Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική….

IMG 20240311 0916211

Οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ” και της υποθεματικής : “ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ” υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο ” Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική” . Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία.

Σκοπός του εργαστηρίου ήταν :

  • Να προσεγγιστούν θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές ( συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, και επικοινωνία).
  • Να καλλιεργηθούν δεξιότητες κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, εν συναίσθηση και ευαισθησία).

Γνώση : 

  • Να γνωρίσουν τους τύπους των οικογενειών (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή, ορφανή) ,  τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους , τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αλλά και τις όμορφες στιγμές.

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος :

  • Ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους σε χαρτί Α4.
  • Ακολούθησε μία σύντομη συνέντευξη όπου τα παιδιά “ξανασυστήθηκαν” μιλώντας για την οικογένειά τους.
  • Εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.
  • Συμπλήρωσαν έναν πίνακα με τον αντίστοιχο αριθμό των μελών της οικογένειάς τους.
  • Έγραψαν στο αποτύπωμα της παλάμης του χεριού τους σε κάθε δάχτυλο τα ονόματα των μελών της οικογένειάς τους.
  • Κλήθηκαν σε μία δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με θέμα ” Τι είναι οικογένεια” με στόχο την ανίχνευση των πρότερων αντιλήψεων των παιδιών.
  • Μέσα από την προβολή του δια δραστικού ψηφιακού παραμυθιού της Ιωάννας Μανάφης ” Η μοναδική μου οικογένεια” , οι μαθητές/τριες γνώρισαν τους τύπους της οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
  • “Πες μας πιγκουίνε” -> Πυρηνική οικογένεια.
  • “Πες μας καγκουρό” -> Μονογονεϊκή οικογένεια.
  • “Πες μας κούκε” -> Θετή οικογένεια.
  • “Πες μας χελωνάκι” -> Ορφανή οικογένεια.
  • “Πες μας λύκε” -> Εκτεταμένη οικογένεια.
  • Διαβάσαμε το ποίημα “Η γελαστή οικογένεια” και συζητήσαμε για την οικογένεια του ποιήματος , τα συναισθήματα που βίωναν και έκαναν συσχέτιση με τα συναισθήματα που βιώνουν στη δική τους οικογένεια.
  • Σε ατομικό φύλλο εργασίας αντιστοίχησαν τις εικόνες με τους τύπους των οικογενειών που έμαθαν.
  • Συμπλήρωσαν το ” Σπίτι της μοναδικής οικογένειας της τάξης μας” με δώρα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.
  • Διαβάσαμε τα παραμύθια ” Ένα αλλιώτικο αδελφάκι” του Φίλιππου Μανδηλαρά.  “Το σπίτι του μπαμπά” του Κίρι Λάτφουτ.
  • “Το πιο μεγάλο βιβλίο για τις οικογένειες” των Mary Hoffman και Ros Asquith.
  • Επίσης , διαβάσαμε το παραμύθι του ΙΝΚΙΟΦ ΝΤΙΜΙΤΕΡ “Η κούκλα που ήθελα να αποκτήσει ένα μωρό” και γνωρίσαμε την μπάμπουσκα που συμβολίζει την γονιμότητα και την εξέλιξη του ανθρώπου από τη γέννηση ως τα γηρατειά.
  • Συμπλήρωσαν την Ρουμπρίκα  αυτοαξιολόγησης για την συνεργασία στην ομάδα, την καλλιέργεια της εν συναίσθησης και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Κατασκευή : 

  • Δημιουργήσαμε το πιγκουινάκι που αντιπροσωπεύει την πυρηνική οικογένεια που είναι ο τύπος της οικογένειας της πλειοψηφίας των μαθητών/τριων της τάξης μας.

Η υλοποίηση του προγράμματος έκλεισε με μερικούς στίχους από το “Πρωινό άστρο”  του μοναδικού Γιάννη Ρίτσου.

Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου

η καρδιά της μητέρας

η καρδιά του πατέρα

πάτα γερά

δε θα πέσεις.

IMG 20240322 0913521 IMG 20240311 1018191 IMG 20240329 1125051 IMG 20240329 1128071 IMG 20240322 0913271 IMG 20240322 0913121 IMG 20240329 1110181 IMG 20240311 0916211 IMG 20240313 1026251 IMG 20240329 1129051 IMG 20240322 0916061 IMG 20240322 0915031 IMG 20240329 1131531 IMG 20240308 1045341 IMG 20240322 0858381 IMG 20240329 1042001 IMG 20240322 0837561 IMG 20240322 0848201

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Σπύρου Βάνα

 

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *