Βραβεία – Διακρίσεις

”Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες” – Τελετή βράβευσης στο Πνευματικό Κέντρο Λυκόβρυσης

Την Παρασκευή 31 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λυκόβρυσης η τελετή βράβευσης των τμημάτων που συμμετείχαν στον Διεθνή Διαγωνισμό ”Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”. Το σχολείο μας με τη συμμετοχή του κατάφερε να αποσπάσει το 1ο βραβείο και η περηφάνια αλλά και η συγκίνηση είχαν πλημμυρίσει τον χώρο. Αρχικά, παρουσιάστηκαν όλες οι δράσεις με τις οποίες έλαβαν μέρος τα παιδιά και στη συνέχεια κάθε παιδί ξεχωριστά παρέλαβε το βραβείο του από τη διευθύντρια του σχολείου μας. Ακολούθησε συγχαρητήριο μήνυμα από τη γνωστή Κύπρια τραγουδίστρια, συνθέτρια, στιχουργό και ακτιβίστρια Αλέξια Βασιλείου και τέλος τα παιδιά τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια με τη συνοδεία της κρητικής λύρας του κ. Γιώργου Σκορδαλού, η συνδρομή του οποίου στάθηκε πολύτιμη. Στον διάδρομο υποδοχής του Πνευματικού Κέντρου υπήρχε μια μικρή, αλλά συμβολική έκθεση των έργων που δημιούργησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού και η εκδήλωση έκλεισε με ένα μικρό κέρασμα παραδοσιακών κυπριακών κι ελληνικών εδεσμάτων που σε συνδυασμό με το πιο δυνατό  χειροκρότημα όλων, γλύκανε ακόμα περισσότερο τη βραδιά, τις καρδιές μας και την ανάμνηση εκείνης της μέρας.

2 4 3 5 8 1 1 2 1

Συγχαρητήριο μήνυμα από τη γνωστή Κύπρια τραγουδίστρια, συνθέτρια, στιχουργό και ακτιβίστρια Αλέξια Βασιλείου:

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ: “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”
Η συμμετοχή του σχολείου μας στον Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό: «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες» είχε την τιμή να βραβευτεί και πάλι με το 1ο Βραβείο!

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024, το σχολείο μας συμμετείχε στον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες” με τη δημιουργία της ιστοσελίδας connecting the Hellenic dots. Στον φετινό διαγωνισμό, συμμετείχαν ακόμα περισσότερα τμήματα του σχολείου μας και συγκεκριμένα η Β’ τάξη με την κ. Νάντια Τσαούσογλου, το Γ’1 με την κ. Κωνσταντίνα Λιλή, το Δ’2 με την κ. Ματίνα Ρίζου και το Στ’3 με την κ. Λέλα Τζιμοπούλου. Εκτός από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς των τμημάτων, ουσιαστική ήταν και η συμβολή της εκπαιδευτικού των Αγγλικών κ. Αγγελικής Γλαβά και της εκπαιδευτικού των Εικαστικών κ. Χαράς Γριβοκωστοπούλου. Τη συνολική ευθύνη του διαγωνισμού ανέλαβε η κ. Λέλα Τζιμοπούλου.

Εκτός από την ενισχυμένη συμμετοχή των τμημάτων εντός σχολείου, διευρυμένη ήταν και η σύμπραξη των σχολείων που συμμετείχαν. Αναλυτικότερα, στο πρόγραμμα έλαβαν επίσης μέρος το Δημοτικό Σχολείο Αγίων Τριμιθιάς και το Δημοτικό Σχολείο Πεύκιος Γεωργιάδης της Κύπρου, το Saint Catherine’s British School, το Ελληνικό Παροικιακό Σχολείο Απ. Πέτρου & Παύλου στο Μπρίστολ του Ηνωμένου Βασιλείου, το Ελληνικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου στο Ocean Township του New Jersey των Η.Π.Α., το Ελληνικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου στο Winnipeg του Καναδά, το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας στο  Bloemfontein και η Σχολή ΣΑΧΕΤΙ στο Johannesburg της Νοτίου Αφρικής και τα Σχολεία Γλώσσας και Πολιτισμού Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης και Βικτωρίας της Αυστραλίας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δέκα στο σύνολο σχολείων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, ένωσαν τις κουκίδες του ελληνισμού και είχαν την ευκαιρία να  αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους τόσο με φυσική παρουσία, όσο και διαδικτυακά, να συμμετέχουν σε κοινές δράσεις, να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες που ανέδειξαν την αξία και τη σύνδεση του κυπριακού και του ελληνικού πολιτισμού σε επίπεδο ιστορίας, εθίμων, γλώσσας και τέχνης, να συνομιλήσουν με σημαντικούς ανθρώπους στους οποίους έθεσαν τις ερωτήσεις τους. Πέρα και πάνω από τις αντικειμενικές δυσκολίες όπως εκείνες της απόστασης και της διαφορετικής ζώνης ώρας, τα παιδιά απέδειξαν για μία ακόμα φορά τις απεριόριστες δυνατότητές τους, όταν αναδεικνύεται η δημιουργικότητά τους. Το μεράκι, η ομαδικότητα, η ομαλή συνεργασία, το ζωηρό ενδιαφέρον είναι μόνο μερικά από τα πράγματα που μας έκαναν υπερήφανους και φέτος!

Πολλά πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!!!

Μπορείτε να περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε, ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας (9 Φεβρουαρίου), παιδιά από το σχολείο μας και όλα τα σχολεία της σύμπραξης, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή padlet, συστήθηκαν, παρουσίασαν τη χώρα τους και απάντησαν στην ερώτηση “γιατί μαθαίνω ελληνικά;”.

Η δράση: https://padlet.com/mariaspyridonos1/padlet-huvr0nfkxm70bfxw

Σας παρουσιάζουμε στη συνέχεια τις δράσεις που ανέλαβαν οι τάξεις του σχολείου μας:

Δράσεις της Β΄ τάξης για τον διαγωνισμό

Τα παιδιά της Β΄ τάξης, συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τις εξής δράσεις:

Εμπνεύστηκαν από τα γεγονότα της τουρκικής εισβολής και δημιούργησαν ένα ποίημα, το οποίο πλαισιώνεται από εικόνες και σύμβολα που διευρύνουν  την σκέψη και τον προβληματισμό μας.

Η εργασία των παιδιών: εικαστικό έργο | My Site 2

Επίσης, ήρθαν σε επαφή μέσω ζωντανής σύνδεσης με τα παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο Κύπρου «Πεύκιος Γεωργιάδης». Τα παιδιά γνωρίστηκαν, συζήτησαν και αντάλλαξαν  ιδέες, απόψεις και εμπειρίες.

Η επικοινωνία των παιδιών: διαδικτυακή συνάντηση Ελλάδα – Κύπρος | My Site 2

Δράσεις του Γ1΄ τμήματος για τον διαγωνισμό

Οι μαθητές του Γ1΄ τμήματος πήραν συνέντευξη από τον κύριο Ιάσονα Γιασεμή, ο οποίος τον Αύγουστο του 1974 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σπίτι του στην Αμμόχωστο, όταν τα τουρκικά στρατεύματα εισέβαλαν στην Κύπρο. Ο κύριος Ιάσονας, ο οποίος έγινε πρόσφυγας στην ίδια του την πατρίδα, διηγείται τη ζωή του εκείνη την περίοδο.

Η συνέντευξη: συνέντευξη κ. Ιάσονα Γιασεμή | My Site 2 (cygrhomogeneitypar.wixsite.com)

Δράσεις  του Γ1΄ στο μάθημα των Εικαστικών

Στο μάθημα των Εικαστικών, τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τα ψηφιδωτά στην Οικία του Ευστολίου, η οποία αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα αρχαιολογικά μνημεία της Λεμεσού. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες ψηφιδωτών από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή, μίλησαν για τη διαχρονικότητα της συγκεκριμένης τέχνης και πώς συνδέεται το χθες με το σήμερα μέσω αυτής.

Η εργασία των παιδιών: ψηφιδωτό πτηνό | My Site 2

Δράσεις του Δ΄2 για τον διαγωνισμό

Τα παιδιά του Δ2΄, συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τις εξής δράσεις:

Δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για  την Κύπρο με τίτλο “Χαϊκού“. Τα παιδιά, αφού ενημερώθηκαν για το χρονικό της τουρκικής εισβολής στο νησί, έφτιαξαν μια ποιητική συλλογή χαϊκού με μεγάλο ενθουσιασμό και συγκίνηση.

Η εργασία των παιδιών: https://heyzine.com/flip-book/1de1eae42e.html

Ακόμη, δημιούργησαν ένα κολάζ – χάρτη της Κύπρου. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον χάρτη φροντίζοντας να φαίνεται πόσο διαφορετικό είναι το βόρειο τμήμα του νησιού μετά την τουρκική εισβολή, αξιοποιώντας φωτογραφίες του Δώρου Παρτασίδη που αποδίδουν με ρεαλιστικό τρόπο τα συναισθήματα όσων έζησαν τα γεγονότα του΄74.

Η εργασία των παιδιών:https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2/%CE%BF-%CF%87%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%8D%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%85

Δράσεις του Δ2΄ στο μάθημα των Αγγλικών

Στο μάθημα των Αγγλικών, τα παιδιά του Δ2 επιστρατεύοντας τις γνώσεις, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, διακόσμησαν τον τοίχο της τάξης τους με ένα σχολείο γεμάτο με λέξεις-δάνεια που ακούγονται στις αίθουσες και των δύο σχολείων: του 1ου Δημοτικού Λυκόβρυσης και εκείνου που φιλοξενεί τους μαθητές της ομογένειας.

γλωσσικά δάνεια | My Site 2 (cygrhomogeneitypar.wixsite.com)

Δράσεις του Στ’ 3 για τον διαγωνισμό 

 Τα παιδιά του Στ’ 3, συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τις εξής δράσεις: 

 Δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με τίτλο: “έθιμα κυπριακά, έθιμα ελληνικά“. Τα παιδιά αφού μελέτησαν ορισμένα κυπριακά και τα αντίστοιχα ελληνικά έθιμα, εντόπισαν και κατέγραψαν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. 

Η εργασία των παιδιών: https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2/copy-of-%CF%87%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%BF%CF%8D  

Εκφράστηκαν με καλλιτεχνικές δημιουργίες, οι οποίες συγκεντρώθηκαν σε ένα βίντεο με τίτλο “τα κυπριακά αγγεία αλλιώς…“. Τα παιδιά φιλοτέχνησαν με τον δικό τους τρόπο μερικά από τα πιο γνωστά κυπριακά αγγεία. 

Η εργασία των παιδιών: https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2/copy-of-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1  

 Πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Saint Catherine’s British School, γνωρίστηκαν και επικοινώνησαν με τους μαθητές και τις μαθήτριες και δημιούργησαν ποιήματα κατά ομάδες. 

Η εργασία των παιδιών: https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2/copy-of-%CE%AD%CE%B8%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CF%85%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC  

 Εκτός από τις παραπάνω δράσεις, τα παιδιά συμμετείχαν σε όλες τις διαδικτυακές συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν και έθεσαν τις ερωτήσεις τους στους ανθρώπους που ήταν κάθε φορά προσκεκλημένοι. Μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βίντεο στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού. 

Τελετή Βράβευσης- 10 ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός-Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια

Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 10 το πρωί, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Ζακλίν ντε Ρομιγί  του Υπουργείου Παιδείας, η εκδήλωση για τη βράβευση  των μαθητικών δημιουργιών στον 10ο Διεθνή Μαθητικό ΔιαγωνισμόΔημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια- Από το χθες στο σήμερα.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και οργανώθηκε από του Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων και τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων Εκπαίδευσης για  την Αειφορία.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και παρέλαβαν το Βραβείο τους μαθητές και μαθήτριες  της περσινής Ε’Τάξης  του 1ου και 2ου Δημοτικού Λυκόβρυσης και  1ου Δημοτικού Πεύκης, συνοδευόμενες από τις δασκάλες της Πληροφορικής κ.Αγγελική Ξυραφά(1ο Λυκόβρυσης -1ο Πεύκης) και κ.Ευανθία Λυμπεράτου (2ο Λυκόβρυσης -1ο Πεύκης). Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, επίσης, η κ.Άννα Ιωσηφίδου, Διευθύντρια του 1ου  Δημοτικού Σχολείου Πεύκης και γονείς των μαθητών και μαθητριών.

Το Ταξίδι στον χρόνο διακρίθηκε στην κατηγορία : επιτραπέζιο ψηφιακό παιχνίδι.IMG 20240203 094739

IMG 503040723407d2209e4c6331bab767fd V 1

IMG 286ecbc76ca196fb08fd9b1d8f313a41 V 19

Διαδικτυακή Τελετή Βράβευσης – 3ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός-Το μάθημα … παιχνίδι.

Την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκης, πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή τελετή  βράβευσης για τον 3ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό επιτραπέζιου και ψηφιακού παιχνιδιού «Το μάθημα…παιχνίδι». Το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Λυκόβρυσης και το 1ο Δημοτικό Σχολείου Πεύκης, τα οποία συνεργάστηκαν, απέσπασαν το πρώτο βραβείο για το «Ταξίδι στον χρόνο», στην κατηγορία του ψηφιακού παιχνιδιού.

Στην τελετή παρευρέθηκαν,  εκτός από τους μαθητές και τις μαθήτριες των τριών σχολείων, οι Διευθύνσεις των σχολείων, ο Σύμβουλος της Πληροφορικής, δάσκαλοι και δασκάλες των σχολείων, καθώς και οι δυο δασκάλες της Πληροφορικής που μετείχαν στον διαγωνισμό.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 1 page 000156      87

https://blogs.sch.gr/1dimlyk/files/2023/06/ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ.pdf 

Τελετή Βράβευσης  “Ποντιακός Ελληνισμός”

Την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023 και ώρα 10.00 το πρωί, πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η εκδήλωση βράβευσης των μαθητικών δημιουργιών που διακρίθηκαν στον 7ο Διεθνή Διαγωνισμό «Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον».
      Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου και τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας. Ο διαγωνισμός οργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠΑΙΘΑ και συνδιοργανωτές της εκδήλωσης βράβευσης ήταν η Έδρα Ποντιακών Σπουδών του Α.Π.Θ. και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ποντίων Εκπαιδευτικών. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Σωματείου Παναγία Σουμελά. Στην εκδήλωση βράβευσης συμμετείχαν 1300 μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί (από 80 σχολεία), από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια, που παρέλαβαν τα βραβεία τους και παρουσίασαν τις δημιουργίες τους.
      Το σχολείο μας εκπροσώπησε η εκπαιδευτικός Ελένη Τζιμοπούλου, η οποία συμμετείχε και συντόνισε τη δημιουργία της περσινής μας συμμετοχής στον διαγωνισμό μέσω της σύμπραξης πέντε σχολείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας και η οποία συμμετοχή απέσπασε το 1ο βραβείο στην κατηγορία “Ταινίες Τεκμηρίωσης”.

 

εικόνα Viber 2023 11 13 11 41 41 866

εικόνα Viber 2023 11 13 11 41 42 939

εικόνα Viber 2023 11 13 11 41 44 179

1ο βραβείο στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον”, του σχολικού έτους 2022 – 2023.
Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Λυκόβρυσης συμμετείχε στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον”.  

Το δίκτυο των σχολείων που δημιουργήσαμε πέρυσι, διευρύναμε φέτος και είχε την τιμή να λάβει το 1ο Βραβείο και τη φετινή χρονιά στον 9ο Διεθνή Διαγωνισμό “Κύπρος – Ελλάδα -Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”, συμμετείχε στην κατηγορία “ταινίες τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ)” του 7ου Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού “Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον” και έλαβε για ακόμα μία φορά το 1ο Βραβείο! 

Πρόκειται για το δίκτυο σχολείων που περιλαμβάνει το 1ο Δημοτικό Σχολείο Λυκόβρυσης στην Ελλάδα, το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Μάρωνα στην Κύπρο, το Ελληνικό Παροικιακό Σχολείο Weston-Super-Mare και του Απ. Ανδρέα Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Ελληνικό Παροικιακό Σχολείο Αγίου Γεωργίου στο New Jersey των Η.Π.Α.  

Οι μαθητές του τμήματος της Τετάρτης και του τμήματος της Έκτης που συμμετείχαν, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την ιστορία του Ποντιακού Ελληνισμού, να δημιουργήσουν ένα animation ιστορικού περιεχομένου, να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους και σε σύμπραξη με τους μαθητές όλων των σχολείων που συμμετείχαν να δημιουργήσουν το ντοκιμαντέρ με τίτλο “Ρίζες αθάνατες ποντιακές”.

Στο ντοκιμαντέρ απαντούν στις ερωτήσεις και τις απορίες των μαθητών, οι απόγονοι πρώτης γενιάς τριών Ελλήνων του Πόντου οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα μέρη που γεννήθηκαν στον Πόντο. Παρουσιάζεται η ιστορία και οι περιπέτειες του καθενός από αυτούς προκειμένου να φτάσουν στην Ελλάδα, εκείνα που άφησαν αλλά και εκείνα που βρήκαν. Επιπλέον, απαντούν σε ερωτήσεις σχετικές με την ποντιακή διάλεκτο, τα τραγούδια καθώς επίσης και την ποντιακή κουζίνα. Παράλληλα, σκιαγραφείται το ιστορικό πλαίσιο της παρουσίας και της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και παρουσιάζονται σημαντικές πληροφορίες για τη μετανάστευση και μετέπειτα εγκατάσταση των Ποντίων στην Κύπρο, την Αγγλία και την Αμερική.  
Η χαρά και η υπερηφάνειά μας είναι μεγάλη! Για τον υποδειγματικό τρόπο με τον οποίο εργάστηκαν τα παιδιά διατηρώντας παράλληλα τη συνέπεια ως προς τα μαθητικά τους καθήκοντα, για την άψογη συνεργασία των συναδέλφων όλης της σύμπραξης που συμμετείχαν με μεράκι, για τη στήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης! Η μεγαλύτερη επιβράβευση είναι η παρακαταθήκη που δημιουργείται μετά από τρεις συνεχόμενες πρωτιές κατά την τελευταία διετία και μας δίνει ώθηση για να συνεχίζουμε με ομαδικότητα μικροί και μεγάλοι! 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το ντοκιμαντέρ παρακάτω. Καλή θέαση!

Ρίζες αθάνατες ποντιακές

1ο βραβείο στον 9ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”, του σχολικού έτους 2022-2023.

Το πρώτο βραβείο απέσπασε και εφέτος η συμμετοχή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης στον 9ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Κύπρος – Ελλάδα -Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες” για το έτος 2022-2023. Αυτή τη φορά στην κατηγορία διηγήματα, στην οποία συμμετείχε.

