγματικό. Ο πολιτισμός είναι ο ήλιος, η τροφή και το νερό, δεν είναι ο σπόρος».  (Αβραάμ Μάσλοου)

“A teacher, a society or a civilization don’t create a human. They don’t implant into him the capability to love, to self-improve or to be creative. Instead of this, they allow or promote or encourage or help what exists in embryonic form so as it becomes real and pragmatic. Civilization is the sun, the food and the water, it is not the seed.”  (Abraham Maslow)

***

“Αν ένα δέντρο το τσακίσει η καταιγίδα

Αν το δέντρο μαραθεί απ’ την έλλειψη ήλιου

Αν μείνει καχεκτικό απ’ τη φτώχεια του εδάφους,

Ποτέ δεν θα πούμε ότι αυτή ήταν η φύση του!” (Κάρεν Χόρνεϋ)

“If a tree is broken down by the storm

If the tree withers due to lack of sun

If it remains skinny due to poverty of the soil,

We will never say that this was its nature!” (Caren Horney)

***

“Καλή ζωή είναι εκείνη που εμπνέεται από την αγάπη και καθοδηγείται από τη γνώση.” (Μπέρτραντ Ράσσελ)

“Good life is that which is inspired by love and guided by knowledge.” (Bertrand Russel)

***

Ένα Σχόλιο στο άρθρο

“Είπαν”

  1. 22 Ιουλίου, 2012 στις 00:15      Απάντηση Αντώνης Έγραψε:

    Αχ Μουρτζόπουλε, πόσο κορυφαίος μπορεί να είσαι;


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σαν σήμερα

14/11/1919: Υπογράφεται στη Γαλλία η Συνθήκη του Νεϊγύ, που ρυθμίζει τις ελληνοβουλγαρικές σχέσεις. Στην Ελλάδα παραχωρούνται η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη.

Σκακιστική άσκηση

Translate

Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Translate

Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων