Εσωτερικός Κανονισμός του Σχολείου

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
1ου ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
Σχολικό ΄Ετος 2022-2023

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Σκοπός του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου είναι να διαμορφώσει τις συνθήκες εκείνες οι οποίες θα βοηθήσουν τους/τις μαθητές /μαθήτριες να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες και να συμβάλει στην αρμονική συνύπαρξη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Έτσι, ο συγκεκριμένος κανονισμός συντάχθηκε κατόπιν διαλογικής συζήτησης των Εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, ο οποίος προσήλθε σε τακτική Συνεδρίαση για το θέμα αυτό και βασίστηκε στην ισχύουσα νομοθεσία, στις παιδαγωγικές αρχές και στη προϊούσα εμπειρία.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μαραθώνα είναι ένα 12/θέσιο Σχολείο, το οποίο, όμως, λειτουργεί για το σχ. Έτος 2022-2023 με 9 (εννέα ) τμήματα γενικής παιδείας και 1 (ένα) Τμήμα Ένταξης. Βασική μέριμνα όλων των Εκπαιδευτικών του Σχολείου μας είναι η μάθηση των μαθητών/τριών να συντελείται μέσα σε ένα περιβάλλον όπου ο αλληλοσεβασμός, η συμπερίληψη, η κατανόηση, η ειρηνική επίλυση των ζητημάτων που μπορεί να προκύψουν, η αγάπη για το ωραίο , η βιωματική επαφή με τα στοιχεία του πολιτισμού, η αγάπη προς τη φύση είναι αυτονόητες αρχές. Με οδηγό την τήρηση αυτών των αρχών επιδιώκουμε να συμβάλουμε στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών και στην εσωτερίκευση αξιών σημαντικών για τη ζωή τους.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

1)ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ-ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΑΥΤΟ
Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο Σχολείο από τις 08:00 έως τις 08:15 και μένουν στον καθορισμένο για την τάξη τους χώρο του προαυλίου μέχρι το χτύπημα του κουδουνιού, οπότε και μαζεύονται στο χώρο όπου γίνεται η προσευχή ,πάλι στο τμήμα του το κάθε παιδί. Κατά την διάρκεια της προσευχής οι αυλόπορτες κλείνουν με ευθύνη των εφημερευόντων και ανοίγουν μόλις τελειώσει η προσευχή για την περίπτωση που κάποιο παιδί είναι απέξω και κλείνουν αμέσως καθώς οι εφημερεύοντες Εκπαιδευτικοί πρέπει να συνοδεύσουν, όπως και οι υπόλοιποι, τους/τις μαθητές/τριες στην αίθουσα και να αρχίσει το μάθημα. Έτσι, είναι φανερό πως δεν πρέπει να καθυστερούν τα παιδιά να έρθουν στο Σχολείο γιατί εμποδίζεται η μαθησιακή διαδικασία. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση αδικαιολόγητα παραμένουν στο γραφείο της Δ/ντριας και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.
Οι μαθητές /μαθήτριες δεν αποχωρούν πριν από τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, ενημερώνεται ο/η κηδεμόνας τους για να τους παραλάβει.
Η αποχώρηση πραγματοποιείται και από τις δύο αυλόπορτες με τον εξής τρόπο: Πρώτα, στις 13:10μ.μ. θα αποχωρούν οι μαθητές/τριες των Α΄& Β΄ Τάξεων , οι οποίοι θα συνοδεύονται μέχρι τις αυλόπορτες από τους Εκπαιδευτικούς που έχουν την τελευταία ώρα και θα παραλαμβάνονται από τους γονείς/κηδεμόνες οι οποίοι θα βρίσκονται έξω από τις αυλόπορτες. Στη συνέχεια, και αφού χτυπήσει το κουδούνι, αποχωρούν και οι υπόλοιποι/ες μαθητές/τριες , από την αυλόπορτα που έχετε ορίσει ότι θα βρίσκεστε και για την οποία έχετε ενημερώσει το παιδί σας για να ξέρει πού θα κατευθυνθεί . Επισημαίνεται ότι οι μαθητές/τριες των Γ’, Δ΄, Ε΄& ΣΤ’ Τάξεων βγαίνουν από τα κτήρια στο προαύλιο με τη συνοδεία του /της Εκπαιδευτικού που είχαν την τελευταία ώρα και μετά προχωρούν μόνα τους ως την αυλόπορτα που τους έχετε πει ότι θα περιμένετε. Κανένα παιδί δεν θα φεύγει μόνο του, εκτός αν μας έχετε ενημερώσει διαφορετικά με Υπεύθυνη Δήλωση. Στις αυλόπορτες θα βρίσκονται οι Εφημερεύοντες Εκπαιδευτικοί , οι οποίοι θα διασφαλίζουν την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών και για αυτό οι τυχόν συστάσεις τους πρέπει να γίνονται σεβαστές από όλους/ες. Επίσης, σε συγκεκριμένο, στεγασμένο χώρο, κοντά στην πάνω αυλόπορτα, συγκεντρώνονται οι μαθητές που μεταφέρονται με το σχολικό λεωφορείο, από όπου τους παραλαμβάνει η συνοδός του σχολικού ενώ οι μαθητές/τριες του Ολοήμερου συγκεντρώνονται στο παγκάκι μπροστά από την κεντρική είσοδο του παλιού κτηρίου .
Σε περίπτωση κακοκαιρίας, θα τροποποιείται το παραπάνω σχέδιο αποχώρησης και θα μπορείτε να εισέλθετε στο προαύλιο του Σχολείου για να παραλάβετε τα παιδιά σας από τις εξωτερικές πόρτες των κτηρίων.

2) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ –ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Η σωστή συμπεριφορά των μαθητών/τριών κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο Σχολείο, αποτελεί βασικό τομέα της μαθησιακής διαδικασίας για τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας. Το θετικό παράδειγμα, η συζήτηση, η αποφυγή επιβολής τιμωριών, η άμεση επίλυση των συγκρούσεων που μπορεί να δημιουργηθούν, ο σεβασμός στην προσωπικότητα , η αμερόληπτη στάση, η κατανόηση, η τακτική επικοινωνία και η ενημέρωση των Γονέων/Κηδεμόνων αποτελούν τη δική μας επιλογή προκειμένου να επιτύχουμε την σωστή συμπεριφορά των παιδιών και την ανάπτυξη από μέρους τους αισθημάτων αγάπης και αλληλεγγύης προς τους συμμαθητές τους και αγάπη προς το Σχολείο και την μάθηση.

3) ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Το Σχολείο οργανώνει εκδηλώσεις/δράσεις που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Κατά τον σχεδιασμό των δράσεων αυτών λαμβάνονται υπόψη τα ενδιαφέροντα των μαθητών/μαθητριών, η εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους τους για την πραγματοποίησή τους, το αναπτυξιακό στάδιο στο οποίο βρίσκονται και η ικανοποίηση , μέσω των δράσεων αυτών, των μαθησιακών στόχων που έχουν τεθεί.

4)ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Το Σχολείο μας διατηρεί πάντοτε άριστες σχέσεις με τους Γονείς/Κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών μας και με το Σύλλογό τους. Οι σχέσεις αυτές βασίζονται στο σεβασμό της κάθε πλευράς από την άλλη και η επίγνωση του ρόλου του καθενός. Οι Γονείς/Κηδεμόνες γνωρίζουν πως μπορούν να απευθύνονται στο Σχολείο για όποιο πρόβλημα σχετικά με την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών τους τούς απασχολεί και ότι ,επίσης, έχουν άμεση ενημέρωση από τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας για ό,τι αφορά τα παιδιά τους. Επιπλέον, πέρα των έκτακτων ενημερώσεων, θα πραγματοποιούνται και οι τακτικές συναντήσεις, μία κάθε μήνα, για τις οποίες θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση. Ακόμη, οι Γονείς/Κηδεμόνες θα ενημερώνονται για ό,τι υποστηρικτικό πρόγραμμα μπορεί να υπάρξει στο Σχολείο, όπως η ύπαρξη ψυχολόγου.

5) ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Κατά τη διάρκεια του πρωινού ωρολόγιου προγράμματος, πραγματοποιούνται τρία διαλείμματα, στα οποία τα παιδιά πρέπει να παίξουν και να ικανοποιήσουν βασικές τους ανάγκες, όπως η τροφή. Τα παιδιά μπορούν να φέρνουν μαζί τους είτε το κολατσιό που έχετε ετοιμάσει από το σπίτι είτε να ψωνίσουν από το κυλικείο του Σχολείου με γνώμονα πάντα τις δικές σας παραινέσεις ώστε να τρώνε υγιεινά. Κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων επιβλέπονται από τους/τις Εφημερεύοντες Εκπαιδευτικούς, στους οποίους πρέπει να απευθύνονται για οτιδήποτε χρειάζονται.

6) ΟΛΟΗΜΕΡΟ
Το Ολοήμερο πρόγραμμα λειτουργεί από τις 13:20μ.μ. έως τις 16:00μ.μ. με ενδιάμεση αποχώρηση στις 15:00μ.μ.. Από τις 13:25 έως τις 14:00 είναι η ώρα της διατροφικής αγωγής, όπου τα παιδιά τρώνε το μεσημεριανό τους, το οποίο έχει παρασκευαστεί στο σπίτι και ξεκουράζονται. Υπάρχει η δυνατότητα να βάλουν το φαγητό τους στο ψυγείο και να το βγάλουν από εκεί στο τελευταίο διάλειμμα (12:25-12:35) ώστε αυτό να αποκτήσει θερμοκρασία περιβάλλοντος. Από τις 14:15 έως τις 15:00 διαβάζουν και έπειτα έχουν 15 λεπτά διάλειμμα. Στις 15:15 μπαίνουν μέσα για την τελευταία ώρα, όπου τελειώνουν τα μαθήματά τους, όσοι δε είχαν τελειώσει από πριν και ασχολούνται έπειτα με διάφορες δραστηριότητες, όπως ζωγραφκή.

7) ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Έτσι, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην καθαριότητα και στον καλλωπισμό του σχολικού χώρου, προκειμένου αυτός να εμπνέει στους μαθητές την αγάπη για την τάξη και την καλαισθησία , να τους κάνει σαφές εμμέσως ότι πρέπει να τον σέβονται και να τους προσφέρει ένα σωστό περιβάλλον μάθησης.
8) ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το Σχολείο μας έχει αναπτύξει το ιστολόγιό του, την δ/νση του οποίου σας έχουμε στείλει με ι-μέιλ, ώστε να ενημερώνεστε για δράσεις, ανακοινώσεις ή εκδηλώσεις που αναρτούμε εκεί. Η συστηματική σας είσοδος εκεί διευκολύνει την μεταξύ μας επικοινωνία, σας κρατά συνεχώς ενήμερους και συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος, αφού αποφεύγουμε, όσο γίνεται, την τυπωμένη ανακοίνωση.

9)ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ-ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας δύναται να τροποποιηθεί αν διαπιστωθεί κάποια δυσλειτουργία ή για να ανταποκριθεί στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις κατά καιρούς αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Σε κάθε τροποποίηση θα υπάρχει ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων . Η τήρησή του αποτελεί προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου και την πραγματοποίηση των στόχων του, για αυτό συντάσσεται βασιζόμενος στην ισχύουσα νομοθεσία και στις ιδιαίτερες ανάγκες και συνθήκες της σχολικής μας μονάδας.