ΓΕΦΥΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Τη σχολική χρονιά 2016-2017 η Στ΄ τάξη του σχολείου μας υλοποίησε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα: “Γεφύρια της πολιτιστικής μας παράδοσης”  με τις εξής θεματικές ενότητες: 1.Αρχιτεκτονική (μορφολογία , υλικά , εναρμόνιση με το περιβάλλον)
2. Αλληλεπίδραση ανθρώπου – φύσης
3. Εναλλακτικές πρακτικές τουριστικής ανάπτυξης
4. Παραδοσιακές πρακτικές διαχείρισης φυσικών πόρων
5. Κοινωνία – οικονομία

και  παιδαγωγικούς στόχους   την άμεση επαφή με πέτρινα γεφύρια,
τη γνώση τεχνικών χαρακτηριστικών τους,  την κατανόηση του οικολογικού χαρακτήρα της κατασκευής, την αναγνώριση των μορφών της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής , την παραγωγή σχετικού προφορικού και γραπτού λόγου και σύνθετων εργασιών, την ανάπτυξη της συνεργατικής μάθησης, τη διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση του θέματος και φυσικά την  ανάπτυξη ευαισθησίας για το περιβάλλον και τον Πολιτισμό.

Το  θέμα  έχει πεδία διασύνδεσης με όλα σχεδόν τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος:

Γλώσσα , Ανάπτυξη δεξιοτήτων έκφρασης κι έρευνας, φύλλα εργασίας
Μαθηματικά, Μέτρηση όλων των αρχιτεκτονικών-γεωμετρικών χαρακτηριστικών του παραδοσιακού γεφυριού, μήκος, πλάτος, αριθμός τόξων, ύψος και άνοιγμα τόξων, κλπ.
Ιστορία, Διαχρονική μελέτη της γεφυροποιίας από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας, κοινωνικές αλληλεπιδράσεις , λαογραφικά στοιχεία -θρύλοι , ιστορία κατασκευής
Γεωγραφία, περιοχές ύπαρξης πέτρινων γεφυριών ,οικολογία, τουρισμός
Πληροφορική, Αναζήτηση στο διαδίκτυο, δημιουργία powerpoint
Φυσική, Δυνάμεις που ασκούνται, τύπος του τόξου, περιβάλλον, κλπ
Αισθητική Αγωγή, Κατασκευή τοξωτής γέφυρας , Ζωγραφική. Έτσι:

  • Γνωρίσαμε την αρχιτεκτονική ορολογία των πέτρινων τοξοτών γεφυριών
  • Συλλέξαμε φωτογραφίες και πληροφορίες για τοξωτά γεφύρια στην περιοχή μας και στην υπόλοιπη Ελλάδα
  • Κάναμε έρευνα για τα «μπουλούκια» των μαστόρων που έχτιζαν τα πετρογέφυρα (από πού κατάγονταν, πόσοι ήταν, ποια εποχή τα έχτιζαν, πώς, πού έμεναν, ποιες ειδικότητες-τέχνες κατείχαν, τι εργαλεία χρησιμοποιούσαν, κλπ), μιλήσαμε για τα χωριά από όπου κατάγονταν οι πρωτομάστορες – χτιστάδες των γεφυριών (Πυρσόγιαννη, Πεντάλοφος, κλπ), γνωρίσαμε τις συνθηματικές γλώσσες των μαστόρων των γεφυριών και κυρίως τα κουδαρίτικα, μάθαμε για το «κουρασάνι» (τι ήταν, πού το χρησιμοποιούσαν, κλπ)
  • Δουλέψαμε φύλλα εργασίας με θέμα τα πέτρινα γεφύρια
  • Λύσαμε ακροστιχίδες και σταυρόλεξα
  • Παίξαμε με αντιστοιχίσεις  και παζλ
  • Ζωγραφίσαμε
  • Κατασκευάσαμε γεφύρια από χαρτόνι και από ξύλο
  • Επισκεφτήκαμε ΚΠΕ και συμμετείχαμε σε αντίστοιχα προγράμματα

                 

 

Για τις επισκέψεις-δράσεις του προγράμματος στο ΚΠΕ Ελασσόνας πατήστε    ΕΔΩ       και  στο ΚΠΕ Κόνιτσας    ΕΔΩ  

 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Φρόσω Στάμου

 

Κατηγορίες: Επισκέψεις 2016-2017, Νερό, Περιβαλλοντικά, Πέτρινα τοξωτά γεφύρια, Πολιτιστικά, Προγράμματα και Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ΣΤ Τάξη. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *