Εορτασμός του Halloween στο σχολείο μας

Με πρωτότυπες  κατασκευές, ζωγραφιές, βίντεο, τραγούδια αλλά και παιχνίδια που ενθουσίασαν τα παιδιά , στις 31 Οκτωβρίου 2023 γιορτάστηκε φέτος στο σχολείο μας  το Halloween, μια παλιά γιορτή του δυτικού κόσμου που γιορτάζεται κυρίως στη Βρετανία και στη B. Αμερική , αλλά σταδιακά έχει επεκταθεί και σε χώρες που δεν έχουν καμία σχέση με τον αγγλοσαξωνικό κόσμο.

Αρχικά , με πρωτοβουλία της διευθύντριας κ. Τουρσουνίδου Φωτεινής και τη βοήθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού , στολίστηκε η είσοδος του σχολείου με νυχτερίδες , αραχνούλες , κολοκύθες , ιστούς  , όλα σχετικά με το θέμα της γιορτής.

Έπειτα , τα παιδιά των μικρών τάξεων παρακολούθησαν στο αμφιθέατρο του σχολείου τη διαδραστική ιστορία “Room on the broom” όπου μέσα από ένα συνεχές παιχνίδι ερωταπαντήσεων έμαθαν με βιωματικό τρόπο λεξιλόγιο , έθιμα και παραδόσεις γύρω από τη γιορτή του Halloween. Στη συνέχεια, χόρεψαν  τραγούδια και στο τέλος βγήκαν στο προαύλιο του σχολείου όπου έπαιξαν παιχνίδια.

Τα παιδιά των μεγάλων τάξεων παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τη γιορτή (Πώς ξεκίνησε , τι γιορτάζουμε και πότε , τα ήθη και τα έθιμα) με σκοπό μέσα από τη συζήτηση να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες αλλά και να διασκεδάσουν. Έπειτα , με τη βοήθεια του γυμναστή κ.Βοϊκλή Επαμεινώνδα , χωρίστηκαν σε ομάδες και έπαιξαν διάφορα παιχνίδια όπως το “Mummy wrap” και  το “Pass the ball through the pumpkin”.

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας επί σχετικών θεμάτων. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία και αναμφίβολα το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων.

Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας και εμπλέκουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έχει πολύπλευρα οφέλη, όπως: (α) θετική επίδραση στη σχολική επίδοση, (β) ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, (γ) καλλιέργεια γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων αναγκαίων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και (δ) μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μελλοντικών προβλημάτων και συμπεριφορών υψηλού κινδύνου.

Στο πλαίσιο αυτό διοργανώθηκαν στο σχολείο μας βιωματικές δράσεις σε συνεργασία με την ψυχολόγο κα Αρώνη Αικατερίνη και την κοινωνική λειτουργό κα Λάμπρου Σταματία, μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού μας, στις οποίες συμμετείχαν με ενδιαφέρον μαθητές και μαθήτριες των τάξεων του σχολείου μας. Τα παιδιά μέσω της επεξεργασίας του παραμυθιού «Ο Κήπος με τις 11 γάτες» και των βιωματικών ασκήσεων και φύλλων εργασίας που τους δόθηκαν είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους και των άλλων και να διδαχθούν τρόπους διαχείρισής τους. Απώτερος στόχος των δράσεων ήταν να ενδυναμώσουν την προσωπικότητα των παιδιών και να προάγουν την ψυχική τους υγεία.

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2

 

 

10η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2023-2024

basketball on a court in a gym

Η ΚΙΝΗΣΗ ΔΙΝΕΙ ΖΩΗ

Την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023 στο σχολείο μας γιορτάσαμε την 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Με σύνθημα « Η κίνηση δίνει ζωή» υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες καθόλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου:

