Ψάρια και …. μαθηματικά!

Τα ψάρια που έφερε ο αδερφός στην αδερφή του μας έδωσαν την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τα Μαθηματικά και ειδικότερα με την ομοιότητα σχημάτων.

ΣΤΟΧΟΣ

  • Να μπορούν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα όμοια σχήματα δηλαδή τα σχήματα των οποίων οι διαστάσεις είναι ανάλογες και το ένα μπορεί να προκύψει από το άλλο με κατάλληλη σμίκρυνση ή μεγέθυνση

ΥΛΙΚΑ

  • Λογισμικό Geogebra (για την κατασκευή των σχημάτων-ψαριών)
  • Μία μικρή πλαστική λεκάνη
  • Ψάρια μικρά και μεγαλύτερα φτιαγμένα από κάνσον (δες φωτο 1)
  • Φύλλο εργασίας (δες pdf1)



Λήψη αρχείου

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  • Στην παρεούλα έγινε αρχικά αναφορά στο παραμύθι και πιο συγκεκριμένα στο γεγονός ότι ο αδερφός έφερε στην αδερφή του μικρά ψάρια. Μετά τις ευχές των τριών γυναικών κάθε φορά που η κοπέλα έπλυνε τα χέρια της στη λεκάνη εμφανίζονταν όμοια με τα αρχικά ψάρια, αλλά μεγαλύτερα.

  • Παρουσιάσαμε τα τρία αρχικά μικρά διαφορετικά μεταξύ τους ψάρια σε κανσόν και ακόμα τρία, όμοια με τα αρχικά, αλλά μεγαλύτερα. Τα παιδιά εντόπισαν τα ζεύγη των όμοιων ψαριών και κάναμε παρατηρήσεις όσον αφορά το σώμα και την ουρά τους.

  • Σε μικρές ομάδες παρουσιάσαμε τα τρία αρχικά ψάρια, αλλά με περισσότερες εκδοχές ομοιότητας, καθώς και δύο αντιπαραδείγματα για κάθε ψάρι, στα οποία υπήρχε ομοιότητα ως προς το σώμα ή την ουρά. Τα παιδιά έπρεπε να διαλέξουν τα ψάρια που θα έπεφταν στη λεκάνη της αδερφής, όταν πλενόταν, δηλ. τα όμοια.

 

  • Το κάθε παιδί συμπλήρωσε σε φύλλο εργασίας και σύνδεσαν το αρχικό ψάρι με το μεγαλύτερό του, εξαιρώντας τα σχήματα που δεν ήταν όμοια.

Κατηγορίες: Erasmus+ CONFT & STEAM. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *