Πρόγραμμα e-twinning “Christmas card exchange”

Το Α’ τμήμα συμμετείχαμε στο πρόγραμμα e-twinning “Christmas card exchange” με την ομάδα Creative Classroom, της οποίας η Ελπίδα Ταμβακά είναι μέλος. Τα παιδιά επέλεξαν, μεταξύ πολλών, τον πίνακα με τίτλο «Christmas” του Jozsef Rippl-Ronai και τον αναπαράγανε με νερομπογιές ή μαρκαδόρους.

DSC01153 1 DSC01154 DSC01156 1 DSC01158 1 DSC01159 1

DSC01168 DSC01170 DSC01172DSC01173

Στη συνέχεια, με παρατηρητικότητα, συγκέντρωση και προσοχή τα παιδιά καθοδήγησαν την κ. Ελπίδα να ζωγραφίσει κι εκείνη ώστε να φτιάξει μια κάρτα με ευχές για τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τέμπερες …. και σύμφωνα με τα λεγόμενά τους «τα πήγε τέλεια …. γιατί άκουγε κι έκανε ότι της έλεγαν»!

CHRISTMAS GREETINGS

Δημοσιεύθηκε στη eTwinning, Δράσεις - Προγράμματα 2019-2020 | 1 σχόλιο

Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο μας!

Τα Χριστούγεννα πάντα αποτελούν περίοδο χαράς και μεγάλης δημιουργικότητας και έκφρασης στο νηπιαγωγείο μας. Ξεκινήσαμε με το στολισμό του δέντρου μας και συνεχίσαμε με την αφήγηση της ιστορίας της γέννησης, ανάγνωση ιστοριών, ζωγραφική, ζωγραφική στα παράθυρα, δραματοποίηση, τραγούδια, χριστουγεννιάτικα κινητικά παιχνίδια, κατασκευή κάρτας, στολιδιών και ημερολογίου και ηλεκτρονικής κάρτας.

DSC01131 DSC01136 DSC01138 DSC01143

DSC01147 DSC01150

DSC01067 DSC01075 DSC01079 DSC01090DSC01077 DSC01094

DSC01128 DSC01130

DSC01165 DSC01166

ευχέςΕπίσης, συμμετείχαμε στο πρόγραμμα e-twinning “Christmas card exchange” με την ομάδα Creative Classroom, της οποίας η Ελπίδα Ταμβακά είναι μέλος. Τα παιδιά επέλεξαν, μεταξύ πολλών, τον πίνακα με τίτλο «Christmas” του Jozsef Rippl-Ronai και τον αναπαράγανε με νερομπογιές ή μαρκαδόρους.  Στη συνέχεια, με παρατηρητικότητα, συγκέντρωση και προσοχή τα παιδιά καθοδήγησαν την κ. Ελπίδα να ζωγραφίσει κι εκείνη ώστε να φτιάξει μια κάρτα με ευχές για τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τέμπερες …. και σύμφωνα με τα λεγόμενά τους «τα πήγε τέλεια …. γιατί άκουγε κι έκανε ότι της έλεγαν»! (δείτε εδώ)

CHRISTMAS GREETINGSΦυσικά προετοιμαστήκαμε και οργανώσαμε τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!!! Δυστυχώς φέτος οι γονείς και κηδεμόνες δεν μπόρεσαν, λόγω των συνθηκών να παρακολουθήσουν τη γιορτή, αλλά εμείς περάσαμε όμορφα και αξέχαστα! Άλλωστε στη γιορτή μας ήρθε ο Αι Βασίλης και μας μοίρασε δώρα και ευχές!!

IMG 3915 IMG 3924  IMG 3934 IMG 3941 IMG 4030 IMG 4041 IMG 4116 IMG 4178 IMG 4179 IMG 4188 IMG 4196 IMG 4234 IMG 4249 IMG 4293 viber image 2021 12 18 11 58 59 382IMG 4211

 

Δημοσιεύθηκε στη Δράσεις - Προγράμματα 2019-2020, Προτάσεις για θεματικές προσεγγίσεις | Σχολιάστε

Χριστουγεννιάτικες ευχαριστίες

Ευχαριστούμε τον κ. Γιώργο Μαρκογιαννάκη και τον κ. Κώστα Νάκκα που με μεγάλη επιτυχία έγιναν οι βοηθοί του Αι Βασίλη του νηπιαγωγείου μας και χάρισαν απλόχερα χαρά και δώρα στα παιδιά!

Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα όμορφα δωράκια που φρόντισαν να μας μοιράσει ο Αι Βασίλης.

Ευχαριστούμε τις μανούλες που αφιέρωσαν το χρόνο τους για να προετοιμάσουν τα δώρα και να βιντεοσκοπήσουν τη γιορτή: κ. Άννα Κατσέλα, κ. Μάρθα Σαπνάρα, κ. Μαίρη Κωνσταντάρου και κ. Κατσαρή.

Δημοσιεύθηκε στη Ενημερώσεις-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

Διαδικτυακό βιβλίο για το πρόγραμμα «Connection of Fairy Tales and SΤΕΑΜ»

Κι ενώ το πρόγραμμα «Connection of Fairy Tales and SΤΕΑΜ» στο πλαίσιο Erasmus+ και  e-Twinning κοντεύει να κλείσει, ετοιμάσαμε ένα συλλογικό τόμο όπου αναφέρονται κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στα σχολεία που συμμετείχαμε.

Μας συγκινεί και μας υπενθυμίζει μια όμορφη διαδρομή δύο χρόνων!!! Συνάδελφοι και παιδιά δουλέψαμε με όρεξη, δημιουργικότητα και καλή συνεργασία.

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να διαβάσετε το διαδικτυακό μας βιβλίο!

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ CONFT & STEAM | Σχολιάστε

Επίσκεψη στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου – Ολοκλήρωση πρώτου θεματικού κύκλου ΕΥ ΖΗΝ

Μέσα από την ενασχόλησή μας με το υλικό του πρώτου κύκλου: Ζω καλύτερα – Ευ ζην, Υποθεματική: Ψυχική Υγεία με τίτλο: Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε.ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΟΜΠΟΥΛΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ, θέσαμε ως κεντρικό στόχο την καλλιέργεια των 12 κύριων προσωπικών και κοινωνικών αξιών: ειρήνη, σεβασμός, αγάπη, υπευθυνότητα, ευτυχία, ελευθερία, συνεργασία, τιμιότητα, ταπεινοφροσύνη, ανεκτικότητα, απλότητα και ενότητα.

Συζητήσαμε και εκφραστήκαμε δημιουργικά με ποικίλους τρόπους και αντιληφθήκαμε ότι μέσα στις διάφορες μορφές έκφρασης ο κάθε καλλιτέχνης, μικρός όπως εμάς ή μεγάλος,  κρύβει αντιλήψεις και αξίες. 

Γι αυτό, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας,  αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου ώστε να γνωρίσουμε έργα σημαντικών  σύγχρονων καλλιτεχνών και να εντοπίσουμε σε έργα τους αξίες με τις οποίες ασχολούμαστε την τελευταία περίοδο.

Αρχικά, πριν την επίσκεψη επιλέξαμε τις αξίες που θέλαμε να εντοπίσουμε στα έργα: αγάπη, φιλία, ειρήνη, σεβασμός στο περιβάλλον και τα παιδιά χωριστήκαν σε αντίστοιχες ομάδες.

 

Το κάθε παιδί σε κάθε ομάδα θα φορούσε μία καρτέλα με την αξία που θα εντόπιζαν. Οπότε η κάθε ομάδα διάλεξε το χρώμα για την καρτέλα τους και ζωγράφισαν πάνω ότι θεωρούσαν ότι αντιστοιχούσε στην ανάλογη αξία.

Στο μουσείο περιηγηθήκαμε ακολουθώντας τους κανόνες που είχαμε συζητήσει στο σχολείο μας, και απολαύσαμε τα έργα που εκτίθενται.  Η κάθε ομάδα προσπάθησε να διακρίνει μέσα στα έργα την αξία που είχαν αναλάβει.

DSC01097 DSC01098

IMG 20211202 101158 IMG 20211202 113109

Για λίγη ξεκούραση και πικ νικ αλλά και γνωριμία με τους αρχαιολογικούς χώρους του τόπου μας, επισκεφθήκαμε τη Μεσαιωνική Τάφρο.

DSC01100IMG 20211202 122529

Στο σχολείο μας επισκεφθήκαμε τον ιστότοπο του μουσείου https://www.mgamuseum.gr/el/ και κάναμε εικονική περιήγηση https://exhibitions.mgamuseum.gr/2020-biographies/el/eikoniki-periigisi/. Θυμηθήκαμε και αναζητήσαμε περισσότερες πληροφορίες για τα έργα που κίνησαν το ενδιαφέρον στα παιδιά και παράλληλα η κάθε ομάδα αναγνώρισε και παρουσίασε το έργο στο οποίο είχαν εντοπίσει την αξία που  είχαν αναλάβει.

Δημοσιεύθηκε στη Δράσεις - Προγράμματα 2021-2022, Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022, Α΄Τμήμα | Σχολιάστε

Μη μου χαλάς το παιχνίδι μου!

Αξίες :  Ειρήνη, ανεκτικότητα

Κύριος στόχος της ιστορίας μας είναι ο έλεγχος και διαχείριση του εκνευρισμού και του θυμού κατά τη σύγκρουση. Σίγουρα είναι ένα θέμα που αφορά μικρά και μεγάλα παιδιά κάθε χρόνο στο σχολείο.

Διαβάζουμε την ιστορία του Ίωνα και του αδερφού του του Τίμου από το υλικό του προγράμματος. Σύμφωνα λοιπόν με την ιστορία ο Ίωνας κατέστρεψε μία κατασκευή-παιχνίδι του Ίωνα κι ο Ιωνας αντέδρασε με κλωτσιές και μπουνιές. Στη συνέχεια παρεμβαίνει η μητέρα και προτείνει μια εναλλακτική διαχείριση με συζήτηση και έκφραση των σκέψεων του κάθε παιδιού καθώς και ειρηνική επίλυση της διένεξης. 

Τα παιδιά την αναδιηγούνται την ιστορία, εντοπίζουν τα κεντρικά σημεία και και βρίσκουν τα λάθη και τις συμπεριφορές στους ρόλους (π.χ. μητέρα: ενθαρρυντική, καταπραϋντική, στοργική, συνετή  – Ίωνας: νευρικός, βίαιος, άδικος, μετανιωμένος, ειλικρινής – Τίμος:  ασυνεπής, επιπόλαιος, μετανιωμένος κλπ.).

DSC01051 DSC01052 DSC01053 DSC01054 DSC01055

Στη συνέχεια επιλέγονται οι ηθοποιοί και οι θεατές και τα παιδιά δραματοποιούν την ιστορία σταματώντας στην σκηνή όπου ο Ίωνας διεκδικεί το δίκιο του με επιθετικό τρόπο.

Τα παιδιά συμπλήρωσαν ανοιχτό φύλλο εργασίας το οποίο είναι χωρισμένο σε δύο στήλες: στην πρώτη στήλη ζωγραφίζουν πως αντέδρασε ο Ίωνας και στη δεύτερη στήλη πως νομίζουν ότι θα ήταν καλύτερα να αντιδράσει.

DSC01060 DSC01061 DSC01062 DSC01064

Για άλλη μια φορά τα παιδιά μας εξέπληξαν ευχάριστα με τη δημιουργικότητά τους!

Στο τέλος, ως αναστοχασμό, τα παιδιά θυμήθηκαν δικές τους εμπειρίες σύγκρουσης. Τι ακριβώς έγινε, ποια τα λάθη των άλλων και ποια τα δικά τους. Πως νιώσανε μετά το γεγονός. Τι νομίζουν ότι θα μπορούσαν να είχαν σκεφτεί,  κάνει ή πει, για να διαχειριστούν καλύτερα την κρίση και τα συναισθήματά τους. Ποιες συμπεριφορές είναι καλό να προσέχουμε στο χώρο του σχολείου για να ζούμε πιο ειρηνικά, φιλικά και ήρεμα.

Δημοσιεύθηκε στη Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022, Α΄Τμήμα | Σχολιάστε

Το λιβάδι με τα λουλούδια της ειρήνης

ΑξίεςΕιρήνη

Σε συνέχεια του προηγούμενου ταξιδιού μας στην πλάτη του κύκνου μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά και τις επιδράσεις της ειρήνης. Με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών τα παιδιά, με μεγάλη μας χαρά, εξέφρασαν με πολλές λέξεις και εκφράσεις την ιδέα της ειρήνης. Η εκπαιδευτικός έγραφε όλες τις ιδέες τους σε ασπροπίνακα.

DSC00993 DSC00997

DSC01003 DSC00992

Σε ένα πράσινο χαρτόνι-λιβάδι ζωγράφισαν τα λουλούδια της ειρήνης. Στο κέντρο του κάθε λουλουδιού γράψαμε κάθε μία από τις λέξεις του ασπροπίνακα.

IMG 20211124 123957 IMG 20211124 124023

DSC01015 DSC01021 DSC01024 DSC01027 DSC01035DSC01038

 

Παρουσιάζοντας στην παρεούλα την ομαδική μας εργασία, κάθε παιδί μίλησε για τις στιγμές που νιώθει ειρηνικός/ και στη συνέχεια ζωγράφισαν σε ατομικό φύλλο εργασίας.

DSC01045 DSC01048 DSC01047 DSC01046

Ήταν πραγματικά συγκινητικό το πως ανταποκρίθηκαν και πως περιέγραψαν τέτοιες στιγμές τους!

Δημοσιεύθηκε στη Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022, Α΄Τμήμα | Σχολιάστε

Το ταξίδι του κύκνου

AξίεςΕιρήνη, ευτυχία, σεβασμός στο περιβάλλον

Ξεκινήσαμε με ασκήσεις χαλάρωσης. Σταυροπόδι με κλειστά τα  μάτια σε απόλυτη ησυχία τα παιδιά άφησαν τη σκέψη τους να τρέξει σε όλο τους το σώμα ξεκινώντας από το κεφάλι, τους ώμους τα δάχτυλα των χεριών και των ποδιών. Αρχίζει να παίζει το κομμάτι του Vivaldi που αφορά το φθινόπωρο και ξεκινά η αφήγηση του ταξιδιού ενός κύκνου. Εμείς ταξιδεύουμε στην πλάτη του   πάνω από πόλεις, χωριά και δάση.

DSC00976 DSC00979 DSC00980

Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα πήρε έναν μεγάλο κύκνο απο χαρτόνι. Του έδωσαν όνομα, έγραψαν τα δικά τους ονόματα και ζωγράφισαν τη σκηνή που τους άρεσε περισσότερο από την αφήγηση.

DSC00981 1 DSC00984

Η κάθε ομάδα παρουσίασαν τον κύκνο τους στην παρεούλα. και μίλησαν για το πως ένιωσαν κατά τη διάρκεια της αφήγησης.

DSC00986 DSC00989

Φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ με τους κύκνους μας να κολυμπούν σε μία γαλήνια λίμνη.

DSC01005 DSC01006 DSC01007 DSC01009 DSC01010

Συζητήσαμε επίσης, για το πως νιώσαμε στη διάρκεια του ταξιδιού, τι σκέψεις κάναμε, αν και πως μας επηρέασε το φυσικό περιβάλλον του ταξιδιού και οι ειρηνικές εικόνες και ποια εικόνα μας «άγγιξε» περισσότερο. Σκεφτήκαμε μήπως μέσα στις ειρηνικές στιγμές του ανθρώπου βρίσκεται και η πραγματική ευτυχία!!!

Δημοσιεύθηκε στη Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022, Α΄Τμήμα | Σχολιάστε

Θερμές ευχαριστίες!

Η συγκεκριμένη ανάρτηση αφορά όλους τους γονείς και κηδεμόνες και είναι πάρα πολλοί,  που όλα αυτά τα χρόνια στηρίζουν το έργο μας και είναι πάντα δίπλα μας σε ότι χρειαστούμε! Τους οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ! 

Μάλιστα, μέσα στις προηγούμενες δύο εβδομάδες είμασταν ιδιαίτερα χαρούμενοι ως σχολείο γιατί δεχτήκαμε προσφορές και βοήθεια από γονείς και κηδεμόνες που έχουν παιδιά στο σχολείο μας τη φετινή χρονιά αλλά και πολύ προηγούμενες! Μας συγκινεί το γεγονός ότι παρόλο που τα νηπιάκια μας άνοιξαν τα φτερά τους και τώρα είναι στο δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, μας θυμούνται ακόμα με αγάπη και συνεχίζουν να στέκονται πλάι μας μαζί με τους γονείς τους! Θέλουμε λοιπόν να τους ευχαριστήσουμε με όλη μας την ειλικρίνεια και εκτίμηση!

Ευχαριστούμε την οικογένεια Κώστα και Ελευθερίας Ζήφου που πριν μερικές μέρες, όπως άλλωστε ασταμάτητα κάνουν τα τελευταία χρόνια, χάρισαν στο νηπιαγωγείο βιβλία που πια δεν χρειάζονται οι παλιές μας μαθήτριες!

Για τον ίδιο λόγο ευχαριστουμε την κ. Στέλλα Διακομιχάλη. Η ίδια και οι παλιές μας μαθήτριες δεν μας ξεχνάνε και μας φέρνουν τα βιβλία και τα παιχνίδια που πια δεν τους ταιριάζουν γιατί έχουν μεγαλώσει!

Ευχαριστούμε τον κ. Νεκτάριο  Κουκουβά για την προσφορά μασκών σε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας!

Ευχαριστούμε την οικογένεια Νίκου και Γιώτας Ψαρά που, που αν και  τα τρία μικρά τους είναι πια στο δημοτικό, προσφέρουν  κάθε εβδομάδα σχεδόν και για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, φρούτα σε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου!

Ευχαριστούμε τον κ. Καλιοντζή Παναγιώτη  που αφιέρωσε  χρόνο και κόπο για να επισκευάσει την τηλεφωνική γραμμή του σχολείου και να δώσει λύση στον τρόπο ενδοεπικοινωνίας των δύο τμημάτων!

Ευχαριστούμε την οικογένεια Κατσέλα. Την κ. Άννα Ατζαμή Κατσέλα που εκμεταλλευόμενοι το χόμπι της, τη φωτογραφία, την έχουμε χρήσει ως φωτογράφο του σχολείου μας τα τελευταία χρόνια … και συνεχίζουμε! Καθώς και τον κ. Κατσέλα Πάρη για την τεχνική υποστήριξη σε “ηλεκτρονικά θέματα”.

Ευχαριστούμε τον κ. Κώστα Νάκκα για τη διάθεση και άμεση ανταπόκρισή του στην ανάγκη μικροεπισκευής της ξύλινης κατασκευής στην αυλή μας!

Θεωρούμε το νηπιαγωγείο μας τυχερό που συνεργάζεται με τέτοιους γονείς και κηδεμόνες!

Δημοσιεύθηκε στη Ενημερώσεις-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

Το πολυτιμότερο διαμάντι του κόσμου

Αξίες: Αγάπη, απλότητα, ευτυχία, τιμιότητα, ανεκτικότητα, ικανοποίηση

Τα παιδιά άκουσαν την αφήγηση του παραμυθιού “Το πολυτιμότερο διαμάντι του κόσμου”, Παιδικό Γεροντικό-Εκδόσεις ΚΥΨΕΛΗ. Συζητήσαμε για τις σκέψεις και τα συναισθήματα που μας προκάλεσε και τελικά ανακάλυψαν ότι το πολυτιμότερο διαμάντι είναι η δύναμη της αγάπης.

DSC00866

Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να εικονογραφήσει από μία σκηνή της ιστορίας.

DSC00870 DSC00871 DSC00872 DSC00873 DSC00874 DSC00875 DSC00878

… κι έτσι δημιουργήσαμε μία εικονογραφημένη χρονοϊστορία!DSC00948 DSC00951 DSC00953 DSC00957

Ως τελική αξιολόγηση χρησιμοποιήσαμε την τεχνική της “παγωμένης εικόνας” αναπαραστήσαμε σκηνές από την ιστορία!

DSC00971 DSC00972 DSC00973 DSC00974

Δημοσιεύθηκε στη Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022, Α΄Τμήμα | Σχολιάστε