Η δράση μας υλοποιήθηκε σε τάξη Νηπιαγωγείου, στο πλαίσιο της ομάδας “ The Codally Team”, για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και ονομάζεται « Περιπέτεια στην Βροχή», με τον τίτλο να της αποδίδεται, όταν ολοκληρώθηκε η ιστορία που δημιουργήθηκε από την ολομέλεια της τάξης. Αρχικά, παρουσιάστηκε ο πίνακας της εικαστικού Vicky Wade- Mother and Daughter, https://vickiewade.wordpress.com/2012/04/29/rain-girls/ και ξεκίνησε η Ρουτίνα Σκέψης Γέφυρα 3 2 1 με στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών, την άμεση συνεργασία για την επίτευξη κοινού έργου, την καλλιέργεια δεξιοτήτων προσεκτικής παρατήρησης, την ανάπτυξη της κριτικής Σκέψης, την διατύπωση ερωτήσεων και την ακολουθία συνδέσεων, την αποτύπωση της Σκέψης τους , την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και των αφηγηματικών τους περιγραφικών τους δεξιοτήτων.
Με αφορμή λοιπόν τον πίνακα της εικαστικού Vicky Wade- Mother and Daughter, https://vickiewade.wordpress.com/2012/04/29/rain-girls/ , προχωρήσαμε πρώτα στις τρεις λέξεις που τους έρχονται αυτόματα στο μυαλό μόλις τον βλέπουν , στη συνέχεια στις δύο ερωτήσεις που αναδύονται και τέλος σε μια παρομοίωση που μπορούν να δημιουργήσουν κοιτάζοντάς τον.
Από την στιγμή που είχαμε την αποτύπωση του 3 2 1 και τα ερωτήματα που είχαν αναδυθεί από την προσεκτική παρατήρηση, προχωρήσαμε στην δημιουργία της ιστορίας, έχοντας τον πίνακα αυτόν ως την αρχή της ιστορίας. Τέθηκε λοιπόν το ερώτημα: « Αν ο πίνακας αυτός είναι η αρχή μιας ιστορίας, ποια θα μπορούσε να είναι το τέλος της;»
Με αυτόν τον τρόπο, στην ολομέλεια της τάξης με αρχή έναν πίνακα ζωγραφικής, δημιουργήθηκε η ιστορία « Περιπέτεια στην βροχή». Τα παιδιά εικονογράφησαν την αρχή όπου μαμά και κόρη κάνουν μια βόλτα στην βροχή με στόχο να συναντήσουν τον μπαμπά σε ένα mall. Όμως τα πράγματα δεν έρχονται όπως τελικά τα περιμένεις καμμιά φορά και αφού προηγείται ένα μεγάλο τρακάρισμα όπου η μαμά, ως γιατρός τους βοηθάει με τις ιατρικές της γνώσεις, ακολουθεί και μια μεγάλη πλημμύρα στο Mall. Η ιστορία μας καταλήγει πάλι στη θαλπωρή του σπιτιού και την οικογένεια σώα και αβλαβή να απολαμβάνει κοιτάζοντας από το παράθυρο την φθινοπωρινή θέα. Εκεί λοιπόν στο καρέ με τον αριθμό 8 πρέπει και να καταλήξει το Beebot, η γλυκιά μας μελισσούλα, μετά από αλλεπάλληλα ανεβοκατεβάσματα πάνω στο πλέγμα.
Όταν ολοκληρώθηκε η ιστορία χωρίστηκαν οι ομάδες εργασίας.
- Η ομάδα που δημιούργησε το πλέγμα των 25 τετραγώνων 15*15, η οποία και στη συνέχεια θα τοποθετούσε τις 8 εικονογραφημένες κάρτες στα τετράγωνα του πλέγματος.
- η ομάδα εικονογράφησης και οπτικοποίησης των ηρώων σε 8 τετράγωνα χαρτιά 15*15 ( οι κάρτες αυτές πλαστικοποιήθηκαν για να χρησιμοποιηθούν αργότερα και για σειροθέτηση, ταξινόμηση, αρίθμηση, καταμέτρηση, αντιστοίχιση ).
- η ομάδα σχεδιασμού κάθε διαδρομής των ηρώων – 8 στο σύνολο- από το ένα καρέ στο άλλο
- η ομάδα προγραμματισμού του Βeebot
- η ομάδα επαλήθευσης της διαδρομής του Βeebot
- η ομάδα αφήγησης της ιστορίας
Έτσι ξεκίνησε « Περιπέτεια στην Βροχή», πάνω σε ένα πλέγμα 25 τετραγώνων με πολλές δοκιμές για τον σχεδιασμό των διαδρομών για την πλήρη εκμετάλλευση του Beebot και βασικό στόχο την αφήγηση της ιστορίας από τα παιδιά με την τέχνη και την δημιουργικότητα των παιδιών, να εξελίσσονται σε δραστηριότητες προγραμματισμού υπό την μορφή παιχνιδιού και την εξοικείωσή τους με την Ρομποτική, καθώς το κάθε παιδί που προγραμματίζει το Beebot, καλείται να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή, τις περισσότερες φορές αρκετά μεγάλη και περίπλοκη, προκειμένου να το οδηγήσει στη σωστή κάρτα και ως εκ τούτου και στο σωστό καρέ της ιστορίας μας.