Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του και πολλά άλλα ενδιαφέροντα για τις δράσεις του σχολείου μας.

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλωσήρθατε

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Έναρξη σχολικής χρονιάς-Αγιασμός

αγιασμος

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Καλή αρχή για τη νέα σχολική χρονιά με δύναμη και αισιοδοξία!

Ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 8:30 π.μ.

Μετά τον Αγιασμό τα παιδιά θα εισέλθουν στις τάξεις για να γνωρίσουν τους/τις δασκάλους/ες τους και να παραλάβουν τα νέα τους βιβλία. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να έχουν μαζί τους την τσάντα τους.

Στις 10:00 οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων θα αποχωρήσουν, συνοδεία γονέων, από το σχολείο.

Τα μαθήματα αρχίζουν κανονικά, μαζί με την πρωινή ζώνη και το ολοήμερο τμήμα, από την Πέμπτη 12/9/2024.

Καλή σχολική χρονιά!

Με εκτίμηση

Η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί του 18ου Δημ. Σχολείου

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΤΡΟΧΟΝΟΜΩΝ

1000 F 612590701 UcA6urfNvSdKbYootS0tQArZYXtMBww4

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι το Σχολείο μας προτίθεται να προσλάβει δύο σχολικούς τροχονόμους για το Σχολικό Έτος 2024-2025.

Όσοι/ες ενδιαφέρονται για τη θέση, παρακαλούνται να υποβάλουν την αίτησή τους στην Διεύθυνση του Σχολείου μέχρι την Παρασκευή, 06 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 12:00 μ.μ.

Με εκτίμηση,

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Καλή σχολική χρονιά!

images

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

«Η Ολυμπιακή Φλόγα στο Δρόμο για το Παρίσι»

image1

Την Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2024, στο προαύλιο του Σχολείου μας πραγματοποιήθηκε μια μοναδική γιορτή υπό τον τίτλο «Η Ολυμπιακή Φλόγα στο Δρόμο για το Παρίσι» συνδυάζοντας τον εορτασμό της αποφοίτησης με τη φετινή Ολυμπιακή Χρονιά. Η εκδήλωση οργανώθηκε με άψογο συντονισμό από τη γυμνάστρια του σχολείου, κυρία Νάσια Κατσαριώτη, υπεύθυνη για την επιμέλεια του περιεχομένου, της μουσικής, των χορογραφιών και των κουστουμιών, ενώ την επιμέλεια του Ολυμπιακού Ύμνου είχε η κ. Ειρήνη Χολιαστού και τα σκηνικά η κ. Μαρία Κώτη.

εικόνα Viber 2024 06 14 09 54 44 809

Η γιορτή ξεκίνησε με μια εντυπωσιακή αναπαράσταση της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας με τις ιέρειες να δημιουργούν μια υποβλητική ατμόσφαιρα.

image2 1

image3 1

εικόνα Viber 2024 06 14 09 53 52 515

εικόνα Viber 2024 06 14 09 53 53 888

image5 2

εικόνα Viber 2024 06 14 09 53 54 724

image2 2

image4 3

image9

εικόνα Viber 2024 06 14 09 53 55 203

Οι μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν στη λαμπαδηδρομία και στην τελετή παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στον “Γάλλο Πρέσβη”, ο οποίος συμβολικά τη μετέφερε με το πλοίο BELEM στη Μασσαλία, σηματοδοτώντας την έναρξη του ταξιδιού της προς τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού.

εικόνα Viber 2024 06 14 09 53 49 439

εικόνα Viber 2024 06 14 09 53 50 753

image0 1

image3 2

image4 2

εικόνα Viber 2024 06 14 09 55 36 376

image4 1

image5 1 1

εικόνα Viber 2024 06 14 09 57 05 208

εικόνα Viber 2024 06 14 09 57 44 061

image0 5

εικόνα Viber 2024 06 14 09 57 51 239

Την εκδήλωση διάνθισαν και οι μαθητές της Δ΄ Τάξης οι οποίοι με το δικό τους παραδοσιακό τρόπο αποχαιρέτησαν την Ολυμπιακή Φλόγα χορεύοντας χορούς από τα Επτάνησα, ενώ στη συνέχεια οι μαθητές όλων των τάξεων την αποχαιρέτησαν με ενθουσιασμό εκτελώντας μια μοντέρνα χορογραφία του τραγουδιού του Soprano, “Le coach”.

