Ο Ηρακλής στην καλοκαιρινή μας γιορτή

Αποχαιρετίσαμε τη σχολική χρονιά με τη γιορτή μας που είχε ως θέμα τους άθλους του Ηρακλή. Ο αγαπημένος μας ήρωας, ο Ευρυσθέας, ο Ιόλαος, το λιοντάρι, η Λερναία, οι Αμαζόνες, οι Στυμφαλίδες, ήταν όλοι εκεί. Παρόντες οι φίλοι και οι οικογένειες των παιδιών, που τα καμάρωσαν στην παράστασή τους. Σκηνικά, ρόλοι, κείμενα-ποιήματα, χορογραφίες, μουσική, όλα μας ξαναθύμισαν πόσο ωραία πέρασε η χρονιά στο Νηπιαγωγείο παρέα με τον σπουδαιότερο μυθολογικό ήρωά μας.

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ | Σχολιάστε

Ο Ηρακλής εμφανίζεται στο κουκλοθέατρό μας

Επόμενη δραστηριότητα για το σχολείο μας ήταν μια κουκλοθεατρική παράσταση με πρωταγωνιστή τον Ηρακλή. Φτιάξαμε τα σκηνικά και τις φιγούρες, μάθαμε τετράστιχα για να απαγγείλουμε* και η ώρα της παράστασης έφτασε! Η συνέχεια στις οθόνες σας…

*  (προσαρμογή από το βιβλίο των Σ. Κομηνέα και Α. Γιοβάνος (2016), Ηρακλής, εκδΨυχογιός)

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ | Σχολιάστε

Παραλαβή φακέλου από εταίρο (Ντόμπρνα Σλοβενίας) – Υλοποίηση δραστηριοτήτων

Ο φάκελος που λάβαμε από το Νηπιαγωγείο της Ντόμπρνα της Σλοβενίας ήταν ο τελευταίος για τη φετινή σχολική χρονιά και με την υλοποίηση των δραστηριοτήτων  του ολοκληρώσαμε δημιουργικά το έργο μας. Κεντρική ηρωίδα της Ντόμπρνα η πριγκίπισσα, την οποία κρατάει αιχμάλωτη η βασίλισσα-φίδι. Όπως πάντα, διατυπώσαμε τις υποθέσεις μας στηριζόμενοι στα σύμβολα του μύθου και μετά την ανάγνωση του παραμυθιού κάναμε συγκρίσεις και συσχετισμούς. Στη συνέχεια, ακολουθώντας τις εικονογραφημένες οδηγίες, κατασκευάσαμε τη βασίλισσα-φίδι. Σειρά είχαν οι κατά βάση μαθηματικές δραστηριότητες, οι οποίες συνδέονταν όλες με ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το οποίο επινόησαν οι φίλοι μας από τη Σλοβενία. Τα παιδιά, με πούλια και ζάρια, καλούνταν να ολοκληρώσουν δραστηριότητες, προκειμένου να προχωρήσουν στο παιχνίδι. Οι δραστηριότητες αφορούσαν στην αρίθμηση, απαρίθμηση, αναγνώριση αριθμών/ χρωμάτων/ σχημάτων, σειροθέτηση, ταξινόμηση, σύγκριση,  ομαδοποίηση, αντιστοίχιση και λεπτή κινητικότητα. 

 

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ | Σχολιάστε

Απονομή Ευρωπαϊκής Ετικέτας eTwinning School για το Νηπιαγωγείο μας!

Μία ακόμα επιτυχία σημείωσε πρόσφατα το 18ο Νηπιαγωγείο Ρόδου, καθώς γίνεται το πρώτο νηπιαγωγείο στα Δωδεκάνησα και ένα από τα 18 νηπιαγωγεία σε πανελλήνιο επίπεδο που κατέκτησαν την ετικέτα «Σχολείο eTwinning 2018-2019», σε αναγνώριση του έργου που παράγεται στο σχολείο. Η διαδικασία αιτήσεων για την ετικέτα έγινε σε δύο φάσεις, ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2017 και έληξε τον Μάρτιο του 2018.

Οι προϋποθέσεις που επιτρέπουν την υποβολή αίτησης από ένα σχολείο για την απονομή αυτής της ετικέτας αφορούν στην ενεργό εμπλοκή σε έργα eTwinning και στην προηγούμενη απονομή εθνικών και ευρωπαϊκών ετικετών, συμβάλλοντας έτσι στη στρατηγική ανάπτυξη του σχολικού οργανισμού.

Η Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης του eTwinning στις Βρυξέλλες αναγνώρισε τη συνολική προσφορά του σχολείου και την αφοσίωσή του σε τομείς όπως, οι καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, η ψηφιακή ασφάλεια των μαθητών (υπεύθυνη χρήση διαδικτύου), η συνεχής επαγγελματική εξέλιξη του εκπαιδευτικού προσωπικού και η προώθηση συνεργατικών πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτικών και παιδιών. Το 18ο Νηπιαγωγείο αναγνωρίζεται πλέον ως πρωτοπόρο σε αυτές τις περιοχές.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η ετικέτα απονεμήθηκε σε 1211 σχολεία όλων των βαθμίδων, εκ των οποίων τα 86 προέρχονται από την Ελλάδα.

Οι εκπαιδευτικοί του 18ου Νηπιαγωγείου Ταμβακά Ελπίδα και Σακελλάκη Νίτσα συνεργάζονται με ενθουσιασμό με συναδέλφους, ειδικούς επιστήμονες, τις οικογένειές των μαθητών και φορείς για την προαγωγή της παιδαγωγικής διαδικασίας και την επίτευξη υψηλών εκπαιδευτικών στόχων.

