Θεματικός Άξονας: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση:
Τίτλος: “Εγώ κι εσύ μαζί…είμαστε πιο δυνατοί!”
Ολοκληρώσαμε το πρώτο εργαστήριο Δεξιοτήτων με τους εξής στόχους:
- Να ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση των παιδιών.
- Να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.
- Να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους.
1ο Εργαστήριο:”Μακάρι να μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου”
Το μικρό λιονταράκι ο Ιβάν μας διηγείται την ιστορία του….βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη όπου προάγει τη συναισθηματική νοημοσύνη!Εμψυχώνουμε τους ήρωες του παραμυθιού, διαλέγουμε τον αγαπημένο μας και τον ζωγραφίζουμε!
2ο Εργαστήριο:“Τα παράξενα πρόσωπα”
Παρατηρούμε τον εαυτό μας (εξωτερικά χαρακτηριστικά), τον ζωγραφίζουμε και συζητάμε γι’ αυτά που μας αρέσουν και γι’ αυτά που δεν μας αρέσουν
Στη συνέχεια μαθαίνουμε τον Pablo Picasso
και παρατηρούμε κάποιους πίνακές του
Τα Παράξενα πρόσωπα (μπερδεμένα πρόσωπα όπως μας είπαν τα παιδιά) στάθηκαν η αφορμή για να ετοιμάσουμε ένα παιχνίδι.
Γινόμαστε ζωγράφοι και φτιάχνουμε τα δικά μας παράξενα πρόσωπα…
Ακολουθεί εργασία όπου τα παιδιά ετοιμάζουν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής!!!
3ο Εργαστήριο:“Εγώ κι εσύ μαζί”
Παίζουμε παιχνίδια εμπιστοσύνης και συνεργασίας.
Κινούμαστε ελέυθερα στον χώρο,βρίσκουμε τις μισές καρδιές,τις ενώνουμε και γινόμαστε ζευγάρια.
Παίζουμε τον οδηγό και τον τυφλό και το παιχνίδι άκουσε τον ήχο μου.Ακολουθούμε τον φίλο μας σύμφωνα με τον ήχο που παράγει το μουσικό όργανο που κρατάει το παιδί.
Αναπαριστούμε με διάφορους τρόπους τη διαδρομή που διανύσαμε και συζητάμε για τις ευθείες και τις καμπύλες γραμμές.Περπατάμε με διάφορους τρόπους
και αποδίδουμε στο χαρτί τη διαδρομή με τη χρήση του μοτίβου.
Η μέρα μας τελείωσε με το τραγούδι που ερμηνεύει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης και ο Τζίμης Πανούσης Εγώ κι εσύ μαζί!!!!!
4ο Εργαστήριο:” Φίλος φίλευε τον φίλο τριαντάφυλλο με φύλλο”
Γινόμαστε ντετέκτιβ,ψάχνουμε για στοιχεία και παίζουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού
ο θησαυρός μας είναι μία καρδιά
Παίζουμε το παιχνίδι: Η πληγωμένη καρδια.Πιάνουμε τις άκρες και σιγά σιγά την τσαλακώνουμε.Στη συνέχεια προσπαθούμε να την επαναφέρουμε στην αρχική της μορφή αλλά η καρδιά παραμένει τσαλακωμένη.
Έτσι νιώθουμε όταν πληγωνόμαστε. Η καρδιά μας πονάει και μοιάζει σαν τσαλακωμένη.
Συζητάμε για τη διαχείριση των συγκρούσεων και διαβάζουμε το βιβλίο “Το Τικ και το τακ” της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη
Μαθαίνουμε παροιμίες για την φιλία και δραματοποιούμε την παροιμία: “Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε το βουνό”
5ο Εργαστήριο: “Από το Εγώ στο Εμείς φτιάχνουμε την σκάλα της αγάπης”
Χωριζόμαστε σε μικρές ομάδες αρχικά και στη συνέχεια όλοι μαζί και παίζουμε το αερόστατο και το καράβι
Φωνάζουμε το μήνυμά μας: “όλοι μαζί,όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί….”





