image1 2

image2 3

image4 4

image0 3

image11

bill6

Η εκδήλωση κορυφώθηκε με την απονομή των απολυτηρίων στους μαθητές της Στ’ Τάξης, σε μια συγκινητική τελετή και με την προβολή ενός υπέροχου βίντεο με γλυκές αναμνήσεις από την πορεία τους στο Δημοτικό, που επιμελήθηκε ο κύριος Αθανάσιος Ψαρρέας. Οι μαθητές/τριες , οι οποίοι έκαναν τα πρώτα τους βήματα στη σχολική ζωή σε αυτό το σχολείο, αποχαιρέτησαν τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους, πανέτοιμοι για το επόμενο στάδιο της εκπαιδευτικής τους πορείας.

Οι γονείς και οι φίλοι που παρακολούθησαν τη γιορτή καταχειροκρότησαν τα παιδιά, γεμάτοι υπερηφάνεια και συγκίνηση!!

εικόνα Viber 2024 06 14 09 53 15 388

εικόνα Viber 2024 06 14 09 54 55 953

εικόνα Viber 2024 06 14 09 55 07 833

εικόνα Viber 2024 06 14 09 55 12 917

bill3 1

image9 1

 

Ανώνυμο σχέδιο

Ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διοργάνωση της εκδήλωσης, προσφέροντας γαλλικά εδέσματα σε όλους τους παρευρισκόμενους. Οι παρευρισκόμενοι απόλαυσαν νοστιμιές όπως κρουασάν, μπαγκέτες με διάφορες γεμίσεις και τυριά, κρέπες και αλμυρά ενισχύοντας την γιορτινή ατμόσφαιρα με γεύσεις που παραπέμπουν στη Γαλλία.

φαγητο

Η βραδιά αυτή θα μείνει αξέχαστη σε όλους όσους συμμετείχαν, κλείνοντας μια σχολική χρονιά με τον πιο εορταστικό και εμπνευσμένο τρόπο!!

Ευχόμαστε στους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ΄ Τάξης καλή σταδιοδρομία και σε όλους και όλες Καλό Καλοκαίρι!!!

IMG 20240612 194619280

Κατηγορίες: Αθλητικές, Γενικά, Δράσεις, Εκδηλώσεις, Πολιτιστικές | Γράψτε σχόλιο

Μαθαίνουμε μαζί, μεγαλώνουμε μαζί

project logo

Το παιδαγωγικό έργο eTwinning με τίτλο “We Learn Together, we grow together” («Μαθαίνουμε μαζί, μεγαλώνουμε μαζί»), που εκπόνησε φέτος το τμήμα ΣΤ1, στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών και των μαθημάτων των Δεξιοτήτων και της Πληροφορικής, και στο οποίο συμμετείχαν συνολικά 8 σχολεία από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες, έφτασε στο τέλος του.

Το έργο είχε ως στόχο την ανάπτυξη των γλωσσικών και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, καθώς και άλλων βασικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για τον 21ο αιώνα, οι οποίες χρησιμεύουν στην υλοποίηση όσων μαθαίνουν στο σχολείο. Αυτές οι δεξιότητες αφορούν τις διαπροσωπικές ικανότητες των μαθητών και σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται και αλληλεπιδρούν με τους άλλους. Οι μαθητές εργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σε μια ποικιλία θεμάτων που ενδιαφέρουν τα παιδιά της ηλικίας τους, αντλούνται από την καθημερινή τους ζωή και το περιβάλλον τους, και συνδέονται με το σχολικό τους πρόγραμμα.

Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τις δράσεις μας, επιδιώξαμε να κάνουμε τους μαθητές πιο πρόθυμους να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να συνειδητοποιήσουν τις πολιτισμικές ομοιότητες και διαφορές. Παρακινήσαμε τους μαθητές να εξασκηθούν στα αγγλικά για επικοινωνιακούς σκοπούς και προωθήσαμε τη συνεργασία μεταξύ των σχολείων. Παράλληλα, τους βοηθήσαμε να αναπτύξουν τις γλωσσικές, ψηφιακές, επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες τους, καθώς και άλλες ήπιες δεξιότητες όπως η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, το ομαδικό πνεύμα, το επιχειρηματικό πνεύμα, η διαχείριση χρόνου και η συναισθηματική νοημοσύνη. Επιπλέον, συμβάλαμε στην ανάπτυξη της αυτονομίας τους, της αυτοεκτίμησης, της ενσυναίσθησης, της ευαισθησίας και της δημιουργικότητάς τους, προωθώντας την ανεκτικότητα, το σεβασμό της διαφορετικότητας, την αποδοχή, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη.

Τέλος, εξοικειώσαμε τους μαθητές με μια ποικιλία θεμάτων όπως η ευρωπαϊκή πολιτιστική πολυμορφία και πολιτιστική κληρονομιά, τα δικαιώματα των παιδιών, ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η αναπηρία και η συμπερίληψη, καθώς και τα παλιά επαγγέλματα.

ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΡΓΟΥ: Η εργασία όλων των σχολείων που συμμετείχαν αποτυπώθηκε σε κοινούς ψηφιακούς πίνακες padlet και digipad. Αρχικά, τα παιδιά συστήθηκαν και μίλησαν για τον εαυτό τους. Ζωγραφίσαμε το λογότυπο του έργου και ψηφίσαμε το καλύτερο. Δημιουργήσαμε ψηφιακό βιβλίο με πληροφορίες για όλες τις χώρες που πήραν μέρος. Φανταστήκαμε ένα εστιατόριο και φτιάξαμε το μενού του με τα πιο δημοφιλή ευρωπαϊκά προϊόντα και κατόπιν στρώσαμε ένα εικονικό τραπέζι για παιδιά που έχουν ανάγκη.

Οργανώσαμε χριστουγεννιάτικο σχολικό παζάρι με χειροποίητες δημιουργίες (χειροποίητο σαπούνι, χειροποίητα πλεκτά κασκόλ, στολίδια, καθώς και μεταχειρισμένα βιβλία και παιχνίδια) για να προωθήσουμε και να ενισχύσουμε το επιχειρηματικό πνεύμα, αλλά και τη συνεργασία και υπευθυνότητα μεταξύ των μαθητών, χρησιμοποιώντας τα έσοδα για καλό σκοπό. Δημιουργήσαμε βίντεο με χριστουγεννιάτικες ευχές από τη στολισμένη πόλη μας και μοιραστήκαμε χριστουγεννιάτικα έθιμα και κάλαντα με τους συνεργάτες μας. Παίξαμε online παιχνίδια kahoot για τα δημοφιλή φαγητά στις χώρες των συνεργατών μας και για την καλή συμπεριφορά και ασφάλεια στο διαδίκτυο. Είδαμε μάλιστα πολλά βίντεο σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και τον διαδικτυακό εκφοβισμό, συζητήσαμε και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας. Οι δραστηριότητές μας περιελάμβαναν επίσης τη δημιουργία μιας ψηφιακής ιστορίας που συνέγραψαν και εικονογράφησαν όλα τα σχολεία από κοινού, με θέμα τον διαδικτυακό εκφοβισμό και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών και τα απεικονίσαμε σε μια καλλιτεχνική αφίσα με τη βοήθεια της εικαστικού μας.

Κυρίως, όμως, δείξαμε και συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη, πραγματοποιώντας πολλές κοινές δράσεις με το Ειδικό Σχολείο Καλαμάτας (χοροθεραπεία, ξενάγηση στο χώρο τους, προσφορά χριστουγεννιάτικων δώρων από το παζάρι μας). Δημιουργήσαμε έναν ψηφιακό ταξιδιωτικό οδηγό και ένα βίντεο-ξενάγηση από τους ίδιους τους μαθητές στην πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας και της περιοχής μας. Το πρόγραμμα επίσης περιελάμβανε διαδικτυακή επικοινωνία των μαθητών για γνωριμία και ανταλλαγή πληροφοριών και σκέψεων σε διάφορα θέματα. Τέλος, πραγματοποιήσαμε επισκέψεις στο ιστορικό κέντρο της πόλης μας, στη Μονή Καλογραιών και στον Ταΰγετο, για να γνωρίσουμε βαθύτερα την ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας, να μάθουμε για μερικά παλιά επαγγέλματα, να διασκεδάσουμε και να αποχαιρετιστούμε.

