Μικροί Μετεωρολόγοι – Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ _ Α’ Τμήμα (συνολική δημοσίευση)

Το πρόγραμμα “Μικροί Μετεωρολόγοι” που εφαρμόστηκε στο Α΄τμήμα βασίστηκε στο ομώνυμο προγραμμα με τα ακόλουθα στοιχεία: Φορείς σύνταξης του προγράμματος
 E3STEM, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM (Hellenic Education Society for STEM)
 Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
 Τμήμα Φυσικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Στόχοι του είναι : Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητά τους.
Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα με απλά όργανα που κατασκευάζουν οι ίδιοι.
Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινόμενων με τις επιδράσεις τους στις κοινωνίες και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες. Ενώ η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι στοχευμένη και συνδυαστική. Τέλος οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους.
Η δομή του προγράμματος την επιτρέπει τη συμμετοχή όλων των μαθητών, εξασκώντας πολλαπλές μορφές νοημοσύνης και εξασκώντας διαφορετικές δεξιότητές τους συμπληρωματικά στις πιο παραδοσιακές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις”.

Προσαρμόζοντας τις προτεινόμενες δραστηριότητες και προσθέτοντας δικές μας το πρόγραμμα υλοποιήθηκε όπως παρακάτω:

Παρακολουθήσαμε δελτίο καιρού και προσπαθήσαμε να συγκρατήσουμε πληροφορίες που αφορούσαν τη Ρόδο.

1654235493016 1654235555098

Ορίσαμε μια γωνιά στην τάξη για να βάζουμε το υλικό μας και φτιάξαμε ταμπέλα.

DSC02033 DSC02036

Συμπληρώναμε σε καθημερική βάση πίνακες αναφοράς που αφορούσαν τις καιρικές συνθήκες της ημέρας.

DSC01990 DSC01993 DSC01996 DSC01997 DSC01999

Το κάθε παιδί ζωγράφισε σε ατομικό φύλλο εργασίας τον καιρό της ημέρας.

DSC02002 DSC02004

Συνεχίσαμε την ημερήσια καταγραφή του καιρού.

DSC02023 DSC02025

DSC02027

Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, τα παιδιά αποφάσισαν ποιο καιρικό φαινόμενο ήθελαν να απεικονίσουν. Χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό Blackboard και η κάθε ομάδα δημιούργησε το δικό της έργο με τη χρήση των εργαλείων του συγκεκριμένου λογισμικού.

DSC02029 DSC02031 DSC02038 DSC02040 DSC02044 DSC02046 DSC02047

Το “κουτί της περιέργειας” μας έφερε διάφορα και διαφορετικά αντικείμενα. Αναρωτηθήκαμε γιατί και τι κοινό μπορεί να είχαν. Οι εκπληκτικά εύστοχες απαντήσεις και παρατηρήσεις των παιδιών μας οδήγησαν στις ιδιότητες του αέρα και τη χρησιμότητά του για τον άνθρωπο.

DSC02076 DSC02083

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ανεμοδείκτη για να βλέπουμε προς τα πού και με ποια ένταση φυσάει κάθε μέρα ο αέρας. Ακούστηκαν πολλές ιδέες για το πως μπορούμε να φτιάξουμε έναν ανεμοδείκτη. Τις δοκιμάσαμε όλες και επιλέξαμε την πιο αποτελεσματική!

DSC02085 DSC02086 DSC02088 DSC02089 DSC02093 DSC02102 DSC02104

Όπως πάντα το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με φύλλο αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησής του.

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022, Α΄ Τμήμα. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *