Το ταξίδι μας μαζί με τον Paul Salopek στις γειτονιές του κόσμου, με το πρόγραμμα Out of Eden Learn του National Geographic, έχει ήδη ξεκινήσει!
“Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Out of Eden Learn” (OOEL) αποτελεί πρωτοβουλία του Ερευνητικού Οργανισμού Project Zero του Πανεπιστημίου Harvard σε συνεργασία με το National Geographic και τον Paul Salopek ανθρωπολόγο, δημοσιογράφο κάτοχο δύο βραβείων Pulitzer. Μέσα από το OOEL εκπαιδευτικοί και μαθητές από όλον τον κόσμο συνενώνονται ψηφιακά σε μαθησιακές ομάδες αντίστοιχων ηλικιών αλλά διαφορετικών εθνικοτήτων και πολιτισμών, προκειμένου να προσεγγίσουν οικουμενικά ζητήματα, εφαρμόζοντας τις στρατηγικές του προγράμματος που είναι: α) η παρατεταμένη παρατήρηση, β) η διαπολιτισμική ανταλλαγή εμπειριών, και γ) η ανάληψη δράσης σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο” (Out of Eden Learn” ΦΟΡΕΑΣ: CosylLab-Πανεπιστήμιο Πειραιά-Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων / Εκπονητής: Κυριακή Μέλλιου).
Στο νηπιαγωγείο μας, όπως σε κάθε πρόγραμμα που υλοποιούμε, ακολουθούμε τη φιλοσοφία και τη στοχοθεσία του και υιοθετούμε όσα μας ταιριάζουν αλλά προσθέτουμε και τις δικές μας ιδέες και πινελιές ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτάσεις των παιδιών.
Ας χαμηλώσουμε λοιπόν τους ρυθμούς μας και να παρατηρήσουμε με προσοχή τι υπάρχει γύρω μας! Εντοπίζουμε στη γειτονιά μας μικρά ή μεγάλα πράγματα που θεωρούμε για μας σημαντικά, που μας κίνησαν την περιέργεια ή που δεν είχαμε δει ξανά. Τα βγάζουμε φωτογραφία και τα αναρτούμε στο παρακάτω padlet, με τη βοήθεια ενός μεγάλου.
Γνωρίζουμε τον Paul Salopek και ακολουθούμε την πορεία του στον κόσμο. Σταματάμε σε ορόσημα και παρατηρούμε με προσοχή!
Αποφασίζουμε να φτιάξουμε μια ομάδα παρατηρητών! Αλλά πρέπει πρώτα να αποφασίσουμε το όνομα, το άβαταρ και το χρώμα της ομάδας μας ώστε να φτιάξουμε τις ατομικές μας καρτέλες!
Έτσι, μετά από συζήτηση και πολλές προτάσεις αποφασίστηκε το όνομα της ομάδας μας να είναι “Μικροί …. Μεγάλοι Παρατηρητές”.
Για το χρώμα της ομάδας χρειάστηκε να γίνει ψηφοφορία!!
Για την δημιουργία του άβαταρ αρχικά αποφασίστηκε ότι θα ήταν ένα μικρό κορίτσι και στη συνέχεια το κάθε παιδί συνέβαλε στη ζωγραφική του προσθέτοντας κάποιο στοιχείο.
Στη συνέχεια φτιάξαμε τις καρτέλες μας!
Πριν πάμε μια βόλτα στη γειτονιά του σχολείου μας, ζωγραφίσαμε ότι μπορούσαμε να θυμηθούμε.
Αποφασίσαμε να πάμε μια μικρή βόλτα στο δρόμο έξω απότ ο σχολείο μας ώστε να παρατηρήσουμε με προσοχή τι υπάρχει αλλά και να εντοπίσουμε όσα σημεία είχαν αναρτηθεί στο padlet. Φυσικά τα καταφέραμε!!!
Αφού γυρίσαμε στο σχολείο το κάθε παιδί έφτιαξε με χαρακτική πάνω σε αλουμινόχαρτο κάποιο από τα σπίτια που παρατήρησε στο δρόμο.