Για τις ανάγκες του έργου, χρησιμοποιήσαμε την πλατφόρμα Twinspace του eTwinning, τον ασφαλή διαδικτυακό τόπο του έργου μας όπου παρουσιάσαμε τη δουλειά μας και επικοινωνήσαμε με τους συνεργάτες μας. Η αρχική σελίδα του Twinspace είναι προσβάσιμη και μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις μας και τα τελικά προϊόντα του έργου εδώ.

Επίσης, πολλές δραστηριότητές μας κοινοποιήθηκαν στο blog του σχολείου μας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

 

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Γράψτε σχόλιο

ΜΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΤΑ ΕΙΧΕ ΟΛΑ……Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΝΕΔΟΥΣΑ

Το Στ1 τμήμα του 18ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας πραγματοποίησε την αποχαιρετιστήρια εκδρομή του στην γραφική και καταπράσινη  Νέδουσα, στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος, των εργαστηρίων δεξιοτήτων και του etwinning που εκπονήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2023-24 υπό την ευθύνη των εκπαιδευτικών κ. Μπλάνα Θεοδώρα  και κ. Νάνσυ Διαμαντοπούλου. Βέβαια σε αυτή την εκδρομή υπήρχε  συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Δρυμό Ταϋγέτου και την εκπρόσωπο του κ.Ελένη Λούρα,και συνοοδοιπόρος μας ήταν και η δασκάλα της τάξης κ. Άννα Ηλιοπούλου.

Έτσι λοιπόν στις 5 Ιουνίου 8:15 π.μ η τελευταία εξόρμηση για τη φετινή χρονιά του Στ1 για τη Νέδουσα ξεκίνησε.

Με αποσκευές μας την καλή μας διάθεση, το φωτεινό χαμόγελο και την ενότητα της ομάδας μας πήραμε τον ανηφορικό δρόμο για τον Ταύγετο. Τα μάτια μας μαγνήτιζαν από το παράθυρο εικόνες από το τοπίο που είχε απείρου κάλλους φυσική ομορφιά.

Τα αυτιά μας τα χάιδευαν τα κελαηδίσματα των πουλιών, τα βουίσματα των εντόμων  και η αύρα του δροσερού αγέρα!

εικόνα Viber 2024 06 05 19 11 48 869

Στο δρόμο μιλήσαμε με αφορμή την γεωμορφολογία του εδάφους για τις στρώσεις των πετρωμάτων, τις κατολισθήσεις λόγω έλλειψης συνοχής του εδάφους, τα τεκτονικά ρήγματα, τις λεκάνες απορροής.

Η πρώτη μας στάση στην γέφυρα με το που στρίβουμε από τον κεντρικό δρόμο για τη Νέδουσα. Μας  προκάλεσε για στάση το γλυκό κελάρυσμα των νερών και τo υπέροχο τοπίο. εικόνα Viber 2024 06 05 19 11 08 999

Λίγο πιο κάτω μας περίμενε η πρώτη έκπληξη της ημέρας, η κ.Ελένη Λούρα (δασκάλα του τμήματος στην Τρίτη τάξη) με ένα μάτσο βότανα –βαλσαμόχορτο- του βουνού, η οποία και ανέλαβε να μας ξεναγήσει στο μονοπάτι που συνέδεε τα χωριά της Αλαγονίας με την Καλαμάτα.

εικόνα Viber 2024 06 05 19 11 08 975

Αρχικά περπατήσαμε στα χνάρια των παλιών αγροτών που περπατούσαν φορτωμένοι τα προϊόντα τους στο μονοπάτι αυτό και μιλήσαμε για του αγωγιάτες και τους πλανόδιους εμπόρους. Εντοπίσαμε το Χάνι του Λαγού και συζητήσαμε για τα παλιά αυτά πανδοχεία και διασχίσαμε το εξάτοξο γεφύρι του Αγ. Πολύκαρπου.

εικόνα Viber 2024 06 05 19 11 08 874

εικόνα Viber 2024 06 05 19 11 08 934 εικόνα Viber 2024 06 05 19 11 08 825 εικόνα Viber 2024 06 05 19 11 08 671

Αφού επιβιβαστήκαμε και πάλι στο πούλμαν, καθοδόν μιλήσαμε για την ιστορία της Χορηγόσκαλας, και αντικρίσαμε τους καθηλωτικούς βράχους του αναρριχητικού πάρκου.

Μετά από μια υπέροχη οφιοειδή και καταπράσινη διαδρομή φτάσαμε στο υπέροχο και μοναδικό εκκλησάκι του αγίου Παϊσίου, όπου αφού ανάψαμε το κεράκι μας  αλλά και τα καντηλάκια του ναΐσκου και επικαλεστήκαμε την βοήθεια και την χάρη του Αγίου Παϊσίου ενός από τους τελευταίους αγίους της εκκλησίας μας καθώς κοιμήθηκε μόλις στις 2 Ιουλίου του  1993, ακούσαμε λίγα λόγια για τον άγιο και πλημμυρίσαμε με δέος και συγκίνηση τις καρδιές μας.

εικόνα Viber 2024 06 05 19 03 08 618 εικόνα Viber 2024 06 05 19 03 08 588 εικόνα Viber 2024 06 05 19 03 07 988 1 εικόνα Viber 2024 06 05 19 03 08 558 1

Αμέσως μετά φτάσαμε στην πλατεία του χωριού της Νέδουσας. Το πρώτο που αντικρύσαμε να δεσπόζει στο κέντρο της πλατείας ήταν το άγαλμα του Νικηταρά και παραδίπλα ο ιερός ναός της Αγίας Αικατερίνης. Στα πρώτα μας κιόλας βήματα νοιώσαμε το ένθερμο καλωσόρισμα κάποιων χωριανών και ο κ. Βαρελάς μας είπε τα πρώτα λόγια για το χωριό του, τον Νικήτα Σταματελόπουλο γνωστό σε όλους μας ΝΙΚΗΤΑΡΑ, και αναφέρθηκε στην ιστορία και την προσφορά τους στον επαναστατικό αγώνα του 1821!

εικόνα Viber 2024 06 05 19 03 06 376 1 εικόνα Viber 2024 06 05 19 02 47 399 εικόνα Viber 2024 06 05 19 02 59 932

Ενστερνιζόμενοι τις γνώσεις που ακούσαμε για τον Νικηταρά επισκεφτήκαμε το σπίτι όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε αυτός ο ένθερμος αγωνιστής και από τους πιο τίμιους αγωνιστές της επανάστασης του 1821. Πρόσφερε τόσα πολλά στον αγώνα, αλλά κατέληξε τα τελευταία χρόνια της ζωής του – αντί τιμών – ως επαίτης στο λιμάνι του Πειραιά. Το σπίτι αυτό έχει μετατραπεί σε λαογραφικό μουσείο του χωριού.

εικόνα Viber 2024 06 05 19 01 12 587 Αντιγραφή εικόνα Viber 2024 06 05 19 01 14 356 Αντιγραφή εικόνα Viber 2024 06 05 19 01 12 423 εικόνα Viber 2024 06 05 19 01 14 656 Αντιγραφή εικόνα Viber 2024 06 05 19 01 02 383 εικόνα Viber 2024 06 05 19 00 58 304 εικόνα Viber 2024 06 05 19 00 58 234

εικόνα Viber 2024 06 05 19 01 14 656 Αντιγραφή εικόνα Viber 2024 06 05 19 01 02 383

εικόνα Viber 2024 06 05 14 55 52 508 εικόνα Viber 2024 06 05 14 55 52 801 εικόνα Viber 2024 06 05 14 55 52 752

Ανακαλύψαμε εδώ  όλα αυτά τα επαγγέλματα που παλιά γίνονταν σε οικοτεχνία και τα κάλυπτε το νοικοκυριό.

Τέλος παίξαμε με νταούλι από ντόπιους οργανοκατασκευαστές και τραγουδήσαμε με τον παραδοσιακό τρόπο ακολουθώντας τον σκοπό από τον πρώτο τραγουδιστή τον κ. Βαρελά όλοι μαζί ένα τραγούδι για τον ήρωα Νικηταρά (Νικήτα Σραματελόπουλο) αποδίδοντας με αυτό τον τρόπο τον δικό μας φόρο τιμής στον αγωνιστή του 1821.

Βέβαια όλη αυτή την ώρα μας διαπερνούσε τη μύτη μια υπέροχη μυρωδιά. Δεν ήταν παρά οι κουταλίδες που με μεράκι και πολλή αγάπη ετοίμαζε για εμάς η κ. Φωτούλα. Εμείς  βέβαια τις τιμήσαμε με το παραπάνω καθώς ικανοποιούσαν το αίσθημα της πείνας που είχε ήδη βγει στο προσκήνιο και το γευστικό μας λάμδα μας οδηγούσε να τρώμε τη μία μετά την άλλη .

εικόνα Viber 2024 06 05 18 59 44 648 εικόνα Viber 2024 06 05 18 59 44 967 εικόνα Viber 2024 06 05 18 59 44 701

Εννοείται ότι ζητήσαμε την συνταγή την οποία μοιράστηκε αβίαστα με μας η κ. Φωτούλα.

εικόνα Viber 2024 06 05 18 59 36 179

Τώρα αφού είχαμε ανακτήσει τις δυνάμεις μας με τις κουταλίδες και το κρύο νερό από την πηγή, ξεκινήσαμε το ταξίδι της γνώσης των παλαιών επαγγελμάτων όπως του νερονόμου και του κτίστη της ξερολιθιάς  με ξεναγούς τον κ. Βαρελά, κ. Σούμπλη και κ. Λούρα.

ΝΕΡΟΦΟΡΟΣ [Ο διαχειριστής του αρδεύσιμου νερού]

Ο νεροφόρος, όπως φανερώνει η ίδια η λέξη, έχει χρέος να φέρνει το νερό στους χωριανούς για πότισμα από τον κύριο και κοινό υδραύλακα. Οι χωριανοί στην εκλογή του νεροφόρου δίνουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς από την ενεργητικότητα του, την ευσυνειδησία του και την ειλικρίνεια του θα εξαρτηθεί και η σωστή άρδευση των χωραφιών, ώστε να αποδώσουν τα απαιτούμενα. Γι’ αυτό, αν ένας υποψήφιος νεροφόρος έδειχνε, παλιότερα, κακή διαγωγή στην εκτέλεση των καθηκόντων του, αποκλειόταν ως ακατάλληλος. Ο νεροφόρος που ορίζεται ζητάει από την Επιτροπή Κανονισμού Ύδατος έναν κατάλογο με τις ώρες ποτίσματος που δικαιούται ο κάθε αγρότης. Σύμφωνα με την εντολή αυτή φροντίζει για την παράδοση του νερού. Συνήθως, το γύρισμα του νερού, δηλ. το πότισμα, γίνεται ανά βδομάδα, εκτός από τα τριφύλλια που ποτίζονται όλη τη νύχτα. Μ’ αυτόν τον τρόπο, ο καθένας ξέρει τη σειρά του και αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις. Ο νεροφόρος ειδοποιεί αποβραδίς όποιον έχει σειρά για να προετοιμαστεί. Το έργο του νεροφόρου είναι δύσκολο και χρονοβόρο. Φροντίζει ώστε να μη γίνει κάποια αδικία στο πότισμα. Ως άγρυπνος φρουρός, μέρα και νύχτα, επιμελείται τη σωστή ροή του νερού στο αυλάκι κι αν κάπου «σπάσει» τρέχει αμέσως να το διορθώσει.

Ακολουθώντας τα κεντρικά αυλάκια του χωριού ανακαλύψαμε το επάγγελμα του νεροφόρου ή νερουλά που ρύθμιζε το πότισμα της Κοινότητας.

εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 32 926

Μετά μέσα από τα κάτασπρα γραφικά στενάκια του χωριού ξεναγηθήκαμε στην τέχνη της ξερολιθιάς, μια  τέχνη η οποία είναι εγγεγραμμένη στη λίστα παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.

εικόνα Viber 2024 06 05 18 59 29 615

Η ξερολιθιά, ή συνήθως και ξηρολιθιά  είναι είδος τοιχοποιίας με πέτρα ακανόνιστου σχήματος, χωρίς συνεκτικό κονίαμα. Είναι δηλαδή τοίχος για την κατασκευή του οποίου έχουν χρησιμοποιηθεί μόνο πέτρες χωρίς συνδετικό υλικό.