Περισσότερα για τα σχολεία μπορείτε να διαβάσετε εδώ https://www.etwinning.net/el/pub/highlights/2018–2019-etwinning-school-l.htm

Για τη διάκρισή μας αυτή μας συνεχάρη ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Νικόλαος Ράπτης, μέσω του τοπικού τύπου.

 

Δημοσιεύθηκε στη eTwinning | Σχολιάστε

Ο μύθος από τα Άδανα μας εμπνέει…

Αυτή τη φορά παραλάβαμε το φάκελο από το Νηπιαγωγείο στα Άδανα. Οι εταίροι μας επέλεξαν τον παραδοσιακό μύθο της Σαχμαράν ως αφόρμηση για τις δραστηριότητές τους. Εμείς χρησιμοποιήσαμε τα σύμβολα που μας έστειλαν και τα παιδιά έδωσαν τη δική τους εκδοχή για το μύθο. Στη συνέχεια διαβάσαμε τον αυθεντικό μύθο, τον συγκρίναμε με την εκδοχή μας και εκφραστήκαμε μέσω της ζωγραφικής. Ακολουθήσαμε τις εικονογραφημένες οδηγίες και κατασκευάσαμε τη Σαχμαράν. Έπειτα υλοποιήσαμε μαθηματικές δραστηριότητες (αντιστοίχιση σκιών, memory, τόμπολα). Τα παιδιά πρότειναν και εφάρμοσαν την καταγραφή του σκορ σε κάθε παιχνίδι. Τέλος, κατασκευάσαμε μία μικρού μεγέθους σκηνή κουκλοθεάτρου και φιγούρες από τον τουρκικό μύθο και οι μαθητές έπαιξαν μαζί μας το μύθο.

 

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ | Σχολιάστε

1η Διεθνική Δραστηριότητα Μάθησης, Διδασκαλίας και Κατάρτισης-Επιμόρφωσης στο Κονίτσε της Σλοβενίας

Τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου 2018 ταξιδέψαμε στο Κονίτσε της Σλοβενίας. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Ταμβακά Ελπίδα και Σακελλάκη Νίτσα, σε συνεργασία με τον μαθηματικό Κωνσταντίνο Μαλλιάκα, συμμετείχαν με δύο εργασίες-παρουσιάσεις στο Διεθνές Συνέδριο Μαθηματικών που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο του Μάριμπορ. Παράλληλα έγιναν συναντήσεις μεταξύ των εταίρων με θέμα τον απολογισμό των έως τώρα δράσεων και τον προγραμματισμό των μελλοντικών ενεργειών μας. Τέλος, επισκεφτήκαμε σχολεία και δομές Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Ειδικής Εκπαίδευσης.

 

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ | Σχολιάστε

Μαθηματικά…από μία μαθηματικό!

Με μεγάλη μας χαρά επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η μαθηματικός κ. Στέλλα Διακομιχάλη. Μέσα από το παιχνίδι και το γνώριμο και αγαπημένο θέμα των άθλων του Ηρακλή (Τα άλογα του Διομήδη), προσπάθησε να μυήσει τα παιδιά σε έννοιες όπως τα σύνολα των αριθμών, τα μοτίβα, την ισότητα – ανισότητα και τη χρήση των συμβόλων τους, καθώς και τη χρήση διαγραμμάτων Venn και ραβδογράμματος.

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ | Σχολιάστε

eTwinning

Το eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης

Προσφέρει μία πλατφόρμα για το προσωπικό (εκπαιδευτικούς, διευθυντές, βιβλιοθηκάριους, κ.λ.π.) που εργάζεται σε σχολεία των συμμετεχόντων Eυρωπαϊκών χωρών, για να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να διεξάγουν έργα, να μοιράζονται και, με λίγα λόγια, να αισθάνονται και να αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής κοινότητας μάθησης.

Δημοσιεύθηκε στη eTwinning | Σχολιάστε

Διάχυση ενεργειών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

Στις αρχές Φεβρουαρίου 2018, στο 10ο Νηπιαγωγείο Ρόδου, οι εκπαιδευτικοί του 18ου Νηπιαγωγείου Ρόδου Ταμβακά Ελπίδα και Σακελλάκη Νίτσα, μετά από πρόσκληση του Παραρτήματος OMEP Ρόδου, παρουσίασαν το έργο Erasmus+ KA2 «Doll has a soul», το οποίο εκπονούν κατά το τρέχον σχολικό έτος. Δόθηκαν επίσης πληροφορίες και υποστηρικτικές οδηγίες για τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εμπλακεί ένα σχολείο στη διαδικασία υποβολής αίτησης για συμμετοχή στα προγράμματα Erasmus+.

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ | Σχολιάστε

Μαθηματικές δραστηριότητες

Καθώς το πρόγραμμα «Η κούκλα έχει ψυχή» έχει ως στόχο την ενίσχυση των μαθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών και των μαθητριών και ενόψει της συμμετοχής μας στο συνέδριο Μαθηματικών με τίτλο «Planning and implementing Math activities in the Kindergarten», το οποίο θα λάβει χώρα στη Σλοβενία στις 28 Μαρτίου 2018, ασχοληθήκαμε το τελευταίο διάστημα με μια πρωτότυπη έρευνα.

Σκοπός της έρευνάς μας ήταν να διαπιστώσουμε εάν και σε ποιο βαθμό τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν τις έννοιες του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης με τη χρήση εσωτερικών και εξωτερικών αναπαραστάσεων και τη βοήθεια των Τ.Π.Ε. Ακολουθήσαμε διαθεματική προσέγγιση μέσα από δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+ | Σχολιάστε