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Η διευθύντρια κ. Τουρσουνίδου Φωτεινή αρχικά μίλησε στους μαθητές/τριες τονίζοντας τη σημασία της άθλησης για την υγεία τους και το πνεύμα τους.
ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ
Με σύμμαχο την ηλιόλουστη μέρα ξεκινήσαμε την πεζοπορία μας. Φτάσαμε στις παρυφές του βουνού και περπατήσαμε δίπλα στο δάσος απολαμβάνοντας τη θέα της πόλης μας, το οξυγόνο και την ομορφιά της φύσης.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΘΛΗΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Στη συνέχεια υποδεχτήκαμε τον Φαρσαλινό πρώην μπασκετμπολίστα Γιώργο Αναγνωστόπουλο στο αμφιθέατρο του
σχολείου μας. Γνωρίσαμε την αθλητική του πορεία και τόνισε πως ο αθλητισμός δυναμώνει το σώμα και καλλιεργεί αξίες και στάσεις ζωής.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ
Ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος στο γυμναστήριο του σχολείου μύησε τους/τις μαθητές/τριες στις τεχνικές των σουτ, της ντρίπλας, των τρίποντων.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
Κατόπιν με χρώματα, σχέδια και συνθήματα οι μαθητές/τριες αποτύπωσαν όσα βίωσαν σε μια τεράστια αφίσα.
ΕΥΓΕΝΕΙΑ
Τέλος η λέξη που σχημάτισαν με τα σώματά τους ήταν η ΕΥΓΕΝΕΙΑ. Μ΄ αυτή τη λέξη θέλησαν να υπενθυμίσουν σε όλους μας ότι το ΕΥ( ΕΥζην-ΕΥτυχία-ΕΥθύνη-ΕΥσυνειδησία- ΕΥγένεια) είναι αξίες που κατακτώνται με προσπάθεια και προσήλωση.

Στις παραπάνω δραστηριότητες συμμετείχαν οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Ιδιαίτερη συμμετοχή στην οργάνωση, στον συντονισμό και στην υλοποίηση των εκδηλώσεων είχε ο εκπαιδευτικός της Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας , κ.Επαμεινώνδας Βοϊκλής.

Ανώνυμο σχέδιο

ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Στις 5 Απριλίου 2023 , οι μαθητές/τριες της Δ’ & Στ2′ τάξης έκαναν μπαζάρ  στον χώρο του σχολείου μας με σκοπό να συγκεντρωθούν χρήματα για την αγορά ενός προτζέκτορα. Ο στόχος μας επιτεύχθηκε , ο προτζέκτορας αγοράστηκε και τοποθετήθηκε στο αμφιθέατρο του σχολείου μας. Επίσης , έγιναν οι απαραίτητες εργασίες για εγκατάσταση Internet στον χώρο.

Τα παιδιά και οι εκπ/κοί Νεβράντζα Κων/να (Δ’) και Λούκουτου Αναστασία (Στ2′) ευχαριστούν πολύ τους γονείς και τους/τις συναδέλφους εκπ/κούς του σχολείου μας για την στήριξή τους. Χάρη σε όλους/ες σας ο στόχος επετεύχθη.

Σας ευχαριστούμε πολύ!!!

ΠΡΟΤΖΕΚΤΟΡΑΣ

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΒΟΛΤΑ

FE

 

Την Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης του σχολείου μας πήραν τα ποδήλατά τους και πραγματοποίησαν μια ποδηλατοδρομία μέσα στην πόλη μας. Μαζί τους ήταν ο γυμναστής του σχολείου μας κ. Βοϊκλής Επαμεινώνδας  και η εκπαιδευτικός της Β’ τάξης κ. Ταουσάνη Αριάνθη.

Τα παιδιά μ’ αυτή τη δράση που έγινε στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας του Ποδηλάτου (3 Ιουνίου) και της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) , έστειλαν το δικό τους μήνυμα:

  • Αγαπάμε και προστατεύουμε το περιβάλλον
  • Κυκλοφορούμε με το ποδήλατο στην πόλη μας με ασφάλεια

Στον Απιδανό έκαναν μία στάση. Εκεί , καθάρισαν τον χώρο , έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια και στο τέλος δημιούργησαν καλλιτεχνίες από πλαστελίνη.

Ευχαριστούμε θερμά το Α.Τ. Φαρσάλων που μας παρείχε δύο περιπολικά που μας συνόδεψαν και μπορέσαμε έτσι να  πραγματοποιήσουμε την ποδηλατάδα μας με ασφάλεια. 

Τέλος , ευχόμαστε αυτή η ποδηλατοδρομία να καθιερωθεί στο σχολείο μας και να την απολαμβάνουν κάθε χρόνο οι τελειόφοιτοι μαθητές.

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε ένα μικρό βίντεο από την αναχώρηση των παιδιών από το σχολείο.

https://drive.google.com/file/d/17nlN2Xi_K-T6fv-au4fDwXiKIUyc1V8t/view

 

 

Αρτοκλασία , Δευτέρα 29 – 5 – 2023

Τη  Δευτέρα 29 / 5 / 2023 , ημέρα της εορτής της Αγίας Υπομονής (στην οποία είναι αφιερωμένο το εικονισματάκι που βρίσκεται στο προαύλιο του σχολείου μας) , τελέστηκε αρτοκλασία υπέρ υγείας των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών από τον π.Βασίλειο Αναστασόπουλο.

