Βιωματικές ομαδοσυνεργατικές δράσεις με τη συμμετοχή μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών του σχολείου υλοποιήθηκαν τη Δευτέρα 15-5-2023, στις οποίες με παιγνιώδη τρόπο αναδύθηκαν οι βασικές αρχές του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν:
1) Βιωματική δράση «Πρωινό στο σχολείο», όπου μαθητές και μαθήτριες των Α΄& Β΄ τάξεων μαζί με τους γονείς τους πήραν μαζί υγιεινό πρωινό στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου. Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια υλοποίησης δράσεων με θέμα «Διατροφή και υγεία», (προβολή παρουσίασης, δημιουργία τροφικής πυραμίδας , κολάζ με τίτλο “η Υγιεινούλα” και “η Ανθυγιεινούλα”΄, ερωτηματολόγιο για μαθητές/τριες και γονείς) και έγινε παραλληλισμός της λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού με το σχολείο ως οργανισμό μάθησης και τη καλή λειτουργία τους.
2) «Ένας αγώνας μπότσια αγάπης»,μια ομαδοσυνεργατική δράση με τη συμμετοχή των μαθητών όλων των τάξεων, γονέων και εκπαιδευτικών και τους μαθητές της ΣΤ΄τάξης σε οργανωτικό ρόλο. Μέσω της δράσης με την καλλιέργεια της συνεργασίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας, της επικοινωνίας, της εμπιστοσύνης, του σεβασμού σε κοινά αποδεκτούς κανόνες αναδείχθηκε η σημασία και η αξία των κανόνων του παιχνιδιού σε παραλληλισμό με τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του σχολείου .
3) Μουσικές δραστηριότητες στις οποίες παιδιά όλων των τάξεων, γονείς κι εκπαιδευτικοί αρχικά επένδυσαν με τη φωνή τους και ρυθμικά και μελωδικά κρουστά όργανα μια ηχοϊστορία με τίτλο «Πώς οι άνθρωποι γνώρισαν τη φωτιά». Κατόπιν έπαιξαν με μουσικά όργανα και τραγούδησαν όλοι μαζί ένα παιδικό παιχνιδοτράγουδο και μετά ακολούθησε μουσικινητικό παιχνίδι για όλους. Στο τέλος τονίστηκε ότι η επιτυχής υλοποίηση των δράσεων προϋπόθετε συνεργασία, σεβασμό μεταξύ των μελών της ομάδας και ανάληψη προσωπικής ευθύνης, βασικών κανόνων και για την εύρυθμη κι αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.
Στη συνέχεια αποτυπώσανε όλοι οι συμμετέχοντες παιδιά, γονείς κι εκπαιδευτικοί τις απόψεις και τα συναισθήματά τους !!!
Κι όταν η θεωρία γίνεται πράξη κι η πράξη βίωμα, τότε μπορούμε να ελπίζουμε ότι οι αρχές που διέπουν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μπορούν να γίνουν κατανοητές και κατά συνέπεια να εφαρμόζονται χωρίς να επιβάλλονται.