
Η εποχή στην οποία βρισκόμαστε χαρακτηρίζεται από μεγάλες αλλαγές στους τομείς της τεχνολογίας, της οικονομίας, της κοινωνίας και του πολιτισμού, οι οποίες επηρεάζουν κάθε πτυχή της σύγχρονης κοινωνικής ζωής. Η κοινωνία της γνώσης και της καινοτομίας που εξελίσσεται συνεχώς απαιτεί νέες ικανότητες από το ανθρώπινο δυναμικό, διαφορετικές από αυτές που απαιτούνταν κατά την βιομηχανική εποχή. Οι νέες κοινωνικο-ιστορικές συνθήκες οδηγούν σε συζητήσεις για εκπαιδευτικές αλλαγές και πολιτικές που ανταποκρίνονται στις νέες απαιτήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, το σχολείο του 21ου αιώνα έχει την αποστολή όχι μόνο να μεταδίδει γνώσεις στους μαθητές, αλλά κυρίως να παρέχει ουσιαστικά εφόδια (μαθησιακές δεξιότητες, κοινωνικές στάσεις και δεξιότητες για τη ζωή) που αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες του 21ου αιώνα.
Τα έργα eTwinning, αποτελούν μια ενδιαφέρουσα περίπτωση εκπαιδευτικής καινοτομίας, καθώς είναι ευέλικτα-ανοικτά προγράμματα, τα οποία σχεδιάζονται συνεργατικά από τους εκπαιδευτικούς ενώ συνδυάζουν τη δικτύωση σχολείων, τη διαθεματικότητα και την αυθεντική μελέτη νέων γνωστικών πεδίων, την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, την επικοινωνία και εξάσκηση στις ξένες γλώσσες, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και αντίληψη.