Κοινό χαρακτηριστικό τους είναι η δομική σταθερότητα γιατί αποτελούνται από πέτρες οι οποίες «κλειδώνουν» η μια με την άλλη. Οι ξερολιθιές αποτελούν πέτρινα τοιχία αντιστήριξης, χάρη στα οποία δημιουργούνται αναβαθμίδες χωρίς τις οποίες, οι απότομες πλαγιές των Ελληνικών ορεινών περιοχών δεν θα μπορούσαν να καλλιεργηθούν. Επίσης, προστατεύουν από τις πλημμύρες και τη διάβρωση του εδάφους. Η τεχνική λέγεται «εν ξηρώ» και οι πέτρες που χρησιμοποιούνται συλλέγονται από τον γύρο χώρο ώστε να καθαρίζεται και να γίνεται καλλιεργήσιμο.

Τα  μπουλούκια  με τον πρωτομάστορα και τους μαθητές του έχτιζαν με την τέχνη της ξερολιθιάς τον τοίχο ξερολίθι φτιαγμένο με τριών ειδών πέτρες.

εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 31 338

εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 31 241

Τελειώνοντας την βιωματική  ξενάγησή μας οδηγηθήκαμε μέσα από το υπέροχο γεφυράκι με τους μικρούς καταρράκτες στο σπίτι της γιαγιάς της μαθήτριας Οικονομοπούλου Φανής όπου γευτήκαμε μια αληθινά ζεστή φιλοξενία με υπέροχα κεράσματα και δροσερούς χυμούς για όλους μας!

εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 30 025 εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 29 995

εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 25 331

εικόνα Viber 2024 06 05 18 47 19 739

Η κ. Μπλάνα  άδραξε την ευκαιρία να μας διαβάσει και να μας διαμοιράσει ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα καθώς ως εκτάκια φεύγουμε πλέον από το σχολείο.

εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 25 293

και μας αφιέρωσε και ένα τραγούδι που από την συγκίνηση της δεν το ολοκλήρωσε..

Μετά το φαγητό μας μας μοίρασαν ένα κουΐζ γνώσεων και οι τρεις καλύτεροι πήραν δώρα που είχε επιμεληθεί η κ. Δώρα με μεράκι.

εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 25 250

Την συγκέντρωσή μας στο κουΐζ μας την διέσπασε για λίγο ευχάριστα  ο κ. Σούμπλης που μας πρόσφερε δροσερά φρεσκοκομμένα τραγανά κεράσια από την κερασιά του!

εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 19 467 εικόνα Viber 2024 06 05 18 58 19 354

Βέβαια από μια εκδρομή δεν λείπει η διασκέδαση – χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς αλλά και τη δική μας χορογραφία, τραγουδήσαμε, γελάσαμε με την καρδιά μας και ευχηθήκαμε ο ένας στον άλλο να έχουμε όλοι ένα υπέροχο καλοκαίρι.

Αφού ευχαριστήσαμε όλους για την υπέροχη φιλοξενία τους σε αυτό το πανέμορφο χωριό του Ταϋγέτου, πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

Κατά την διάρκεια της  επιστροφής μας ευχαριστήσαμε ο ένας τον άλλον για τις εμπειρίες, τις όμορφες αλλά και μη στιγμές που μοιραστήκαμε έξι χρόνια στο δημοτικό και ανταλλάξαμε φιλοφρονήσεις αλλά και υποσχέσεις επικοινωνίας στο μέλλον.

Τελικά η εκδρομή μας τα είχε όλα: ιστορία, πολιτισμό, θρησκεία, φύση, φιλοξενία, γνώσεις, φαγητό, χαρά, διασκέδαση, χορό, τραγούδι, τεστ με  δώρα στους καλύτερους, αναστοχασμό-απολογισμό για τα έξι χρόνια στο δημοτικό, έκφραση συναισθημάτων, διάβασμα αποχαιρετιστήριου γράμματος από την κ. Δώρα, έκφραση σκέψεων και υποσχέσεων για το μέλλον, συγκίνηση.

Είμαστε ευγνώμονες που την ζήσαμε και ευχόμαστε και σε άλλες πολλές τόσο γεμάτες εμπειρίες στη ζωή μας!!!!!

Καλό καλοκαίρι, παιδιά!!!!!!!

