Europe Code Week_  Coding with Storytelling ” O Σταχτοπούτος”

IMG 5666

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:

“Ο ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΟΣ”

Η δράση μας υλοποιήθηκε σε τάξη Νηπιαγωγείου, στο πλαίσιο της ομάδας “ The Codally Team”,  για την  Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και  ονομάζεται  « Ο Σταχτοπούτος», με τον τίτλο να της αποδίδεται,  μέσα στα πλαίσια των εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στον πρώτο θεματικό κύκλο ΕΥΖΗΝ-Ζω Καλύτερα , υποθεματική Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση και τίτλο « Παίζω, μεγαλώνω, τον εαυτό μου Ξεδιπλώνω».

Στα πλαίσια της παρατήρησης των ρόλων των δύο φύλων στα παραμύθια,  διαβάσαμε τα παραμύθια «Η πριγκίπισσα Σίφουνας» και « Σταχτοπούτα», όπου τα παιδιά αναγνώρισαν διαφορετικά χαρακτηριστικά ανάμεσα στις ηρωίδες τους. Έτσι αποφασίστηκε να γίνει αντιστροφή ρόλων στο παραμύθι «Σταχτοπούτα» και να δημιουργηθεί ένα καινούριο παραμύθι με ήρωα ένα αγόρι που ζει με τον πατριό και τους γιους του σε ένα σπίτι κάτω από αντίξοες συνθήκες, όπου ο « κακός» πατριός τον αναγκάζει να τους υπηρετεί και να κάνει όλες τις δουλειές του σπιτιού. Δεν του επιτρέπεται η συμμετοχή του στο χορό που διοργανώνει η πριγκίπισσα Μαριάννα, όμως τελικά ο Σταχτοπούτος τα καταφέρνει και γοητεύει την πριγκίπισσα.  Το παραμύθι τελειώνει ευχάριστα με τον Σταχτοπούτο και τη Μαριάννα να παντρεύονται και όλοι να παίρνουν αυτό  που τους αξίζει με το καλό να δικαιώνεται και η χαρά να κυριεύει το βασίλειο, εκεί όπου πρέπει να καταλήξει το Beebot, η γλυκιά μας μελισσούλα, μετά από αλλεπάλληλα ανεβοκατεβάσματα πάνω στο πλέγμα.

Όταν ολοκληρώθηκε η ιστορία χωρίστηκαν οι ομάδες εργασίας.

  • Η ομάδα που δημιούργησε το πλέγμα των 25 τετραγώνων 15*15, η οποία και στη συνέχεια θα τοποθετούσε τις 9 εικονογραφημένες κάρτες στα τετράγωνα του πλέγματος.
  • η ομάδα εικονογράφησης και οπτικοποίησης των ηρώων σε 9 τετράγωνα χαρτιά 15*15 (θα χρησιμοποιηθούν αργότερα και για σειροθέτηση, ταξινόμηση, αρίθμηση, καταμέτρηση, αντιστοίχιση ).
  • η ομάδα σχεδιασμού κάθε διαδρομής των ηρώων – 9 στο σύνολο- από το ένα καρέ στο άλλο
  • η ομάδα προγραμματισμού του Βeebot
  • η ομάδα επαλήθευσης της διαδρομής του Βeebot
  • η ομάδα αφήγησης της ιστορίας

Έτσι ξεκίνησε  « Ο Σταχτοπούτος», πάνω σε ένα πλέγμα 25 τετραγώνων με πολλές δοκιμές για τον σχεδιασμό των διαδρομών για την πλήρη εκμετάλλευση του Beebot και  βασικό στόχο την αφήγηση της ιστορίας από τα παιδιά με την τέχνη και την δημιουργικότητα των παιδιών, να εξελίσσονται σε δραστηριότητες προγραμματισμού υπό την μορφή παιχνιδιού και την εξοικείωσή τους με την Ρομποτική, καθώς το κάθε παιδί που προγραμματίζει το Beebot, καλείται να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή, τις περισσότερες φορές αρκετά μεγάλη και περίπλοκη, προκειμένου να το οδηγήσει στη σωστή κάρτα και ως εκ τούτου και στο σωστό καρέ της ιστορίας μας.