“ΔΟΝΤΙΑ ΓΕΡΑ ΑΝ ΤΡΩΣ ΥΓΙΕΙΝΑ”
Στο 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τη Διατροφή και την Υγεία των δοντιών
Με βάση τις τις δεξιότητες του 21ου ( 4C’s ) και τις Δεξιότητες του Νου σχεδιάστηκαν τα εργαστήρια που είχαν ως στόχο οι μαθητές και μαθήτριες να:
- γνωρίσουν τη στοματική κοιλότητα και τα μέρη της καθώς και τη λειτουργία του κάθε μέρους
- μάθουν τις ονομασίες των δοντιών και την χρησιμότητά τους
- κατανοήσουν την ανάγκη φροντίδας των δοντιών
- καταλάβουν την ανάγκη της σωστής διατροφής, ως “σύμμαχο” στην υγεία των δοντιών
- να γνωρίσουν τους “υπερασπιστές” της Υγείας των Δοντιών ( οδοντόβουρτσα – οδοντόκρεμα – οδοντικό νήμα – οδοντικό διάλυμα )
Για να μάθουμε περισσότερα για τα δόντια και την υγιεινή τους , το σχολείο μας επισκέφτηκε επισκέπτρια υγείας από το Μαμάτσειο Νοσοκομείο Κοζάνης, η οποία με κέφι και υπομονή εξήγησε στα παιδιά την ανατομία της στοματικής κοιλότητας και την ανάγκη της στοματικής υγιεινής
Επίσης, μητέρα μαθητών μας, η οποία είναι οδοντίατρος επισκέφτηκε τα παιδιά στο σχολείο, τους έδειξε το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών και τους μοίρασε οδοντόβουρτσες, ευγενική χορηγία του Οδοντιατρικού Συλλόγου Κοζάνης
Διαβάζοντας βιβλία όπως :
τα παιδιά κατάλαβαν τις βλαβερές συνέπειες της ζάχαρης στα δόντια, ενώ
ο Ιππόλυτος έδειξε πως ο οδοντίατρος είναι φίλος των δοντιών… και τον επισκεπτόμαστε τακτικά και όχι μόνο όταν μας πονάνε τα δόντια
Τα παιδιά εμπέδωσαν τη συμβολή της σωστής διατροφής στην υγεία των δοντιών παίζοντας ψηφιακά παιχνίδια
ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΛΥΠΗΜΕΝΟ ΔΟΝΤΑΚΙ
Κατασκευάσαμε την στοματική κοιλότητα με χαρτόνι και φασόλια
μετρώντας τα νεογιλά δόντια, 10 στην άνω γνάθο και 10 στην κάτω γνάθο
Αντιστοιχίσαμε τι κάνει το δοντάκι ” χαρούμενο” και τι “λυπημένο”
Τα παιδιά συμπλήρωσαν το ” Ημερολόγιο Βουρτσίσματος”
μια ιδέα που τη βρήκαμε στον παρακάτω σύνδεσμο του 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας
Φυσικά, τα παιδιά επιβραβεύτηκαν με το ” ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΡΑΪΔΑ ΤΟΥ ΔΟΝΤΙΟΥ”
Ο κύκλος αυτού του εργαστηρίου έκλεισε με το παιχνίδι “Σπάσε τον κώδικα”
Τα παιδιά έγιναν μικροί ντετέκτιβς και αποκωδικοποίησαν το κρυφό μήνυμα
Την ιδέα την πήραμε από την ιστοσελίδα e-children.blogspot.com
Πηγές: Οι εικόνες ανακτήθηκαν από το διαδίκτυο
https://blogs.sch.gr/12nipglyfadas/


