ΑΡΤΟΚΛΑΣΙΑ

 

Η Β’ τάξη γιορτάζει στο Σχολικό Μουσείο

ΣΧΟΛΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΑΡΣΑΛΩΝΠέμπτη 18 Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα των Μουσείων , μια μέρα γιορτής. Έτσι , οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης , μαζί με τη δασκάλα μας κ Ταουσάνη Αριάνθη , επισκεφθήκαμε το Σχολικό Μουσείο στα Βρυσιά. Εκεί , μαζί με τους Ενεργούς Πολίτες και το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού (ΣΕΟ) , πήραμε μέρος σε μια περιβαλλοντική κι εκπαιδευτική γιορτή.

Ανακυκλώσαμε , σχολιάσαμε εικόνες από περιβαλλοντικές καταστροφές , κομποστοποιήσαμε , φυτέψαμε και συναρμολογήσαμε το “Δέντρο της αλλαγής” με καλαμάκια , ξυλάκια και καπάκια.

Φύγαμε γεμάτοι χαρά και ικανοποίηση ότι μπορούμε , έχοντας οικολογική συνείδηση , να βελτιώσουμε τη ζωή μας.

Να είμαστε καλά και να γιορτάσουμε και του χρόνου.

Εκδρομή των Δ’ , Ε’ & Στ’ τάξεων του σχολείου στη Βεργίνα

Την Πέμπτη 18 Μαΐου 2023 πραγματοποιήθηκε η ημερήσια εκδρομή των μεγάλων τάξεων του σχολείου στη Βεργίνα. Στην εκδρομή συμμετείχαν οι μαθητές/τριες των Δ’ , Ε’ και Στ’ τάξεων του σχολείου. Αρχικά επισκέφθηκαν τους Βασιλικούς Τάφους της Βεργίνας και στη συνέχεια το Νέο Μουσείο των Αιγών όπου ξεναγήθηκαν στον χώρο και θαύμασαν τα εκθέματα. Έπειτα μετέβησαν στο πάρκο του Αγίου Νικολάου Νάουσας για φαγητό και παιχνίδι. Τα παιδιά συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Νεβράντζα Κων/να (Δ’) , Γκουτζιός Απόστολος (Ε1′) , Τριανταφυλλόπουλος Απόστολος (Ε2′) , Γκιουλέκα Θεοδώρα (Στ1′) , Λούκουτου Αναστασία (Στ2′) , Βοϊκλής  Επαμεινώνδας (ΠΕ11) και Ντάσιου Δήμητρα (ΠΕ07).

Βεργίνα

 

 

Οι μικρές “Λαζαρίνες” και πασχαλινά αυγά

 Ήρθε ο Λάζαρος

ήρθαν τα βάγια,

ήρθε η Κυριακή

           που τρων’ τα ψάρια …

Την Παρασκευή 7/4/2023 σε όλο το σχολείο μας αντήχησαν οι χαρούμενες φωνές των κοριτσιών της Β΄τάξης. Με τη συνοδεία της δασκάλας τους κ. Ταουσάνη Αριάνθης και κρατώντας τα καλαθάκια που τους είχε ετοιμάσει τραγούδησαν τον “Λάζαρο” παντού: στον Διευθυντή , στο γραφείο των δασκάλων , στο κυλικείο , στο Νηπιαγωγείο , σε κάθε τάξη. Μαζί με τα κάλαντα του Λαζάρου σκόρπισαν κι ευχές για “Καλό Πάσχα” και “Καλή Ανάσταση”.

Και φυσικά , μετά από τα κάλαντα , βάψαμε και τα αυγουλάκια μας με μια νέα τεχνική , με γκοφρέ χαρτί. Δεν είναι υπέροχα!!!

Κάλαντα

Πασχαλινά κουλουράκια – Δ΄τάξη

Την Πέμπτη 6/4/2023 , η Δ΄τάξη μαζί με τη δασκάλα μας κ. Νεβράντζα Κων/να ζυμώσαμε τα πασχαλινά νηστίσιμα κουλουράκια μας και τα ψήσαμε στον φούρνο του κ. Μπράτσου. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε πολύ τον κ. Μπράτσο γιατί τόσο εκείνος όσο και οι κυρίες Ειρήνη και Βαλάντω είναι πάντα δίπλα μας και πάντα δωρεάν αναλαμβάνουν να ψήνουν ό,τι φτιάχνουμε!  Επίσης , θέλουμε να ευχηθούμε σε όλους και όλες Καλή Ανάσταση , με υγεία και χαρά.

Οι μαθητές/τριες της Δ΄τάξης.                                                                                                            Η δασκάλα τους.