Αξίες : Ειρήνη, ανεκτικότητα
Κύριος στόχος της ιστορίας μας είναι ο έλεγχος και διαχείριση του εκνευρισμού και του θυμού κατά τη σύγκρουση. Σίγουρα είναι ένα θέμα που αφορά μικρά και μεγάλα παιδιά κάθε χρόνο στο σχολείο.
Διαβάζουμε την ιστορία του Ίωνα και του αδερφού του του Τίμου από το υλικό του προγράμματος. Σύμφωνα λοιπόν με την ιστορία ο Ίωνας κατέστρεψε μία κατασκευή-παιχνίδι του Ίωνα κι ο Ιωνας αντέδρασε με κλωτσιές και μπουνιές. Στη συνέχεια παρεμβαίνει η μητέρα και προτείνει μια εναλλακτική διαχείριση με συζήτηση και έκφραση των σκέψεων του κάθε παιδιού καθώς και ειρηνική επίλυση της διένεξης.
Τα παιδιά την αναδιηγούνται την ιστορία, εντοπίζουν τα κεντρικά σημεία και και βρίσκουν τα λάθη και τις συμπεριφορές στους ρόλους (π.χ. μητέρα: ενθαρρυντική, καταπραϋντική, στοργική, συνετή – Ίωνας: νευρικός, βίαιος, άδικος, μετανιωμένος, ειλικρινής – Τίμος: ασυνεπής, επιπόλαιος, μετανιωμένος κλπ.).
Στη συνέχεια επιλέγονται οι ηθοποιοί και οι θεατές και τα παιδιά δραματοποιούν την ιστορία σταματώντας στην σκηνή όπου ο Ίωνας διεκδικεί το δίκιο του με επιθετικό τρόπο.
Τα παιδιά συμπλήρωσαν ανοιχτό φύλλο εργασίας το οποίο είναι χωρισμένο σε δύο στήλες: στην πρώτη στήλη ζωγραφίζουν πως αντέδρασε ο Ίωνας και στη δεύτερη στήλη πως νομίζουν ότι θα ήταν καλύτερα να αντιδράσει.
Για άλλη μια φορά τα παιδιά μας εξέπληξαν ευχάριστα με τη δημιουργικότητά τους!
Στο τέλος, ως αναστοχασμό, τα παιδιά θυμήθηκαν δικές τους εμπειρίες σύγκρουσης. Τι ακριβώς έγινε, ποια τα λάθη των άλλων και ποια τα δικά τους. Πως νιώσανε μετά το γεγονός. Τι νομίζουν ότι θα μπορούσαν να είχαν σκεφτεί, κάνει ή πει, για να διαχειριστούν καλύτερα την κρίση και τα συναισθήματά τους. Ποιες συμπεριφορές είναι καλό να προσέχουμε στο χώρο του σχολείου για να ζούμε πιο ειρηνικά, φιλικά και ήρεμα.