 

Κατηγορίες: Γενικά, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Γράψτε σχόλιο

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΜΑΣ ΓΙΟΡΤΗ

Screenshot 1

Screenshot 3

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: «Ηλεκτρομαγνητισμός, ΣΤ΄ Τάξη»

1428837 orig

 

Ένα βιωματικό εργαστήρι για το γνωστικό αντικείμενο «Φυσικά» της Στ’ τάξης πραγματοποιήθηκε στην επιμορφωτική συνάντηση των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Μεσσηνίας μετά από Πρόσκληση (αρ.πρωτ.78/24-05-2024) της Συμβούλου Εκπαίδευσης, Καλύβα Αικατερίνης (ΠΕ70).

Ο εκπαιδευτικός του Σχολείου μας κ. Ψαρρέας Αθανάσιος είχε την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση και την υλοποίηση της επιμορφωτικής συνάντησης με θέμα: «Πειράματα Φυσικής Στ΄ τάξης» και τίτλο του βιωματικού εργαστηρίου «Ηλεκτρομαγνητισμός, Στ΄ τάξη»  που διεξήχθη στο χώρο του 18ου Δ.Σ. Καλαμάτας, την Τρίτη 28 Μαΐου 2024, 6.00μ.μ.-9.00μ.μ.(διάρκειας 3 ώρες).

IMG 7062 1 IMG 7058 1

Το βιωματικό εργαστήρι περιλάμβανε διάφορες δραστηριότητες και πειράματα που βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση και διδασκαλία των φυσικών φαινομένων και  επικεντρώθηκε κυρίως στον ηλεκτρομαγνητισμό.

IMG 7052

IMG 7054

Αφού έγινε μια συνοπτική παρουσίαση των θεμάτων που καλύπτει το μάθημα στον τομέα του ηλεκτρομαγνητισμού ακολούθησαν δραστηριότητες και πειράματα όπως:

Για τον μαγνητισμό έγινε  δημιουργία μαγνητικού πεδίου με στόχο την κατανόηση των βασικών ιδιοτήτων των μαγνητών και της δημιουργίας μαγνητικού πεδίου.

IMG 7057 1

Για τα ηλεκτρικά κυκλώματα και τον ηλεκτρομαγνητισμό έγινε κατασκευή απλού ηλεκτρομαγνήτη με στόχο την κατανόηση της δημιουργίας μαγνητικού πεδίου από ηλεκτρικό ρεύμα.

IMG 7061

Για την ηλεκτρομαγνητική επαγωγή έγινε δημιουργία ηλεκτρικού ρεύματος μέσω κίνησης μαγνήτη με σκοπό την κατανόηση της αρχής της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής.

IMG 7056

Στο τέλος, οι εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν  τις εμπειρίες τους από τη διδασκαλία του ηλεκτρομαγνητισμού. Παράλληλα έγινε συζήτηση για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.

Ευχαριστούμε όλους τους/τις συμμετέχοντες/ουσες και υποσχόμαστε για μελλοντικές επιμορφωτικές δράσεις που είναι χρήσιμες για την εκπαιδευτική μας κοινότητα.

 

 

Κατηγορίες: Γενικά | 1 σχόλιο

1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών Δημοτικών Σχολείων Μεσσηνίας

2

 

 

1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών Δημοτικών Σχολείων Μεσσηνίας

ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ

Το 10ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας “Πέτρος Θέμελης” σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας διοργάνωσε το 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών που πραγματοποιήθηκε στις 22 και 23 Μαΐου 2024, στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.

Το σχολείο μας συμμετείχε την πρώτη ημέρα του φεστιβάλ με τέσσερις παραδοσιακούς χορούς από τα Επτάνησα:

«Κυνηγός» από τη Ζάκυνθο
«Μέρμηγκας» από την Κεφαλλονιά
«Καραβάκια « από τη Λευκάδα και
«Άη Γιώργης» από την Κέρκυρα

DSC 5079

Η χορευτική μας ομάδα, που αποτελούνταν από τους μαθητές/τριες της Δ’ Τάξης πραγματοποίησε εξαιρετική εμφάνιση και τα παιδιά καταχειροκροτήθηκαν από τους θεατές του φεστιβάλ.

Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά μας για την ξεχωριστή και συγκινητική παρουσία τους αλλά και στην εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, για την προετοιμασία και την επιμέλεια της παρουσίασης.

DSC 5109

DSC 5093

DSC 5100DSC 5106

Κατηγορίες: Δράσεις, Εκδηλώσεις, Πολιτιστικές | Γράψτε σχόλιο