“Παγκόσμια ημέρα του αυτισμού “

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα του αυτισμού την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 οι μαθητές/τριες της Στ τάξης της σχολικής μας μονάδας συμμετείχαν στη δράση της Μέριμνας Παιδιού Κατερίνης με θέμα «Περπατάμε για τον αυτισμό». Σκοπός της δράσης η αποδοχή της διαφορετικότητας και ο σεβασμός της προσωπικότητας του άλλου. Μέσα σε ένα κλίμα αισιοδοξίας οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να γράψουν μηνύματα αποδοχής, να αναπτύξουν διάλογο και τέλος να περπατήσουν μαζί με όλους/ες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στον πεζόδρομο της πόλης δηλώνοντας έμπρακτα την υποστήριξή τους στο διαφορετικό.

«Η Β΄ΤΑΞΗ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ»

Η Β΄τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε στις 28 Μαρτίου εκδρομή στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή ,συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η κοινωνία των μελισσών». Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στη φάρμα της σχολής, να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα βίντεο για τις μέλισσες, να γευτούν μέσω των αισθήσεων βασιλικό πολτό, γύρη και πρόπολη αλλά και να μαγειρέψουν γλυκάκια με βάση το μέλι.

«3ο Εργαστήριο Σχολικής Διαμεσολάβησης»

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, η τρίτη συνάντηση, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Εργαστήρι σχολικής διαμεσολάβησης» με εισηγήτρια την κ. Αφροδίτη Αργυροπούλου, Δικηγόρο-Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια και Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών. Οι μαθητές/τριες των Ε και Στ τάξεων της σχολικής μας μονάδας με τις εκπαιδευτικούς τους ασχολήθηκαν διεξοδικά με την προσομοίωση μιας σχολικής διαμεσολάβησης. Οι «σχολικοί διαμεσολαβητές» κάθισαν στην καρέκλα του «διαμεσολαβητή» και αντιμετώπισαν πραγματικά περιστατικά διαφορών ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Με τον τρόπο αυτό ανέπτυξαν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες αλλά και δεξιότητες όπως η ενεργητική ακρόαση, η ενσυναίσθηση, η αντιμετώπιση αδιεξόδου, η διαχείριση συγκρουσιακών προσωπικοτήτων, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η διαμόρφωση των προϋποθέσεων για τη λήψη απόφασης. Όλες οι παραπάνω δεξιότητες ενδυναμώνουν τους/τις μαθητές/τριες έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά και δια βίου τις προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, υιοθετώντας παράλληλα μια κουλτούρα διαλόγου κι επιλέγοντας έναν πολιτισμό ειρήνης και αλληλοσεβασμού. Στόχος μας είναι οι μαθητές/τριες μας να νιώθουν θωρακισμένοι και να αποκτήσουν ψυχική ανθεκτικότητα αλλά κι ετοιμότητα απέναντι σε επίκαιρα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά στο σχολικό αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

«Παρέλαση 25ης Μαρτίου»

Συγχαρητήρια στα παιδιά που εκπροσώπησαν άξια το σχολείο μας στη μαθητική παρέλαση!Χρόνια Πολλά!

«Οι μικρές μελισσούλες του Α1 στη Γεωργική σχολή»

Την Πέμπτη 21 Μαρτίου οι μαθητές/τριες του Α1 επισκέφθηκαν τη Γεωργική σχολή και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα «Η κοινωνία των μελισσών».
Τα παιδιά έμαθαν πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τις μέλισσες ,σχετικά με τους βασικούς τύπους μέλισσας (βασίλισσα, κηφήνας, εργάτρια), καθώς και με το σπίτι των μελισσών, την κυψέλη! Επίσης έμαθαν για το νέκταρ, την κηρήθρα, τη γύρη και τον τρόπο παραγωγής του μελιού και έζησαν μία μοναδική εμπειρία εξερεύνησης.

“Η γιορτή της 25ης Μαρτίου 1821”

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου στο σχολείο μας τιμήσαμε με τον δικό μας τρόπο την ημέρα της 25ης Μαρτίου του 1821, της Ελληνικής Επανάστασης, με περηφάνεια και συγκίνηση.
Μέσα από μια συγκινητική θεατρική παράσταση, οι μαθητές μας ταξίδεψαν στο χρόνο και βίωσαν έντονα τα γεγονότα του 1821.Ζωντάνεψαν με ερμηνείες γεμάτες συναίσθημα, αυθορμητισμό και ταλέντο, τις μορφές των ηρώων μας.Κάθε μαθητής, με τον δικό του τρόπο, συνέβαλε στην άψογη υλοποίηση της παράστασης.
Ευχαριστούμε τους μαθητές μας για την αφοσίωση και το ταλέντο τους. Η ερμηνεία τους άγγιξε τις ψυχές μας και μας γέμισε με αισιοδοξία για το μέλλον.
Ευχαριστούμε επίσης τους γονείς για την αμέριστη υποστήριξη και την παρουσία τους.
Τέλος, ευχαριστούμε όλους τους καλεσμένους που τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση.

«ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»

Σήμερα Παρασκευή 8 Μαρτίου παρακολούθησαν οι μαθητές /τριες της Ε ΄και ΣΤ΄τάξης επιμόρφωση για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, από τον κ.Τζάγκα της Διεύθυνσης της Ελληνικής Αστυνομίας

Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τους κινδύνους και τις απειλές του διαδικτύου, το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού, τους κινδύνους  που ελλοχεύουν στις σελίδες της κοινωνικής δικτύωσης καθώς και για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.

“Παγκόσμια Ημέρα κατά της ενδοσχολικής Βίας και του Σχολικού εκφοβισμού”

ΣΧ3Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού καθιερώθηκε, πανελληνίως η 6η Μαρτίου. Ο σχολικός εκφοβισμός, ή αλλιώς θυματοποίηση (bullying), είναι η πλέον διαδεδομένη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς στον χώρο του σχολείου.
Με στόχο την ενημέρωση των μαθητών/τριών για τις συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού, για το πώς τον διακρίνουμε από μια απλή διένεξη, αλλά και για την αντιμετώπιση του, σήμερα 6 Μαρτίου 2024, εκπονήθηκαν πολλές δράσεις στη σχολική μας μονάδα, όλες προσανατολισμένες στην σωστή του αντιμετώπιση, στην πρόληψη και αν είναι δυνατόν στην εξάλειψή του.
Συγκεκριμένα υλοποιήθηκε η τρίτη συνάντηση των μαθητών/τριών με τους/τις μαθητές/τριες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου με σύνθημα «Αποδοχή της διαφορετικότητας και σεβασμός της προσωπικότητας του άλλου». Ο Κοινωνικός λειτουργός και η Ψυχολόγος της σχολικής μας μονάδας (μέλη της ΕΔΥ) υλοποίησαν ενημερωτικές και βιωματικές δράσεις με τα παιδιά των Ε΄ και Στ΄ τάξεων με στόχο την ενημέρωσή τους για τις μορφές του Σχολικού εκφοβισμού, καθώς πρόκειται γι ένα πολυπρισματικό φαινόμενο που οφείλεται σε πληθώρα παραγόντων με πολλές συνέπειες για τους/τις εμπλεκόμενους/ες. Η εκπαιδευτικός των Αγγλικών της σχολικής μας μονάδας, στο μάθημά της, με βιωματικό τρόπο ενεργοποίησε τα παιδιά και συγκεκριμένα: Διάβασαν όλοι μαζί το βιβλίο «Wrinkled Heart», συζήτησαν για τους πέντε τρόπους αντίδρασης των παιδιών σε περίπτωση που αισθανθούν ότι είναι αποδέκτες σχολικού εκφοβισμού, bullying, και τέλος φόρεσαν τα anti-bullying βραχιολάκια που είχαν ετοιμάσει και για τους φίλους τους πια, τους μαθητές του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου.
Στο σχολείο μας είμαστε όλοι μια αγκαλιά και θέλουμε τα παιδιά να αισθάνονται ασφαλή, ψυχολογικά και σωματικά, να νιώθουν ότι μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και να μιλούν για ότι τα απασχολεί και τα προβληματίζει.

“2o Εργαστήρι Σχολικής Διαμεσολάβησης”

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 05 Φεβρουαρίου 2024, η δεύτερη συνάντηση, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Εργαστήρι σχολικής διαμεσολάβησης» με εισηγήτρια την κ. Αφροδίτη Αργυροπούλου, Δικηγόρο-Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια και Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών. Οι μαθητές/τριες των Ε και Στ τάξεων της σχολικής μας μονάδας με τις εκπαιδευτικούς τους ασχολήθηκαν διεξοδικά με τις δεξιότητες των διαμεσολαβητών/τριών δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως ενεργητική ακρόαση, ενσυναίσθηση, σεβασμός του άλλου, αποδοχή της διαφορετικότητας, διαχείριση συγκρουσιακών προσωπικοτήτων. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με συγκινητική ζέση στο συγκεκριμένο εγχείρημα καταδεικνύοντας με σαφήνεια πόσο σημαντικό είναι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους αλλά και τα συναισθήματα των άλλων, να βοηθούν τους/τις συμμαθητές/τριες τους να εκφράζονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου αναγνωρίζεται η αξία της κάθε προσωπικότητας.
Η σχολική διαμεσολάβηση, δηλαδή η μη συγκρουσιακή επίλυση διαφορών συνιστά τον πλέον σύγχρονο και πολιτισμένο τρόπο αντιμετώπισης των διαφορών στη σχολική κοινότητα, ενδυναμώνοντας τα μέλη της και προσδίδοντας τους πολύτιμες δεξιότητες και στρατηγικές. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι εκπληρώνει ένα πολύ σημαντικό στόχο της εκπαίδευσης που είναι η δημιουργία υπεύθυνων και πληρέστερων πολιτών ικανών να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής μας.diam 1diam 2

diam 3

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ»

Υλοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2024 το 1ο εργαστήριο «Σχολικής Διαμεσολάβησης» με εισηγήτρια την κ.Αφροδίτη Αργυροπούλου Δικηγόρο, Διαμεσολαβήτρια και Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών.
Τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη διαρθρωμένη διαδικασία της Σχολικής διαμεσολάβησης ,τις δεξιότητες των Σχολικών διαμεσολαβητών καθώς και το πρωτόκολλο διαμεσολάβησης. Υπέβαλαν ερωτήσεις και προέκυψε ένα ς γόνιμος διάλογος και ουσιαστικό ενδιαφέρον για τη διαμεσολάβηση ως τρόπο επίλυσης καθημερινών προβλημάτων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

«Etwinning project»

Οι μαθητές μας είναι αυτόχθονες του ψηφιακού κόσμου (digital natives), είναι μέρος της γενιάς z, επομένως πρέπει να προσαρμόσουμε τις μεθόδους διδασκαλίας μας στις τρέχουσες ανάγκες τους. Το έργο etwinning ‘Gamifying my class’ όπου συμμετέχει το Στ1 του σχολείου μας, στοχεύει να φέρει τα παιχνίδια στη διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης εμπλέκοντας ενεργά τους μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία μέσω της δημιουργικότητας, της συνεργασίας και του παιχνιδιού στην Αγγλική γλώσσα. Συμμετέχουν παιδιά από Δημοτικά σχολεία της Ιταλίας, της Πορτογαλίας, της Πολωνίας,της Ρουμανίας και της Τουρκίας. Ευχαριστούμε πολύ τον καθηγητή της Πληροφορικής Dimitrios Pitsianis για τη βοήθειά του με τα avatar των μαθητών.