Στο δίκτυο των σχολείων που είχε δημιουργηθεί στον αντίστοιχο περσινό διαγωνισμό, δηλαδή του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Μάρωνα στην Κύπρο, του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης στην Ελλάδα, των Ελληνικών Παροικιακών Σχολείων Weston-Super-Mare και του Απόστολου Ανδρέα Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο, φέτος προστέθηκε και το Ελληνικό Παροικιακό Σχολείο Αγίου Γεωργίου στο New Jersey των Η.Π.Α.. Φέτος, έκτος από τους μαθητές της Δ’ τάξης που συμμετείχαν και πέρυσι, συμμετείχαν με τις δημιουργίες τους και τα «πρωτάκια», οι μαθητές της Α’ τάξης!

Το παραγόμενο έργο για τη φετινή χρονιά είναι ένα διήγημα σε μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου με τίτλο “Της Ρήγαινας η ευχή”, που συνέγραψαν και εικονογράφησαν οι μαθητές και το  οποίο μας ταξιδεύει μέσω των πέντε αισθήσεων στον απανταχού ελληνισμό μέσα από γεύσεις, μυρωδιές, εικόνες,  ακούσματα. Συνδετικός κρίκος η Ρήγαινα, μια μυθική μορφή της κυπριακής παράδοσης η οποία με την παρουσία της εμπνέει τα όνειρα των παιδιών για έναν κόσμο ειρηνικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η περσινή συμμετοχή βρισκόταν ανάμεσα στις 154 που βραβεύτηκαν από τις 1.456 που εστάλησαν και φέτος βρίσκεται στις 167 από 1.359 συμμετοχές που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, σε διεθνές επίπεδο.

Μπορείτε να διαβάσετε το διήγημα παρακάτω:

κ ε ο 2023 1
1ο βραβείο στον 8ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”, του σχολικού έτους 2021-2022.
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022, το Γ’1 τμήμα του 1ου Δ.Σ. Λυκόβρυσης, συμμετείχε στον 8ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”, στην κατηγορία “Ταινίες Μυθοπλασίας”.
Το έργο αποτελεί κοινή Ευρωπαϊκή Δράση τεσσάρων σχολείων, του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Μάρωνα στην Κύπρο, του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης στην Ελλάδα και των Ελληνικών Παροικιακών Σχολείων Weston-Super-Mare και του Απ. Ανδρέα Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει ως στόχο την ανάδειξη της διαχρονικότητας του πολιτισμικού στοιχείου του ελληνισμού, όπου αυτός συναντάται. Αρχής γενομένης από την κυπριακή μαρωνίτικη γλώσσα η οποία ομιλείται αδιάκοπα από τον 8ο αι. μ.Χ. και περιλαμβάνεται στον κόκκινο κατάλογο της Unesco, επιδίωξη των δημιουργών αποτέλεσε η συνάντηση του παρελθόντος με το παρόν, η αλληλεπίδραση των μαθητών με την πολιτισμική πραγματικότητα, η κοινή ανάγκη για συνέχεια και ιστορική λύτρωση…
Οι μαθητές του τμήματος εργάστηκαν με όρεξη, πρωτοτυπία και ομαδικότητα, εικονογράφησαν μέρος της ταινίας, εμφανίστηκαν στο animation που δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτικό του τμήματος και καλύπτει όλη τη διάρκειά της, εκφώνησαν μέρος των διαλόγων οι οποίοι κατά την επεξεργασία του συνολικού υλικού ενώθηκαν από την εκπαιδευτικό με τους διαλόγους των μαθητών της Κύπρου και της Ομογένειας, διδάχτηκαν και ηχογράφησαν το τραγούδι από τον εκπαιδευτικό της Μουσικής, στον οποίο ανήκει και η σύνθεσή του.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία μικρού μήκους παρακάτω. Καλή θέαση!

Ένα παιδί αγγελικό τις μνήμες μας ενώνει …